wat vonden jullie slecht aan nemesis??

The Motion Picture t/m Nemesis

Moderator: Dark*staR

Gebruikersavatar
legolasarcher
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 110
Lid geworden op: 26 jun 2003, 13:58
Locatie: boxtel
Contacteer:

wat vonden jullie slecht aan nemesis??

Bericht door legolasarcher »

zie topic
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Ja, laten we met z'n allen Nemesis de grond in stampen! >:)

Het script, buitengewoon slecht
Het acteerwerk was ook niet erg over te spreken
Regie en met name het editen, zeer onder de maat
Soundtrack viel vies tegen
De FX vond ik niet slecht maar ook niet geweldig zoals bij FC
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

Wat veel onnodige en geforceerde actie, de onnodige en vooral onemotionele dood van Data, slechte soundtrack, het verwaarlozen van enkele karakters, het niet uitleggen hoe een slaaf van de Romulans zo'n groot schip met cloak en overweldigende wapens kan (laten) maken, ongeloofwaardigheid van gevechten, het negeren van eerdere films en series en alle andere fouten in het script.
Gebruikersavatar
22339
Captain
Captain
Berichten: 2867
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door 22339 »

^ ik heb hier niets aan toe te voegen.

Op het hoe kan de slaaf zon schip hebben na dan, Ten eerste had hij in de Dominion war gevochten voor de romulans, en was daar een su6volle commander. Dus het schip zou hij daar aan over gehouden kunnen hebben. En niet te vergeten hij had steun van de Romulan Imperial Fleet. En door de geschiedenis heen heeft de Fleet altijd de overhand gehad op Romulus.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

22339 schreef:Op het hoe kan de slaaf zon schip hebben na dan, Ten eerste had hij in de Dominion war gevochten voor de romulans, en was daar een su6volle commander. Dus het schip zou hij daar aan over gehouden kunnen hebben.
Waarom zouden de Romulans aan een slaaf zo'n superschip geven?
Als de Romulans zelf zo'n schip hadden dan hadden ze Shinzon niet nodig.
Het schip was niet van Romulan ontwerp.
Verder had Shinzon gezegd dat hij zelf het schip had ontwikkeld en gebouwd op een geheime plek. Dit is natuurlijk, net als de hele film, ronduit belachelijk.
22339 schreef:En niet te vergeten hij had steun van de Romulan Imperial Fleet.
Pas nadat hij de Senate had uitgemoord en toen had hij de Scimitar al.
22339 schreef:En door de geschiedenis heen heeft de Fleet altijd de overhand gehad op Romulus.
Het idee dat de Romulan militaire top een slaaf, en dan nog een menselijke slaaf, als Shinzon steunt, is waanzin.
Gebruikersavatar
Jadzia
Commander
Commander
Berichten: 1895
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:52
Locatie: Nuland

Bericht door Jadzia »

Kunnen we niet beter opnoemen wat we *goed* vonden aan Nemesis? Dan zijn we eerder klaar. :-D
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

Leuke film, sterk verhaal. Android is achterhaald. Data dood, waarom is niet nodig. Daarnaast had die vloot al veel eerder aanwezig kunnen zijn. Het hangt een beetje dood in het startrek universum.. mist aansluiting.

maar voor de rest een heerlijke film om te bekijken, alleen niet teveel. netzoals first contact en INS is ie daar niet geschikt voor. TUC bijvoorbeeld wel!
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

wat is er zo sterk aan het verhaal dan?
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

Het feit met Romulans vrede, die kerel.. waarom... en hoe.. alleen er zijn fouten gemaakt.. maar de grove lijn is ok!
Gebruikersavatar
22339
Captain
Captain
Berichten: 2867
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door 22339 »

