Mis je entie?

Archer, T'Pol, Tucker... Neptune and back in six minutes.

Moderator: Trekscaper

Mis je enterprise?

Ja
52
44%
Nee
47
40%
Kan me niet boeien ik keek het tog al niet
18
15%
 
Totaal aantal stemmen: 117

Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Mis je entie?

Bericht door Vis »

SpaceWally schreef:
Mansfeld schreef:En series herbekijken? tsja , dat kan je toch ook niet tot in het oneindige blijven doen. :{
Ja hoor, dat kan best.
Sowieso leven we niet oneindig. En met een beetje geluk vergeet je op je ouwe dag dat je ooit Star Trek hebt gezien en kun je er weer opnieuw van genieten.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Mis je entie?

Bericht door Mansfeld »

@ EMH en Vis . Ja maar 'k denk dat Nemesis vooral een record heeft aangaande DS9. 13 keren? of meer? zover ben ik nog niet ,maar zoals het nu gaat zal het niet lang meer duren vooraleer ik het record gebroken heb op alle SF series. Was aan Babylon 5 voor tweede maal begonnen en eens het 4e seizoen afgehaakt. Paar weken geleden had ik er weer zin in en heb de draad terug opgepikt in het derde seizoen wat wil zeggen dat ik dat seizoen dus al 3 keer bekeken heb.

Wat interessant is bij het herbekijken is wel dat sommige series beter worden bij het herbekijken en andere dan weer minder. DS9 werd beter. TNG vond ik wat minder. En Babylon 5 is echt wel iets speciaals. Dat zit verdomd goed in mekaar.

ik weet dat ik eerder hier op het forum soms wat neerbuigend heb gedaan over Babylon. Wel laat me dat hier maar rechtzetten. Babylon 5 is absolute top! Veel respect voor het schrijfwerk en er zijn ook veel details in de opnames die ik nu zie die echt wel Babylon naar een hoger niveau tillen.

Ik had het vooral in het begin moeilijk met de decors : "het kleurenpalet" zeg maar. Bij momenten erg kitch.
Enkel het 5de seizoen moet ik nog eens beoordelen. Dat herinner ik me dat dat toch niet zo goed was als de overige seizoenen.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Mis je entie?

Bericht door Vis »

Ik ben toen ik B5 voor de eerste keer vrijwel niet door S1 heengekomen. Heb daar wel een paar maanden over gedaan. Uiteindeiljk erg blij dat het me toch gelukt is. Heb de totale serie 3x gezien, en bij het herkijken ook in S1 veel beter opgelet omdat er ontzettend veel in zit wat in alle latere seizoenen weer terug komt.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Mis je entie?

Bericht door Blind Guardian »

Mansfeld schreef:@ EMH en Vis . Ja maar 'k denk dat Nemesis vooral een record heeft aangaande DS9. 13 keren? of meer? zover ben ik nog niet ,maar zoals het nu gaat zal het niet lang meer duren vooraleer ik het record gebroken heb op alle SF series. Was aan Babylon 5 voor tweede maal begonnen en eens het 4e seizoen afgehaakt. Paar weken geleden had ik er weer zin in en heb de draad terug opgepikt in het derde seizoen wat wil zeggen dat ik dat seizoen dus al 3 keer bekeken heb.

Wat interessant is bij het herbekijken is wel dat sommige series beter worden bij het herbekijken en andere dan weer minder. DS9 werd beter. TNG vond ik wat minder. En Babylon 5 is echt wel iets speciaals. Dat zit verdomd goed in mekaar.

ik weet dat ik eerder hier op het forum soms wat neerbuigend heb gedaan over Babylon. Wel laat me dat hier maar rechtzetten. Babylon 5 is absolute top! Veel respect voor het schrijfwerk en er zijn ook veel details in de opnames die ik nu zie die echt wel Babylon naar een hoger niveau tillen.

