The Final Frontier vs Nemesis - welke is het slechtst?

The Motion Picture t/m Nemesis

Moderator: Dark*staR

Welke film is het SLECHTST?

The Final Frontier
34
52%
Nemesis
31
48%
 
Totaal aantal stemmen: 65

Gebruikersavatar
TMar
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 987
Lid geworden op: 12 jun 2002, 07:40
Contacteer:

Bericht door TMar »

Enige probleem met TMP is dat die film heel traag verloopt. Ook is het verhaal niet zo uitgebreid. Het heeft een beetje een Space Odyssee karakter en die film is ook langdradig met veel kleuren effecten. Je kunt TMP meer beschouwen als een cultfilm. Nemesis had een breed Star Trek publiek moeten trekken maar veel fans hadden er geen trek in denk ik en terecht.

Nemesis is slecht geschreven en de regie had ook beter, interessanter gekund. Regisseurs mogen wel wat meer experimenteren vind ik, maar dat mag niet van B&B.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

#*&*## verkeerde keuze ingevuld, perongelijk final frontier ingevuld... doch ik wel nemesis bedoelde, nemesis zakt op alle fronten...

Final Frontier is een aardige film met nog best een thema in het, een idioot die op zoek is naar God.... Nou Nemesis heeft niet eens een fatsoenlijk thema, en kraakt de romulans ook nog eens af...

daarnaast heb ik altijd een zwak hard gehad voor sybok aangezien mijn eerste internet nick was, en een rpg karakter is geweest zoals sommige hier weten, en dat sybok wel wat weg heeft van mij laten we maar niet achterwegen...

Daarnaast last but not least, de TOS crew is heilig
Ronald42
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 584
Lid geworden op: 28 dec 2003, 21:07
Locatie: Where the stars have no name

Bericht door Ronald42 »

sonpas schreef:mijn keuze........pfff.....dan toch maar Nemesis wegens het om zeep helpen van de TNG personage's......en het daarbij horende onwaardig afscheid? van deze cast.
Hoewel ik niet vind dat er nog een TNGfilm moet komen is dit de enige reden IMHO om het eventueel wel te doen.
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Nemesis kon mij meer boeien dan The Final Frontier. Visueel gezien is Nemesis natuurlijk helemaal superieur, maar ook qua verhaal vind ik. Ze zijn allebei niet zo sterk, maar Nemesis is naar mijn mening wel wat sterker.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Visitor1982 schreef:Nemesis kon mij meer boeien dan The Final Frontier. Visueel gezien is Nemesis natuurlijk helemaal superieur, maar ook qua verhaal vind ik. Ze zijn allebei niet zo sterk, maar Nemesis is naar mijn mening wel wat sterker.
Nemesis en een verhaal... :lachhuil:
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

TFF voor mij, Nemesis is nog eens mooi om naar te kijken, verhaal boeit sowieso niet 8-)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

laten we zo zeggen nemesis gaf me een gevoel van leegte wat ik ook had met dungeons & dragons the movie, en battlefield earth, etc etc
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Visitor1982 schreef:Nemesis kon mij meer boeien dan The Final Frontier. Visueel gezien is Nemesis natuurlijk helemaal superieur,
De dingen die daadwerkelijk duidelijk te zien waren, misschien wel.
Gebruikersavatar
intron
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 jun 2005, 19:39

Bericht door intron »

Agh! En ik maar denken dat ik the voyage home maar een miskleun vond... :nooo:
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

die is net vet!
Gebruikersavatar
Henry86
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 709
Lid geworden op: 07 jun 2004, 00:30
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Henry86 »

3rd RemataKlan schreef:
Visitor1982 schreef:Nemesis kon mij meer boeien dan The Final Frontier. Visueel gezien is Nemesis natuurlijk helemaal superieur,
De dingen die daadwerkelijk duidelijk te zien waren, misschien wel.
Ook de dingen die niet duidelijk te zien waren zagen er cool uit 8-)
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

Henry86 schreef:Ook de dingen die niet duidelijk te zien waren zagen er cool uit 8-)
Nou, daar was anders weinig van te zien.
Gebruikersavatar
intron
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 jun 2005, 19:39

Bericht door intron »

