Een vraagje over schepen

The Motion Picture t/m Nemesis

Moderator: Dark*staR

Gebruikersavatar
RegBarclay
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 438
Lid geworden op: 21 jul 2003, 11:34

Een vraagje over schepen

Bericht door RegBarclay »

Ik heb tot nu toe een slechte kwaliteit download van Nemesis gezien, ik vroeg mij een ding af.

Welke namen hebben de schepen die tegen het eind van de film aan de andere kant wachten op de E-E? Ze zijn te zien op een groot scherm voordat de E-E de nebula in gaat waardoor sensoren niet meer werken.

Ik heb geruchten gehoord dat daar een USS Archer tussen zou zitten en wil dit graag bevestigen of het waar is of niet.
Gebruikersavatar
Die_ene
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 325
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:07
Locatie: Gehucht op de Veluwe

Bericht door Die_ene »

Ik kan me eigenlijk van dat rijtje alleen nog de USS Galaxy en de USS Intrepid herinneren, als ik me niet vergis...
Gebruikersavatar
Firestone
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 mei 2003, 17:19
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Firestone »

kheb ff gekeken (dvdrip):
starfleet battle group omega-
uss intrepid ncc-74600
uss valiant ncc-75418
uss galaxy ncc-70637
uss aires ncc-45167
uss nova ncc-73515
uss hood ncc-42296
uss archer ncc-44278
Gebruikersavatar
RegBarclay
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 438
Lid geworden op: 21 jul 2003, 11:34

Bericht door RegBarclay »

Ik had dus toch gelijk met de USS Archer. Een subtiele knipoog naar Enterprise..

Bedankt
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Subtiel?
Gebruikersavatar
RegBarclay
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 438
Lid geworden op: 21 jul 2003, 11:34

Bericht door RegBarclay »

Als je er niet op let dan zie je het niet..
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Het was anders duidelijk in beeld.
Gebruikersavatar
RegBarclay
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 438
Lid geworden op: 21 jul 2003, 11:34

Bericht door RegBarclay »

Niet duidenlijk genoeg voor mijn poor quality DL..
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Je kon erop wachten dat "Enterprise" plotseling in 24th century trek tevoorschijn komt.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Lijkt me eerder dat het een verwijzing naar het sterrenbeeld is. :)
Gebruikersavatar
RegBarclay
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 438
Lid geworden op: 21 jul 2003, 11:34

Bericht door RegBarclay »

Ja ja :P dat zal wel :P
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Had ook een vraag over schepen:

Die nieuwe Romulan battlecruiser die E-E helpt tegen de Scimitar, maar die bijna onmiddellijk uitgeschakeld wordt, herinner je?
Dat schip noemt Valdore, maar over de Class wordt niets gezegd, ik heb nu al veel sites bekeken, maar kom er maar niet uit:

Is het nu
Valdore Class
of
Norexian Class?
of
.... Class?

Iemand die het weet?
DarthMaulSithLord
Ensign
Ensign
Berichten: 164
Lid geworden op: 13 jun 2002, 00:23
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door DarthMaulSithLord »

Nou het was een bijzonder scharminkelig scheepje, dus het zal er wel één van de anorexia class zijn geweest.

:-P
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Bedankt. Ik vond het eerlijk gezegd het mooiste Romulaanse schip dat ik al teengekomen ben in Trek. En tja een volledige laag disruptors op dezelfde plaats van dichtbij, weinig schepen die dat gemakkelijk verteren, dunkt me.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Grappig is dat die Valdore te zien was op een DS9 dvd extra als schets voor een nieuw Klingon schip. Ondersteunt het idee dat de Valdore teveel op een Klingon schip leek. :lol:
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

En waarom, Romulan ships hebben toch altijd al vogelontwerpen gehad? Een Bird of Prey zou je dan logischerwijze eerder Romulaans vinden dan Klingon. Wat ook blijkt uit de Romulaanse Bird of Preys ten tijde van TOS.