Ik had het vooral in het begin moeilijk met de decors : "het kleurenpalet" zeg maar. Bij momenten erg kitch.
Enkel het 5de seizoen moet ik nog eens beoordelen. Dat herinner ik me dat dat toch niet zo goed was als de overige seizoenen.
Neerbuigend over Babylon 5 waar dan ik ben benieuwd ik denk grootste gedeelte van dit forum wat Babylon 5 gekeken heeft de serie een top serie vind en die paar die neerbuigend zijn tegenover Babylon 5 weten het gewoon niet beter of behoren tot de 'Trek Hooligangs' wiens hersenen ergens in hun jeugd een flinke deuk hebben gekregen .
Spoiler (weergeven)
Babylon 5 is een geniale serie die ik graag her kijk - Season 2,3,4 zijn geniaal qua opzet en qua verhaal , Season 1 is een opstart season dus je kunt ze niet kwalijk nemen , maar zoals Vis al zegt uiteindelijk is Season 1 wel belangrijk voor de voortgang van de latere seizoenen (de eerste onthullingen met de shadows, de koude oorlog tussen de centauri en de narn, de transformatie van Delenn, en het begin van de staatsgreep op de Aarde) , Season 5 vind ik op zich zelf ook niet slecht vooral de 'PSI cops' war is leuk in opzet alleen helaas dat ze geen meer seizoenen mee kregen als er een serie was die met respect zes heel misschien zeven seizoenen had verdiend was het Babylon 5 wel.
 
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Mis je entie?

Bericht door Mansfeld »

@BG. Zoals ik dus al zei. De decors, de kleding het accent van Mollari om maar iets te noemen. De digitale effecten die toen misschien baanbrekend waren maar inmiddels toch gedateerd lijken. Vooral toch in het 1e seizoen.
Maar zoals Vis hierboven ook zegt. In het 1e seizoen zitten reeds vele links verwerkt voor wat er later zal gebeuren.
Daarom is Babylon 5 ook een serie die beter wordt , bij herbekijken. De verwijzingen in het scenario naar latere gebeurtenissen die nog moeten komen, Verschillende verhaalplots die door mekaar geweven worden. Ja , 'k vraag me echt af of Strazinsky dat echt allemaal zelf verzonnen en geschreven heeft? Indien het geval, : 'petje af'. :pray:
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Mis je entie?

Bericht door Blind Guardian »

Strazinsky (hopelijk heb jij zijn naam goed gespeld) is een van mijn hart denkt zo'n beetje hetzelfde over scifi als ik doe dat kan ik wel waarderen. :) Jos Whedon met zijn Firefly is er ook een goede in overigens.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Mis je entie?

Bericht door Mansfeld »

Ik denk niet dat ik "Firefly" ken. Heeft iemand hier trouwens "Andromeda" ooit gezien. Schijnt nog een sci fi serie te zijn van Roddenbery? Maar ook niet zomaar te koop op DVD, althans toch niet met Nederlandse ondertitels. 'k zal uiteindelijk toch nog moeten gaan downloaden voor nieuw materiaal. :{
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Mis je entie?

Bericht door Vis »

Mansfeld schreef:Heeft iemand hier trouwens "Andromeda" ooit gezien. Schijnt nog een sci fi serie te zijn van Roddenbery?
Natuurlijk! Kevin Sorbo 8-) Laatste paar seizoenen waren wat minder, maar al met al prima mee vermaakt.
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: Mis je entie?

Bericht door Paulstartrek »

Andromeda seizoen 1 was gaaf
seizoen 2 was wel leuk
seizoen 3 kon er mee door
seizoen 4 was mwah
seizoen 5 snapte ik niet helemaal meer
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Mis je entie?

