Wat zeggen non-fans van Star Trek films?

The Motion Picture t/m Nemesis

Moderator: Dark*staR

Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Wat zeggen non-fans van Star Trek films?

Bericht door Mr Hayes »

Ga naar http://www.skymovies.com/skymovies/scifihorror en stem op jouw favoriete Star Trek film. Tot dusver is dit de stand:

01) 27% --> Star Trek VIII: First Contact
02) 23% --> Star Trek II: The Wrath of Khan
03) 11% --> Star Trek X: Nemesis
04) 10% --> Star Trek IV: The Voyage Home
05) 06% --> Star Trek VII: Generations
---------------------------------------------------
06) 05% --> Star Trek I: The Motion Picture, Star Trek VI: The Undiscovered Country & Star Trek IX: Insurrection
07) 04% --> Star Trek III: The Search for Spock & Star Trek V: The Final Frontier

Grappig om te zien dat de meest recente film 3e is geëindigd :).
Gebruikersavatar
Sedative
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 64
Lid geworden op: 11 jun 2006, 03:07

Bericht door Sedative »

De serie is overduidelijk veel beter dan de films.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Wat zeggen non-fans van Star Trek films?

Bericht door Blind Guardian »

Mr Hayes schreef:Ga naar http://www.skymovies.com/skymovies/scifihorror en stem op jouw favoriete Star Trek film. Tot dusver is dit de stand:

01) 27% --> Star Trek VIII: First Contact
02) 23% --> Star Trek II: The Wrath of Khan
03) 11% --> Star Trek X: Nemesis
04) 10% --> Star Trek IV: The Voyage Home
05) 06% --> Star Trek VII: Generations
---------------------------------------------------
06) 05% --> Star Trek I: The Motion Picture, Star Trek VI: The Undiscovered Country & Star Trek IX: Insurrection
07) 04% --> Star Trek III: The Search for Spock & Star Trek V: The Final Frontier

Grappig om te zien dat de meest recente film 3e is geëindigd :).
Zo vreemd vind ik dat niet, voor een niet fan, of een niet al te kritisch star trek kijker kan Nemesis best wel een goede film zijn, ik weet zeker dat ik Nemesis tien jaar geleden een veel betere film vond dan nou tien jaar later.

Ergo, ik moet even vermelden dat als je de chronlogie van de romulans, en TNG kent, Nemesis behoorlijk tegen kan vallen (zoals het bij mij en een aantal vrienden deed).
Laatst gewijzigd door Blind Guardian op 21 aug 2007, 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

het is idd, als je niet naar consistentie of andere zaken hoeft te kijken een vermakelijke film met veel actie. Dat zie je ook, bij niet fans zijn de grootste actie films het interessants, (8 , 2 en 10)
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

ST 8 was gewoon een redelijk goede actiefilm, dat valt meer in de smaak.
TARAraboemdijee
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 277
Lid geworden op: 17 okt 2003, 01:49
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Wat zeggen non-fans van Star Trek films?

Bericht door TARAraboemdijee »

Blind Guardian schreef: Zo vreemd vind ik dat niet, voor een niet fan, of een niet al te kritisch star trek kijker kan Nemesis best wel een goede film zijn, ik weet zeker dat ik Nemesis tien jaar geleden een veel betere film vond dan nou tien jaar later.
10 jaar geleden? Die film is nog maar 5 jaar oud hoor. 2002
Gebruikersavatar
.:Admiral-Janeway:.
Captain
Captain
Berichten: 2544
Lid geworden op: 08 aug 2005, 22:02
Locatie: Enschede

Re: Wat zeggen non-fans van Star Trek films?

