Phaser vrije vesten??

Warpdrive, wormholes, phasers ... en meer Star Trek technologie.

Moderator: mr_Vulcan

Gebruikersavatar
Sedative
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 64
Lid geworden op: 11 jun 2006, 03:07

Bericht door Sedative »

Miriam schreef:
Sedative schreef:zou vis een belg zijn?
Ligt er aan in welke wateren hij zwemt
vraag of hij last heeft vaak last heeft van hoofdpijn, jeuk, misselijkheid,... dan weten we dat hij in de schelde heeft gezwommen
Laatst gewijzigd door Sedative op 09 jul 2006, 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
NCC-74656
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 263
Lid geworden op: 29 jul 2005, 15:02
Locatie: Utrecht

Bericht door NCC-74656 »

Heh? :{ kVat 'm nie ;-(
Gebruikersavatar
Sedative
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 64
Lid geworden op: 11 jun 2006, 03:07

Bericht door Sedative »

dat zijn de verschijnselen als je in antwerpen bent geweest(en daar hebt gegeten), de schelde loopt door antwerpen
Gebruikersavatar
Stoney3K
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 307
Lid geworden op: 28 dec 2002, 21:15
Locatie: Eindhoven, Earth
Contacteer:

Bericht door Stoney3K »

We zitten weer hier op het forum hoor, een volle pagina off-topic k*kken in een topic wat eigenlijk over Treknology zou gaan...
Utopia schreef:is het omdat ik belg ben?

shit, daarbij, je mag tog niet kijken naar de MACO's? Ent is tog non-canon?

(voor jullie?)
Officieel is ENT zo canon als wat, simpelweg omdat het nou eenmaal vanaf Paramount op de buis gezet is. Dat iemand het bagger vindt en dat de storyline de eerste 3 seizoenen wel wat verbeteringen had mogen hebben, dat is een ander verhaal. Maar alles wat in ENT gebeurd is is in principe canon omdat het door Paramount geproduceerd is en uitgezonden op televisie, dan wel gedraaid in de bioscoop. Simpel een kwestie van de definitie toepassen.

Ik vraag me soms ook af waarom vooral de tactische mensen in ST (dan bedoel ik niet officiertjes op een away mission) niet met enige vorm van bescherming rond lopen. Een phaser komt behoorlijk hard aan op zo'n uniform en ik vraag me af dat als ze de mogelijkheid hebben om in zo'n klein volume de energie te kunnen genereren (met bv. een phaser rifle) dan moet het meer dan mogelijk zijn om een device te maken dat een deel van die energie ook kan absorberen / dissiperen. Iets wat je op een soort van Tactical Vest (eventueel met armor) kan monteren en wat een bepaalde mate van shielding biedt. Niet volle invincibilty, dat zou idioot zijn, maar genoeg bescherming om op het slagveld een paar phaserhits of
één of twee rifle impacts te incasseren zonder meteen het loodje te leggen. Dat je dan redelijk immobiel bent na die impacts moge duidelijk zijn, waarschijnlijk is je shielding niet perfect en loop je toch nog verwondingen op. Maar in ieder geval om te overleven. Keep in mind dat de meeste tech van Starfleet redelijk defensief ingesteld hoort te zijn en daar hoort een draagbare vorm van shielding redelijk goed in thuis.

Wat je ook zou kunnen bedenken zijn shield generators die op het slagveld gedeployd worden zoals in de droid battle in Star Wars I gebruikt is. Daar liepen de Gungans met portable (vehicle-mount, of in hun geval, animal-mount) schildgeneratoren rond die een bereik hadden van ongeveer 20 à 30 meter. Genoeg om een slaggroep een behoorlijk spervuur te laten geven zonder dat ze zelf al te veel schade oplopen.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Ik vraag me eigenlijk af waarom ze phasers gebruiken Disruptoirs zijn zo veel cooler die laten teninste gaten achter :lachhuil:
Stroopwafel
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 apr 2007, 21:17
Locatie: Achter je....BOE!

Bericht door Stroopwafel »

Miriam schreef:Ik vraag me eigenlijk af waarom ze phasers gebruiken Disruptoirs zijn zo veel cooler die laten teninste gaten achter :lachhuil:
volgens mij konden phasers dat ook hoor :lachhuil:

ik dacht dat dat duidelijk werd in een of andere TNG ep,waarom troi op worf schiet...en eventjes te laat doorheeft dat ie op kill staat. :Y)
Plaats reactie