Bericht door Miriam »

Ja daar ben ik ooit mee begonnen alleen dat heb ik eigenlijk nooit verder gezien dan S1 en dan geloof ik niet eens alle afleveringen nog :+ Maar dat heb ik met heel veel series, oa. Sopranos(S5), Deadwood(S2), Madmen(S3) (nieuw seizoen is begonnen), weeds(S4), west wing(S5), scrubs(S6, begrepen dat je ook niet verder hoeft te kijken meer), Dexter (S4), Heroes (S2) en nog een paar :P
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Mis je entie?

Bericht door Mansfeld »

ik zou dat toch ergens moeten kunnen kopen? Andromeda?
Sopranos en Madmen heb ik nog niet bekeken. Deadwood wel, 3 seizoenen en allemaal erg goed.
Ik ken iemand uit Canada. Zij had voorgesteld om Andromeda mee te brengen als ze op bezoek komt. Maar de laatste keer dat ze een dvd meehad uit Canada bleek dat hier niet te werken. Niet af te spelen gewoon.
Dus 'k heb haar gezegd om het toch maar zo te laten.
Gebruikersavatar
Khan Noonien Singh
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 43
Lid geworden op: 19 feb 2011, 17:12
Locatie: SS Botany Bay

Re: Mis je entie?

Bericht door Khan Noonien Singh »

Mansfeld schreef:ik zou dat toch ergens moeten kunnen kopen? Andromeda?
Sopranos en Madmen heb ik nog niet bekeken. Deadwood wel, 3 seizoenen en allemaal erg goed.
Ik ken iemand uit Canada. Zij had voorgesteld om Andromeda mee te brengen als ze op bezoek komt. Maar de laatste keer dat ze een dvd meehad uit Canada bleek dat hier niet te werken. Niet af te spelen gewoon.
Dus 'k heb haar gezegd om het toch maar zo te laten.
Dat komt door de regiocodering; Canada is regio 1 en je DVD speler regio 2.
Oplossing: je speler regiovrij proberen te maken (bv via de afstandsbediening: http://www.videohelp.com)

Overigens is de serie ook op regio 2 uitgebracht.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Mis je entie?

Bericht door Mansfeld »

@Khan Noonien Singh. Dank voor de toelichting. Ja mijn vriendin wist het niet. En ik dus ook niet. Vandaar dus.

Maar Andromeda zou dus wel degelijk te verkrijgen zijn op DVD. Vraag is dan nog :'met of zonder ondertitels'?

Nu ja 'k ben ook wel bereid om de reeks te bekijken zonder ondertitels of met Engelse ondertitels. :)
Gebruikersavatar
Khan Noonien Singh
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 43
Lid geworden op: 19 feb 2011, 17:12
Locatie: SS Botany Bay

Re: Mis je entie?

Bericht door Khan Noonien Singh »

Mansfeld schreef:@Khan Noonien Singh. Dank voor de toelichting. Ja mijn vriendin wist het niet. En ik dus ook niet. Vandaar dus.

Maar Andromeda zou dus wel degelijk te verkrijgen zijn op DVD. Vraag is dan nog :'met of zonder ondertitels'?

Nu ja 'k ben ook wel bereid om de reeks te bekijken zonder ondertitels of met Engelse ondertitels. :)
Op amazon UK en Play.com staan de boxen. Helaas geen info over ondertitels.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Mis je entie?

Bericht door Miriam »

Als het EU is dan heb je sowieso Nederlandse ondertitels. Is het UK dan vaak niet.
Gebruikersavatar
HelloCath
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 jun 2013, 13:58
Locatie: Noord Nederland
Contacteer:

Re: Mis je entie?

Bericht door HelloCath »

Nee... heb de DVD's wel maar al jaren niet meer gezien.
Wie weet komt er nog een dag dat ik in een nogstaltische bui kom en het weer wil kijken maar voor nu... Kan ze afleveringen na al die jaren nog steeds dromen.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Mis je entie?

Bericht door Mansfeld »

als je een bepaalde voorliefde hebt voor een serie ? Dan is het kwestie van tijd voordat je er weer zin in krijgt.

