Nemesis Fouten Waslijst

The Motion Picture t/m Nemesis

Moderator: Dark*staR

Picardfan2003
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jun 2003, 20:00
Locatie: swifterbant

Data....

Bericht door Picardfan2003 »

hoe komt het dat iedereen denkt dat de nieuwe Data hetzelfde is als de oude data die ontploft is, terwijl de Oude Data wist dat die Verrote B model geprogrameert is om gegevens van de federatie te stelen... weird... :)
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Ja begrijpe wie kan, nee volgens mij was dit het excuus om Data te laten sterven, zonder al te zware consequenties voor de fans.... nu ja Paramount's wegen zijn toch ondoorgrondelijk inzake fans goede dingen te geven van Star Trek, nietwaar?
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Bericht door Mr Hayes »

Iets anders nog. Ligt het aan mij of was er in Nemesis ook een totaal nieuwe sickbay???? In Insurrection had de sickbay van de USS Enterprise nog PRECIES dezelfde indeling als in de USS Voyager. Maar in Nemesis is die sickbay veeel lelijker geworden. Hij oogt als een grote ronde sfeerloze zaal!!
Gebruikersavatar
Albi
Commander
Commander
Berichten: 1732
Lid geworden op: 11 jun 2002, 19:51
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Albi »

Mr Hayes schreef:Hij oogt als een grote ronde sfeerloze zaal!!
Je bedoelt als een soort ziekenhuis??? ;)
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Bericht door Mr Hayes »

ja, vergelijk zelf maar Albi :)
Gebruikersavatar
Vash
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 684
Lid geworden op: 12 apr 2003, 22:48
Locatie: Amsterdam

Bericht door Vash »

Vooral die scene dat Picard binnenkwam in de sickbay en al het medical staff wapens kreeg uitgedeeld. Weird om te zien.
Gebruikersavatar
Beyond Imagination
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 91
Lid geworden op: 18 apr 2003, 21:08
Locatie: Dalen

Bericht door Beyond Imagination »

In vergelijking met Insurrection is de hele internal lay-out van de Enterprise aangepast. Ander LCARS systeem, meer posten, die hendels waaraan iedereen zich kan vasthouden (let op Geordi in de ramscene). Wat mij het meest opviel was dat op het moment dan Shinzon zichzelf door die paal heen trok op het eind, alleen op de punt bloed zat. De rest van de paal achter hem was nog schoon.
Gebruikersavatar
Radeon_NL
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 279
Lid geworden op: 02 apr 2003, 11:13
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

Bericht door Radeon_NL »

Beyond Imagination schreef:In vergelijking met Insurrection is de hele internal lay-out van de Enterprise aangepast. Ander LCARS systeem, meer posten, die hendels waaraan iedereen zich kan vasthouden (let op Geordi in de ramscene). Wat mij het meest opviel was dat op het moment dan Shinzon zichzelf door die paal heen trok op het eind, alleen op de punt bloed zat. De rest van de paal achter hem was nog schoon.
Ja maar wannneer heb je Star Trek nou wel een hoop bloed gezien?
Gebruikersavatar
Beyond Imagination
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 91
Lid geworden op: 18 apr 2003, 21:08
Locatie: Dalen

Bericht door Beyond Imagination »

Een hoopje uit elkaar gehakte Borg... En in TUC vloeide in verhouding veel meer 'bloed'... Maar goed, het gebrek aan bloed aan de paal die door iemand anders is heengegaan, blijft een filmfout ;)
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Bericht door Mr Hayes »