Maar 3rd weet jij de klasse van deze schepen? Tot nu toe lijk het een Norexan Class te zijn, maar ik heb dit nog niet bevestigd gezien.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Nebulaguy schreef:En waarom, Romulan ships hebben toch altijd al vogelontwerpen gehad?
Die er anders uitzagen dan Klingon schepen.
Nebulaguy schreef:Een Bird of Prey zou je dan logischerwijze eerder Romulaans vinden dan Klingon.Wat ook blijkt uit de Romulaanse Bird of Preys ten tijde van TOS.
Bird of Prey is niets meer dan de Federatie benaming voor het schip. Romulan schepen werden Bird of Prey genoemd ook al zagen ze er totaal anders uit dan een Klingon Bird of Prey.
Nebulaguy schreef:Maar 3rd weet jij de klasse van deze schepen? Tot nu toe lijk het een Norexan Class te zijn, maar ik heb dit nog niet bevestigd gezien.
Geen idee.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

en Bird of Prey zou je dan logischerwijze eerder Romulaans vinden dan Klingon.Wat ook blijkt uit de Romulaanse Bird of Preys ten tijde van TOS.

Bird of Prey is niets meer dan de Federatie benaming voor het schip. Romulan schepen werden Bird of Prey genoemd ook al zagen ze er totaal anders uit dan een Klingon Bird of Prey.
Niet waar, op een bepaald moment in TOS zie je Romulaanse Bird of Prey's die de Enterprise omsingelen, dit waren identieke als de Klingon Birds en kwamen voort uit een handelsovereenkomst - die wel niet lang stand hield, maar kom. -
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

In "Balance Of Terror" werd het Romulan schip omschreven als een bird of prey. Zag er totaal anders uit dan een Klingon bird of prey.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Plaatje ervan is hier al ooit eerder gepost:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

excuus ik doelde op de Romulaanse D7 battlecruisers die de Enterprise aanvielen. Ik heb het even terug gezocht. De Romulan Bird of Prey's zijn idd totaal verschillend.

Maar de D7 zijn wel dezelfde.
Gebruikersavatar
Beyond Imagination
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 91
Lid geworden op: 18 apr 2003, 21:08
Locatie: Dalen

Bericht door Beyond Imagination »

DarthMaulSithLord schreef:Nou het was een bijzonder scharminkelig scheepje, dus het zal er wel één van de anorexia class zijn geweest.

:-P
Zelf vind ik het niet zo'n geslaagde opmerking... Ik heb bij een tigtal van deze meiden in de klas gezeten, waarvan er eentje mij behoorlijk dierbaar is geworden, en als je hen ziet dan wordt je daar niet altijd even blij van.

Wat het schip zelf betreft: als je de verbinding tussen de motoren en de brug bekijkt (wat het dunste gedeelte van het schip is) dan kan je nog wel een groot aantal dekken onderscheiden - dit in tegenstelling tot sommige Klingon BoP's die in die nek alleen maar een corridor hebben. Bovendien waren het ook Romulaanse schepen en had Shinzon misschien toegang tot hun frequenties. Bovendien was de Scimitar behoorlijk krachtig, en de enige reden waarom Shinzon de Enterprise niet vernietigde was omdat hij Picard wilde laten leven. Daarom gebruikte hij een speciaal patroon dat de Enterprise stukje bij beetje uitschakelde. Toen de Valdore en de andere Warbird erbij kwamen, had hij daarvoor geen patroon en vuurde hij gewoon er maar op los. Toen Picard niet meer van belang was, was hij ook van plan om hem om te brengen en als Data de dag niet gered had, dan was de Enterprise zonder al te veel moeite ook vernietigd geweest. Volgens jou is de Valdore poreus gebouwd, volgens mij is de Scimitar uitzonderlijk krachtig.
DarthMaulSithLord
Ensign
Ensign
Berichten: 164
Lid geworden op: 13 jun 2002, 00:23
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door DarthMaulSithLord »

Beyond Imagination schreef:Zelf vind ik het niet zo'n geslaagde opmerking... Ik heb bij een tigtal van deze meiden in de klas gezeten, waarvan er eentje mij behoorlijk dierbaar is geworden, en als je hen ziet dan wordt je daar niet altijd even blij van.
Ik ga hier niet eens op in.