3rd RemataKlan schreef:
22339 schreef:Op het hoe kan de slaaf zon schip hebben na dan, Ten eerste had hij in de Dominion war gevochten voor de romulans, en was daar een su6volle commander. Dus het schip zou hij daar aan over gehouden kunnen hebben.
Waarom zouden de Romulans aan een slaaf zo'n superschip geven?
Als de Romulans zelf zo'n schip hadden dan hadden ze Shinzon niet nodig.
Het schip was niet van Romulan ontwerp.
Verder had Shinzon gezegd dat hij zelf het schip had ontwikkeld en gebouwd op een geheime plek. Dit is natuurlijk, net als de hele film, ronduit belachelijk.
22339 schreef:En niet te vergeten hij had steun van de Romulan Imperial Fleet.
Pas nadat hij de Senate had uitgemoord en toen had hij de Scimitar al.
22339 schreef:En door de geschiedenis heen heeft de Fleet altijd de overhand gehad op Romulus.
Het idee dat de Romulan militaire top een slaaf, en dan nog een menselijke slaaf, als Shinzon steunt, is waanzin.
ja sorry ik kan je niet anders dan gelijk geven.
Gebruikersavatar
ottooo
Commander
Commander
Berichten: 1551
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:31

Bericht door ottooo »

Nemesis schreef:Het feit met Romulans vrede, die kerel.. waarom... en hoe.. alleen er zijn fouten gemaakt.. maar de grove lijn is ok!
de grove lijn is ok :shake:

de grove lijn van Enterprise is ook ok: een serie die aan het begin van de toekomst om het zo maar eens te zeggen afspeelt, maar daar is dan ook al het goede mee gezegd :X
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Nemesis schreef:Het feit met Romulans vrede
Dit hebben we nu al verschillende keren besproken en weer vergeet je het. En hoeveel keer heb je de DVD inmiddels al gezien?

Er ontstaat geen vrede met de Romulans in de film

Er zijn geen vredesonderhandelingen.

Verder liet DS9 al een opbloeiende vriendschap tussen de Federatie en de Romulans zien. De film doet net alsof dit nooit is gebeurd.
Nemesis schreef:die kerel..
Welke? Shinzon? De film staat of valt met de vijand in dit gevall aangezien alles op hem is gericht. Zelfs de titel van de film. En kijkend naar dit ventje, gaat de film keihard op haar bek.

Hij heeft geen geloofwaardige beweegredenen
Hij is onbekwaam
Zijn kloon-afkomst is fout uitgewerkt.
Het idee dat hij bestaat is belachelijk
Het idee dat hij nog leeft is belachelijk
Nemesis schreef:waarom... en hoe.. alleen er zijn fouten gemaakt.. maar de grove lijn is ok!
Nee hoor.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

Dat vind jij. ik niet.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Alleen jij kunt niet aantonen wat er goed aan is of de kritiek weten onderuit te halen.

En blijkbaar ben je niet goed op de hoogte van de gebeurtenissen in de film --> Romulan vrede
Gebruikersavatar
A3aan
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 289
Lid geworden op: 20 aug 2003, 17:15
Locatie: Tolbert , te Grun

Bericht door A3aan »

3rd RemataKlan schreef: Hij heeft geen geloofwaardige beweegredenen
Hij is onbekwaam
Zijn kloon-afkomst is fout uitgewerkt.
Het idee dat hij bestaat is belachelijk
Het idee dat hij nog leeft is belachelijk
Waarom is zijn kloon-afkomst fout uitgewerkt, en ook het idee dat hij bestaat belachelijk? :?

Ik vind de beweegredenen van de Tal Shiar om een spion te hebben in het hart van de federatie toch wel ergens logisch. En die vredesonderhandelingen (die jij al eerder noemt) worden ook al genoemd in de film, de Tal Shiar hadden de kloon niet meer nodig.

En dat hij Remus heeft overleeft, misschien heeft een natuurlijk overwicht ofzo. :)

En aangezien de Tal Shiar toch dacht dat hij daar toch dood zou gaan, waarom zouden ze hem daar dan niet eventjes laten werken, heb je ook nog wat aan hem.

En hoe hij aan het uber-schip komt, geen id, dat is idd vrij vaag uitgewerkt. :?
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

A3aan schreef:Waarom is zijn kloon-afkomst fout uitgewerkt
Bij Nemesis hebben ze voor een kloon gekozen zodat Picard tegen zichzelf vecht (beetje afgezaagd...). Alleen dan zou die kloon wel kerneigenschappen van het origineel (Picard) moeten hebben. En dat heeft Shinzon dus niet.