Bericht door .:Admiral-Janeway:. »

TARAraboemdijee schreef:
Blind Guardian schreef: Zo vreemd vind ik dat niet, voor een niet fan, of een niet al te kritisch star trek kijker kan Nemesis best wel een goede film zijn, ik weet zeker dat ik Nemesis tien jaar geleden een veel betere film vond dan nou tien jaar later.
10 jaar geleden? Die film is nog maar 5 jaar oud hoor. 2002
Daar word nou iets figuurlijk bedoeld. Hij wil alleen maar aangeven dat 10 jaar geleden(eerste star trek eps BG?) hij de film veel beter zou vinden.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Nemesis schreef:het is idd, als je niet naar consistentie of andere zaken hoeft te kijken een vermakelijke film met veel actie. Dat zie je ook, bij niet fans zijn de grootste actie films het interessants, (8 , 2 en 10)
Er zullen vast genoeg fans hebben gestemd hoor
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

TUC gelijk stellen aan the Slowmotion Picture en Insufficient :nothanks: Stelletje paupers.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Wat zeggen non-fans van Star Trek films?

Bericht door Blind Guardian »

.:Admiral-Janeway:. schreef:
TARAraboemdijee schreef:
Blind Guardian schreef: Zo vreemd vind ik dat niet, voor een niet fan, of een niet al te kritisch star trek kijker kan Nemesis best wel een goede film zijn, ik weet zeker dat ik Nemesis tien jaar geleden een veel betere film vond dan nou tien jaar later.
10 jaar geleden? Die film is nog maar 5 jaar oud hoor. 2002
Daar word nou iets figuurlijk bedoeld. Hij wil alleen maar aangeven dat 10 jaar geleden(eerste star trek eps BG?) hij de film veel beter zou vinden.
Ik wil hier mee aangeven dat ik tien jaar geleden, tien jaar jonger was dan ik nou ben, en daarnaast veel minder star trek films had gezien in die tijd, vergelijking voor jaren was FC op mijn eerste plaats, pas later toen ik de oude Star Trek films zag, zakte First Contact in mijn top tien.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Wat zeggen non-fans van Star Trek films?

Bericht door Mansfeld »

Sedative schreef:De serie is overduidelijk veel beter dan de films.

Niet zo zeker, Ja de series zijn goed , maar bij de movies zitten er toch ook een paar tussen die erg de moeite waard zijn en die al zeker wat speciale effecten betrefd het niveau van de series overtreft, neem nu maar o.a. First Contact.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Wat zeggen non-fans van Star Trek films?

Bericht door Nemesis »

Mijn vriendin heeft nu Generations, First Contact en Insurrection gezien.

ze heeft de drie films in drie woorden samengevat: Bagger, Saai en Kut. Alledrie de woorden zijn toepasbaar op alledrie de films ;)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Wat zeggen non-fans van Star Trek films?

Bericht door Miriam »

Nemesis schreef:Mijn vriendin heeft nu Generations, First Contact en Insurrection gezien.

ze heeft de drie films in drie woorden samengevat: Bagger, Saai en Kut. Alledrie de woorden zijn toepasbaar op alledrie de films ;)
Duidelijk getuige van een slechte smaak. aangezien als je de Star Trek weglaat het best puike actie films zijn.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Wat zeggen non-fans van Star Trek films?

Bericht door Guess who? »

Generations vond ik juist wel goed en First Contact was idd een goede actiefilm.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Wat zeggen non-fans van Star Trek films?

Bericht door Nemesis »

Miriam schreef:
Nemesis schreef:Mijn vriendin heeft nu Generations, First Contact en Insurrection gezien.

ze heeft de drie films in drie woorden samengevat: Bagger, Saai en Kut. Alledrie de woorden zijn toepasbaar op alledrie de films ;)
Duidelijk getuige van een slechte smaak. aangezien als je de Star Trek weglaat het best puike actie films zijn.

om eerlijk te zijn begin je nu echt te merken dat deze films gedateert raken!
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Wat zeggen non-fans van Star Trek films?

Bericht door Miriam »

Nemesis schreef:
Miriam schreef:
Nemesis schreef:Mijn vriendin heeft nu Generations, First Contact en Insurrection gezien.

ze heeft de drie films in drie woorden samengevat: Bagger, Saai en Kut. Alledrie de woorden zijn toepasbaar op alledrie de films ;)
Duidelijk getuige van een slechte smaak. aangezien als je de Star Trek weglaat het best puike actie films zijn.

om eerlijk te zijn begin je nu echt te merken dat deze films gedateert raken!
Ja daar heb je wel een punt, zeker in vergelijking met de nieuwe Star Trek is dat allemaal heel erg langzaam. Maar goed net zoals Empire Strikes Back, Back to the future, Raiders of the lost ark, a clockwork orange, the shinning, psyche etc. zijn het wel klassiers
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Wat zeggen non-fans van Star Trek films?

