Lt. Daniels, komt die ook terug?

The Motion Picture t/m Nemesis

Moderator: Dark*staR

Gesloten
Excelsior
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 373
Lid geworden op: 02 jun 2002, 21:51
Locatie: BREDA

Lt. Daniels, komt die ook terug?

Bericht door Excelsior »

De security officer uit FC en Lt. Daniels genaamd in INS, komt die ook weer in Nemesis denk je?
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Lt. Daniels werd gespeeld door Michael Horton.
http://us.imdb.com/Name?Horton,+Michael+(I)

Imdb.com zegt er niets over, upcomingmovies ook niet. Ik heb ook geen interview gezien waar de naam werd genoemd.

Het is wel jammer. Ze halen zowat elk personage terug, zelfs Insaneway (maar niet Sela, O'Brien of Barclay).

Aan de andere kant had hij amper een rol. In FC zat ie niet eens bij de staff meeting over de Borg terwijl ie de CHIEF TACTICAL OFFICER was.
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 17 aug 2002, 00:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Shipconstructor
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 267
Lid geworden op: 11 aug 2002, 11:04
Locatie: Uelsen

Bericht door Shipconstructor »

reden:

zou hij WEL in beeld zijn gekomen....dan zou hij ook in nemesis ed....vandaar...en dat konden ze gewoon NIET gebruiken

:shoot: him
Excelsior
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 373
Lid geworden op: 02 jun 2002, 21:51
Locatie: BREDA

Bericht door Excelsior »

:shoot: you

:(


I like the guy
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Excelsior schreef:I like the guy
Ik ook. Feit is, omdat Worf naar DS9 ging, de Ent-E een vacature had voor Chief Tactical/Security officer.

In FC zie je Daniels (dan nog zonder naam, iig on screen) bij het Tac station staan. Ook later in de film, zegt Picard tegen hem "tell your men to stand their ground". (ik dacht wel dat het hem was). Het komt allemaal over alsof hij de nieuwe Chief Tactical is. Maar vreemd genoeg zit ie niet bij de Briefing. Dat niet alleen maar Worf neemt meteen al zijn taken over. Worf mag achter Tactical staan, Worf past de phasers aan, Worf mag het 2e team naar Engineering leiden. Worf, Worf, Worf.

Er werd net gedaan alsof er niets aan de hand was, alsof Worf nooit was overgeplaatst.

In Insurrection komt Daniels er nog niet goed vanaf. Weer mag Worf mee, deze keer staat Daniels wel bij zijn console maar ja Worf is op de Ba'Ku planeet. Ook vreemd dat Daniels er niet bij stond toen de rest van de senior staff+Worf naar Picard ging die zich klaarmaakten voor het verzet.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Ach ja, iedereen kent Worf dus Worf komt het meeste in beeld. Zonde want hij is niet de tac officer van Enterprise, ook niet als hij even lang komt.
Wat voor smoes gaan ze deze keer trouwens aanvoeren om Worf van Kronos af te krijgen.
In FC, werd hij overgebeamed vanuit de Defiant.
En in Insurrection, uhm.. jah daar was eigenlijk geen reden, hij was er 'ineens'.
Maar wat zal de reden dan in Nemesis zijn?

**SPOILER***

Die bruiloft?
Gebruikersavatar
Tom
Commander
Commander
Berichten: 1728
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:05
Locatie: Barneveld

Bericht door Tom »

3rd RemataKlan schreef:Ook vreemd dat Daniels er niet bij stond toen de rest van de senior staff+Worf naar Picard ging die zich klaarmaakten voor het verzet.
Dat vind ik niet vreemd, al die mensen waren oude vrienden van Picard.
Die kwamen hem helpen met die illegale actie van hem.
Gebruikersavatar
Die_ene
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 325
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:07
Locatie: Gehucht op de Veluwe

Bericht door Die_ene »

