Borg ontstaan ?

Warpdrive, wormholes, phasers ... en meer Star Trek technologie.

Moderator: mr_Vulcan

Gebruikersavatar
Shark-of-Borg
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 43
Lid geworden op: 02 feb 2003, 13:04

Borg ontstaan ?

Bericht door Shark-of-Borg »

Ik weet niet of ik dit hier wel neer kan zetten, maar ik heb het toch maar gedaan omdat Borg grotendeels technologie is.

Ik vroeg het me laatst gewoon af, hoe zijn de Borg ontstaan.D'r moet toch iets gebeurt zijn waardoor de Borg is ontstaan?
net zo iets van: wie was het eerst, de kip of het ei.
Kvin dit vreemd, iemand een theorie?
Gebruikersavatar
X5-453
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 719
Lid geworden op: 19 jul 2002, 12:37
Locatie: HELlevoetsluis

Bericht door X5-453 »

volgens mij hebben we daar al een topic over gehad.
Gebruikersavatar
WJP
Ensign
Ensign
Berichten: 173
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:03
Locatie: skearnegoutum
Contacteer:

Bericht door WJP »

Er waren een paar 'mensen' die zichzelf verbeteren wouden, en dus gingen ze allemaal troep in hun lichaam stoppen.
Zo kwam van het een het ander 8-)
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

WJP schreef:Er waren een paar 'mensen' die zichzelf verbeteren wouden, en dus gingen ze allemaal troep in hun lichaam stoppen.
Zo kwam van het een het ander 8-)
oke, dat wil ik best geloven, maar waarom hebben de borgs dan zon raar beeld (dat zie je in first contact). dat is toch geen verbetering? ze zijn inderdaad erg hoog ontwikkeld, met werkende transwarp enz, maar dat bovengenoemd ding snap ik niet.
Gebruikersavatar
X5-453
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 719
Lid geworden op: 19 jul 2002, 12:37
Locatie: HELlevoetsluis

Bericht door X5-453 »

je bedoeld dat groenige beeld dat ze zien?
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

ja, en dat verbrede beeld. dat wazige beeld
Gebruikersavatar
kasperl
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 101
Lid geworden op: 18 dec 2002, 16:48

Bericht door kasperl »

en het feit dat ze als een stel pinguins achter elkaar aan lopen en je niks doen totdat je er een stuk of wat afmaakt, zou ik ook niet echt verbetering noemen.
Gebruikersavatar
Romulanoperative
Commander
Commander
Berichten: 1309
Lid geworden op: 11 okt 2002, 22:17
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Romulanoperative »

Misschien is het een verbetering door versobering, geen kleuren zien= makkelijker scherper zien (geen waas van kleurreflectie) maar waarom zien ze dan wazig? misschien moeten ze een oogarts assimileren om zodoende een staaroperatie uit te kunnen voeren op de drones :)
Gebruikersavatar
wumpus
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 309
Lid geworden op: 06 apr 2003, 22:45
Locatie: Z'Ha'Dum
Contacteer:

Bericht door wumpus »

Ze houden van groen! Ohwnee, mening is irrelevant.
Maar je zou inderdaad verwachten dat ze een groter spectrum zouden zien in de plaats van een kleinere.

Is er een ST episode of film waarin het ontstaan van de borg naar voren komt?

Dat het 'mensen' waren lijkt me trouwens niet mogelijk, de borg bestonden al voordat de mens ook maar warpdrive technologie ontwikkelde
Gebruikersavatar
Scarface18
Commander
Commander
Berichten: 1069
Lid geworden op: 11 jan 2003, 22:39
Locatie: nieuw-lekkerland
Contacteer:

Bericht door Scarface18 »

ze hebben allemaal nachtkijkers :)
Gebruikersavatar
WJP
Ensign
Ensign
Berichten: 173
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:03
Locatie: skearnegoutum
Contacteer:

Bericht door WJP »

wumpus schreef:Is er een ST episode of film waarin het ontstaan van de borg naar voren komt?
Volgens mij een keer in een voyager aflevering dat iemand met de borg queen praat, maar niet heel uitgebreid.
Dat het 'mensen' waren lijkt me trouwens niet mogelijk, de borg bestonden al voordat de mens ook maar warpdrive technologie ontwikkelde
Daarom had ik het ook tussen haakjes, Ik bedoelde meer wezens die erg op mensen lijken.
Gebruikersavatar
Beyond Imagination
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 91
Lid geworden op: 18 apr 2003, 21:08
Locatie: Dalen

Bericht door Beyond Imagination »

Volgens mij is er nooit in een aflevering meer duidelijkheid gegeven over het ontstaan van het Collectief of de Borg. Starfleet ving wat geruchten op, Picard ontmoette ze voor het eerst en Voyager bleef er drie jaar lang mee in conflict. Ik weet alleen dat Seven ooit eens heeft gezegd dat de informatie uit het Collectief van 900 jaar geleden nogal gefragmenteerd is, dus we weten in ieder geval dat ze lang meegaan.