Zelf kijk ik waarschijnlijk het meest frequent naar de Originelen. :)
Gebruikersavatar
Anthony
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 90
Lid geworden op: 23 jan 2011, 10:52

Re: Mis je entie?

Bericht door Anthony »

Mansfeld schreef:Ik denk niet dat ik "Firefly" ken. Heeft iemand hier trouwens "Andromeda" ooit gezien. Schijnt nog een sci fi serie te zijn van Roddenbery? Maar ook niet zomaar te koop op DVD, althans toch niet met Nederlandse ondertitels. 'k zal uiteindelijk toch nog moeten gaan downloaden voor nieuw materiaal. :{
Firefly is best aardig. Had veel potentie maar is halverwege het eerste seizoen gecancelled. Wat erg jammer was, want het had toch redelijk veel kijkers en de wereld zat leuk in elkaar met veel leuke karakters. Gelukkig is er daarna wel nog een afsluitende film gekomen (Serenity) die eigenlijk het verhaal redelijk afsluit en veel behandeld waar de serie geen tijd voor had in zijn korte bestaan.

Andromeda is goedkope Sci-Fi. Ik zeg goedkope Sci-fi, omdat het allemaal heel simpel in elkaar zat. Niets baanbrekends, matig/slecht acteer werk, erg braaf, geen goed verhaal en onorigineel. Het eerste seizoen kon nog enigszinds, maar daarna werd het snel slechter, de meeste andere space opera's die zijn gemaakt zijn allemaal beter. Maar als je van Voyager en Enterprise houd kun je er wellicht wel mee vermaken. Andromeda heeft eigenlijk qua aanpak/stijl (vind ik, puur mijn mening ;) ) alle zwakke zaken overgenomen die Voyager/Enterprise geen success en minder interesant maakte en daar een matige cast en verhaal aan vastgeplakt.


On Topic: Nee ik mis Enterprise niet, vond het een draak van een serie. Ik mis wel een interesante Space Opera op tv. En een goede ST serie zou ik zeer waarderen. Helaas zie ik dat niet snel gebeuren: nog een nieuwe ST serie als een nieuwe goede ST serie (zie mijn commentaar waarom elders op de site).
TDG
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 jun 2013, 21:09

Re: Mis je entie?

Bericht door TDG »

Definitief eens met de laatste poster, Enterprise kon me niet veel schelen (hoewel ik bepaalde episodes in Seizoen 4 wel leuk vond en nog steeds een persoonlijk zwak heb voor "Regeneration", ben gek op old school Borg) maar ik mist echt het feit dat er geen enkele serie op het moment op televisie zich in de ruimte afspeelt, of een goede Star Trek serie. (die in de originele tijdlijn afspeelt)

Beetje jammer dat de meeste kijkers op het moment totaal geen interesse voor ruimtevaart hebben.
Gebruikersavatar
Anthony
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 90
Lid geworden op: 23 jan 2011, 10:52

Re: Mis je entie?

Bericht door Anthony »

TDG schreef: Beetje jammer dat de meeste kijkers op het moment totaal geen interesse voor ruimtevaart hebben.
Ik denk dat dat deels te maken heeft met de tijdsgeest. Waar in het verleden veel meer een geest was van jezelf ontplooien (lange termijn traject), techologie zal de mens verder helpen en de mens heeft een eergevoel. Nu is het direct eisen iets te hebben, techologie is negatief en de mens houd minder rekening met anderen.

Zolang we in deze negatieve spiraal zitten zie ik dat niet veranderen
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Mis je entie?

Bericht door Mansfeld »

Anthony schreef:
TDG schreef: Beetje jammer dat de meeste kijkers op het moment totaal geen interesse voor ruimtevaart hebben.
Ik denk dat dat deels te maken heeft met de tijdsgeest. Waar in het verleden veel meer een geest was van jezelf ontplooien (lange termijn traject), techologie zal de mens verder helpen en de mens heeft een eergevoel. Nu is het direct eisen iets te hebben, techologie is negatief en de mens houd minder rekening met anderen.