Dat denk ik wel, ldat is ook nog een geloofwaardige reden...,
En als ik Lt. Daniels was zou ik dat allemaal echt niet pikken en de Starfleetcommand klachtenservice bellen...
Z'n positie word afgejat door iemand die toevallig langskomt en hij doet niks eraan...Hopen dat er in nemesis idd. iets meer aan gedaan gaat worden...
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Section31 schreef:Ach ja, iedereen kent Worf dus Worf komt het meeste in beeld. Zonde want hij is niet de tac officer van Enterprise, ook niet als hij even lang komt.
Wat voor smoes gaan ze deze keer trouwens aanvoeren om Worf van Kronos af te krijgen.
In FC, werd hij overgebeamed vanuit de Defiant.
En in Insurrection, uhm.. jah daar was eigenlijk geen reden, hij was er 'ineens'.
Maar wat zal de reden dan in Nemesis zijn?
SPOILER

Werk op Qo'noS beviel hem niet en hij is gewoon weer tactical officer op de Ent-E :roll:
Tom schreef:Dat vind ik niet vreemd, al die mensen waren oude vrienden van Picard.
Die kwamen hem helpen met die illegale actie van hem.
Picard was zijn captain voor 2-3 jaar, hij is een lid van de senior staff. Iedereen gaat er naartoe behalve hij zeker. Mwoah, dat vind ik nogal slapjes. Het komt dan allemaal over als een vaste kliek. De originele senior staff van de Ent-D. En dat hoort niet, officieren gingen weg en dan horen er nieuwe bij te komen. :)
Gebruikersavatar
Tom
Commander
Commander
Berichten: 1728
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:05
Locatie: Barneveld

Bericht door Tom »

De crew van de Ent-D waren zijn vrienden, Daniels heb ik nog nooit met Picard zien praaten dus zo close zijn ze nou ook weer niet.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tom schreef:De crew van de Ent-D waren zijn vrienden, Daniels heb ik nog nooit met Picard zien praaten dus zo close zijn ze nou ook weer niet.
Puh-lease. Daniels zit op de Ent-E sinds FC op zijn minst, misschien al wel sinds de lancering een jaar eerder. Wij hebben alleen maar 2 momentopname gezien van de gebeurtenissen aan boord de Ent-E. Maar je hebt volledig gelijk, Picard praat niet met zijn chief tactical officer. Zeker omdat ie niet een origineel Ent-D crewmember is. :p
Gebruikersavatar
Tom
Commander
Commander
Berichten: 1728
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:05
Locatie: Barneveld

Bericht door Tom »

Ja, Picard discrimineerd gewoon; Geen TNG? Dan praat ik niet met je.

Tenzij het natuurlijk een aantrekkelijke vrouw is. :)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Inderdaad, Picard is een combinatie van Franse en Britse arrogantie. :eek: :D

Ik vind dat als ie daar bij had gestaan, dat ie er ook echt bijhoorde. Tot nu toe wordt ie elke keer aan de kant gezet zodra Worf komt, zelfs als Worf er niet is! (Briefing). Terwijl hij er had moeten zijn en het was ook interessanter geweest. Daniels zal heus wel professioneel genoeg zijn om Worf te betrekken bij tactical situaties. Hij weet ook wel dat Worf ver terug gaat met de senior staff. Maar het feit blijft dat Daniels de chief tactical is en Worf niet. En dat zouden ze gewoon erin moeten houden. Je had dan nog wat gesprekken en/of acties kunnen hebben tussen Daniels en Worf. 2 ervaren tactical officers, die samenwerken. :)
Gebruikersavatar
Tom
Commander
Commander
Berichten: 1728
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:05
Locatie: Barneveld

Bericht door Tom »

Misschien is hij bang voor Worf... :D

Nee, maar je hebt gelijk de schrijvers lijken hem gewoon compleet te negeren.
tuvok4774
Commander
Commander
Berichten: 1187
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:34
Locatie: Huizen

Bericht door tuvok4774 »