Twee meest voor de hand liggende theorieën zijn:
1 - (gelimiteerd) kunstmatige intelligentie dat het heft in eigen handen heeft genomen, en in een poging perfectie te bereiken zichzelf heeft gefusieerd met organische levensvormen.
2 - Organisch levensvormen hebben zich (misschien ivm een ziekte of iets dergelijks) gefusieerd met mechanische hulpstukken, wat letterlijk eigen leventje is gaan leiden.

In beide gevallen betreft het een fusiatie tussen mechanisch en organisch materiaal in een poging om er beter van te worden - wat strookt met de gedachtegang van het Collectief.
Gebruikersavatar
X-Rey.
Ensign
Ensign
Berichten: 161
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:21
Locatie: Berg
Contacteer:

Bericht door X-Rey. »

Beyond Imagination schreef:Volgens mij is er nooit in een aflevering meer duidelijkheid gegeven over het ontstaan van het Collectief of de Borg. Starfleet ving wat geruchten op, Picard ontmoette ze voor het eerst en Voyager bleef er drie jaar lang mee in conflict. Ik weet alleen dat Seven ooit eens heeft gezegd dat de informatie uit het Collectief van 900 jaar geleden nogal gefragmenteerd is, dus we weten in ieder geval dat ze lang meegaan.
De Hansons (ouders van seven) zijn de eerste mensen die op onderzoek zijn uitgegaan, en zoals je in die voyager aflevering ziet, waarschijnlijk ook de eerste mensen die ze hebben gevonden. Starfleet had alleen wat vage sensor scans van de borg gemaakt, maar wisten niet of die echt was of gewoon een glitch... Toen zijn de hansons dus gaan zoeken. Maar wat ik raar vind is dat de El-Aurians , zijn uitgeroeit door de Borg(Star Trek Generations film, enterprise B gaat de overlevende El-Aurian redden die in de Nexus zijn terecht gekomen), maar dat starfleet dan nog niet weet dat ze ook bestaan :?, Guinan (barceepster van enterprise D) zal dat toch geweten hebben en ooit verteld, Dr. Soran zegt het ook tegen Picard op Veridian III, dat dat hij voordat de Borg zijn planeet hebben vernietigd nog niet een vlieg kwaad had gedaan.
Gebruikersavatar
22339
Captain
Captain
Berichten: 2867
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door 22339 »

er zit nog zon tijds foutje in generations. of in de tng ep Relics. tis net hoe je het wilt zien.

In Relics zegt scotty nadat ie gered is, "The enterprise?!? i'll bet Kirk got here out of the scrapyard to find me, himself"

Terwijl hij er toch echt zelf bij was op de ent-b toen kirk "dood" (naar de nexus) ging.
Gebruikersavatar
Shark-of-Borg
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 43
Lid geworden op: 02 feb 2003, 13:04

Bericht door Shark-of-Borg »

X-Rey. schreef:
Beyond Imagination schreef:Volgens mij is er nooit in een aflevering meer duidelijkheid gegeven over het ontstaan van het Collectief of de Borg. Starfleet ving wat geruchten op, Picard ontmoette ze voor het eerst en Voyager bleef er drie jaar lang mee in conflict. Ik weet alleen dat Seven ooit eens heeft gezegd dat de informatie uit het Collectief van 900 jaar geleden nogal gefragmenteerd is, dus we weten in ieder geval dat ze lang meegaan.
De Hansons (ouders van seven) zijn de eerste mensen die op onderzoek zijn uitgegaan, en zoals je in die voyager aflevering ziet, waarschijnlijk ook de eerste mensen die ze hebben gevonden. Starfleet had alleen wat vage sensor scans van de borg gemaakt, maar wisten niet of die echt was of gewoon een glitch... Toen zijn de hansons dus gaan zoeken. Maar wat ik raar vind is dat de El-Aurians , zijn uitgeroeit door de Borg(Star Trek Generations film, enterprise B gaat de overlevende El-Aurian redden die in de Nexus zijn terecht gekomen), maar dat starfleet dan nog niet weet dat ze ook bestaan :?, Guinan (barceepster van enterprise D) zal dat toch geweten hebben en ooit verteld, Dr. Soran zegt het ook tegen Picard op Veridian III, dat dat hij voordat de Borg zijn planeet hebben vernietigd nog niet een vlieg kwaad had gedaan.
volges mij was het anders, dat de de USS Enterprise D first contact maakte met de Borg hoor? :S of zie ik da verkeerd? :D
Gebruikersavatar
Beyond Imagination
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 91
Lid geworden op: 18 apr 2003, 21:08
Locatie: Dalen

