Wat als het plan van Shinzon geslaagd was?

The Motion Picture t/m Nemesis

Moderator: Dark*staR

Gesloten
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Wat als het plan van Shinzon geslaagd was?

Bericht door Section31 »

Okee.. dit is geen Nemesis bash topic, daar zijn er best wel genoeg van, dus hier graag een normale discussie zonder scheldwoorden te gebruiken (B&B bijvoorbeeld ;))

Stel:

Shinzon z’n plannetje is gelukt! De Enterprise is vernietigd, Picard, Riker, Troi, Data, allemaal zijn ze vernietigd.
Shinzon is daarna ongezien doorgevlogen naar Aarde, zonder grote problemen heeft hij ook de aarde vernietigd.
Wat zou er dan gebeurt zijn?

Houdt er rekening mee dat Shinzon de Romulan Senate achter zich heeft staan.

Mijn idee:
De Federation zou natuurlijk totaal overrompeld zijn door deze aanslag, waarschijnlijk zou meteen de oorlog verklaard worden aan de Romulans, de neutral zone zal plaats zijn van de eerste gevechten.
Een oorlog tussen de Romulans en de Federation zal leiden tot verdeeldheid in het Alpha Quadrant, een oorlog tussen 2 supermachten gaat het hele AQ aan.
Maar aan wie z’n kant staan de andere machten?

Klingons: Hier zit Martok stevig in het zadel, in vergelijking tot zijn voorganger is Martok pro-federation. Ik krijg het idee dat na de Dominion War de relatie tussen de Feds en Klingons goed is gebleven.
De Klingons zijn de trouwste bondgenoten van de Federation en zullen ook meteen aan hun zijde meevechten.

Cardassians: Moelijk… zijn van nature een trots volk, maar ze zijn denk ik nog niet in staat om een oorlog te voeren. De Dominion War heeft grote littekens achtergelaten, waar Cardassia niet binnen een paar jaar van hersteld.
De Cardassians blijven denk ik neutraal.

Breen: Er is weinig bekend over de Breen, in de Dominion War verkochten ze zich wel makkelijk aan de winnende kan op dat moment, die van de Dominion.
Weinig over te zeggen denk ik…

Tholian en Gorn, geen idee.
Wat zou er volgens jullie gebeuren?
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Afbeelding
Alpha en Beta Quadrant Kaart

Klingon-Federation lijkt tamelijk aannemelijk. Cardassian zullen wel neutraal willen blijven. Ze hebben ook een grote afstand af te leggen naar Romulan Space, iets wat in de andere richting ook werkt natuurlijk.

De Breen stellen niet zo veel voor, hun schepen waren al zwak tijdens de Dominion War enkele jaren geleden, dus zullen nu nog zwakker zijn door de voortdurende wapenwedloop.

De Ferengi zullen genoeg partijen kunnen bevoorraden zoals ze gewoon zijn te doen.

En vergeet niet dat het Romulan Empire verdeeld is door Shinzon, hij kreeg op het einde van Nemesis al geen onvoorwaardelijke steun meer, weet je. :)
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Dat zal wat zijn. Op de eerste plaats zal er een en al chaos zijn omdat de gehele beleidstructuur om zeep is geholpen. Starfleet HQ, De regering Federation Council (die zat toch ook op aarde). En het lijkt me stug dat Shinzon niet alleen Aarde vernietigd maar ook nog ff Utopia Planetia en enkele andere scheepswerven meeneemt.

Ook afgezien van dat denk ik dat na enige tijd men wel een basis op weet te bouwen en men gewoon en masse naar de Neutral Zone vertrekt, want dat wordt geheid oorlog. De winnaar? Ik zou het eigenlijk niet weten. Beide kanten zijn verschrikkelijk uitgedunt door de Dominion oorlog.
Maar idd, met een alliantie met de Klingons staat de federatie stevig in de schoenen en zullen ze Shinzon wel even in het stof laten bijten.

Trouwens, dat snap ik ook niet. Hij wil de Aarde vernietigen en tegelijk wil hij dat hij en de Remans aan de macht komen en vrij zijn, terwijl als je de Aarde vernietigd eigenlijk al dag met je handje kunt zeggen omdat de federatie bijna 100% zeker even een tegenprestatie zal verrichten. Das toch niet het beste met je volk voor hebben? Wat heb je nou aan vrijheid en macht als je dood bent?

