wat is er gebeurd met de walvissen?

The Motion Picture t/m Nemesis

Moderator: Dark*staR

Gesloten
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

wat is er gebeurd met de walvissen?

Bericht door captain crash »

Dit klinkt misschien als een domme vraag maar ik zat laatst te kijken naar star trek 4 en vroeg me toen opeens af wat er met de walvissen is gebeurd na het filmen.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: wat is er gebeurd met de walvissen?

Bericht door The Silencer »

captain crash schreef:Dit klinkt misschien als een domme vraag maar ik zat laatst te kijken naar star trek 4 en vroeg me toen opeens af wat er met de walvissen is gebeurd na het filmen.
Bedoel je nu met de echte diertjes of in het Star Trek universum?
Gebruikersavatar
Fvw
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:13
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer:

Bericht door Fvw »

Die zullen wel weer in zee zijn gelaten.

Fvw
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Bericht door USS Enterprise »

Nou zo'n domme vraag is het zeker niet want die Walvissen zijn denk ik dood.Laten we ervan uitgaan dat die bevalling (het vrouwtje was zwanger)goed ging,hoe moet het dan verder?De kleine Walvis groeit op maar krijgt geen vrouwtje/mannetje want die zijn er niet.Tenzij de ouders nog een paar kleintjes krijgen en die het met elkaar doen,ik denk dat ze na zo'n 80 jaar(TNG DS9 tijdperk) wel dood zijn.
Gebruikersavatar
Jadzia
Commander
Commander
Berichten: 1895
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:52
Locatie: Nuland

Bericht door Jadzia »

Waarschijnlijk klonen ze wat walvissen uit het DNA van lang geleden gestorven walvissen en zetten die uit. Deze kunnen dankzij George, Gracy en hun kind overleven.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Jah maar als ze nu klonen waarom deden ze dat eerder dan niet? ze hebben vast wel oud dna gevonden.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Waar? als die zoogdieren al in de 21ste eeuw, 200 jaar eerder, waren uitgestorven. Dan zouden ze ergens in het ijs vastgevroren moeten zijn gevonden, zelfde soort scenario als in Jurasic Park.

Van het DNA van George & Gracy kunnen ze eventueel wel nieuwe walvissen van maken en dan ook het DNA wat aanpassen zodat niet telkens dezelfde genetisce fouten worden doorgegeven.

Maar wat ook kan, is dat Starfleet speciale schepen terug in de tijd heeft gestuurd via die slingshot methode om wat meer walvissen te halen.
Gebruikersavatar
Jadzia
Commander
Commander
Berichten: 1895
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:52
Locatie: Nuland

Bericht door Jadzia »

Waarom ze niet eerder walvissen gekloond hebben is simpel denk ik: Wie leert die dieren te overleven? Andere walvissen zijn er niet, en mensen weten ook niets meer van walvissen.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

En waarom zouden ze überhaupt walvissen klonen? Uitgestorven diersooren zijn in Star Trek nooit gekloond. Het werd hooguit als 'jammer' ervaren dat ze er niet meer waren...totdat dus die probe kwam en ff de terrorist ging uit hangen. Toen had men wel ff spijt van het feit dat ze er niet waren.

Over dat schepen terug de tijd in sturen; dat lijkt me ook geen redelijk idee. Ten eerste denk ik wel dat men toen al wist dan inmenging in de tijdlijn rotzooi kan opleveren (zie de gebeurtenissen met de Guardian on the Egde of Forever). Bovendien lijkt me de slingschot methode geen standaard manoeuvre. Dat het de Enterprise 2 keer toe gelukt is om zo trug de tijd in de reizen was puur geluk (en omdat het de Enterprise was en zodoende de good guys).
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

We weten helemaal niet of er 'nooit' uitgestorven diersoorten (die door mensen zijn vermoord) gekloond zijn. Verder...we hebben nu al een databank van dna materiaal van dieren die net uitgestorven zijn of dreigen uit te sterven voor klonen in de toekomst. Dus zo dom is die gedacht niet...
Gebruikersavatar
Tom
Commander
Commander
Berichten: 1728
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:05
Locatie: Barneveld

Bericht door Tom »

Ja, misschien maar als ze toch alle dooie dieren gaan klonen, waarom waaren ze er dan nog niet toen die probe kwam?
Gebruikersavatar
Spot
Captain
Captain
Berichten: 2252
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:43

