Nog een TNG film?

The Motion Picture t/m Nemesis

Moderator: Dark*staR

Hoort Trek XI een TNG film te zijn?

Ja
13
30%
Nee
31
70%
 
Totaal aantal stemmen: 44

Gebruikersavatar
Klingon Kor
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 150
Lid geworden op: 08 feb 2005, 14:31
Locatie: Nederland

Bericht door Klingon Kor »

Nu ja, je maakt er een grapje over, maar ik vind inderdaad dat ze met dat soort dingen rekening moeten houden. En waarom ook niet? Het is toch volkomen normaal als mensen doorgroeien in hun carrière?
Als ik nu bv kijk naar de foto's van Frakes in die laatste Ent ep, dan ziet ie er gewoon te oud en te dik uit.
Ik bedoelde het niet eens grappig (behalve dat van dat bejaardenhuis), in de TOS films is dat toch ook gebeurd, weliswaar is Kirk weer gedegradeerd, maar in de laatste TOS films was Spock volgens mij leraar, Sulu had zijn eigen schip, Kirk alweer gedegradeerd. Mee eens dat ze zoiets met de TNG crew ook moeten doen.

En dan mag het van mij best een heel ander soortige film worden (zoals de Voyage Home ook geen standaard trek verhaal is)

We zien het wel.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

Klingon Kor schreef:
Nu ja, je maakt er een grapje over, maar ik vind inderdaad dat ze met dat soort dingen rekening moeten houden. En waarom ook niet? Het is toch volkomen normaal als mensen doorgroeien in hun carrière?
Als ik nu bv kijk naar de foto's van Frakes in die laatste Ent ep, dan ziet ie er gewoon te oud en te dik uit.
Ik bedoelde het niet eens grappig (behalve dat van dat bejaardenhuis), in de TOS films is dat toch ook gebeurd, weliswaar is Kirk weer gedegradeerd, maar in de laatste TOS films was Spock volgens mij leraar, Sulu had zijn eigen schip, Kirk alweer gedegradeerd. Mee eens dat ze zoiets met de TNG crew ook moeten doen.

En dan mag het van mij best een heel ander soortige film worden (zoals de Voyage Home ook geen standaard trek verhaal is)

We zien het wel.
Als je zo stelt ben ik het wel met je eens. Maar anders zie ik een TNG film niet zo zitten.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Ik denk ook dat het slimmer is een geheel nieuwe crew te gebruiken voor het grote publiek. Nieuwe fans aantrekken gebeurt imho gewoon minder snel door oude acteurs te gebruiken die alleen maar volwaardig gewaardeerd kunnen worden door de huidige fanbase. En dan ook alleen nog maar het gedeelte dat TNG kent. Kan me ook niet voorstellen dat ze met de TNG crew werkelijk iets nieuws en fris kunnen bedenken dat als basis kan dienen voor andere projecten.

Kijk hoeveel nieuwe mensen er op dit forum zijn gekomen die alleen ENT kennen en daardoor geïnteresseerd zijn geraakt in de rest van StarTrek. De voordelen van een nieuwe crew zijn nog altijd daar. Ze kunnen in meerdere films spelen, of in een (mini)serie als vervolg op die film, etc. Bij de TNG crew is die mogelijkheid er sowieso niet.

Daarnaast vind ik het afscheidsidee nogsteeds onzin, net zo onzinnig als dat mensen sluiting voor Voyager willen. De acteurs zijn allang verder in hun carriëre (wat GPS ook al gedeeltelijk zei), en zitten echt niet elke dag te hopen op een laatste afsluitingsfilm :)
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

dat van Voyager kan ik dan nog begrijpen, als je kijkt naar het einde van Endgame. alleen dan moeten ze de film 10 jaar na Endgame plaats laten vinden ofzo. dat je kan zien hoe het er dan voorstaat.
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Ongeveer wat Vis zei: Ik denk dat het voor de acteurs ook niet gunstig is om, net nu ze er een paar jaar vanaf zijn (in het geval van Voyager en TNG), weer aan ST verbonden te worden. Dan krijg je het idee net of ze niets anders kunnen. Patrick Stewart heeft geluk gehad met zijn rol als professor Xavier, maar je houd bij alle acteurs, 'o, was dat niet die ene uit ST?'. En als ze nog weer eens een keer in een serie/film zouden spelen zou dat effect alleen maar versterkt worden.
borgarray
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 mei 2005, 18:53

Bericht door borgarray »