Zolang we in deze negatieve spiraal zitten zie ik dat niet veranderen
Interessant dat je een connectie legt met de huidige tijdsgeest, die naar je zegt negatief zou zijn. Ja ik denk zelf ook dat het globaal genomen eerder negatief is. Het zogenaamde ontplooien en eergevoel zijn vandaag ver zoek. Dat komt ook deels door een financiële crisis. Daardoor worden mensen sowiso meer pessimistisch en dat heeft zijn effecten op alles. Ik zie ook vooral een verlies aan respect , en een samenhorigheidsgevoel. Mekaar helpen? Goed zijn voor elkaar ? Allemaal overvloedig aanwezig in StarTrek. Op zich hoop ik dus dat mensen naar StarTrek blijven kijken want het is in elk geval het goede voorbeeld.

Dank ook voor de commentaar hierboven ivm Andromeda. Ja 't zal best wel zijn dat het goedkope sci fi is. Maar zoals TDG al schreef ,en menig anderen en mezelf hier ook al aanhaalden. Er zijn geen nieuwe interessante sci fi series niet meer. En al zeker geen nieuwe ST. Ja er is wel weer een nieuwe film uit. Dus dat is toch iets.

Daarom dus dat ik graag Andromeda zou zien, ook al is het waarschijnlijk wat ondermaats. Maar de prijzen die ze er voor vragen ? op het internet ? Om een dvd box aan te schaffen zijn me toch wat te duur. Een dilemma, maar 'k denk dat ik op het internet maar wat clipjes zal moeten bekijken.

In elk geval geloof ik niet dat het afgelopen is met Sci fi. Alle genres komen vroeg of laat terug. Kijk maar naar Deadwood. Western by the way. Wie zou zoiets gedacht hebben. Dus kwestie van tijd en geduld en vooral nieuwe ideeën voor de ruimte en de technologie ? kan dat geen probleem zijn, ideeën genoeg denk ik.
Gebruikersavatar
Anthony
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 90
Lid geworden op: 23 jan 2011, 10:52

Re: Mis je entie?

Bericht door Anthony »

Mansfeld schreef:
Anthony schreef:
TDG schreef: Beetje jammer dat de meeste kijkers op het moment totaal geen interesse voor ruimtevaart hebben.
Ik denk dat dat deels te maken heeft met de tijdsgeest. Waar in het verleden veel meer een geest was van jezelf ontplooien (lange termijn traject), techologie zal de mens verder helpen en de mens heeft een eergevoel. Nu is het direct eisen iets te hebben, techologie is negatief en de mens houd minder rekening met anderen.

Zolang we in deze negatieve spiraal zitten zie ik dat niet veranderen
Interessant dat je een connectie legt met de huidige tijdsgeest, die naar je zegt negatief zou zijn. Ja ik denk zelf ook dat het globaal genomen eerder negatief is. Het zogenaamde ontplooien en eergevoel zijn vandaag ver zoek. Dat komt ook deels door een financiële crisis. Daardoor worden mensen sowiso meer pessimistisch en dat heeft zijn effecten op alles. Ik zie ook vooral een verlies aan respect , en een samenhorigheidsgevoel. Mekaar helpen? Goed zijn voor elkaar ? Allemaal overvloedig aanwezig in StarTrek. Op zich hoop ik dus dat mensen naar StarTrek blijven kijken want het is in elk geval het goede voorbeeld.

Dank ook voor de commentaar hierboven ivm Andromeda. Ja 't zal best wel zijn dat het goedkope sci fi is. Maar zoals TDG al schreef ,en menig anderen en mezelf hier ook al aanhaalden. Er zijn geen nieuwe interessante sci fi series niet meer. En al zeker geen nieuwe ST. Ja er is wel weer een nieuwe film uit. Dus dat is toch iets.

