Romulan Disruptor Gemaakt door Israel

Warpdrive, wormholes, phasers ... en meer Star Trek technologie.

Moderator: mr_Vulcan

Gebruikersavatar
22339
Captain
Captain
Berichten: 2867
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Westland
Contacteer:

Romulan Disruptor Gemaakt door Israel

Bericht door 22339 »

Israëliers hebben een ray gun uitgevonden

Israëlische wetenschappers aan de Tel Aviv Universiteit hebben een spage-age ray gun ontwikkeld dat hoog energetische microgolven gebruikt dat zelfs beton kan verpulveren.
Het geweer heeft geen bewegende delen, en produceert geen stof of geluid. Het werkt door de stralen gebundeld op het te verpulveren object te richten, waarna het object met meer dan 2000 graden celcius verdampt.
De Israëliers zeggen dat de disruptor alleen voor boortoepassingen wordt gebruikt.
-----

Ja en die kwam ik dus ook tegen op FOK!
Gebruikersavatar
Ezri
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 666
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:35
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Ezri »

Wat een coole berichtjes, 22339! ;)
Star Trek technology lijkt toch dichterbij te zijn dan we denken...
Best wel heavy wat Israël heeft uitgevonden... kunnen ze misschien wel heel de machtsbalans mee omgooien als ze daar echt wapens van gaan maken. Ze zeggen nu alleen boren ervan te gaan maken, maar tsja, ik weet niet of we dat moeten geloven... zulke wapens zullen zeer lucratief handeltje zijn en bovendien geven ze veel macht, wat ze daar in Israël nodig hebben.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Romulan Disruptor Gemaakt door Israel

Bericht door Nemesis »

22339 schreef:Israëliers hebben een ray gun uitgevonden

Israëlische wetenschappers aan de Tel Aviv Universiteit hebben een spage-age ray gun ontwikkeld dat hoog energetische microgolven gebruikt dat zelfs beton kan verpulveren.
Het geweer heeft geen bewegende delen, en produceert geen stof of geluid. Het werkt door de stralen gebundeld op het te verpulveren object te richten, waarna het object met meer dan 2000 graden celcius verdampt.
De Israëliers zeggen dat de disruptor alleen voor boortoepassingen wordt gebruikt.
-----

Ja en die kwam ik dus ook tegen op FOK!
geef mij ook zo'n ding :P
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Romulan Disruptor Gemaakt door Israel

Bericht door X-File »

22339 schreef:Israëliers hebben een ray gun uitgevonden

Israëlische wetenschappers aan de Tel Aviv Universiteit hebben een spage-age ray gun ontwikkeld dat hoog energetische microgolven gebruikt dat zelfs beton kan verpulveren.
Het geweer heeft geen bewegende delen, en produceert geen stof of geluid. Het werkt door de stralen gebundeld op het te verpulveren object te richten, waarna het object met meer dan 2000 graden celcius verdampt.
De Israëliers zeggen dat de disruptor alleen voor boortoepassingen wordt gebruikt.
Beetje oud nieuws voor mij, ik volg met een paar vrienden het Israëlisch nieuws, handig om Joodse vrienden te hebben.

Het wapen werkt als een soort Tesla Coil. Het is in feite een wapen, aangezien er foto's zijn genomen van tests op vliegtuigen. De intentie is om het als luchtafweer te gebruiken, dat verklaart ook de huidige interesse van de VS in het wapen. De straal zelf is nog niet controleerbaar en de power output is enorm. Momenteel is er een krachtcentrale voor nodig om energie te leveren (olie krachtcentrale is gebruikt voor de proef).

Ook verandert het wapen de moleculaire structuur van objecten. Wat er over was van het testvliegtuig liet duidelijk zien dat waar de straal het object geraakt had het metaal rubber achtig was geworden, dit bleef het na afkoeling.

