Beamen Fictie of misschien toch niet ?

Warpdrive, wormholes, phasers ... en meer Star Trek technologie.

Moderator: mr_Vulcan

Gebruikersavatar
The Federation
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 683
Lid geworden op: 11 jun 2002, 14:55

Bericht door The Federation »

Hoeveel kunnen ze eigenlijk opwekken? Misschien ligt dat onder het verdragzaamheids niveau.
Arend-Jan
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 jun 2002, 14:06
Locatie: Katwijk

Bericht door Arend-Jan »

De energie wordt opgewekt tussen de twee platen, niet in de platen. En de hoeveelheid energie die ze kunnen opwekken is in theorie oneindig.
Gebruikersavatar
Raven
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:01
Locatie: Bleiswijk
Contacteer:

Bericht door Raven »

klopt... maar die enrgie moet vastgehouden worden tussen die platen...

en daar zal toch een grens aan zitten.


als de enrgie gelijk alle kant op verdwijnt heb je er nog nieks aan voor een wormhole
Gebruikersavatar
The Federation
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 683
Lid geworden op: 11 jun 2002, 14:55

Bericht door The Federation »

Hoe snel word de energie opgewekt want als dat langzaam is, wormholes gaat toch naar een tijdje weg?, word het gat nooit groot genoeg.
Arend-Jan
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 jun 2002, 14:06
Locatie: Katwijk

Bericht door Arend-Jan »

Een ver genoeg technologisch ontwikkelde beschaving zal hier vast overal wel wat op vinden.
Gebruikersavatar
The Federation
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 683
Lid geworden op: 11 jun 2002, 14:55

Bericht door The Federation »

Hoe kun je dat nu doen? Hoe kun je iets tegen houden te verdwijnen?
Gebruikersavatar
Tom
Commander
Commander
Berichten: 1728
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:05
Locatie: Barneveld

Bericht door Tom »

Concerveren, dat houd het niet tegen, maar verlangzaamt het proces wel.
Misschien is het mogelijk om die platen zo lang instand te houden om een wormhole groot genoeg te maken om door te reisen.

Nog een practisch probleem er moet wel eerst iemand met de tweede plaat naar de plek waar het wormhole eindigd, je kunt dus alleen komen where men has gone before.
Gebruikersavatar
The Federation
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 683
Lid geworden op: 11 jun 2002, 14:55

Bericht door The Federation »

Of ze kunnen er al voor de plaat een probe insturen die later de plaat opbouwd.
Gebruikersavatar
Star Trek Voyager
Ensign
Ensign
Berichten: 240
Lid geworden op: 18 jun 2002, 17:40
Locatie: In het noorden

Bericht door Star Trek Voyager »

Ik heb eens gelezen dat er vooral veel druk voor nodig was om het wormgat open te houden. Dat zullen die platen dus wel doen. Maar helaas hebben wij nog niet zulk vreemd materiaal dat zoveel druk kan veroorzaken om het wormgat open te houden of te vergroten, dus voorlopig is dit nog sciencefiction.
Gebruikersavatar
Raven
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:01
Locatie: Bleiswijk
Contacteer:

Bericht door Raven »

een probe sturen zal niet lukken. daar hebben we namelijk de energie niet voor. en over het 'conserveren' van een wormhole gesproken.

het gat zelf bestaat toch ook grotendeels uit energie. als je dan genoeg energie opwekt zal die het gat zelf ook in stand houden

(zeg het maar als ik nu helemaal zinloos lul ;))
Gebruikersavatar
MaryJay
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 jul 2002, 13:07
Locatie: Grootebroek

Bericht door MaryJay »

"De geluidsbarrière doorbreken schend echter geen natuurwetten, die andere 2 wel."

iedereen moet zich wel herinneren dat de natuurwetten zoals wij die kennen geschreven zijn door de mens. een wezen met een ontzettend gelimiteerde visie van de wereld om zich heen. Om maar een mooi sci-fi voorbeeld te geven: als wij geen vogels hadden, zoals de apies bij de originele planet of the apes, zouden wij niet geloven dat iets kon vliegen. dat zou volgens onze natuurwetten niet bestaan. what goes up, must come down. zo kunnen we nog wel 1000 voorbeelden opnoemen. picard zei het zelf al: something is just impossible until it's not (of iets in die geest).
het gegeven voorbeeld om te bewijzen dat de natuurwetten wel kloppen, van dat je niet noorder dan de noordpool kan komen, kan bijvoorbeeld ook weerlegt worden. het enige wat je hoeft te doen is een sterker kompas ontwikkelen en je noordpunt verleggen naar bijvoorbeeld een ander punt. een andere planeet misschien of gewoon een richting die op een andere manier te meten is. want noord is ook alleen maar noord omdat wij mensen zeggen dat het noord is.

