Star Trek Movies Remastered

The Motion Picture t/m Nemesis

Moderator: Dark*staR

Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Star Trek Movies Remastered

Bericht door Nemesis »

Vandaag in amsterdam geweest. Hier kwam ik nieuwe dvd's tegen van Star Trek films I t/m VI. Deze waren remastered en kosten 9,99 euro de stuk. Vernieuwde effecten etc.

Verder zag ik bij de bijenkorf een box met film 2, 3, en 4 remastered! voor 34,99.

Waarom heb ik hier nog niets over gehoord? info please!
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Star Trek Movies Remastered

Bericht door Miriam »

Waarschijnlijk omdat je het niet gepromoot is?
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Star Trek Movies Remastered

Bericht door EMH »

Afbeelding


Ik heb alleen deze nieuw zien liggen in de schappen
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Star Trek Movies Remastered

Bericht door Nemesis »

Dat is Blu-Ray, ik heb het over DVD
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Re: Star Trek Movies Remastered

Bericht door Tactical_Cube »

Ik heb ze idd ook op dvd zien liggen, ik wacht wel tot alle films geremasterd zijn (als ze dat ooit doen) :P
Is idd slecht gepromoot, hadden ze ook wel voorstukje bij de film kunnen doen o.i.d.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Star Trek Movies Remastered

Bericht door Nemesis »

ja, maar wat is er nou geremastered dan? wat is er gebeurd? enz.. en ik snap wel waarom de nieuwere films niet zijn gedaan, want die zien er nog "puik" uit.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Star Trek Movies Remastered

Bericht door captain crash »

precies, waarin zijn deze versie anders dan de al opgepoetste versies die we hadden met de SE en DE. Ik kan nergens verschillen vinden. Vrees dat dit weer zo'n Paramount ding is. Iets dat er al was verkopen in een ander hoesje. Is ook een MP "trilogie" uit...onzin natuurlijk.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Star Trek Movies Remastered

Bericht door Miriam »

Ja die remastered TOS films op Blu-Ray heb ik ook ergens zien liggen. Ik heb het niet gezien want Sci-Fi zend deoude afleveringen nog uit dus, daar kan ik geen vergelijking uit trekken. Sowieso denk ik dat ik de oude films niet ga kopen op blu-ray de nieuwe film wel.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Star Trek Movies Remastered

Bericht door Nemesis »

captain crash schreef:precies, waarin zijn deze versie anders dan de al opgepoetste versies die we hadden met de SE en DE. Ik kan nergens verschillen vinden. Vrees dat dit weer zo'n Paramount ding is. Iets dat er al was verkopen in een ander hoesje. Is ook een MP "trilogie" uit...onzin natuurlijk.

Nou die MP trilogie is dus deel 2,3 en 4. Die lag voor 34,99 bij de bijenkorf in amsterdam. Delen 1 t/m 6 in dergelijke uitvoering zijn los verkrijgbaar voor 9,99 bij de verschillende FRS in Amsterdam. Wat in die trilogie zit, zijn dezelfde remastered versies, maar verschil weet ik niet, en om er nu ééntje te kopen, vind ik ook zonde.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Star Trek Movies Remastered

Bericht door captain crash »

bij de MM hier lag als trilogie deel I tm III

zijn dus ook nog eens verschillende uitvoeringen :lachhuil:

tjah, ik spaar geen doosjes...
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Re: Star Trek Movies Remastered

Bericht door SuperVlaai »

EMH schreef:Afbeelding


Ik heb alleen deze nieuw zien liggen in de schappen

Dat is ook al voor een stuk geremasterd. Dus dan hoevden ze niet veel meer te doen dan ze over te zetten op bleu ray. Dus waarom dan nog moeiten doen om deze nog op dvd te remasteren.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Star Trek Movies Remastered

Bericht door Mansfeld »

Tjeemig , dat doet me wat denken aan die Hendrix platen. Die zijn ook in alle maten en vormen uitgegeven. Wat is dat dan. Dit is een box, met alle films waarin de originele crew meespeelt?

Ik heb de filmen nog niet aangekocht. Maar dat komt wel.
Maar ja Blu-ray of remastered. 't maakt me eigenlijk niet zoveel uit.