Momenteel werkt het wapen met een geleider straal die de weg naar het doel ioniseerd terwijl de secundaire straal (in feite een sterke bliksemschicht) het doelwit verpulverd. Een mix van Ionen kannon/Disruptor is het dus.
Gebruikersavatar
X5-453
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 719
Lid geworden op: 19 jul 2002, 12:37
Locatie: HELlevoetsluis

Bericht door X5-453 »

Ezri schreef:Wat een coole berichtjes, 22339! ;)
Star Trek technology lijkt toch dichterbij te zijn dan we denken...
ja maar in een negatieve manier. weer een nieuw wapen gemaakt om mensen te vernietigen. waarom niet een postieve uitvinding zoals warp of teleport?

It's in our nature to destroy ourselves
It's in our nature to kill ourselves
It's in our nature to kill each other
It's in our nature to kill,kill,kill
Gebruikersavatar
Tom
Commander
Commander
Berichten: 1728
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:05
Locatie: Barneveld

Bericht door Tom »

X5-453 schreef:ja maar in een negatieve manier. weer een nieuw wapen gemaakt om mensen te vernietigen. waarom niet een postieve uitvinding zoals warp of teleport?
Nee, dat is lekker positief, met materie/antimaterie (van de warp) kun je een gigantische bom maken, en dan kun je 'm vervolgens met je transporter overal heensturen waar je wil...
Gebruikersavatar
X5-453
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 719
Lid geworden op: 19 jul 2002, 12:37
Locatie: HELlevoetsluis

Bericht door X5-453 »

zie je wel: dat is de eerste gedachte die in jouw opkomt als ik over warp en teleport praat.
echt, als de derde wereldoorlog uitbreekt dan zou ik niet weten wat voor een wapens zullen worden gebruikt.

zoals einstein zei: "ik weet niet met wat voor een wapens de derde wereldoorlog zal worden uitgevochten. maar in de vierde is dat met stokken en stenen."
Gebruikersavatar
Tom
Commander
Commander
Berichten: 1728
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:05
Locatie: Barneveld

Bericht door Tom »

Het is niet zo dat het eerste wat bij mij in gedachte komt wapens zijn...
Het enige wat ik probeerde te zeggen, is dat technologie zelf niet 'goed' of 'slecht' is, het gaat erom hoe je het gebruikt.
Technologie in de handen van de verkeerde personen is zeer gevaarlijk, in de handen van niet kwaadwillende personen kan er veel goeds mee gedaan worden.

Je kunt niet de schuld geven aan de technologie zelf, dat het slecht wordt gebruikt dan moet je altijd bij de mens zijn.

Zo'n ray gun kan inderdaad voor boortoepassingen gebruikt worden, net als de transporter voor voedseltransport in Afrika kan zorgen.
Maar in de handen van de verkeerde personen kan het ook verschrikkelijke dingen doen...
Gebruikersavatar
Romulanoperative
Commander
Commander
Berichten: 1309
Lid geworden op: 11 okt 2002, 22:17
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Romulanoperative »

Helaas kunnen ze nu alleen fotonen transporteren, geen materie. (je zou een laserstraal naar Afrika kunnen zenden, maar daar hebben ze er niks aan :{ )
Gebruikersavatar
Nephilium
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 98
Lid geworden op: 23 okt 2002, 12:24

Bericht door Nephilium »

Romulanoperative schreef:Helaas kunnen ze nu alleen fotonen transporteren, geen materie. (je zou een laserstraal naar Afrika kunnen zenden, maar daar hebben ze er niks aan :{ )
dat lukt zelfs nog niet helemaal. fotonen kunnen maar enkele meters dacht ik verplaatst worden..
Gebruikersavatar
Tom
Commander
Commander
Berichten: 1728
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:05
Locatie: Barneveld

Bericht door Tom »

Enkele kilometers dacht ik... 'k zal eens zien of ik het terug kan vinden.
Gebruikersavatar
.:TCN:.
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 jun 2002, 13:13

Bericht door .:TCN:. »

Uhu...je hebt ook lasers die hetzelfde jobke doen hoor...
Gebruikersavatar
B_aware
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 18
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:45
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door B_aware »

en zo komen we steeds een stapje dichterbij bij de 24ste eeuw :-P
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Bericht door SuperVlaai »