!¿!Mats!¿! schreef:die is net vet!
Hoe vind je dat? Het is humor à la Muppets in space, de time travel klopt langs geen kanten(sling shot om naar het verleden te gaan, okay, maar exact hetzelfde doen om terug te keren??), het moraal van het verhaal wordt in uw neus geduwd. Ik heb nix tegen down-to-earth films, ik vind het zelfs geweldig, maar het is zo nep allemaal...
In alle geval:free willy! :cocktail:
Gebruikersavatar
NX-01Voyager_Crewman
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 29
Lid geworden op: 26 feb 2008, 21:58

Bericht door NX-01Voyager_Crewman »

Nou, toch echt wel the final frontier,Ik begrijp maar niet waarom mensen Star Trek Nemesis zo slecht vonden ik vond het eigenlijk best een goede film(Maar m'n favoriete blijft first contact)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

Geen enkele star trek film is slecht in mijn ogen. Maar de Final Frontier is toch minder aantrekkelijk dan Nemesis.
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

Ik heb geen stem uitgebracht. Ik vind dat je deze twee films niet met elkaar kunt vergelijken. Alle Startrek-films zijn goed. Maar om een TOS-film te vergelijken met TNG-film is onzinnig imho...

Off-topic:
Ik heb het altijd maar vaag gevonden dat ze de namen 'Romulus' en 'Remus' gebruiken. Dit zijn de bekende broers uit de romeinse mythologie. Iets wat voor mij erg ongeloofwaardig is...Wat is het verhaal hier achter? :?
Jaythunderchild
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jul 2008, 21:02

Re: The Final Frontier vs Nemesis - welke is het slechtst?

Bericht door Jaythunderchild »

Final frontier,


Enterprise-A gangen samen gesmolten met Enterprise-D Gangen. geweldig:P

eerste keer dat me dat opviel dacht ik.. huh!...
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: The Final Frontier vs Nemesis - welke is het slechtst?

Bericht door Ace of Spades »

Hey, stof
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Re: The Final Frontier vs Nemesis - welke is het slechtst?

Bericht door mr_Vulcan »

Ik had nog niet gekozen zie ik. :*)
Om toch nog een bijdrage te leven. Beide films waren kwalitatief niet zo best en aangezien Nemesis dan toch meer eye-candy bevat, vind ik die minder slecht dan TFF. :)
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: The Final Frontier vs Nemesis - welke is het slechtst?

Bericht door X-File »

Nemesis z'n verhaal was k.u.t. (Katholieke Universiteit Tilburg, euh... Kwalitatief Uitermate Teleurstellend), maar dat die van Final Frontier ook.

Ik kan echt over beide films niet zeggen welke nu echt slechter was.

Hoewel, mijn favo TNG karakter ging dood, wat ook nog eens een vage rip-off was van de dood van Spock.

Nemesis it is.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: The Final Frontier vs Nemesis - welke is het slechtst?

Bericht door captain crash »

Moet hier toch de volgende kanttekening plaatsen: Het idee van Nemesis was niet slecht, de uitwerking wel. De film is al een stuk beter te pruimen met de deleted scenes (waarom die dan ook weggelaten zijn is mij een raadsel) en was nog beter geworden als er geen Romulans en Remans waren geweest maar een vijand uit TNG zelf die aan het klonen geslagen was.

The Final Frontier moet ik een keer nuchter zien om zeker te weten hoe slecht het verhaal is...;)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: The Final Frontier vs Nemesis - welke is het slechtst?

Bericht door Nemesis »

Opzich zou het logisch zijn dat er een complot met de romulans zou zijn. Waarom? De Dominion war is ten einde. Het stond al vast dat er discussie nodig was tussen de federation en de romulans.

Moet er een kloon in betrokken zijn? nee, hoefde niet en de remans ook niet. De romulans zelf zouden al voor genoeg problemen hebben kunnen zorgen met sub facties etc.. De romulans zijn nu eenmaal één van de vijanden in TNG.

Ik moet zeggen dat ik de film minder leuk ben gaan vinden, en waarom dat weet ik niet. The Final Frontier heeft een belabberd einde, maar probeert tenminste nog een bepaald verhaal naar de kijkers te sturen, er zit de nodige humor in. Iets wat wel een beetje tegenvalt in Nemesis.

