Transporter

Warpdrive, wormholes, phasers ... en meer Star Trek technologie.

Moderator: mr_Vulcan

Gesloten
Gebruikersavatar
david vermote
Commander
Commander
Berichten: 1391
Lid geworden op: 19 mar 2003, 22:31
Locatie: sint-truiden

Transporter

Bericht door david vermote »

ik heb gehoort dat ze met een experemt mee bezig zijn zoals de transporter room, maar ze kunnen nog alleen een persoon verplaatsen van A naar B, iK weet ook dat ze de technology wel kunnen maken maar met klienen stapen, misschien is het zo dat ze alleen een straal kunnen verplaatsen van A naar B

Verder weet ik er nog niets van.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

een persoon? dat geloof ik niet. 1atoom ofzo, dat heb ik gehoord, maar 1 heel persoon.
Gebruikersavatar
david vermote
Commander
Commander
Berichten: 1391
Lid geworden op: 19 mar 2003, 22:31
Locatie: sint-truiden

Bericht door david vermote »

Sorry daar moets staan een voor werp.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

euh? wat staat daar?
Dakkon
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 333
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:02
Contacteer:

Bericht door Dakkon »

Niet toevallig The Fly verward met een documantaire?
Gebruikersavatar
david vermote
Commander
Commander
Berichten: 1391
Lid geworden op: 19 mar 2003, 22:31
Locatie: sint-truiden

Bericht door david vermote »

maar ze kunnen nog alleen een VOORWERPen verplaatsen van A naar B
Gebruikersavatar
intrepid
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 314
Lid geworden op: 10 sep 2002, 20:41
Locatie: Delta quadrant
Contacteer:

Bericht door intrepid »

david vermote schreef:maar ze kunnen nog alleen een VOORWERPen verplaatsen van A naar B
\

nee een voorwerp is nog te ingewikkeld.

Bij Australian IT lezen we dat het 'Star Trek'-scenario van teleporteren een kleine stap dichterbij gebracht is, vanzelfsprekend een hele kleine stap. Een Australisch onderzoeksteam heeft namelijk een laserstraal met hierin een boodschap geteleporteerd. Uiteraard is dit nog niets vergeleken bij het verplaatsen van mensen, maar het principe van teleporteren - het ontbinden van objecten op de ene plaats en deze ergens anders tot exact hetzelfde object repliceren - zal zich de komende tijd ongetwijfeld verder ontwikkelen. Ook teams uit Europa en Amerika houden zich met deze kwestie bezig, maar de Australiërs waren de eersten die daadwerkelijk betrouwbaar een laserstraal wisten te transporteren volgens het teleport-principe.

Tot nu toe blijft het bij het hercreëren van een groot aantal fotonen, dat eenvoudig gezegd lichtdeeltjes zijn. De hierbij gebruikte techniek wordt 'quantum entanglement' (quantumverwikkeling) genoemd. Volgens de leider van het project kan deze technologie uitgroeien tot iets wat een grote bijdrage kan leveren aan de ontwikkeling van computers en communicatiemethodes. Dit hoeft geen eeuwen meer te duren; gesproken wordt over een periode van slechts tien jaar. Te denken is bijvoorbeeld aan honderd procent veilige gecodeerde berichten. Ook een enorme vooruitgang in de snelheid van bepaalde processen is geen ongrijpbare fantasie meer.
Gebruikersavatar
superborg
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 318
Lid geworden op: 14 jun 2002, 21:36
Locatie: vlagtwedde
Contacteer:

Bericht door superborg »

cool! dan hoef ik straks niet meer zo't eind te fietsen... hehehehe :-D
Gebruikersavatar
petrulli
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 763
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:44
Locatie: Marienheem
Contacteer:

Bericht door petrulli »

ehm.. straks?
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

hij/zei bedoeld denk ik over 200 jaar.
Gebruikersavatar
Peti
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7308
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:03
Locatie: Eerbeek
Contacteer:

Bericht door Peti »

ik denk dat het een grapje was :roll:
Gebruikersavatar
BrainZer
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 591
Lid geworden op: 19 aug 2003, 00:42

Bericht door BrainZer »

Ze zijn er wel allemaal mee bezig omdat uit te testen enzo, maar dit lijkt me stug, zovel zijn we nog lang niet.
Gebruikersavatar
AmigaFreak
Ensign
Ensign
Berichten: 162
Lid geworden op: 30 jul 2003, 21:36
Contacteer:

Bericht door AmigaFreak »

Inderdaad niet neen maar ik heb wel vermoeden dat ze vooruit gang boeken in de technology wetenschap, en we zijn toch al goed op weg.

De medical traicorder zijn ze toch al aan het maken.
Gebruikersavatar
BrainZer
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 591
Lid geworden op: 19 aug 2003, 00:42

Bericht door BrainZer »

Ja, maar dat is heel wat anders, om materie uit elkaar te halen, om te vormen in pure energie dan verplaatsen en weer samen te voegen tot materie, is toch nog echt veels en veels te moeilijk. zelfs nog in deze tijd.
Gebruikersavatar
Sky
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 921
Lid geworden op: 04 aug 2003, 22:19

Bericht door Sky »

Ja, klopt. Het kwam op BBC en ze legden uit dat ze het op het idee van "Scotty, beam me up" hebben gebaseerd. Maar het ging niets eens om voorwerpen maar om moleculen die ze naar een zeer geringe afstand konden verplaatsen. Er komt natuurlijk niks van overstralen of van die blauwe glitters bij kijken....maar het kan wel. :)
Gebruikersavatar
Startruck
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 32
Lid geworden op: 02 sep 2003, 15:42
Locatie: Wil je wel weten he?
Contacteer:

Bericht door Startruck »

Tijd en reizen. Het is toch zo veel mooier. Als je dan op reis gaan zie je niet meer onderweg. Lijkt me boring.