Bericht door EMH »

Of iets gedateerd is heeft niets te maken met het feit of het een goede of slechte film is. Alles raakt gedateerd. Over 10 jaar zeg je dat ook over Star Trek XI.
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: Wat zeggen non-fans van Star Trek films?

Bericht door Paulstartrek »

tja ik vond het persoonlijk best goede actiefilms idd. Maar vaak moet je daar uberhaupt van houden wil je het dan ook leuk vinden. dus vind Emma actiefilms uberhaupt leuk?
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Wat zeggen non-fans van Star Trek films?

Bericht door Nemesis »

EMH schreef:Of iets gedateerd is heeft niets te maken met het feit of het een goede of slechte film is. Alles raakt gedateerd. Over 10 jaar zeg je dat ook over Star Trek XI.

jawel hoor. Dat kan best je mening veranderen over een film (of hij goed of slecht is). Anders keken we nog steeds graag naar de godzilla movies van 70 jaar geleden bij wijze van spreken.

Ik zeg niet zelf dat de ST TNG films slecht zijn, maar je kan wel zien dat ze gedateert zijn. De manier waarop gefilmd is, de snelheid, de beeldkwaliteit, de verhaallijnen, etc!
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Wat zeggen non-fans van Star Trek films?

Bericht door EMH »

Nemesis schreef:
EMH schreef:Of iets gedateerd is heeft niets te maken met het feit of het een goede of slechte film is. Alles raakt gedateerd. Over 10 jaar zeg je dat ook over Star Trek XI.

jawel hoor. Dat kan best je mening veranderen over een film (of hij goed of slecht is). Anders keken we nog steeds graag naar de godzilla movies van 70 jaar geleden bij wijze van spreken.

Ik zeg niet zelf dat de ST TNG films slecht zijn, maar je kan wel zien dat ze gedateert zijn. De manier waarop gefilmd is, de snelheid, de beeldkwaliteit, de verhaallijnen, etc!
De snelheid, verhaallijn/manier van vertellen is nu eenmaal tijdsgebonden. Maar een film die gewoon goed is is dat over 30 jaar ook nog. Films die je toen al slecht vond vind je nu meestal nog slecht en anders waardeer je ze vanwege een bepaalde cult/camp status.
Neem de eerste Godfather die is ook van eind jaren 70. Maar die is daar nu echt niet minder goed om.
Ik moet eigenlijk zeggen dat een hoop van die oude dingen nu juist leuk vind om te kijken. TOS bijvoorbeeld. En dat is niet vanwege jeugdsentiment, want TOS is van voor mijn tijd en ik heb die serie een jaar of 10 geleden pas voor het eerst gezien.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Wat zeggen non-fans van Star Trek films?

Bericht door Mansfeld »

non fans,
Zij die geen fan zijn kunnen StarTrek doorgaands niet pruimen. Als dat zo is, dan zullen ze noch de series noch de films kunnen apreciëren.

Een beetje 't zelfde als met Picasso. Heb een kameraad die er werkelijk niets in ziet. Een grote naam nochthans, maar geen doening. Hij ziet er echt niets in.

Ik kan dat goed begrijpen. Ikzelf moest bijv. ook niets van StarTrek hebben.

Maar om dit topic wat open te trekken. Ik moest van niet veel hebben. 't is een beetje zoals spruitjes eten of sla. Je moet het niet. Je bent nog een kind, en je gelooft , "dit", "dit" dit moet ik niet . Punt.