Liever geen TNG film meer, wat mij betreft. Generations was saai, Insurrection was zeker niet slecht maar had naar mijn mening meer de feeling van een televisiefilm / dubbelaflevering dan een echte bioscoopfilm en Nemesis was om te janken zo slecht. Zelden een film met meer plotholes gezien. First Contact is dan de uitzondering in het rijtje. Nee, dan (veel) liever een DS9 film.
Gebruikersavatar
Tha Ertenal
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 615
Lid geworden op: 15 mar 2004, 13:26
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door Tha Ertenal »

ja! er moet nog wel eentje komen. De laatste 2 waren waardeloos (insurrection was wel aardig, maar niet super). Dus er moeten eens bewijs worden geleverd dat TNG nog niet uit is!
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Wow, 6 voor en 16 tegen. :eek:

Ik had eerlijk gezegd toch gedacht dat meer mense voor nog één TNG film zouden zijn. Zeker nu Berman er hoogstwaarschijnlijk niets mee te maken zal hebben.

Ik ben er in ieder geval wel voor. TNG verdient één fatsoenlijke bioscoopfilm. FC was vermakelijk IMO maar kan niet op tegen de betere TOS films. Nemesis is een complete ramp en ook een financiele flop. TOS kreeg na Final Frontier nog TUC dus waarom TNG dan ook niet nog één film? Eén waardig afscheid.

Nemesis zorgt voor allerlei problemen, het liefst zou ik zien dat die film genegeerd wordt maar dat zal Paramount niet doen. Dus zou een nieuwe film tussen Insurrection en Nemesis af moeten spelen of ruim na Nemesis.

Beide opties zouden kunnen werken IMO. Ik zou het graag willen zien. Een Berman-vrije TNG film. 8-)
Gebruikersavatar
-=porthos=-
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 359
Lid geworden op: 03 mar 2005, 22:49

Bericht door -=porthos=- »

Oke, TNG verdient tenminste nog een film. Maar het moet geen melkkoe worden die al compleet uitgemolken is. Daar komen meestal slechtere films van. Dat wil ik liever niet.
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Ik heb geen behoefte meer aan een TNG film. Geef mij maar een film met een hele nieuwe cast.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

3rd RemataKlan schreef:Nemesis zorgt voor allerlei problemen, het liefst zou ik zien dat die film genegeerd wordt maar dat zal Paramount niet doen. Dus zou een nieuwe film tussen Insurrection en Nemesis af moeten spelen of ruim na Nemesis.

Beide opties zouden kunnen werken IMO. Ik zou het graag willen zien. Een Berman-vrije TNG film. 8-)
Een Berman-vrije film is zeker niet verkeerd, maar zit je echt te wachten op de TNG cast? Je zag Troi en Riker in de ENT finale, dat lijkt toch totaal niet meer. Het hele TNG idee/gevoel wat mensen hebben is wat mij betreft niet meer terug te halen als zodanig.
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

Vis schreef:Je zag Troi en Riker in de ENT finale, dat lijkt toch totaal niet meer.
Een verhaal ná Nemesis kan toch best? Dat ze er wat ouder uit zien is natuurlijk.
Riker is captain. En Picard is idd een belangrijk TNG personage, maar zonder Picard (en Data helaas) kan het nog best vind ik, met Riker op de captain's chair dan.

Of je het dan nog een TNG film kan noemen is een tweede, daar kan ik ook niet over oordelen. Dan zou ik eerst het resultaat willen zien.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

DataLord schreef:Of je het dan nog een TNG film kan noemen is een tweede, daar kan ik ook niet over oordelen. Dan zou ik eerst het resultaat willen zien.
Dat is m'n punt min of meer. Imo wordt het sowieso een slap aftreksel van wat TNG was. En sluit 't helemaal niet aan bij wat mensen voor zich zien als ze aan TNG terugdenken.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

Waarom niet? Had je bij de films van TOS dan ook geen TOS gevoel? die waren ook stukken ouder.
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

uss defiant schreef:Waarom niet? Had je bij de films van TOS dan ook geen TOS gevoel? die waren ook stukken ouder.
Maar die had nog wel altijd Captain Kirk..
Vis bedoeld denk ik dat het niet echt een TNG film te noemen valt als Riker op de kapiteins stoel zit.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

ah, zo. ik dacht gewoon met picard er bij.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Dat ook, maar ook meer de sfeer en hele uitstraling. TOS films vond ik nog altijd de TOS uitstraling hebben. Heel Nemesis bijvoorbeeld (afgezien van het verhaal) vond ik gewoon veel te modern voor de TNG acteurs. Persoonlijk vind ik dat erg afsteken, en zie dan liever niets :)
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

