Nog een TNG film?

The Motion Picture t/m Nemesis

Moderator: Dark*staR

Hoort Trek XI een TNG film te zijn?

Ja
13
30%
Nee
31
70%
 
Totaal aantal stemmen: 44

Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Nog een TNG film?

Bericht door 3rd RemataKlan »

Vind je dat TNG nog een bioscoopfilm hoort te krijgen? Dat Trek XI een TNG film wordt.
Of heeft TNG haar kansen gehad?
(Hoogstwaarschijnlijk is Rick Berman er niet bij betrokken.)
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Bericht door MajinSource »

Ik vind het wel best als de nieuwe ST film een TNG film word maar ik heb liever een film van Voyager 8-)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

En weer alle oude acteurs uit de kast halen? Nah, ik zie liever wat nieuwe gezichten en een nieuwe invalshoek :)
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Vis schreef:En weer alle oude acteurs uit de kast halen? Nah, ik zie liever wat nieuwe gezichten en een nieuwe invalshoek :)
same here. TNG was leuk, maar de films haalden het niet bij de meeste TOS films. Ze hebben hun beste tijd gehad.
Voyager film lijkt me niks, vanwege redenen die ik wel eerder heb aangegeven. Enterprise crew..uhm..nee :{ .
Liever toch een stel nieuwe gezichten.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Zullen we hier aub geen VOY (of DS9) film topic van maken.

Of het wordt een TNG film of zoals het nu voor staat, een film met een compleet nieuwe cast en een verhaal dat zich in de 22e eeuw afspeelt.
Ace of Spades schreef:same here. TNG was leuk, maar de films haalden het niet bij de meeste TOS films.
Helemaal mee eens. Maar het grote verschil tussen Trek XI en de TNG films is de zeer grote kans dat Berman er niet bij betrokken is.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Dan hoop ik dat het aandurven om iets nieuws en verfrissends te doen. Dat kan ik persoonlijk wel waarderen, mits goed uitgewerkt.
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

Als er nog een film komt zou ik liever TNG zien dan wat dan ook hoor...
Stewart hoeft van mij niet echt meer.. maar Riker als captain lijkt me wel leuk voor een XI.

Slechter dan zo'n 22e eeuw verhaal kan imo toch niet. Dus wat hebben we te verliezen? Ik zou liever m'n kansen wagen aan een nieuwe TNG film.
Laatst gewijzigd door DataLord op 08 mei 2005, 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Is er dan al bekend wie er wel bij betrokken gaan worden?
En is dat prequel idee dan ook in de ijskast gezet?

Op zich lijkt me een nieuwe ST film wel oke. Alleen of het een TNG film moet worden, ik weet het niet. Misschien is een nieuwe invalshoek beter.
Gebruikersavatar
Klingon Kor
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 150
Lid geworden op: 08 feb 2005, 14:31
Locatie: Nederland

Bericht door Klingon Kor »

TNG film.

Om de dood eenvoudige reden dat de TNG crew nog een fatsoenlijk afscheid hoort te krijgen. Kwa verhaal boeit het denk niet zoveel of het TNG word of iets heel anders, er zijn vast nog genoeg goede verhalen te schijven over de Enterprise E en zijn avonturen.....


Een Star trek film die niet afgeleid is van 1 van de series zie ik ook wel zitten, zolang ze zo'n film maar "star trek" gevoel mee kunnen geven. (anders word het een doodgewone sf film).

Belangrijker of het een TNG film word of niet is wie het het verhaal, wie dat verhaal schijft, budget, producers enz.. Als deze details niet goed ingevuld worden hoef ik geen Star Trek film.
Gebruikersavatar
Peti
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7308
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:03
Locatie: Eerbeek
Contacteer:

Bericht door Peti »

Ik vond de laatste film zo slecht, dat ik betwijfel of het nog beter wordt. De TNG-cast is leuk, maar het is ondertussen misschien tijd voor iets nieuws.
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

Peti schreef:Ik vond de laatste film zo slecht, dat ik betwijfel of het nog beter wordt.
3rdRemataKlan schreef:Hoogstwaarschijnlijk is Rick Berman er niet bij betrokken.
Nieuwe kansen, nieuwe prijzen :)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Inderdaad.