Als je dan gaat praten over opvoeding, dat dat een karakter bepaalt, dan heeft het idee van een kloon geen enkel nut meer.

Picard is iemand met een sterk moraal kompas, een sterk geweten. De dingen die Shinzon doet, zou Picard nooit kunnen doen. Shinzon lijkt totaal niet op Picard. Tuurlijk zou door Shinzon's opvoeding hij anders zijn dan Picard maar hij had wel een aantal vn de kerneigenschappen van Picard moeten hebben en dat heeft hij niet.
A3aan schreef:en ook het idee dat hij bestaat belachelijk?
Het klooninfiltratie-project werd stopgezet. En ontdekking door de Federatie van dat project had zeer nare gevolgen kunnen hebben. Dus waarom werd Shinzon, het belangrijkste bewijsstuk, niet vernietigd? Hij wordt als klein jongentje de Reman mijnen ingegooid om te sterven. Waarom hem niet meteen verdampen? Nu was hij de enige mens in de mijnen. Zowel Remans als de Romalan bewakers konden hem zien.

Alsof dat nog niet belachelijk genoeg was, werd hij nog een militair bevelhebber. Nog meer aandacht. En het is ongeloofwaardig dat de Romulans Reman slaven tot bevelhebbers zou maken. Dat is nogal geen risico zeg.
A3aan schreef:Ik vind de beweegredenen van de Tal Shiar om een spion te hebben in het hart van de federatie toch wel ergens logisch.
Ik heb nergens gezegd dat zo'n idee niet logisch was. Wat wel buitengewoon vreemd is, is hoe de Romulans wisten dat Picard in de toekomst bevelhebber zou zijn van de Enterprise. En eigenlijk is bevelhebber van de Enterprise niet echt 'het hart van de Federatie' (of Starfleet).

Trouwens de Tal Shiar werd nergens in de film genoemd.
A3aan schreef:En die vredesonderhandelingen (die jij al eerder noemt) worden ook al genoemd in de film, de Tal Shiar hadden de kloon niet meer nodig.
Shinzon gebruikte onderhandelingen om de Enterprise naar Romulus te lokken. Het kloonproject werd niet stopgezet vanwege onderhandelingen maar omdat er een andere regering kwam. Die staakte het project hoogstwaarschijnlijk omdat ze bang waren dat het tot een oorlog zou leiden als de Federatie de kloon zou ontmaskeren.
Gebruikersavatar
Chewie
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 03 nov 2003, 11:15
Locatie: Kashyyyk

Bericht door Chewie »

Nemesis schreef:Het feit met Romulans vrede, die kerel.. waarom... en hoe.. alleen er zijn fouten gemaakt.. maar de grove lijn is ok!
Kortom, jij weet dus ook niet wat er goed aan de film is.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

nou ja ten eerste ik heb geen zin om alles door te lezen :P maar kheb een beetje rondgekeken

ten tweede dat er voor de romulans geen vrede meer is voor de federatie komt door het begin van de film omdat het hele bestuur vermoord wordt.
(ook al geef ik wel toe dat het wat meer op de dominion war had moeten ingaan en wat daarna gebeurde, maar in de 4 jaar tijd die er verstreken is naar de oorlog kan er veel gebeurd zijn dus vrede tussen de romulans hoefen er niet meer te zijn)

ten derde ik vind de soundtrack (op het begin) wel vet en het acteerwerk is wel oke, het had beter gekund

al bij al vind ik het een goede film, maar er is iniedergeval 1 lichtpuntje in de hele film, ook al duurt het maar een minuut ofzo.

ra ra welk stukje dat is :P
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:nou ja ten eerste ik heb geen zin om alles door te lezen :P
Waarom reageer je dan op een HALF JAAR oud topic?
Waarom reageer je uberhaupt op oude en begraven topics?