Daarom dus dat ik graag Andromeda zou zien, ook al is het waarschijnlijk wat ondermaats. Maar de prijzen die ze er voor vragen ? op het internet ? Om een dvd box aan te schaffen zijn me toch wat te duur. Een dilemma, maar 'k denk dat ik op het internet maar wat clipjes zal moeten bekijken.

In elk geval geloof ik niet dat het afgelopen is met Sci fi. Alle genres komen vroeg of laat terug. Kijk maar naar Deadwood. Western by the way. Wie zou zoiets gedacht hebben. Dus kwestie van tijd en geduld en vooral nieuwe ideeën voor de ruimte en de technologie ? kan dat geen probleem zijn, ideeën genoeg denk ik.
Tijdsgeest verandert zeker weer. Je ziet schommelingen in de negatieve/positieve instelling door de decennia heen. Je ziet dat ook weergegeven insuccesvolle series/franchises die meeveranderen met de tijd mee. Denk aan Batman: de duidtere eerdere films, de positieve films uit de jare '90 en de duidtere films van de afgelopen jaren. Hetzelfde zie je bij James Bond. Positief/luchtig (Brosnan, Moore) en Negatief/donker (Craig, Dalton). Zo zijn er nog veel andere voorbeelden.

Ik denk dat dit mede een reden is waarom Voyager en Enterprise het niet goed hebben gedaan. Ze zijn niet meeverandert met de tijd/beeld van de massa. Een ST serie in de "traditionele ST geest" zou dan ook floppen op dit moment. Die zou dan ook iets realistischer moeten zijn.

Ik schreef dat ik Andromeda "goedkope Sci-Fi" vind, dat wil niet zeggen dat het niet vermakelijk kan zijn. Ik irriteer me er aan, maar ik vond Enterprise en Voyager ook vervelend, dus in die context moet je mijn mening ook zien. Dat je Andromeda gaat bekijken omdat er geen ST serie is, vind ik dan ook heel valide. Ik waarschuw alleen dat het geen geweldige kwaliteit vind. Ik zou dan eerder kiezen voor Babylon 5 (beste space opera), Farscape, Firefly, Battlestar Galactica of Space Above and Beyond.

Maar een nieuwe Space Opera op tv zou ik zeer veel zin in hebben.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Mis je entie?

Bericht door Mansfeld »

@ Anthony

Ja daar heb je wel een punt. De meer duistere versies van die films en series die je daar vernoemd.

Battlestar Galactica heb ik ook bekeken de originele zowel als de latere serie, en ook Babylon 5 , ik vond beiden goed, waarschijnlijk BSG wel beter nog dan Babylon.

Maar een sci fi van het niveau van BSG dat is voorlopig wishful thinking vrees ik. De andere series die je daar opnoemt heb ik nog niet gezien , meestal omdat ik niet weet hoe ik er moet aangeraken.

Ja dat Andromeda waarschijnlijk een ander niveau is daar twijfel ik niet aan. Maar ik heb een ruime interesse. 'k heb ook ooit afleveringen van Xena of Hercules bekeken, je weet dan wat je voorgeschoteld krijgt , maar dat wil niet zeggen dat je er soms niet kunt van genieten.

Omzeggens je kunt niet altijd zware literatuur lezen , soms ook eens een strip.

Ik weet dat nogal wat mensen niet zo warm lopen voor Enterprise , maar het 3e seizoen vond ik toch echt wel de moeite. Dus zeker eens bekijken
;)
Gebruikersavatar
Anthony
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 90
Lid geworden op: 23 jan 2011, 10:52

Re: Mis je entie?

Bericht door Anthony »

Mansfeld schreef: Ja dat Andromeda waarschijnlijk een ander niveau is daar twijfel ik niet aan. Maar ik heb een ruime interesse. 'k heb ook ooit afleveringen van Xena of Hercules bekeken, je weet dan wat je voorgeschoteld krijgt , maar dat wil niet zeggen dat je er soms niet kunt van genieten.