Bericht door Beyond Imagination »

Shark-of-Borg schreef:
X-Rey. schreef:
Beyond Imagination schreef:Volgens mij is er nooit in een aflevering meer duidelijkheid gegeven over het ontstaan van het Collectief of de Borg. Starfleet ving wat geruchten op, Picard ontmoette ze voor het eerst en Voyager bleef er drie jaar lang mee in conflict. Ik weet alleen dat Seven ooit eens heeft gezegd dat de informatie uit het Collectief van 900 jaar geleden nogal gefragmenteerd is, dus we weten in ieder geval dat ze lang meegaan.
De Hansons (ouders van seven) zijn de eerste mensen die op onderzoek zijn uitgegaan, en zoals je in die voyager aflevering ziet, waarschijnlijk ook de eerste mensen die ze hebben gevonden. Starfleet had alleen wat vage sensor scans van de borg gemaakt, maar wisten niet of die echt was of gewoon een glitch... Toen zijn de hansons dus gaan zoeken. Maar wat ik raar vind is dat de El-Aurians , zijn uitgeroeit door de Borg(Star Trek Generations film, enterprise B gaat de overlevende El-Aurian redden die in de Nexus zijn terecht gekomen), maar dat starfleet dan nog niet weet dat ze ook bestaan :?, Guinan (barceepster van enterprise D) zal dat toch geweten hebben en ooit verteld, Dr. Soran zegt het ook tegen Picard op Veridian III, dat dat hij voordat de Borg zijn planeet hebben vernietigd nog niet een vlieg kwaad had gedaan.
volges mij was het anders, dat de de USS Enterprise D first contact maakte met de Borg hoor? :S of zie ik da verkeerd? :D
De Hansen's zijn een verhaal appart. Het lijkt me dat zij of Starfleet ooit eens een schim hebben opgevangen van een onbekend schip, en op eigen houtje op onderzoek zijn gegaan - zonder weer terug te keren. Seven zat zo'n 20 jaar bij het collectief voordat ze werd losgekoppeld, dus wisten de Hansen's al lang voordat de 1701-D werd gelanceerd het een en ander over de Borg. Toch lijken ze niet Starfleet hebben geinformeerd. Want het vernielpatroon langs de Neutral Zone werd door niemand in Starfleet herkend, en niemand aan boord van de 1701-D wist totdat ze ineens voor de Borg stonden, wie of wat ze waren. En als het Federatie Vlaggenschip het al niet weet, mag je er veilig vanuit gaan dat de rest het ook niet weet. Dus uit het standpunt van Starfleet, was het Picard die de Borg als eerst heeft ontmoet. Wat wel vreemd is, want er zijn wel meerdere aanwijzingen.

- De Borg in Enterprise: ik heb de aflevering niet gezien, maar het kan zijn dat de info uit dat tijdperk verloren is gegaan of nooit als een potentieel gevaar voor de toekomst zal worden gezien.
- De Hanson's: zij zijn uiteindelijk geassimileerd, en hebben nooit hun info door kunnen geven. Toch zouden ze dit ook al gedaan kunnen hebben voordat ze werden geassimileerd, maar het lijkt er niet op dat ze dat hebben gedaan.
- De El-Aurian's: Het volk van luisteraars. Ze luisteren, en misschien zijn ze niet zo dol op praten over hun verleden. Bovendien komen ze van een eind weg, dus allicht dachten ze in de Federatie veilig te zijn voor de Borg.
- De First Contact vervuiling van de tijdlijn: Borgschroot in de ruimte, schepen in een baan rond aarde, Zefram en Lily zijn op de hoogte gestelt over de Borg en het complex is aangevallen. En er is verder niemand die ook maar iets van de Borg heeft meegekregen? Of is dit verloren gegaan in de geschiedenis?

Daarnaast kwamen de El-Aurian's weet-ik-veel-waar vandaan, maar misschien niet van hun thuisplaneet. Want Guinan die leefde al in de 19de eeuw op Aarde, dus die was al een tijdje weg (TNG's Time's Arrow). Aan de andere kant, in Qpid zegt ze wel tegen Picard dat hun volk de Borg ongeveer een eeuw geleden heeft ontmoet (doe ik even uit het hoofd). Al met al zorgt het voor een wat verwarrende situatie :-P
Gebruikersavatar
Caretaker
Commander
Commander
Berichten: 1130
Lid geworden op: 04 mar 2003, 21:42

Bericht door Caretaker »

Je hebt gelijk het klopt niet dat picard de eerste was die de borg tegenkwam.