Dit is echt een goede binnenkomer 'ik heb geen zin om alles door te lezen'. Waarom zou de rest van het forum dan jouw posts/argumenten in dit topic serieus moeten nemen?
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Waarom reageer je dan op een HALF JAAR oud topic?
en wat maakt het uit ik bepaal zelf wel op welk topic ik reageer ik kan ook wel op de oudste gaan reageren. Als je niet wilt dat er op half jaar oude topics gereageerd worden moet je ze sluiten.

en ik zei het alleen maar zodat jullie wisten dat ik niet alles gelezen had zodat er misschien wel iets in staat wat er al gezegd is.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:en wat maakt het uit ik bepaal zelf wel op welk topic ik reageer ik kan ook wel op de oudste gaan reageren. Als je niet wilt dat er op half jaar oude topics gereageerd worden moet je ze sluiten.
Zoiets zouden we moeten gaan doen als er meer users zijn als jij die niet het verstand hebben om een oud, doodgebloed topic met rust te laten.
Tactical Cube schreef:en ik zei het alleen maar zodat jullie wisten dat ik niet alles gelezen had zodat er misschien wel iets in staat wat er al gezegd is.
Waardoor je overbodige dingen gaat zeggen... in een oud topic nog wel te verstaan.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

nou dan zou ik zeggen sluit dit topic lekker
Gebruikersavatar
Gurty
Commander
Commander
Berichten: 1321
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:50

Bericht door Gurty »

He just doesn't know how ST.nl/forum works yet.
Hij leerd het gauw genoeg 8-)
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

je kan het me ook gewoon vertellen :P
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Zoals 3rd RemataKlan al zei, je leest oude topics niet. Dit kan per ongeluk voorkomen, maar opzettelijk schiet niet op. Hierdoor ga je zaken oprakelen die allang besproken zijn. Een topic wordt niet voorniets oud. Als alles besproken is wat er te bespreken valt reageert gewoon niemand meer.
Maar als er echt iets nieuws is dat je kwijt wilt kan het geen kwaad, zolang je maar terugleest en zeker weet dat je vraag/opmerking niet al behandeld is.
Tip, gebruik de search.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Maar als een eerder topic al behoorlijk oud is mag je een nieuw topic aanmaken. IMO ook een grotere kans op meer reacties. En mochten er mensen komen die willen laten zien hoe goed ze kunnen omgaan met de zoekfunctie dan trek je je daar niets van aan.
Gebruikersavatar
SCC Dauntless
Commander
Commander
Berichten: 1416
Lid geworden op: 16 jun 2004, 17:38
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Bericht door SCC Dauntless »

Frank schreef:Wat veel onnodige en geforceerde actie, de onnodige en vooral onemotionele dood van Data.
Volgens mij als je verder op de DVD kijkt zie dat Data (weet niet hoe hij echt heet) zegt dat het de meest menselijke daad is voor Data, zichzelf op offeren voor zijn vrienden van de Enterprise. Verder, de crew zelf laat wel zijn dat zij het erg vinden. De scene in de hut van Picard.

(Dus beter kijken misschien)
A3aan schreef: En het is ongeloofwaardig dat de Romulans Reman slaven tot bevelhebbers zou maken.
Shinzon heeft veel politieke spelletjes gespeeld om bevelhebber te worden. Zoals de manipulatie van die ene vrouw. Hij heeft zelf die warbird gebouwd, met de hulp van de Reman toen de Romulans in de mijnen onderworpen waren.

Hoe ik dit weet, een vriend van mij heeft in Amerika een intervieuw gezien over Nemesis en daarin werd dit verteld.