De originele versie is eigenlijk goed. Als het ook maar een beetje betaalbaar blijft. :)
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Star Trek Movies Remastered

Bericht door Guess who? »

zonder enorme HDtv (vanaf 42inch) heb je erg weinig aan de kwaliteit van Blue-ray.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Star Trek Movies Remastered

Bericht door Mansfeld »

Guess who? schreef:zonder enorme HDtv (vanaf 42inch) heb je erg weinig aan de kwaliteit van Blue-ray.
Ja dus , het heeft niet erg veel zin om zo'n Blu-ray aan te schaffen. Wel , de tijd komt wel dat we dat allemaal in huis hebben. Maar tot nader order, is het nog geen must voor mij. :)
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Star Trek Movies Remastered

Bericht door Guess who? »

waarschijnlijk als de nieuwe Xbox zn allereerste prijsverlaging heeft doorgemaakt, dat ik m koop. En daar zit waarschijnlijk ook een Blu-ray speler in.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Star Trek Movies Remastered

Bericht door Mansfeld »

Ik heb ook gepost op Miriam's . creatie -topic. Moet je eens lezen . :)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Star Trek Movies Remastered

Bericht door Miriam »

Guess who? schreef:zonder enorme HDtv (vanaf 42inch) heb je erg weinig aan de kwaliteit van Blue-ray.
Vergeet het 5.1 home cinema surround set er bij te doen ;)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Star Trek Movies Remastered

Bericht door Nemesis »

Guess who? schreef:zonder enorme HDtv (vanaf 42inch) heb je erg weinig aan de kwaliteit van Blue-ray.

ben ik niet mee eens. Resolutie is veel belangrijker. De resolutie van hd-tv's is altijd nog vele malen lager dan mijn computerscherm!
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Star Trek Movies Remastered

Bericht door EMH »

Ik heb alles op DVD, en dat beeld voldoet prima. En zolang dat het geval is ga ik mijn geld niet aan blu-ray, red band etc uitgeven.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Star Trek Movies Remastered

Bericht door Nemesis »

wil best blu-ray, als het goedkoper is.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Star Trek Movies Remastered

Bericht door Guess who? »

Nemesis schreef:
Guess who? schreef:zonder enorme HDtv (vanaf 42inch) heb je erg weinig aan de kwaliteit van Blue-ray.

ben ik niet mee eens. Resolutie is veel belangrijker. De resolutie van hd-tv's is altijd nog vele malen lager dan mijn computerscherm!
Ja, monitoren zijn weer een heel ander verhaal. Mee eens.
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Star Trek Movies Remastered

Bericht door Master Vanhu Botie »

EMH schreef:Ik heb alles op DVD, en dat beeld voldoet prima. En zolang dat het geval is ga ik mijn geld niet aan blu-ray, red band etc uitgeven.
:stupid:
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Star Trek Movies Remastered

Bericht door Blind Guardian »

Ik heb niet alles op DVD maar aangezien ik ook jaren zonder VCR heb geleefd en pas sinds een paar jaar een dvd speler heb geloof ik best wel dat blauwe straal hier nog wel minstens een jaar of tien kan wachten.
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Star Trek Movies Remastered

Bericht door Master Vanhu Botie »

Ik heb natuurlijk ook niet alles op DVD, enkel alles van TNG en de eerste twee seizoenen van BSG. Maar het ging me om het feit dat het beeld voor mij voldoende goed is, ik heb geen gesofisticeerde apparatuur nodig.
Andrew-Kenneth
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jun 2009, 23:47

Re: Star Trek Movies Remastered

Bericht door Andrew-Kenneth »

Nemesis schreef:
captain crash schreef:precies, waarin zijn deze versie anders dan de al opgepoetste versies die we hadden met de SE en DE. Ik kan nergens verschillen vinden. Vrees dat dit weer zo'n Paramount ding is. Iets dat er al was verkopen in een ander hoesje. Is ook een MP "trilogie" uit...onzin natuurlijk.

Nou die MP trilogie is dus deel 2,3 en 4. Die lag voor 34,99 bij de bijenkorf in amsterdam. Delen 1 t/m 6 in dergelijke uitvoering zijn los verkrijgbaar voor 9,99 bij de verschillende FRS in Amsterdam. Wat in die trilogie zit, zijn dezelfde remastered versies, maar verschil weet ik niet, en om er nu ééntje te kopen, vind ik ook zonde.
Na de nieuwe Star Trek in de bios te hebben gezien besloot ik om mijn eerder magere Star Trek dvd-collectie uit te breiden. ( had enkel de Star Trek II director's cut op dvd).

