hoeveel bracht nemesis wereldwijd op?

The Motion Picture t/m Nemesis

Moderator: Dark*staR

Gebruikersavatar
Gurty
Commander
Commander
Berichten: 1321
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:50

hoeveel bracht nemesis wereldwijd op?

Bericht door Gurty »

Zomaar ff een vraagje, niet om n hele discussie uit te lokken,
maar hoeveel bracht het nieuwste miljoenenfestijn van Paramount
eigenlijk op?

GJ
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Te weinig.
Dennis
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3288
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:41

Bericht door Dennis »

Ik heb gehoort dat die dvd's errug goed verkopen in de USA
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Na 3 weken 2 miljoen exemplaren maar.
Dennis
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3288
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:41

Bericht door Dennis »

maar? nou zeg, dat vind toch redelijk wat :)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Het is weinig, zeker voor een franchise die er prat op gaat dat het een grote fanbase heeft.

Die Another Day had in haar eerste week 5 miljoen exemplaren verkocht.
Gebruikersavatar
X-Rey.
Ensign
Ensign
Berichten: 161
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:21
Locatie: Berg
Contacteer:

Bericht door X-Rey. »

3rd RemataKlan schreef:Het is weinig, zeker voor een franchise die er prat op gaat dat het een grote fanbase heeft.

Die Another Day had in haar eerste week 5 miljoen exemplaren verkocht.
die hebbe ook een grote fanbase.... daarbij was Die Another Day ook redelijk succesvol in de bios i.t.t. Nemesis...
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Bericht door Mr Hayes »

Ik persoonlijk denk nog steeds dat een Star Trek film veel succesvoller kan zijn. Het heeft echt niks te maken met 'verachting van science fiction' anders deden de Star Wars en Lord Of The Rings films het ook veel slechter. Nee, persoonlijk denk ik dat er een paar jaren een pauze ingelast moet worden met Star Trek. Star Trek zit nu echt in een dip. Star Trek moet overhoop gegooid worden. Star Trek moet met een eerstvolgende film beginnen met een trilogie of zo. Een 3 uur durende film dat het begin is van de overige twee films van 3 uur. Rick Berman kan niet meer simpel volstaan met het maken van compleet losse 2 uur durende Star Trek filmpjes die op een simpele episode lijken. Kijkers moeten nieuwsgierig gemaakt worden, zodat ze een volgende keer graag willen weten hoe b.v. de tweede Star Trek film uit de trilogie gaat aflopen.

Zo'n film zal natuurlijk veel duurder worden, maar dat mag van mij ook. Het verhaal moet intelligenter. Nemesis was wat dat betreft zooo voorspelbaar. Een compleet science fiction James Bond verhaal leek het wel. En hoewel ik dat bij James Bond kan waarderen, moet Star Trek daar heeelemaal van afstappen. De eerste Star Trek film moet de behandeling krijgen van een BIG BIG BUDGET film, zoals dat ook gedaan is met o.a. X-Men, Matrix, Star Wars, Harry Potter, Spiderman en Lord Of The Rings. Alleen voor nu even een pauze graag.

De voorbeeld van een trilogie zou mooi zijn, maar zoiets als Star Wars met ZES films is natuurlijk nog mooier
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

of 12 :-P maaar das wel erg veel.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

starwars is veel kleiner dan startrek. zijn maar 5 films en that's it, dan krijg je een groep die veel meer er naar uitkijkt. We hebben zoveel startrek dat de real freaks echt afhaken. LOTR is geen science fiction en heeft vanwege de boeken al hoe dan ook veel fans.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Dus de hoeveelheid Star Trek zorgt ervoor dat mensen er niet meer naartoe komen. Kwaliteit speelt geen rol.

Altijd lachen die Trekkie-logica :lol:
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 27 jun 2003, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

iiheb het over de kwaliteit :roll:
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

"starwars is veel kleiner dan startrek. zijn maar 5 films en that's it, dan krijg je een groep die veel meer er naar uitkijkt. We hebben zoveel startrek dat de real freaks echt afhaken."

kwan·ti·teit (de ~ (v.))
1 hoeveelheid, grootte
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Bericht door Mr Hayes »

Maar wat vind jij van mijn 'voorstel' wat betreft de toekomst van Star Trek films 3rd?
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

Mr Hayes schreef:Maar wat vind jij van mijn 'voorstel' wat betreft de toekomst van Star Trek films 3rd?
oke, ik ben niet 3rd, maar ik vind het een goed idee.
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Star Trek moet iets nieuws brengen, iets dat nog niet eerder is gezien. Een algehele pauze van 5 jaar (dus niks op tv en niks in de bios lijkt me wel een optie. Na die 5 jaar moet er een grote big budget Star Trek film in de bios komen met een vernieuwend en verrassend verhaallijn. Vervolgens zou men na 1 jaar na het uitkomen van die film een serie kunnen gaan maken met de bemanning die de hoofdrol speelde in die film.