Ach weet je 3rd? Ik kan die fouten waslijst wel begrijpen. Tis ook allemaal waar. Maar ikzelf heb daar de eerste keer bij het zien van Nemesis niet zo op gelet. Mijn grote probleem met de film was, dat het weer zo'n goedkope 24e eeuwse James Bond rip off was, met Patrick Stewart als 007 en Shinzon als de grote schurk. Het Star Trek gevoel in deze film was er ABSOLUUT niet. Om al niet te praten over kleine leuke details, zoals een cameo van Leah Brahms en een kleine woordenwisseling over een eventuele dood van moeder Troi. Dat is mij namelijk niet opgevallen tot nu toe :S. Kijk daarom maar eens in m'n nieuwe topic over de toekomst van Star Trek films in het movies topic. 'k Ben benieuwd naar jouw mening........
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

heb hem vandaag gezien en k merkte dat worf het had over dek 29. het word almaar groter dat schip.
Gebruikersavatar
the_ajp
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 jan 2003, 03:31
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Bericht door the_ajp »

nog een leuke :) op een bepaald moment zet picard het selfdesruct program aan maar hij zet het nooit meer uit. En ent-e word ook niet opgeblazen :P
Gebruikersavatar
Firestone
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 mei 2003, 17:19
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Firestone »

the_ajp schreef:nog een leuke :) op een bepaald moment zet picard het selfdesruct program aan maar hij zet het nooit meer uit. En ent-e word ook niet opgeblazen :P
Die was dus stuk :P
Gebruikersavatar
Jason B
Commander
Commander
Berichten: 1326
Lid geworden op: 06 aug 2003, 17:33
Locatie: Leiden

Bericht door Jason B »

http://www.moviemistakes.com/film2793

Op deze site kan je een heleboel Nemesis fouten vinden, zoals: In ST: First Contact wordt aan Lily verteld dat de Enterprise 24 Dekken heeft. Hoe kan het dan opeens dat Worf een Security groep naar Deck 29 stuurt?????

Ook kan je op deze site fouten vinden over de andere ST films, maar ook over gewoon hele andere films. Best wel een leuke site hoor :-D
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Dat er decks bijkomen is niet zo speciaal, in Nemesis komt dan ook de Sovereign Uprated voor, een herwerkte versie met meer battle-power dan in FC.
Gebruikersavatar
Jason B
Commander
Commander
Berichten: 1326
Lid geworden op: 06 aug 2003, 17:33
Locatie: Leiden

Bericht door Jason B »

Wat me trouwens ook opviel (het is misschien geen fout) maar Deanna Troi is echt een Oma Duck geworden. Niet alleen qua uiterlijk (daar kan je niets aan veranderen, dus dat is geen fout) Maar ze huilt ook bij alles bijna in die film en ze geeft steeds van die domme antwoorden. Neem nou die scene waar zij de coördinaten van de Simitar probeert te vinden door in het hoofd van die Viceroy van Shinzon in te breken, dan zegt ze op een gegeven moment: "He's resisting me" JA VIND JE HET GEK, denkt ze nou echt dat hij haar zomaar naar binnen laat lopen van "hallo, ik kom alleen maar ff kijken waar jullie nou zijn hoor zodat wij jullie naar de gallemiezen kunnen schieten". En zelfs dan gaat ze huilen. Dat vind ik echt jammer want in de serie en films werd ze toch steeds sterker qua karakter (vind ik).

P.S. misschien is ze wel zwanger en zijn het de hormonen :-P
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Jason B schreef:Wat me trouwens ook opviel (het is misschien geen fout) maar Deanna Troi is echt een Oma Duck geworden. Niet alleen qua uiterlijk (daar kan je niets aan veranderen, dus dat is geen fout) Maar ze huilt ook bij alles bijna in die film en ze geeft steeds van die domme antwoorden. Neem nou die scene waar zij de coördinaten van de Simitar probeert te vinden door in het hoofd van die Viceroy van Shinzon in te breken, dan zegt ze op een gegeven moment: "He's resisting me" JA VIND JE HET GEK, denkt ze nou echt dat hij haar zomaar naar binnen laat lopen van "hallo, ik kom alleen maar ff kijken waar jullie nou zijn hoor zodat wij jullie naar de gallemiezen kunnen schieten". En zelfs dan gaat ze huilen. Dat vind ik echt jammer want in de serie en films werd ze toch steeds sterker qua karakter (vind ik).