Omzeggens je kunt niet altijd zware literatuur lezen , soms ook eens een strip.
Volledig mee eens
Gebruikersavatar
HelloCath
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 jun 2013, 13:58
Locatie: Noord Nederland
Contacteer:

Re: Mis je entie?

Bericht door HelloCath »

Anthony schreef:
Mansfeld schreef: Ja dat Andromeda waarschijnlijk een ander niveau is daar twijfel ik niet aan. Maar ik heb een ruime interesse. 'k heb ook ooit afleveringen van Xena of Hercules bekeken, je weet dan wat je voorgeschoteld krijgt , maar dat wil niet zeggen dat je er soms niet kunt van genieten.

Omzeggens je kunt niet altijd zware literatuur lezen , soms ook eens een strip.
Volledig mee eens
:pray:
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Mis je entie?

Bericht door Miriam »

Anthony schreef:
Mansfeld schreef: Ja dat Andromeda waarschijnlijk een ander niveau is daar twijfel ik niet aan. Maar ik heb een ruime interesse. 'k heb ook ooit afleveringen van Xena of Hercules bekeken, je weet dan wat je voorgeschoteld krijgt , maar dat wil niet zeggen dat je er soms niet kunt van genieten.

Omzeggens je kunt niet altijd zware literatuur lezen , soms ook eens een strip.
Volledig mee eens
Maar een strip kan soms ook best zwaar zijn
Beta
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 285
Lid geworden op: 21 aug 2013, 17:25

Re: Mis je entie?

Bericht door Beta »

Ik mis het niet zozeer. TNG, dat mis ik.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Mis je entie?

Bericht door Miriam »

Maar dat was de vraag niet.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Mis je entie?

Bericht door X-File »

Achteraf gesproken, na de hele serie vanop afstand nog eens beoordeeld te hebben, mis ik met name de kwaliteit van de scripts van seizoen 4. Hadden seizoen 1 tot en met 3 ook deze kwaliteit gehad, had het wellicht een volwaardige serie van 7 seizoenen geweest.

Maar of ik Entie mis zoals het product is zoals het is? Nee, niet bepaald.
Gebruikersavatar
HelloCath
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 jun 2013, 13:58
Locatie: Noord Nederland
Contacteer:

Re: Mis je entie?

Bericht door HelloCath »

X-File schreef:Achteraf gesproken, na de hele serie vanop afstand nog eens beoordeeld te hebben, mis ik met name de kwaliteit van de scripts van seizoen 4. Hadden seizoen 1 tot en met 3 ook deze kwaliteit gehad, had het wellicht een volwaardige serie van 7 seizoenen geweest.

Maar of ik Entie mis zoals het product is zoals het is? Nee, niet bepaald.
Nouja dat is nog maar de vraag.
De laatste jaren doen de meeste gescripte TV series het niet zo goed.
Met name dure series zoals sci-fi en fantasy niet.
Bij Enterprise waren we het nog niet geheel gewend maar Enterprise was gewoon het voorbeeld van hoe het vanaf nu zal gaan.
Tegenwoordig zijn 4 seizoenen voor een gescripte serie best netjes.
Zolang "domme" televisie meer geld binnen brengt dan de veel duurdere gescripte televisie zullen we eraan moeten wennen dat series voor hun tijd gecanceld worden.
Neem als voorbeeld:

Enterprise,
Fringe,
Primeval + Spin-off
De laatste 2 stargate series.
Eureka
Sanctuary
Caprica
Firefly
Warehouse 13
Merlin

En dat zijn nog alleen maar de series die ik ken of aan gedacht heb.
Ik mis overigens Enterprise niet meer.
Nu is het ook wat... 8 jaar geleden gecanceld?
Maar vond het destijds wel heel erg jammer.
Plaats reactie