Dus dit keer geen film gebasseerd op een serie, maar een serie gebasseerd op een film.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

Visitor1982 schreef:Star Trek moet iets nieuws brengen, iets dat nog niet eerder is gezien. Een algehele pauze van 5 jaar (dus niks op tv en niks in de bios lijkt me wel een optie. Na die 5 jaar moet er een grote big budget Star Trek film in de bios komen met een vernieuwend en verrassend verhaallijn. Vervolgens zou men na 1 jaar na het uitkomen van die film een serie kunnen gaan maken met de bemanning die de hoofdrol speelde in die film.

Dus dit keer geen film gebasseerd op een serie, maar een serie gebasseerd op een film.
Je braakt onzin. Startrek moet gewoon doorgaan. B & B moeten opdonderen, vers bloed erin!!
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Ik vind het een beetje te makkelijk om de schuld bij Berman en Braga neer te leggen. Paramount zelf lijkt mij de hoofdschuldige.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

ook best, maar niet stoppen die handel.!!
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Visitor1982 schreef:Ik vind het een beetje te makkelijk om de schuld bij Berman en Braga neer te leggen. Paramount zelf lijkt mij de hoofdschuldige.
Klopt Viacom/Paramount blijft ze in dienst houden maar feit blijft toch dat Berman en Braga verantwoordelijk zijn voor de inhoud van Star Trek en die inhoud is behoorlijk muf.

En na 5 jaar een nieuwe, verfrissende verhaallijn, eh waarom nu niet?
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

De inhoud is idd vrij muf. Weinig nieuws en veel dingen die we allemaal al eens hebben gezien.

Een rustpauze lijkt mij goed omdat dat in veel gevallen er voor kan zorgen dat je er weer fris tegenaan kan kijken.

Star Trek The Next Generation was een enorm succes omdat men bijna 20 jaar geen nieuwe Star Trek serie had gezien. Star Trek: The Motion Picture is nog steeds de film die het meeste heeft opgebracht omdat er voor het eerst in 10 jaar iets nieuws van Star Trek verscheen... Dat trok het publiek aan...
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Star Trek: The Motion Picture, had ook wel zijn succes te danken aan de grote hit die Star Wars was in de bioscopen destijds......
Gebruikersavatar
Highwaij
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 352
Lid geworden op: 29 jun 2003, 11:23
Locatie: Deventer

Bericht door Highwaij »

3rd RemataKlan schreef:
Visitor1982 schreef:Ik vind het een beetje te makkelijk om de schuld bij Berman en Braga neer te leggen. Paramount zelf lijkt mij de hoofdschuldige.
Klopt Viacom/Paramount blijft ze in dienst houden maar feit blijft toch dat Berman en Braga verantwoordelijk zijn voor de inhoud van Star Trek en die inhoud is behoorlijk muf.

En na 5 jaar een nieuwe, verfrissende verhaallijn, eh waarom nu niet?
dat vragen wel mer mesen zich af
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Ja waarom dan in 2001 al niet met het begin van ENT?
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Bericht door Mr Hayes »

3rd RemataKlan schreef:Dus de hoeveelheid Star Trek zorgt ervoor dat mensen er niet meer naartoe komen. Kwaliteit speelt geen rol.

Altijd lachen die Trekkie-logica :lol:
wat ben je zelf dan? Een Trekkie?? Of een Star Trek wetenschapper? :{
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Hij heeft geen uniform, hij gaat niet naar beurzen, hij heeft een gewoon sociaal leven (gaat o.a. naar de kermis)...nee hij is zeker GEEN trekkie, das een ding dat ik van 3rd zeker weet :)
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

captain crash schreef:Hij heeft geen uniform, hij gaat niet naar beurzen, hij heeft een gewoon sociaal leven (gaat o.a. naar de kermis)...nee hij is zeker GEEN trekkie, das een ding dat ik van 3rd zeker weet :)
:bigeek: Getver.... dan ben ik er ook geen..........en ik die dacht.. :(
Gebruikersavatar
Peti
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7308
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:03
Locatie: Eerbeek
Contacteer:

Bericht door Peti »

lol, inderdaad, maar het hangt er natuurlijk wanaf wat je onder 'trekkie' verstaat...
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

klopt, als je daaronder verstaat: kijkt vaak naar star trek en zit op een star trek forum dan ben ik een trekkie.
als je daaronder verstaat naar conventies/beurzen gaan en een uniform hebben en ook nog es een sociaal leven, dan ben ik geen trekkie.
DarthMaulSithLord
Ensign
Ensign
Berichten: 164
Lid geworden op: 13 jun 2002, 00:23
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door DarthMaulSithLord »

Quality not quantity

En daarmee is alles gezegd.

8-)
Gesloten