Generations & Tuvok???

The Motion Picture t/m Nemesis

Moderator: Dark*staR

Gesloten
Gebruikersavatar
MitchellBlack
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 114
Lid geworden op: 16 mei 2004, 19:29
Locatie: Zeist
Contacteer:

Generations & Tuvok???

Bericht door MitchellBlack »

Ik heb hem gister zitten kijken, en er viel iets mij op. Ik zag in het eerste gedeelte, ( in de tijd van de oude enterprise ) zie ik tuvok op de Bridge zitten, maar daar heeft hij nog geen Vulcan oren, en kan iemand mij ook ff uileggen hoe Tuvok nou eigenlijk ook in Star Trek Voyager terecht komt?

Greetzzzz MitchellBlack

EDIT: Sorry... verkeerd geplaatst...

(edit: topictitel aangepast)
Gebruikersavatar
Jason B
Commander
Commander
Berichten: 1326
Lid geworden op: 06 aug 2003, 17:33
Locatie: Leiden

Bericht door Jason B »

Dit was mij vroeger ook opgevallen, maar het is ondertussen al uitgelegd. De Tuvok die op de oude Enterprise zit, is niet de Tuvok van Voyager. Sterker nog, hij is daar helemaal geen Tuvok. Hij is gewoon een soort figurant die daar wat moet zeggen.

Met andere woorden, het zijn twee totaal verschillende personages.
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Bericht door SuperVlaai »

Ja dat was me ook al een tijdje opgevalen er was ook een sierie bij de voy dat tuvak ook op het ander schip aanwezig was en dat vond ik ook zelf vreemd.
Gebruikersavatar
MitchellBlack
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 114
Lid geworden op: 16 mei 2004, 19:29
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door MitchellBlack »

Echt maf, nou blijkbaar vonden ze hem daar een goed Figurand :-D
Gebruikersavatar
Jason B
Commander
Commander
Berichten: 1326
Lid geworden op: 06 aug 2003, 17:33
Locatie: Leiden

Bericht door Jason B »

Dat was gewoon de Pilot aflevering van Voyager, waar Tuvok op het Maquis-ship zat om daar te infiltreren. Dat klopt gewoon, dat is de Tuvok van Voyager.

En om de verwarring nog groter te maken, Tuvok is ook een keer in TNG voorgekomen. Weet de naam van de aflevering alleen niet, maar iedereen moet van de Enterprise af, omdat die een soort grote schoonmaakbeurt krijgen, waardoor iedereen gewond kan raken. Het schip wordt geëvacueerd, maar Picard gaat terug om wat te halen en komt erachter dat er gewoon dieven op de Enterprise zijn, die daar wat willen stelen. Nou en daar speel Tim Russ ook in, en weer in een andere rol.

Nou ik geloof nu wel dat we de rollen van hem wel hebben doorgenomen, dus dat het nu denk ik wel duidelijk is. :-D
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Topic titel aangepast en verplaatst naar Movies
Gebruikersavatar
Jimbo
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 679
Lid geworden op: 29 dec 2003, 01:54
Locatie: Nijmegen

Bericht door Jimbo »

Jason B schreef:Nou ik geloof nu wel dat we de rollen van hem wel hebben doorgenomen, dus dat het nu denk ik wel duidelijk is. :-D
nog niet helemaal. Hij heeft 2 keer in DS9 gespeeld hier als zichzelf in een Mirrow aflevering. en hier als een klingon.

De TNG aflevering waar hij in speelde was deze
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Bericht door SuperVlaai »

MitchellBlack schreef:Echt maf, nou blijkbaar vonden ze hem daar een goed Figurand :-D
Ja er moet niet altijd de zelfde persoon een hooftrol spelen,mag gerust ppk een figurand zijn ook.Maar gaat dat dan niet verwarden zijn.Want ik had er al wat moeilijk mee om ze uitmekaar te houden alleen dat ze een ander uniform aan hadan en de ander tuvak geen lang ooren.Maar toch zie je het verschil bijna niet.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Hoofdrol en figurant :X
Gebruikersavatar
Podex
Ensign
Ensign
Berichten: 238
Lid geworden op: 01 jul 2002, 13:01
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Podex »

En Tuvok. Nu lijkt het meer op 2-fuck als je het uitspreekt.
Gebruikersavatar
Tha Ertenal
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 615
Lid geworden op: 15 mar 2004, 13:26
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door Tha Ertenal »

Lol, Tuvok heeft eerst op dat schip gewerkt hoor :). 't Is echt Tuvok. Alleen een stuk jongen (vandaar die oren). Natuurlijk is er geen bewijs, maar waarom zouden ze anders Tim Russ voor die rol kiezen??? BTW, tuvok heeft dus op dat schip gedient, en is er toen een poosje uitgeweest. Later is hij weer bij starfleet gegaan, en toen op de U.S.S. Voyager. (die we allemaal kennen he :))
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

ik zou toch zweren dat vulcans geboren worden met die oren :S
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Leuk detail in TNG - Starship mine is trouwens dat wanneer Picard in gevecht raakt met Tim Russ Picard een soort Vulcan Neck Pinch toepast :p
Gebruikersavatar
Tha Ertenal
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 615
Lid geworden op: 15 mar 2004, 13:26
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door Tha Ertenal »

't zou best kunnen dat Tuvok daardoor uit dienst is genomen ofzo hoor? Dat dat de reden was. Tuvok heeft iig wel op de Enterprise al eerder gedient. En dit heeft niet echt verband met TNG Starship Mine tog?
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

Zoals ik in een ander topic al klaagde,

Ik vind het fout dat ze in startrek te vaak dubbelrollen gebruiken...