Binnen kort heeft heel het leger zo een wapen.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

supervlaai schreef:Binnen kort heeft heel het leger zo een wapen.
Juh, met een kerncentrale op wieltjes er achteraan :-P
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

jezus, wat een oud topic is dit. Je hebt er nooit meer iets over gehoord, dus zal wel niet veel soeps geweest zijn., of daadwerkelijk alleen voor boren gebruikt.
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

ARGUMENT:
Nemesis schreef:Je hebt er nooit meer iets over gehoord,
CONCLUSIE:
Nemesis schreef:dus zal wel niet veel soeps geweest zijn.
Toen ik Nederlands had werd me geleerd dat dit geen logische redenatie is.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

er staat een tweede conclusie...daarnaast als zo'n uitvinding als wapen was gebruikt.. had je er echt wel wat over gehoord..
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Daarbij gaan wij als onwetende Nederlanders af op nieuws dat de massamedia ons brengen. Ik kan me goed voorstellen dat de media helemaal niks zien in het brengen van nieuws over een dergelijk wapen.

Waarom zouden ze ook als kranten het Nederlandse elftal groot op de voorpagina kunnen zetten?

Mijn punt is: wij kunnen onmogelijk alle feiten hebben om te beoordelen of het een succes is geworden.
Gebruikersavatar
Scipio
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 50
Lid geworden op: 01 sep 2004, 14:40
Locatie: Vorden

Bericht door Scipio »

Hier, ik hoop dat we deze niet tegen gaan komen in Irak...

Afbeelding

:-D
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

X5-453 schreef:It's in our nature to destroy ourselves
It's in our nature to kill ourselves
It's in our nature to kill each other
It's in our nature to kill,kill,kill
says it all :nono:
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

X5-453 schreef: zoals einstein zei: "ik weet niet met wat voor een wapens de derde wereldoorlog zal worden uitgevochten. maar in de vierde is dat met stokken en stenen."
ja idd, ik snap niet dat de mensen gewoon niet inzien dat we allemaal gewoon vrienden moeten worden :P en gewoon voor goede dingen zorgen, maar dat gebeurt tog niet in de komende tijd als het al ooit gebeurt er blijven altijd wel van die bush en osama, hoesein gastjes

ik denk dat er in de komende 100 jaar wel ergens een 3e wo komt maar ik hoop dat ik het niet meer meemaak, tenzij het niet zo erg word en het maar een paar dagen duurt :P
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

als t nie erg was was t geen wereldoorlog he ;)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Tactical_Cube schreef:ik denk dat er in de komende 100 jaar wel ergens een 3e wo komt maar ik hoop dat ik het niet meer meemaak, tenzij het niet zo erg word en het maar een paar dagen duurt :P
Dit is wel de meest waanzinnige uitspraak die ik hier gelezen heb de laatste tijd |:( Als er een 3e wereldoorlog komt is het met atoomwapens en na "een paar dagen" is er niks meer om een bom op te gooien :{ Nee goh, dat is niet zo erg..
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

dan wil ik het dus niet meemaken

en waarom zou de 3e wo gelijk met atoomwapens zijn??? ze snappen zelf ook nog wel dat dat het einde zou zijn lijkt mij, het lijkt me meer dat ze andere wapens gaan gebruiken.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

ja.. totdat dat niet blijkt te werken en de verliezende partij gooit de eerste bom...
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

ligt er wel aan in welke groepen de oorlog gevochten word lijkt mij,
het grootste gevaar is gewoon China met zijn vele inwoners :-D

maar effe serieus, zelfs als de verliezer dat zou doen dan zijn ze heel dom, amerika heeft constant schepen in de lucht die gelijk bij lancering merken als er een raket gelanceerd word en deze vroegtijdig kan laten ontploffen, amerika heeft atoomonderzeeers dus het land wat de atoombom zou lanceren is gewoon dom want er kan gelijk teruggevochten worden dus zorgen ze voor hun eigen dood (tenzij amerika slecht word :P, maar als iedereen zich tegen amerika keert is amerika ook zo weg)
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

zoals ik al zei: de verliezende partij... misschien verliezen ze met atoombom ook, maar zonder verliezen ze zeker ;)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

In wat voor realiteit leef jij :{ TC dus..
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Afbeelding

Ik zeg maar niks
Plaats reactie