Nuja, ik ben intussen al wat ouder geworden en ik weet nu wel hoe dat allemaal zit. Ik ben vroeger ook naar de kunstschool geweest. En daar lieve mensen, daar moest je je wel openstellen voor heel veel zaken, of je kon nooit slagen in zo'n studie. Er is zoveel moderne kunst die ongelofelijk ver van de "mainstream" staat, dat je daar als mens toch effe heel erg je hoofd moet bij houden. Je hoofd moet over breken, en je ziel moet voor openstellen. Doe je dat niet, nu, welja, dan blijft alles bij wat het was.

The mind is a powerfull tool. Je maakt zelf de dag hè. Ik wist vroeger helemaal niets van kunst .Enkel Michelangelo en Da Vinci. maar ja, "thats nothing hè". Daarmee heb je nog maar juist je schoenen aangetrokken laat staan je veters dichtgemaakt. Neen daarmee kom je nergen in een kunstopleiding. Dan lachen ze je vierkant uit.
Om maar te schetsen dat ik veel heb moeten leren en aanvaarden. En ik weet niet hoe het met jullie gesteld is. Maar ik kan hier nu maar even voor mijn rekening praten.

Voor mij was StarTrek dus niet zozeer een opgave om te begrijpen dan wel een kwestie van wanneer? Wanneer ga ik dat eens bekijken of aanpakken. In de jaren negentig zat ik op de kunstschool . Dus ik had wel wat anders aan mijn hoofd toen. Maar nu. Ja , nu was voor mij de tijd rijp om de zaken eens onder de loep te nemen.
Met wat ik in de kunst allemaal gezien heb en wat ik daar allemaal moeten aanvaarden heb en leren. En waar ik me allemaal voor opengesteld heb. Dan kan ik wel zeggen dat StarTrek absoluut geen opgave was op dat vlak. Dat is peanuts.
Er is zoveel meer controversieels . Dat wil ik maar zeggen. Non-fans? 't Ghogh, als mensen al moeite hebben met StarTrek, dan is het erg gesteld hoor.

Dat iemand Willem De Kooning niet begrijpt daar wil ik best inkomen. Maar StarTrek of Battlestar. kom kom dat zijn maar kleine oefeningen hè.
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Re: Wat zeggen non-fans van Star Trek films?

Bericht door SuperVlaai »

Nemisis was een flop van film
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Wat zeggen non-fans van Star Trek films?

Bericht door EMH »

joh
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Wat zeggen non-fans van Star Trek films?

Bericht door Miriam »

Spuit 11 :lachhuil:
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Wat zeggen non-fans van Star Trek films?

Bericht door Guess who? »

Non-fans zeggen: Goh, vette film, leuke actie, leuke acteurs/trices.
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: Wat zeggen non-fans van Star Trek films?

Bericht door Dark*staR »

Non-fan op het werk kijkt alles wat los en vast zit en wil vooral bepaalde dames op het werk wel eens in TOS-pakjes rond zien lopen. Dat effect hebben de Star Trek films op hem.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Wat zeggen non-fans van Star Trek films?

Bericht door Miriam »

Dark*staR schreef:Non-fan op het werk kijkt alles wat los en vast zit en wil vooral bepaalde dames op het werk wel eens in TOS-pakjes rond zien lopen. Dat effect hebben de Star Trek films op hem.
Dus we hebben binnenkort weer een nieuw lid :*)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Wat zeggen non-fans van Star Trek films?

Bericht door EMH »

* heeft iedereen al lid gemaakt daar. :*)
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: Wat zeggen non-fans van Star Trek films?

Bericht door Dark*staR »

Nee en nee. Hij zal hier niet komen, hij zit op een forum waar ze zich bezig houden met honden.
Gebruikersavatar
La Forge
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 aug 2009, 13:56
Contacteer:

Re: Wat zeggen non-fans van Star Trek films?

Bericht door La Forge »

Vroeger vond ik Star Trek ook best stom, maar uiteindelijk begon ik het leuk te vinden. Nu ben ik er fan van. Maar ik blijf er wel bij dat de series veel beter zijn dan de films. De sfeer in de films zijn anders; er zit veel meer haast in. Dus als een non-fan star trek beter wil leren kennen, kan diegene beter de series eerst gaan kijken.
Plaats reactie