en over of je ziel achterblijft als je atomen door de lucht gestuurd worden. ik geloof niet in een ziel. in dat je lichaam en geest apart zijn. ik studeer nog maar 1 jaartje psychologie (wat meteen mijn gezanik hierboven verklaard geloof k) en lichaam en geest zijn 1. als iemand zich bijvoorbeeld zenuwachtig voelt, uit zich dat soms in lichamelijke verschijnselen zoals uitslag en haaruitval. als iemand zich rot voelt en zijn/haar haar gaat wassen of kammen zelfs alleen dan kan die persoon zich 100 keer beter voelen. en zelfs een heleboel psychische stoornissen zoals bijvoorbeeld depressies hebben een lichamelijke oorzaak. dus ik denk niet dat we onze ziel hoeven laten nasturen met dhl ofzo..

en dat is wat ik ervan vind... ;)
Gebruikersavatar
dre
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 328
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:56
Locatie: Oudendijk

Bericht door dre »

Eagle schreef:Niet levende materialen zouden kunnen worden overgestraald aan het eind van mijn leven, maar om echt mensen over te stralen geloof ik niet in. Ik denk dat je na een transport zo d00d als een pier bent!
Tja, we dachten vroeger ook dat we in de trein niet meer konden ademen.
Gebruikersavatar
Shipconstructor
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 267
Lid geworden op: 11 aug 2002, 11:04
Locatie: Uelsen

Bericht door Shipconstructor »

dre schreef:
Eagle schreef:Niet levende materialen zouden kunnen worden overgestraald aan het eind van mijn leven, maar om echt mensen over te stralen geloof ik niet in. Ik denk dat je na een transport zo d00d als een pier bent!
Tja, we dachten vroeger ook dat we in de trein niet meer konden ademen.
Waar woord, wie weet waar we over 20 jaar zijn! of morgen misschien al....
Gebruikersavatar
dre
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 328
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:56
Locatie: Oudendijk

Bericht door dre »

Shipconstructor schreef:
dre schreef:
Eagle schreef:Niet levende materialen zouden kunnen worden overgestraald aan het eind van mijn leven, maar om echt mensen over te stralen geloof ik niet in. Ik denk dat je na een transport zo d00d als een pier bent!
Tja, we dachten vroeger ook dat we in de trein niet meer konden ademen.
Waar woord, wie weet waar we over 20 jaar zijn! of morgen misschien al....
Juist ja. Kijk naar je opa en oma. Wat die mensen hebben zien komen en ook gaan. Een computer is voor hun een wonder. Of een mobieltje. Bellen waar je maar wilt. Vroeger zat er een vrouwtje kabels te verbinden.
Gebruikersavatar
Shipconstructor
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 267
Lid geworden op: 11 aug 2002, 11:04
Locatie: Uelsen

Bericht door Shipconstructor »

10 jaar terug was een floppy disk MEGA modrern...sowhat tegenwoordig kun je het HELE gehugen van een Commandore op 1 cd zetten!
Gebruikersavatar
Tom
Commander
Commander
Berichten: 1728
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:05
Locatie: Barneveld

Bericht door Tom »

Volgensmij past het hele geheugen van een Commandore al op een diskette (64 of 128 kB).
Gebruikersavatar
Shipconstructor
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 267
Lid geworden op: 11 aug 2002, 11:04
Locatie: Uelsen

Bericht door Shipconstructor »

maar om even op de topic TERUG te komen.....materi kan verplaats worden....nu de vraag: hoe verplaats je moleculen ZONDER dat ze uitelkaar vallen??? mijn idee: verplaats menen met magneten (en niet atoompjes bufferen)
Gebruikersavatar
Tom
Commander
Commander
Berichten: 1728
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:05
Locatie: Barneveld

Bericht door Tom »

Inderdaad weer back on-topic :)
Waarom zouden moleculen eigenlijk uitelkaar vallen? Houd de onderlinge aantrekkingskracht (Vanderwaals-verbindingen) en de eventuele waterstof bruggen ze niet bijelkaar?
Gesloten