Heb ik misschien al eens eerder gevraagd, maar insurrection, was dat na of voor DS9?
Paul
Ensign
Ensign
Berichten: 201
Lid geworden op: 15 jun 2002, 10:41
Locatie: Amsterdam

Bericht door Paul »

Tijdens seizoen zes of zeven. Er werd gezegd dat de Son'a de Dominion hielp met Ketracel-white, en de nieuwe, witte dress uniforms werden na het uitbrengen van de film ook in DS9 S7 gebruikt.
Gebruikersavatar
Tom
Commander
Commander
Berichten: 1728
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:05
Locatie: Barneveld

Bericht door Tom »

Om precieser te zijn:
Tom schreef:Volgens 3rd in Seizoen 6, rond "Statistical Probabilities".
Tjonge nu moet ik zelfs mezelf gaan quoten, dit is nu al het tweede forum waarin je het vraag, en het derde waarin het antwoord staat, weet je het nu?
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Insurrection was rond "Statistical Probabilities. Omdat toen onderhandelingen tussen de Feds en het Dominion plaatsvonden. De oorlog stond toen ook op een lager pitje. In heel S7 werd er volop gevochten en was er geen sprake van onderhandelingen.

Dat die witte dress uniforms pas in S7 kwamen, is logisch.
A. in DS9 was tot aan IAESL geen reden om ze aan te trekken.
B ze waren ontworpen voor de film, zou wel slap zijn als ze het eerst worden gebruikt in de serie.
tuvok4774
Commander
Commander
Berichten: 1187
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:34
Locatie: Huizen

Bericht door tuvok4774 »

Sorry tom, maar ik kon het niet meer vinden.
Bedankt...
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

wat een gezeur om niks.. gooi dat script weg en wacht!
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Nemesis schreef:wat een gezeur om niks..
Wat een post van niks (alweer).

Daniels was de Chief Tactical officer van de Ent-E. Waarom hoeven de TNG films de crew niet wat uit te breiden en te belichten als er een personage is die ergens anders een functie heeft?

TOS deed het ook. Saavik kwam in 2 en 3 voor en had eigenlijk ook in 6 moeten komen maar omdat je dan weer een andere actrice (de 3e) had gehad, werd er besloten om er Valeris van te maken (IMO, een vergissing).

In de TOS films komen ook een aantal van de gastpersonages terug in kleine rollen zoals Kyle, Rand en Chapel, allemaal gepromoveerd.

Ah, de superioriteit van de TOS films...
Gebruikersavatar
Tom
Commander
Commander
Berichten: 1728
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:05
Locatie: Barneveld

Bericht door Tom »

3rd RemataKlan schreef:...Saavik kwam in 2 en 3 voor en had eigenlijk ook in 6 moeten komen maar omdat je dan weer een andere actrice (de 3e) had gehad, werd er besloten om er Valeris van te maken...
Ben ik nu zo dyslectisch? Ik snap niet waarom Saavik in Valeris is verander.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Saavik werd in deel 2 gespeeld door Kirstie Alley.
Voor deel 3 vroeg ze een te hoog salaris en werd Robin Curtis gecast voor de rol.
Voor deel 6 zou er ook de rol van Saavik zijn, weer werd Kirstie Alley gevraagd, wederom een hoger salaris en toen werd Kim Catrall gecast voor de rol.

Omdat dat de 3e actrice in 3 films voor dezelfde rol zou zijn, werd Saavik wat aangepast en kreeg je Valeris. Zelfs vind ik dat jammer omdat als het Saavik was gebleven had iemand die 2 en 3 ook had gezien niet snel gedacht dat zij de verrader zou zijn. Nu werd het wat meer voor de handliggend. Het zou meer een verrassing en een schok geweest zijn als het Saavik was.

So what dat het de 3e actrice zou zijn, als ze naam Saavik krijgt, weet iedereen wel dat ze Saavik is.

Overigens regisseur Nick Meyer wilde Kim Catrall al hebben voor deel 2 maar die was toen niet beschikbaar.
Gesloten