Bericht door Spot »

Laten we The Prime Directive er eens bijhalen *D
Spock zegt na de mindmeld dat Gracie weet dat ze zwanger is. Dit vind ik toch behoorlijk sentient. Ik zou haar haast superieur willen noemen zeker als je haar vergelijkt met het menselijke ras dat in de 20ste eeuw naast haar leefde. Hoe vaak hoor je niet ' ik kwam er pas achter dat ik zwanger was in de zesde maand ' . Sterker nog wij hebben ooit kindermeubilair afgestaan aan een meisje dat met buikpijn naar de dokter ging en 6 uur later met een dochter het ziekenhuis uitkwam. Nooit iets gemerkt. Ja, dikker geworden maar een kind nooit bij stilgestaan. Het zou me zelfs niet verbazen dat, als ze, gedurende die 9 maanden naar Harderwijk was geweest elke ' vis ' haar had kunnen vertellen dat er in haar buik een kindje zwom maar dat terzijde. Aangezien Star Trek ons een toekomst biedt die wel respect heeft voor hetgeen met ons leeft verwacht ik niet dat er met DNA geklooid gaat worden. Wat natuurlijk een gegeven is is dat nader onderzocht moet worden hoe het nu zat met die probe. Waar kwam die vandaan? Misschien wel van een walvissenwereld? Iig genoeg mogelijkheden voor een sequel :huh:

BTW We zitten hier wel te zeuren over de transporter in de serie Enterprise maar als je het vergelijkt met het up beamen van George en Gracie dan blijven het 'kinderstapjes'.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Transporter in de film was meer dan 100 jaar geavanceerder en trouwens het schip begaf het bijna toen de walvissen plus water werden opgebeamd.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Bovendien hadden ze daar Scotty. Je kunt zeggen wat ie wilt, maar een Miracle Worker was hij echt.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Wanneer waren die walvissen volgens st4 ookal weer precies uitgestorven? En trouwens...Scotty is in die film ook lekker bezig, in de tijd van kirk enco gaven ze nog niet zo heel erg om de PD (maar gaven het ook toe en dat scheelt, ze preekten er niet over zoals ik VOY maar deden het gewoon niet en voelde zich soms nog schuldig ook) dus ik snap het nog steeds niet helemaal...buiten het feit om dat het een leuke film opleverde :)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

nou kijk.. voor veel scenes in Star Trek IV hebben ze nep walvissen gebruikt.. computer gestuurd enz..(DVD van The Voyage home) enn... je ziet dat als ze bij san fransisco wegzwemmen.. dat het nepbeelden zijn, van bijv.. een natuurfilm
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Dat weet ik wel, het gaat me om 'startrek' historie.
Gebruikersavatar
JoMa
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 857
Lid geworden op: 11 jun 2002, 13:37
Locatie: JoMaBay prime

Re: wat is er gebeurd met de walvissen?

Bericht door JoMa »

captain crash schreef:Dit klinkt misschien als een domme vraag maar ik zat laatst te kijken naar star trek 4 en vroeg me toen opeens af wat er met de walvissen is gebeurd na het filmen.
Die zwemmen weer vrolijk rond, denk ik.
Data
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 135
Lid geworden op: 16 jun 2002, 17:00
Locatie: LOP; straight outta Compton

Bericht door Data »

Die hebben ze in heeeeeel veel stukjes gehakt en hebben ze toen opgbakken.
Die hebben ze toen naar Afrika gestuurd.
Kadet
Ensign
Ensign
Berichten: 172
Lid geworden op: 29 jun 2002, 16:10
Locatie: den dungen
Contacteer:

Bericht door Kadet »

DATA wat ben je weer hard
Gebruikersavatar
The Federation
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 683
Lid geworden op: 11 jun 2002, 14:55

Bericht door The Federation »

Best wel ja..
Gebruikersavatar
JoMa
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 857
Lid geworden op: 11 jun 2002, 13:37
Locatie: JoMaBay prime

Bericht door JoMa »

Zielig, maar je ziet dan wel dat Spock nog gelijk krijgt ook. Gedood, zonder dat het nodig is. :nono: Logisch dat het aantal walvissen dan daalt.
Gesloten