P.S. misschien is ze wel zwanger en zijn het de hormonen :-P
Ze krijgt waarschijnlijk trekken van haar moeder *D

Nee, nou ja, ik vond het eigenlijk niet irritant, het is niet haar beste rol, maar ik vond het toch een goede scene hoor. Nu ja, net na je bruiloft al met je dood geconfronteert worden is niet zo prettig he.
Gebruikersavatar
Jason B
Commander
Commander
Berichten: 1326
Lid geworden op: 06 aug 2003, 17:33
Locatie: Leiden

Bericht door Jason B »

Nebulaguy schreef:Ze krijgt waarschijnlijk trekken van haar moeder
Hahaha,ja wel leuk, maar misschien niet echt leuk voor haar.
Nebulaguy schreef:Nee, nou ja, ik vond het eigenlijk niet irritant, het is niet haar beste rol, maar ik vond het toch een goede scene hoor. Nu ja, net na je bruiloft al met je dood geconfronteert worden is niet zo prettig he.


Ja oke, maar toch vind ik het zonde. ik vond haar altijd zo leuk en grappig maar nu leek ze mij een beetje een jankdoos (sorry :+ )
Gebruikersavatar
Jason B
Commander
Commander
Berichten: 1326
Lid geworden op: 06 aug 2003, 17:33
Locatie: Leiden

Bericht door Jason B »

misschien geen fout, maar eerder een vraag over Nemesis, maar ik wist niet waar ik hem moest plaatsen.

In de film wordt Crusher de nieuwe Counselor (als ik me niet vergis) maar in de extra's bij de Deleted Scenes wordt duidelijk gezegt dat Crusher naar een of ander Starfleet Research ding. mijn vraag, gaat ze nou wel weg of niet weg? in de ST Tijdlijn zeg maar, welke telt mee?

Ik heb dit namelijk nodig voor iets, dus alvast Thnx.
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Bericht door USS Enterprise »

Ik dacht dat Crusher naar starfleet medical ging,naar aarde dus
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Jason B schreef:misschien geen fout, maar eerder een vraag over Nemesis, maar ik wist niet waar ik hem moest plaatsen.
In ieder geval niet hier. En je mag nieuwe topics aanmaken, zoiets is niet verboden. "Dr. Crusher's beroep na Nemesis" oid. :)
Jason B schreef:In de film wordt Crusher de nieuwe Counselor (als ik me niet vergis) maar in de extra's bij de Deleted Scenes wordt duidelijk gezegt dat Crusher naar een of ander Starfleet Research ding. mijn vraag, gaat ze nou wel weg of niet weg? in de ST Tijdlijn zeg maar, welke telt mee?

Ik heb dit namelijk nodig voor iets, dus alvast Thnx.
Ik heb Nemesis maar anderhalve keer gezien en één keer het script doorgelezen maar ik hoe kom je bij Counselor?

Zover ik weet zou ze (voor de twee keer) naar Starfleet Medical gaan en dat heb ik uit het script aangezien ik de deleted scenes niet heb gezien.
Gebruikersavatar
Jason B
Commander
Commander
Berichten: 1326
Lid geworden op: 06 aug 2003, 17:33
Locatie: Leiden

Bericht door Jason B »

3rd RemataKlan schreef:In ieder geval niet hier. En je mag nieuwe topics aanmaken, zoiets is niet verboden. "Dr. Crusher's beroep na Nemesis" oid. :)
Ja maar vond het zo zonde, ik dacht laat ik zo'n kleine vraag maar in een bestaand topic zetten, maar zal het de volgende keer doen :)
3rd RemataKlan schreef:Ik heb Nemesis maar anderhalve keer gezien en één keer het script doorgelezen maar ik hoe kom je bij Counselor?

Zover ik weet zou ze (voor de twee keer) naar Starfleet Medical gaan en dat heb ik uit het script aangezien ik de deleted scenes niet heb gezien.
Ja oke het wordt ook niet gezegd in de film, maar ik dacht dat Troi nogal een duidelijke hint gaf, omdat crusher ook aan die tafel zat toen omdat ze zei: "i'm going to brief your new counselor with everything she needs to know" Maar in mijn geheugen stond mij bij dat ze toen allemaal naar crusher keken, maar dat is dus niet zo, mijn fout. Ze wordt dus helemaal geen couselor. Ik denk dat ik gewoon niet goed op heb gelet :o
Gesloten