Dat is toch niet wat je werkelijk wil?
Quasar
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 sep 2003, 10:02
Locatie: papendrecht

Bericht door Quasar »

voor een transporter moet je eerst energie kunnen omzetten naar materie en vice versa. daarna moet je een apparaat verzinnen die dit kan. dat kan echt nog wel even gaan duren. en boven dien als je een voorwerp zo groot als een mens gaat omzetten in energie is dat zo veel energie. en nog iets wie zegt dat als je door die transporter gaat dat al je neuronen nog goed zitten (en jij dus de zelfde persoon bent). :+
Gebruikersavatar
Jason B
Commander
Commander
Berichten: 1326
Lid geworden op: 06 aug 2003, 17:33
Locatie: Leiden

Bericht door Jason B »

Cool!!! misschien als ik 50 ben kunnen we echt transporteren van nederland naar amerika. En een holodeck dan???
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Jason B schreef:Cool!!! misschien als ik 50 ben kunnen we echt transporteren van nederland naar amerika. En een holodeck dan???
Iets zegt me dat een tijdsverloop van 30 jaar nogal naief snel is, om te kunnen overbeamen. :)
Gebruikersavatar
Jason B
Commander
Commander
Berichten: 1326
Lid geworden op: 06 aug 2003, 17:33
Locatie: Leiden

Bericht door Jason B »

Nebulaguy schreef:Iets zegt me dat een tijdsverloop van 30 jaar nogal naief snel is, om te kunnen overbeamen.
Oke, 150 jaar dan. Misschien vinden ze over 50 jaar wel iets uit waar je langer door blijft leven, dus maken we het misschien wel mee :-P ;)
Gebruikersavatar
A3aan
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 289
Lid geworden op: 20 aug 2003, 17:15
Locatie: Tolbert , te Grun

Bericht door A3aan »

Mwoah, laten ze eerst maar es kernfusie aan de praat krijgen, dan kunnen we daarna nog eens gaan filosoferen over transporteren
Gebruikersavatar
Stoney3K
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 307
Lid geworden op: 28 dec 2002, 21:15
Locatie: Eindhoven, Earth
Contacteer:

Bericht door Stoney3K »

A3aan schreef:Mwoah, laten ze eerst maar es kernfusie aan de praat krijgen, dan kunnen we daarna nog eens gaan filosoferen over transporteren
Vergis je niet. In het Starlab in België zijn ze zelfs al aan het nadenken over tijdreizen... we zijn ST dus de tijd vooruit ;)
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Stoney3K schreef:
A3aan schreef:Mwoah, laten ze eerst maar es kernfusie aan de praat krijgen, dan kunnen we daarna nog eens gaan filosoferen over transporteren
Vergis je niet. In het Starlab in België zijn ze zelfs al aan het nadenken over tijdreizen... we zijn ST dus de tijd vooruit ;)
Denken en doen zijn 2 totaal verschillende werelden. :)
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Bericht door Punisher »

volgens de wetten van de quantum-mechanica die we nu kennen is "beamen" absoluut onmogenlijk

heisenberg heeft die regels geschreven

vandaar dat 1 van de essentiele onderdelen van een transporter een heisenberg componsator is :D

al die "we zijn er bijna" praatjes is bullshit...

volgens de meeste astronomen eind jaren 60(en dan heb ik het over hoogopgeleide, welgerespecteerde astronomen, geen clowns) zouden we in 2000 al kolonieën op de maan hebben, tig ruimte-stations, mensen op de mars enz.

men is te vaak te optimistisch...
Gebruikersavatar
Dr Soong
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 62
Lid geworden op: 24 jul 2003, 15:41
Locatie: Assen

Bericht door Dr Soong »

Ja, klopt. Het kwam op BBC en ze legden uit dat ze het op het idee van "Scotty, beam me up" hebben gebaseerd. Maar het ging niets eens om voorwerpen maar om moleculen die ze naar een zeer geringe afstand konden verplaatsen. Er komt natuurlijk niks van overstralen of van die blauwe glitters bij kijken....maar het kan wel
Stel je voor dat ze dit ooit uitvinden (na de uitvinding van de Heisenberg compensator uiteraard) Dan is het toch geweldig dat er

a. iets word uitgevonden waarvan de naam al 200 jaar bestaat.
b. iets simpels als een tv serie verantwoordelijk kan zijn om het transport probleem van de toekomst op te lossen.
c. Je dan de discussie krijgt of de transporter ook uitgevonden was als startrek nooit verzonnen was.
Gebruikersavatar
BrainZer
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 591
Lid geworden op: 19 aug 2003, 00:42

Bericht door BrainZer »

iets word uitgevonden waarvan de naam al 200 jaar bestaat.
Als ze die technieken uitgevonen hebben, dan nemen ze denk ik wel de namen die al in star trek gebruikt worden, tenzij er echt heleemaal nix van klopt. Idereen die weet wel wat "scotty beam me up" betekend min of meer.
Gesloten