Vond de remastered trilogy (deel II, III en IV) (18,90 EUR in MM-Antw.) wel een aanschaf waard en leende de 2 disc van Star Trek : TMP (director's cut), en de special editions van ST5 en ST6 in de bibliotheek.

Een paar dagen later kocht ik ook de nieuwe remastered dvd van Star Trek : TMP., ST 5 (elk 7,90 EUR in MM-Antw.)en ST 6 (9,99 EUR in FRS).

De nieuwe dvd van The Motion Picture betreft de biosversie, niet de director's cut. (de eerste keer dat de biosversie op dvd uitkomt.)

De beeldkwaliteit van deze remasterde film is verbluffend. (Vele malen beter dan die van de director's cut.)

Deze sterk verbeterde kwaliteit komt de film ten goede. Wanneer de Enterprise bv. doorheen de V'ger wolk vliegt en de bemanning minutenlang met open mond naar de wolk en het V'ger schip gaapt valt je eigen mond ook open bij het aanschouwen van zoveel pracht. (Je denkt er niet meer aan om te fast-forwarden of de filmmaker te verwensen voor het eerder trage tempo.)

Het hemelsbrede verschil tussen de eerder duffe director's cut en de nieuwe transfer van de biosversie (die op blu-ray en dvd werd gezet) is op deze engelse site goed te zien.
Vergelijkende screenshots :
http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=70794

Na lang vergelijken ben ik er trouwens van overtuigd geraakt dat de biosversie de betere versie is van deze film. (maar ja, voor mij zijn beide versies nieuw. Fans die al jaren naar de director's cut kijken kunnen er anders over denken.)

De beeldkwaliteit van films 2 tot 6 is beter dan die van de special editions (vooral betere kleuren en iets meer detail.) maar het verschil is minder groot dan bij The Motion Picture.

Over TWOK wil ik nog vermelden dat het hier ook de biosversie betreft. (dus niet de +- drie minuten langere director's cut.)

De nieuwe dvd van Star Trek 6 betreft de eerste keer dat deze film in z'n originele beeldformaat op dvd werd uitgebracht. (2:35 : 1 ipv. in het 2,00 : 1 formaat van de special edition), wat de beeldcompositie ten goede komt.
Deze film staat hier ook in de biosversie op. (zoals TMP en TWOK) Een aantal later toegevoegde scenes die de special edition ontsieren zijn niet meer aanwezig. (het zgn. scooby-doo einde, de close-ups van de samenzweerders tijdens de Spock-Valeris mindmeld, etc...)

De discs bevatten ook nieuwe extra's. Op Star Trek 6 onder meer een docu van twintig minuten over een theatergezelschap in Minnesota die Hamlet opgevoerd hebben in het Klingon. (hilarisch)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Star Trek Movies Remastered

Bericht door EMH »

Een 10 minuten lange scene van een shuttle die om de Enterprise heen vliegt blijft voor mij 10 minuten ook al is het shot iets opgedirkt qua sfx.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Star Trek Movies Remastered

Bericht door captain crash »

over of de beeldkwaliteit beter is zijn op andere fora levendige discussies ontstaan. Dat heeft heel erg te maken met wat voor tv en speler je hebt staan. Met de tv die wij nu hebben (en die echt eerst kapot moet wil ik deze vervangen) zie je het verschil niet. Op een goede platte breedbeeld tv wel, maar alleen als je bij de gewone dvd de resolutie niet aangepast hebt. Alle dvd's zien er immers belachelijk uit op een platte breedbeeld tv als je niet met de resolutie klooit.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Star Trek Movies Remastered

Bericht door EMH »

De beeldverhouding bedoel je zeker :*) Dat je 4:3 (letterbox) beeld uitgesmeerd ziet over het hele beeld van 16:9 tv bijvoorbeeld.
bij tv zenders gaat dat over het algemeen automatisch. Bij de DVD moet ik m wel is handje helpen door m op 16:9 cq 4:3 stand te zetten.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Star Trek Movies Remastered

Bericht door captain crash »

jah maar d'r was ook nog niets anders, geloof dat je bij reguliere dvd ook nog iets moet doen aan de helderheid. Anywayz, het tijdperk van platte tv is hier toch nog niet aangebroken (ga stuk kreng!...vorig jaar zo hoopvol toen er een gele vlek in beeld kwam, maar die is weer verdwenen :( )
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Star Trek Movies Remastered

Bericht door Guess who? »

^ Doe net als Petra en zet m bij een raam dat inregent :P
Plaats reactie