Voor zover ik weet heeft "Tim Russ" al 3 rollen gehad in startrek!

En zo is dat wel met een hoop meer acteurs het probleem!
Gebruikersavatar
Jimbo
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 679
Lid geworden op: 29 dec 2003, 01:54
Locatie: Nijmegen

Bericht door Jimbo »

Tha Ertenal schreef:Lol, Tuvok heeft eerst op dat schip gewerkt hoor :). 't Is echt Tuvok. Alleen een stuk jongen (vandaar die oren). Natuurlijk is er geen bewijs, maar waarom zouden ze anders Tim Russ voor die rol kiezen??? BTW, tuvok heeft dus op dat schip gedient, en is er toen een poosje uitgeweest. Later is hij weer bij starfleet gegaan, en toen op de U.S.S. Voyager. (die we allemaal kennen he :))
nee man dat is Tuvok helemaal niet. Dat is gewoon Tim Russ die een andere rol speelt, dit doen ze bij Star trek regelmatig.

Bij zijn biography staat ook helmaal niks daarvan vermeld.
Raynor's Revenge schreef:ik zou toch zweren dat vulcans geboren worden met die oren :S
precies. Waarom Tha Ertenal dat zegt snap ik ook niet helemaal. 8-)
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

eindelijk erkenning voor mijn superieure intelect *D
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

Toch vind ik het dan echt lomp dat ze dat zo hebben gedaan;

Tim Russ had een rolletje op de Enterprise B als gewoon mens, en toen bleek in Voyager dat Tuvok ook op Enterprise B heeft gezeten... Dus als het ware zit hij met zichzelf op Enterprise B :{
Gebruikersavatar
Tha Ertenal
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 615
Lid geworden op: 15 mar 2004, 13:26
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door Tha Ertenal »

hm, klein foutje. Hij diende niet op de Enterprise, maar op de Excelsior. Najah, allebei Excelsior class hè :).
2293 – Served on U.S.S. Excelsior, junior science officer
Dat zag je als het goed is ook in zo'n aflevering van Voyager. Dat hij met kathryn samensmeld terug in de tijd gaan, en op dat schip van sulu komen.Marrr ja, niet de Ent-B dus, srry:)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

In een ander topic ergens stond al dat Tim Russ ontzettend veel moeite heeft gedaan om een 'echte' rol te krijgen bij StarTrek. Dus na een paar bijrolletjes is 't hem dan ook gelukt ;)
Ik vind 't op zich niet heel storend. Zij wisten immers ook niet dat hij nog de rol van Tuvoc zou krijgen. En ik vind dat 'ie die perfect uitgevoerd heeft :Y)
Gebruikersavatar
Tha Ertenal
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 615
Lid geworden op: 15 mar 2004, 13:26
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door Tha Ertenal »

Hm, had ie dan in een jaar moeten uitvoeren. Want Generations was van 1994 als ik het me goed herinner, en Voyager van '95.
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Bericht door SuperVlaai »

Tha Ertenal schreef:Hm, had ie dan in een jaar moeten uitvoeren. Want Generations was van 1994 als ik het me goed herinner, en Voyager van '95.
Ja dat is juist. :Y)
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

Tha Ertenal schreef:Hm, had ie dan in een jaar moeten uitvoeren. Want Generations was van 1994 als ik het me goed herinner, en Voyager van '95.
vaag, First Contact is ook van '95... dan hebben ze er een jaar over gedaan om een nieuwe film te maken :)
Gebruikersavatar
Jimbo
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 679
Lid geworden op: 29 dec 2003, 01:54
Locatie: Nijmegen

Bericht door Jimbo »

^^ FC is van 1996
Tha Ertenal schreef:Dat zag je als het goed is ook in zo'n aflevering van Voyager. Dat hij met kathryn samensmeld terug in de tijd gaan, en op dat schip van sulu komen.Marrr ja, niet de Ent-B dus, srry:)
Dat was Flashback

Wat je allemaal niet vind als je 1 minuut zoekt.
Gebruikersavatar
MitchellBlack
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 114
Lid geworden op: 16 mei 2004, 19:29
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door MitchellBlack »

Nou, ik denk dat we het antwoord wel hebben gevonden...
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Bericht door martine »

Vis schreef:In een ander topic ergens stond al dat Tim Russ ontzettend veel moeite heeft gedaan om een 'echte' rol te krijgen bij StarTrek. Dus na een paar bijrolletjes is 't hem dan ook gelukt ;)
Ik vind 't op zich niet heel storend. Zij wisten immers ook niet dat hij nog de rol van Tuvoc zou krijgen. En ik vind dat 'ie die perfect uitgevoerd heeft :Y)
hij heeft toch de rol van la forge in TNG en die van captain sisko in ds9 proberen te krijgen? maar uiteindelijk de rol van tuvok gekregen in voyager.
Gesloten