Ik heb wel interesse in nog een TNG film als men dan wel kiest voor een nieuwe aanpak, iets nieuws en fris. De vier TNG films die er nu zijn vind ik niet bepaald bijzonder, FC vind ik nog vermakelijk en wijkt ook iets af van de anderen maar uiteindelijk komen de vier films op hetzelfde neer, het is vooral het TWOK format wat telkens opnieuw gebruikt wordt plus wat geforceerde humor.

Met Rick Berman buiten beeld is de kans groter dat er iets nieuws komt. Ook zou het budget een stuk lager zijn gezien de financiele flop die Nemesis was. Daardoor minder kans op inmenging van de studio. Stewart en Spiner horen niet zoveel te krijgen gezien het feit dat er weinig mensen op NEM afkwamen. Verder moet ze alleen acteren en geen extra rol als producer.

Een lager budget is niet zo erg. De TOS films waren een stuk goedkoper dan de TNG films en ondanks dat zien ze er goed uit. INS en NEM zijn vrij prijzig voor een Trek film en zien er minder goed uit dan een FC.

Ik zou het ook niet erg vinden als de film zich voor NEM af zou spelen.
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 09 mei 2005, 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

Een TNG film zie ik eerlijk gezegd niet zo zitten. Ben het wel met 3rd eens dat het zonder Berman een stuk beter kan worden. Maar dan moet de film zich afspelen voor Nem, omdat je dan geen kunstgrepen hoeft toe te passen om Spinner mee te laten doen. Verder zou het verhaal zich afstand moeten nemen van de eerdere TNG films, uitgezonderd misschien FC. Maar is deze crew ondertussen niet te oud? Krijgen we niet het zelfde als met de crew uit de TOS films? Die zagen er op het eind niet meer uit.
Ben het wel met Klingon Kor eens dat de TNG crew een beter afscheid had verdiend dan Nem.

Een andere film met een compleet nieuwe cast lijkt me eigenlijk wel wat. Mits ze er een Star Trek film van maken.
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Bericht door MajinSource »

Klingon Kor schreef:Kwa verhaal boeit het denk niet zoveel of het TNG word of iets heel anders, er zijn vast nog genoeg goede verhalen te schijven over de Enterprise E en zijn avonturen.....
Het is denk ik wel raar dat je de Ent E ziet met een hele andere crew. Dan zouden ze aan het begin de Ent E met de TNG crew dat ze afscheid nemen van het schip en dat dan de andere *onervaren* crew erop komt en het schip in problemen werkt.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Waarom moet de TNG crew per se nog een afscheid krijgen? En hoe zien jullie dat gebeuren? Aan het einde een feestje plus toost of een grote kaboom waarbij iedereen dood is? :)
Gebruikersavatar
Troy
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 259
Lid geworden op: 03 okt 2004, 13:56
Locatie: Nederland

Bericht door Troy »

De meeste hoofdrolspelers van TNG hebben al gezegd dat ze niet nog een film willen doen (ik weet niet precies wie, maar van Patrick Stewart en Brent Spiner weet ik het zeker).

Dus een TNG film wordt het vast niet, tenzij het een film is waarbij alle stafofficieren op vakantie zijn. :+
Gebruikersavatar
Klingon Kor
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 150
Lid geworden op: 08 feb 2005, 14:31
Locatie: Nederland

Bericht door Klingon Kor »

Waarom moet de TNG crew per se nog een afscheid krijgen? En hoe zien jullie dat gebeuren? Aan het einde een feestje plus toost of een grote kaboom waarbij iedereen dood is?
Nee, dat bedoel ik niet.
Nu is de laatste herinnering aan TNG de film Nemesis en dat verdient de Next generation crew niet. Gewoon een goede laatste TNG film met de huidige crew, is leuk voor hun, is leuk voor ons. Daarin hoeft niet specifiek vermeld te worden dat het de laatste film is of op een ander mabier afscheid genomen worden.
Maar is deze crew ondertussen niet te oud?Krijgen we niet het zelfde als met de crew uit de TOS films? Die zagen er op het eind niet meer uit.
Dat hoeft niet, startrek TUC was ook een hele goede film.
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

DataLord schreef:Als er nog een film komt zou ik liever TNG zien dan wat dan ook hoor...
Stewart hoeft van mij niet echt meer.. maar Riker als captain lijkt me wel leuk voor een XI.