Ik zou denk ik enkele maanden geleden of jaren zeggen dat Nemesis beter was, maar nu niet meer. Al moet ik wel zeggen dat "The Motion Picture" de meest belabberde trekfilm is!
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: The Final Frontier vs Nemesis - welke is het slechtst?

Bericht door captain crash »

Ik heb het over het verhaal van Nemesis, ik vond het idee van de kloons juist wel goed...het gaf Picard aan de ene kant weer familie en aan de andere kant een vijand die hijzelf was. Romulans was geen goed idee omdat je hoe dan ook vooraf kon weten dat een film als deze geen rekening gaat houden met wat er in andere series gedaan is. Er waren in TNG (de serie zelf) genoeg rassen die nog wel een appeltje met Picard te schillen hadden. Trouwens, om mij hadden ze de overgebleven leden van de Durasclan als vijand genomen, die hadden per slot van rekening echt nog wat probleempjes met zowel de Federatie als Picard persoonlijk.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Re: The Final Frontier vs Nemesis - welke is het slechtst?

Bericht door uss defiant »

Een mooie samenvatting van Nemesis:

http://www.stardestroyer.net/Nemesis/Pictorial-1.html
Gebruikersavatar
A3aan
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 289
Lid geworden op: 20 aug 2003, 17:15
Locatie: Tolbert , te Grun

Re: The Final Frontier vs Nemesis - welke is het slechtst?

Bericht door A3aan »

Wat heb ik gelachen om dat verhaal zeg. :lol: legt precies de vingers op de zere plekken.
Gebruikersavatar
renegaderene
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 okt 2008, 13:58

Re: The Final Frontier vs Nemesis - welke is het slechtst?

Bericht door renegaderene »

Ik kies toch ervoor dat nemesis de slechste is. The final frontier heeft een aardig verhaal en heeft humor. Het kamp tripje met kirk, spock en bones. De bijna hart aan val van Bones toen kirk van de berg afviel. Scotty die zijn hoofd stoot terwijl hij nog ervoor vertelde dat hij de enterprise als zijn broekzak kent. En meer over het verleden van spock en zijn familie. Het was niet de beste film. Maar ik denk ook niet dat je star trek de originele bemanning moet vergelijken met next generation.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Re: The Final Frontier vs Nemesis - welke is het slechtst?

Bericht door uss defiant »

A3aan schreef:Wat heb ik gelachen om dat verhaal zeg. :lol: legt precies de vingers op de zere plekken.
Idd, vooral erg goed bij de battle tussen de ent en de scimitar.
RIKER: Why did we abandon our posts on the bridge to come down here and fight these guys? Shouldn't we have a security detail?
WORF: Because the audience expects main characters to be involved in every scene.
RIKER: And why are we the first ones to arrive, even though the Remans came in through the bottom of the ship and we had to come from the bridge at the top of the ship?
WORF: How the hell should I know? Maybe most of the crew is on vacation. And why are the lights so fucking dark?
RIKER: Dim red light makes everything look more foreboding.
WORF: But didn't they say that the Remans see really well in the dark and can't stand bright lights? Why don't we crank up the lights to fullbright and blind 'em?
RIKER: Shut up and just try to look dramatic.
:rofl:
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: The Final Frontier vs Nemesis - welke is het slechtst?

Bericht door X-File »

Ik dacht dat het een topic was over Nemesis en zijn website Final Frontier media. :lachhuil:
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: The Final Frontier vs Nemesis - welke is het slechtst?

Bericht door Guess who? »

Wahaha, mooi script :lachhuil:
Gebruikersavatar
A3aan
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 289
Lid geworden op: 20 aug 2003, 17:15
Locatie: Tolbert , te Grun

Re: The Final Frontier vs Nemesis - welke is het slechtst?

Bericht door A3aan »

CREW: The Scimitar is spreading its "targeting wings".
PICARD: Targeting wings? It needs fancy targeting wings to hit something bigger than an aircraft carrier from only 1 km away, dead ahead?
CREW: Yup. And it needs to charge up for 7 minutes too.
PICARD: Excellent. Just enough time for another contrived action scene. Hey, if it takes 7 minutes to charge up to kill 1000 people, how long would it take to kill 6 billion?
CREW: I'd calculate about 80 years. Who the hell wrote this?
PICARD: Thank God I signed up for X-Men.

:lol:
Plaats reactie