*zucht*

;-(
Gebruikersavatar
22339
Captain
Captain
Berichten: 2867
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door 22339 »

Elke nieuwe class word toch altijd vernoemd naar het eerste schip?
Dus kan ik tot deze schepen komen.


starfleet battle group omega-

uss intrepid ncc-74600
lijkt me vrij duidelijk toch.
Afbeelding

uss valiant ncc-75418
kan ik nu niks van vinden wel weet ik dat het voorheen een oberth class is geweest, daarna een defiant class die kapot geschoten is door de dominion. er staat nu geen uss valiant - a dus is het geen defiant class meer.

uss galaxy ncc-70637
dit lijkt me duidelijk.
Afbeelding

uss aires ncc-45167
ik heb werkelijk geen idee, ook niks te vinden op internet.

uss nova ncc-73515
de uss equanox uit de gelijknamige aflevering van st - voy was een nova class dus lijkt me duidelijk.
Afbeelding

uss hood ncc-42296
de laatste keer dat "ik" de uss hood zag was in TNG - chain of command part 1 en 2, daar was het een excelsior class.
Afbeelding

uss archer ncc-44278
Al sla je me dood, maar het zal wel een 1 of ander stom klein runabout apparaat zijn.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

22339 schreef:Elke nieuwe class word toch altijd vernoemd naar het eerste schip?
Dus kan ik tot deze schepen komen.


starfleet battle group omega-

uss intrepid ncc-74600
lijkt me vrij duidelijk toch.
Afbeelding
De USS Intrepid is ook ooit door Geordi La Forge genoemd in één van de TNG afleveringen. Ik dacht dat het een Excelsior class was, maar die kan inmiddels al vernietigd zijn of ge-decommissioned
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

uss valiant ncc-75418
kan ik nu niks van vinden wel weet ik dat het voorheen een oberth class is geweest, daarna een defiant class die kapot geschoten is door de dominion. er staat nu geen uss valiant - a dus is het geen defiant class meer.
Waarom niet?

Als Starfleet namen hergebruikt met verschillende klassen, kan het ook namen hergebruiken bij dezelfde klasse.

Wat ook gebeurt, de Defiant.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Unit Run
(NX 74205 USS Defiant)
(NCC 74210 USS Valiant)
NX 74205 USS Defiant
(NCC 75633 USS Sao Paulo)
plus 28 others built. 5 have been lost during the Dominion war; USS San Paulo was renamed to USS Defiant.

ok Ctrl-C, Ctrl-V, maar het gaat er om dat er toch nog een Defiant Class bestaat ook al zijn de Defiant en Valiant verwoest.

komt van ditl.org btw.
Gebruikersavatar
22339
Captain
Captain
Berichten: 2867
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door 22339 »

3rd RemataKlan schreef:
uss valiant ncc-75418
kan ik nu niks van vinden wel weet ik dat het voorheen een oberth class is geweest, daarna een defiant class die kapot geschoten is door de dominion. er staat nu geen uss valiant - a dus is het geen defiant class meer.
Waarom niet?

Als Starfleet namen hergebruikt met verschillende klassen, kan het ook namen hergebruiken bij dezelfde klasse.

Wat ook gebeurt, de Defiant.
nee nee daar zit je fout.

De defiant werd vernietigt, en er werd niet een nieuwe "Defiant" gemaakt met het zelfde ncc nummer. Er werd een andere defiant class schip omgedoopt tot defiant namelijk de USS Sao-Poulo.

Als ze wel een nieuwe Defiant hadden gemaakt had die het zelfde NCC nummer gehad en zou er een A achtergezet worden. (de NX zal dan NCC worden en het nummer zal zelfde blijven)

Het heeft dus niet met de Classen schip te maken maar met de nummers. Als een schip vernietigt word en er word een nieuwe gebouwd met de zelfde naam maar een andere of de zelfde class word er een A achter het nummer gezet.

Als een schip vernietigt word en er komt een reeds bestaand schip voor in de plaats (omgedoopt dus) blijft het NCC nummer erop staan alleen de naam verandert. En er komt dus geen A achter.
Gebruikersavatar
Beyond Imagination
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 91
Lid geworden op: 18 apr 2003, 21:08
Locatie: Dalen

Bericht door Beyond Imagination »

Zit ook nog een fout in de de afbeelding (en dus de film): er staat U.S.S. Aires, dit moet waarschijnlijk U.S.S. Aries zijn :)
Gebruikersavatar
Podex
Ensign
Ensign
Berichten: 238
Lid geworden op: 01 jul 2002, 13:01
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Podex »

Waarom?
Gesloten