Vis schreef:Dat ook, maar ook meer de sfeer en hele uitstraling. TOS films vond ik nog altijd de TOS uitstraling hebben. Heel Nemesis bijvoorbeeld (afgezien van het verhaal) vond ik gewoon veel te modern voor de TNG acteurs. Persoonlijk vind ik dat erg afsteken, en zie dan liever niets :)
De TOS films waren vergeleken met de serie ook veel moderner. Dat vind ik niet zo zeer een probleem.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Vis schreef:Dat ook, maar ook meer de sfeer en hele uitstraling. TOS films vond ik nog altijd de TOS uitstraling hebben. Heel Nemesis bijvoorbeeld (afgezien van het verhaal) vond ik gewoon veel te modern voor de TNG acteurs. Persoonlijk vind ik dat erg afsteken, en zie dan liever niets :)
Veel te modern?
Gebruikersavatar
Shortskin
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 jun 2002, 19:19
Locatie: Utrecht

Bericht door Shortskin »

Ik blijf erbij: Ferengi - the movie!
eventueel
DS9 relaunch
The founding of section 31
ST New Frontier - the movie

(DS9 vs Elfquest (voor de liefhebbers))

andere opties:
X-files VS DS9
Alien VS Enterprise
Enterprise VS Futurama
Voyager feat. Will&Grace
Jurassic Park vs TOS
A nightmare on Voyager (1... 2... Freddy's coming 4 Naomi)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Vis schreef:Een Berman-vrije film is zeker niet verkeerd, maar zit je echt te wachten op de TNG cast? Je zag Troi en Riker in de ENT finale, dat lijkt toch totaal niet meer. Het hele TNG idee/gevoel wat mensen hebben is wat mij betreft niet meer terug te halen als zodanig.
Ik zou nog interesse hebben in één laatste TNG film ja.

Wat betreft Riker en Troi in ENT, dat vond ik er niet goed uitzien omdat ze zogenaamd 10 jaar jongen moesten zijn. Een TNG film, vooral één die zich ruim na NEM zou afspelen heeft daar geen last van.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

T:NG film, liever niet, doch ik de thread maar half gelezen had, ik wou neen invullen i.v.b met berman en braga...

Maar het zo toch neen blijven, met of zonder berman en braga... De schade van Nemesis is en blijft gedaan, daarnaast begint de crew inderdaad te oud te worden, een admiraal van begin 70 eind 60 okay, maar een kapitein gaat me iets te ver...

Neen, geen T:NG film meer voor mij, die vier films zijn wel genoeg, generations was wel aardig, en malcolm mcdowell is een goede acteur, net zoals whoopi trouwens... first contact, was inderdaad vermakelijk... Insurrection ging wel maar dat was gewoon een dubbel aflevering, en nemesis was gewoon ziek...

Dus nog steeds, de tijd van t:ng is gewoon over... en het waren andere tijden dan tos trouwens...
Gebruikersavatar
dre
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 328
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:56
Locatie: Oudendijk

Bericht door dre »

Graag ee DS9 film. Daar kunnen ze nog wel wat mee. Wat is bijvoorbeeld nou precies met Sisko gebeurd??
Gebruikersavatar
dre
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 328
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:56
Locatie: Oudendijk

Bericht door dre »

Shortskin schreef:
Voyager feat. Will&Grace
Voor deze ga ik ook!! :Y)
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

dre schreef:Graag ee DS9 film. Daar kunnen ze nog wel wat mee. Wat is bijvoorbeeld nou precies met Sisko gebeurd??
dood en bij de profets
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Ga weg

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:
dre schreef:Graag ee DS9 film. Daar kunnen ze nog wel wat mee. Wat is bijvoorbeeld nou precies met Sisko gebeurd??
dood en bij de profets
Waarom ga je een antwoord geven als je het niet weet?
Gebruikersavatar
dre
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 328
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:56
Locatie: Oudendijk

Re: Ga weg

Bericht door dre »

3rd RemataKlan schreef:
Tactical_Cube schreef:
dre schreef:Graag ee DS9 film. Daar kunnen ze nog wel wat mee. Wat is bijvoorbeeld nou precies met Sisko gebeurd??
dood en bij de profets
Waarom ga je een antwoord geven als je het niet weet?
Wat is dan eigenlijk wel het antwoord? Ik heb niet het ideen dat Sisko dood is.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

^
^

dat is wel het antwoord hij ging dood en hij is nu bij de profets
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:^
^

dat is wel het antwoord hij ging dood en hij is nu bij de profets
Hij ging helemaal niet dood. Jij weet niet waar je over praat, zoals gewoonlijk.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

hij viel alleen maar met dukat in het vuur :X
maar dat overleeft hij natuurlijk wel want hij is SISKO
Gesloten