Verder, Ik snap niet waarom jullie Nemesis zo'n slechte film vinden. Ok hij was niet zo goed als FC maar het was ook met een heel ander doel. Het eigelijke doel van Nemesis was om deze Startrek periode af te sluiten. Denk maar aan de zin onder de titel: "A Generation's last voyage begins". Verder vind het het opzich een goede film. De enige die van mij een grotere rol had mogen krijgen was Janeway. Maar voor de rest... een goede film.
Laatst gewijzigd door SCC Dauntless op 31 aug 2004, 13:30, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

:P ik ben het helemaal eens met je :P

En idd vooral Janeway had er wel ietsjes meer in voor kunnen komen (en dat komt niet eens omdat ik haar zo leuk vind) ze had nu gewoon een flutrolletje maar dat maakte die minuut of 2 niet minder leuk :p die heb ik minstens 20 x gezien terugspoelen play :P lol
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

SCC Dauntless, je drie opeenvolgende posts hier hadden in één post kunnen gaan. Als je in de toekomst hier rekening mee wilt houden, graag. :)

SCC Dauntless schreef:Volgens mij als je verder op de DVD kijkt zie dat Data (weet niet hoe hij echt heet) zegt dat het de meest menselijke daad is voor Data, zichzelf op offeren voor zijn vrienden van de Enterprise. Verder, de crew zelf laat wel zijn dat zij het erg vinden. De scene in de hut van Picard.

(Dus beter kijken misschien)
Wat Frank bedoelt is dat de hele aanpak van Data's dood en de nasleep ervan onemotioneel wordt uitgevoerd. Althans niet emotinoeel genoeg. Het was gewoon plat. Er wordt weleens gezegd 'less is more' maar in dit geval was 'less' te weinig.
SCC Dauntless schreef:Shinzon heeft veel politieke spelletjes gespeeld om bevelhebber te worden. Zoals de manipulatie van die ene vrouw. Hij heeft zelf die warbird gebouwd, met de hulp van de Reman toen de Romulans in de mijnen onderworpen waren.

Hoe ik dit weet, een vriend van mij heeft in Amerika een intervieuw gezien over Nemesis en daarin werd dit verteld
Nu moet je me dan toch even uitleggen ipv de film na te praten hoe Shinzon al die macht heeft kunnen krijgen.

Hij is een slaaf binnen het Romulan Rijk. Het laagste van het laagste, zelfs nog lager dan een Reman vanwege zijn menselijke uiterlijk. Dus hoe kan het dat hij de mogelijkheid heeft weten te krijgen om zich op te werken tot bevelhebber binnen de Romulan strijdkrachten? Dat hij een heel arsenaal aan wapens heeft gekregen. De Remans werden maar gebruikt als simple soldaten, de voorste groep die als eerste het vijandelijk vuur mag opvangen.

En hoe is hij vervolgens in de positie gekomen om ergens op een geheime basis (binnen het totalitaire Romulan Rijk waarbij de Tal Shiar alles in de gaten houdt) een schip vol met de nieuwste technologie weten te ontwikkelen en te bouwen.

Dat is toch heel wat meer dan een Romulan senator voor je winnen die hoogstwaarschijnlijk toch al tegen de huidige stand van zaken was. Maar het is sowieso ongeloofwaardig dat de Romulan Navy achter een alien slaaf gaan staan.

Daar geef je geen fatsoenlijk antwoord op. Nee jouw antwoord is niets meer dan 'dat heeft hij gedaan, punt. Want dat wordt in de film zo gezegd.
SCC Dauntless schreef:Verder, Ik snap niet waarom jullie Nemesis zo'n slechte film vinden.
Als je het topic met de kritiekpunten hebt doorgelezen hoor je te weten waarom verschillende mensen NEM een slechte film vinden. Nu kom je binnen met 'Ik snap niet waarom jullie het een slechte film vinden. Het is helemaal geen slechte film.'

Nou ja, goed oke dan, als jij het zegt.
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 08 aug 2004, 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Tja, het verhaal was bagger, maar het spacefight von ik tog wel erg mooi uitgevoerd. En de nieuwe Romulan Warbird vin ik er ook goed uitzien :)
Ag, ik denk nie dat er nog wat valt toe te voegen aan deze discussie. Dauntless, als je al de kritiekpunten leest kom zelfs jij tot de conclusie dat het geen goede fim was. Misschien vermakelijk om naar te kijken (von ik dan), maar dat betekent niet dat een film automatisch goed is.
Gesloten