Iig geval, van het Romulan Empire zal niks meer overblijven. Nog een stuk erbij voor de federatie.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

mr_Vulcan schreef:Dat zal wat zijn. Op de eerste plaats zal er een en al chaos zijn omdat de gehele beleidstructuur om zeep is geholpen. Starfleet HQ, De regering Federation Council (die zat toch ook op aarde).
Ja, dat zal een probleem zijn, maar Earth is niet de enige belangrijke planeet binnen de UFP.
Vulcan, Betazed, Bolarus, Trill om er maar een paar te noemen. Het lijkt me logisch dat ze ergens een back-up regering achter de hand hebben.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Section31 schreef:
mr_Vulcan schreef:Dat zal wat zijn. Op de eerste plaats zal er een en al chaos zijn omdat de gehele beleidstructuur om zeep is geholpen. Starfleet HQ, De regering Federation Council (die zat toch ook op aarde).
Ja, dat zal een probleem zijn, maar Earth is niet de enige belangrijke planeet binnen de UFP.
Vulcan, Betazed, Bolarus, Trill om er maar een paar te noemen. Het lijkt me logisch dat ze ergens een back-up regering achter de hand hebben.
Ik denk dat de meeste kans voor een back-up regering wel Vulcan zal zijn. Voor de mensheid zijn zij de meest vertrouwde aliens (zie FC), en hun logica zal toch wel op prijs gesteld worden in crisistijd.

Vraag is wel, wat er met Starfleet gebeurd na het vernietigen van de E-E en Earth? Worden alle schepen naar AQ teruggevlogen?
Zo ja, wat schiet er van Starfleet eigenlijk nog over na Dominion War en het verlies van de E-E?

PS: Ik ga er nu ff vanuit dat de E-E vernietigd werd tijdens Nemesis.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Nebulaguy schreef:Ik denk dat de meeste kans voor een back-up regering wel Vulcan zal zijn. Voor de mensheid zijn zij de meest vertrouwde aliens (zie FC), en hun logica zal toch wel op prijs gesteld worden in crisistijd.
Waarom zouden mensen dat beslissen? De UFP bestaat uit veel verschillende rassen.
Vraag is wel, wat er met Starfleet gebeurd na het vernietigen van de E-E en Earth? Worden alle schepen naar AQ teruggevlogen?
Ik denk dat de Neutral Zone een belangrijke plek zou worden. :)
Zo ja, wat schiet er van Starfleet eigenlijk nog over na Dominion War en het verlies van de E-E?
Starfleet heeft toch zat schepen? :)
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Section31 schreef:Waarom zouden mensen dat beslissen? De UFP bestaat uit veel verschillende rassen.
Hmm, dat bedoelde ik niet echt. Nee, ik ging er gewoon vanuit dat een regering op Vulcan het best is voor deze crisistijd. De Vulcans staan bekend om het deductief vermogen en logica. De connectie mensheid-Vulcan deed eigenlijk weinig ter zake.
Section31 schreef:Starfleet heeft toch zat schepen?
1) Hoe weet je dat?
2) Niet alle schepen zijn oorlogswaardig, Oberth's, Runabout's, etc... maken niet veel kans tegen een Scimitar.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Dan maak je het een stuk gezelliger allemaal in het oer saaiea alpha en beta quadrant vooral na dat de domion geen dreiging meer zijn...

Vergeet niet dat de domion een dreiging zijn geweest; en de Aarde al behoorlijk hebben beschadigd; en daarnaast ook Betazoid en wellicht nog een stel kolonien; thuiswerelden van minder belangrijke volkeren etc.

Aangezien dat Martok inderdaad Pro - Federatie is en daarnaast zijn positie ook nog te danken heeft aan Worf; zal hij waarschijnlijk de Federatie steunen...

De Ferengi; da's een totaal ander verhaal hun kennede, kijken ze naar het winst gevende; desondanks vergeet niet dat Rom, de nieuwe Grand Nagus van Ferenginar is; en aangezien dat de Klingons en de Federatie toch sterker zullen zijn dan de Rommies...

De Cardassain; deze hebben meest schade geleden aan de domion oorlog dus zullen neutraal blijven... (Of ze zijn nog achterlijke dan ik dacht)

De Bajorans; niet echt een grootmacht; althans ze of neutraal zullen zijn of zich aansluiten bij de Federatie...

De Gorn; Als de Federatie de Gorn voor zich kunnen winnen in het conflict met Tiran Shinzon; hebben ze een sterke bondgenoot er bij...

De Tholians; Neutraal ?, Romulans, Federatie; wie zal het zeggen...

Dus; ook al zo shinzon zijn geslaagd; verwacht ik dat shinzon best wel kans maakt om te verliezen.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Blind Guardian schreef:De Bajorans; niet echt een grootmacht; althans ze of neutraal zullen zijn of zich aansluiten bij de Federatie...
Bajorans> :huh:
Zijn zelfs nog geen kleine macht, die zouden bij een conflict meer in de weg zitten als van hulp zijn met die ouwe troep. :)
De Bajorans moeten zich gewoon aansluiten bij de Federation IMO.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Section31 schreef:
Blind Guardian schreef:De Bajorans; niet echt een grootmacht; althans ze of neutraal zullen zijn of zich aansluiten bij de Federatie...
Bajorans> :huh:
Zijn zelfs nog geen kleine macht, die zouden bij een conflict meer in de weg zitten als van hulp zijn met die ouwe troep. :)
De Bajorans moeten zich gewoon aansluiten bij de Federation IMO.
Ach ja Bajorans, wat zou DS9 geweest zijn zonder hun archaische technologie en geloof. Maar zoals je al zei de Bajorans zijn veel te klein om in zo'n grootschalig conflict enige betekenis te hebben.
Gesloten