Slechter dan zo'n 22e eeuw verhaal kan imo toch niet. Dus wat hebben we te verliezen? Ik zou liever m'n kansen wagen aan een nieuwe TNG film.
Vind ik ook. Kan ik me helemaal in vinden. :yes:
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

Klingon Kor schreef:
Maar is deze crew ondertussen niet te oud?Krijgen we niet het zelfde als met de crew uit de TOS films? Die zagen er op het eind niet meer uit.
Dat hoeft niet, startrek TUC was ook een hele goede film.
Dat ben ik niet helemaal met je eens. O, de film was goed. Absoluut. Maar ik had bij het bekijken ervan, toch het idee, dat ik naar mensen zat te kijken die in werkelijkheid, gezien hun leeftijd nooit meer dergelijke functies zouden hebben. En als ik nu foto's zie van Frakes, Spinner enz. Tja, dan heb ik het idee dat de make-up afdeling dat niet allemaal kan camoufleren.
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

Frakes kan nog best mee hoor. Ja het moet zich natuurlijk niet af gaan spelen vóór NEM. Spiner zien we sowieso niet meer terug. Riker heeft z'n eigen schip dus Picard hoeven we ook niet meer te zien.
Of het dan een "echte" TNG film zal worden is een tweede. Maar zonder Data is TNG voor mij toch al dood.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Als Frakes al te oud is voor een TNG film is GPS dan niet te oud voor dit forum? :? :+
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

EMH schreef:Als Frakes al te oud is voor een TNG film is GPS dan niet te oud voor dit forum? :? :+
Ja!! :-P
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

ja, tuurlijk wil ik een TNG film! :yes:
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Bericht door MajinSource »

!¿!Mats!¿! schreef:ja, tuurlijk wil ik een TNG film! :yes:
Jou kennende wil je liever een film van ENT :X
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

!¿!Mats!¿! schreef:ja, tuurlijk wil ik een TNG film! :yes:
wrom? :)
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

omdat dat de fijnste Star Trek crew is, en dat ik op een ENT film toch niet hoef te hopen. :)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Het was de bedoeling dat er nog een TNG film zou komen na Nemesis, er zou zelfs al een begin van een script zijn, maar door de slechte cijfers van Nemesis is dit niet doorgegaan. Ik denk zelf niet dat er nog een TNG film komt en ook niet dat deze er zou moeten komen.
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Ik hoop op een kort (maar eventueel wel belangrijk) optreden van JLP of Deanna of zo, en voor de rest een nieuwe crew.
Gebruikersavatar
Klingon Kor
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 150
Lid geworden op: 08 feb 2005, 14:31
Locatie: Nederland

Bericht door Klingon Kor »

GPS schreef:
Klingon Kor schreef:
Maar is deze crew ondertussen niet te oud?Krijgen we niet het zelfde als met de crew uit de TOS films? Die zagen er op het eind niet meer uit.
Dat hoeft niet, startrek TUC was ook een hele goede film.
Dat ben ik niet helemaal met je eens. O, de film was goed. Absoluut. Maar ik had bij het bekijken ervan, toch het idee, dat ik naar mensen zat te kijken die in werkelijkheid, gezien hun leeftijd nooit meer dergelijke functies zouden hebben. En als ik nu foto's zie van Frakes, Spinner enz. Tja, dan heb ik het idee dat de make-up afdeling dat niet allemaal kan camoufleren.
Zo heb ik dat eigenlijk niet ervaren in TUC, al heb je natuurlijk wel gelijk.
Dan zullen ze toch iets met de functies moeten doen (Riker admiral, Picard in het bejaardenhuis, etc (al lijkt het dan wel op All good things))
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

Klingon Kor schreef: Zo heb ik dat eigenlijk niet ervaren in TUC, al heb je natuurlijk wel gelijk.
Dan zullen ze toch iets met de functies moeten doen (Riker admiral, Picard in het bejaardenhuis, etc (al lijkt het dan wel op All good things))
Nu ja, je maakt er een grapje over, maar ik vind inderdaad dat ze met dat soort dingen rekening moeten houden. En waarom ook niet? Het is toch volkomen normaal als mensen doorgroeien in hun carrière?
Als ik nu bv kijk naar de foto's van Frakes in die laatste Ent ep, dan ziet ie er gewoon te oud en te dik uit.
Gesloten