In first contact wordt een borg sphere vernietigd en laten ze niet zien waar de resten blijven ik heb de aflevering van enterprise Regeneration ff gedownload en in deze aflevering vinden ze de resten van de sphere op de zuidpool inclusief enkele bevroren borgs, tijdens het onderzoek repareren de nanoprobes de borgs en komen deze weer tot leven ze assimileren enkele wetenschappers kapen een schip en vliegen richting het delta quadrant voordat de enterprise ze kan vernietigen hebben ze al een bericht verstuurd en er wordt door iemand gezegd dat dat bericht over rond het jaar 2400 in het delta quadrant aan zal komen.

Dat is dus het eerste contact met de borg.
Gebruikersavatar
Beyond Imagination
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 91
Lid geworden op: 18 apr 2003, 21:08
Locatie: Dalen

Bericht door Beyond Imagination »

Caretaker schreef:Je hebt gelijk het klopt niet dat picard de eerste was die de borg tegenkwam.

In first contact wordt een borg sphere vernietigd en laten ze niet zien waar de resten blijven ik heb de aflevering van enterprise Regeneration ff gedownload en in deze aflevering vinden ze de resten van de sphere op de zuidpool inclusief enkele bevroren borgs, tijdens het onderzoek repareren de nanoprobes de borgs en komen deze weer tot leven ze assimileren enkele wetenschappers kapen een schip en vliegen richting het delta quadrant voordat de enterprise ze kan vernietigen hebben ze al een bericht verstuurd en er wordt door iemand gezegd dat dat bericht over rond het jaar 2400 in het delta quadrant aan zal komen.

Dat is dus het eerste contact met de borg.
Voor de mensheid wel dus, maar schijnbaar is deze info in de geschiedenis verloren gegaan. Het is net zoiets als wie Amerika heeft ontdekt: Wij zeggen Columbus, maar het waren de Vikingen (of iets vergelijkbaars). De Borg is Amerika, Picard is Columbus, en die wetenschappers zijn de Vikingen. Voor zover Starfleet in de 24ste eeuw weet, is Picard de eerste die de Borg heeft ontmoet.
Gebruikersavatar
capt. Fabio L.
Ensign
Ensign
Berichten: 192
Lid geworden op: 03 sep 2002, 20:21
Locatie: Aarde

Bericht door capt. Fabio L. »

Nu, eigenlijk werd Amerika door de Aziaten (Indianen) ontdekt.
:{
Gebruikersavatar
Beyond Imagination
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 91
Lid geworden op: 18 apr 2003, 21:08
Locatie: Dalen

Bericht door Beyond Imagination »

capt. Fabio L. schreef:Nu, eigenlijk werd Amerika door de Aziaten (Indianen) ontdekt.
:{
Dat bedoel ik dus :)
Gebruikersavatar
RegBarclay
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 438
Lid geworden op: 21 jul 2003, 11:34

Bericht door RegBarclay »

Beyond Imagination schreef:
capt. Fabio L. schreef:Nu, eigenlijk werd Amerika door de Aziaten (Indianen) ontdekt.
:{
Dat bedoel ik dus :)
De Indianen waren de orginele bewoners, het was hun land. Is dat dan wel ontdekking?
Gebruikersavatar
Caretaker
Commander
Commander
Berichten: 1130
Lid geworden op: 04 mar 2003, 21:42

Bericht door Caretaker »

ze moeten toch ooit in america gekomen zijn dus moeten ze het een keer ontdekt hebben.
Gebruikersavatar
Peti
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7308
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:03
Locatie: Eerbeek
Contacteer:

Bericht door Peti »

zo kan je alles wel 'ontdekken' noemen...
wanneer ben je een originele bewoner? alles is toch op een gegeven moment ergens heen gegaan.
zijn de indianen 'ontstaan' in amerika? of zijn er ooit bewoners van bijv afrika of azie daarheen getrokken en hebben ze zich verder geëvolueerd?
Gebruikersavatar
RegBarclay
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 438
Lid geworden op: 21 jul 2003, 11:34

Bericht door RegBarclay »

Peti schreef:zo kan je alles wel 'ontdekken' noemen...
wanneer ben je een originele bewoner? alles is toch op een gegeven moment ergens heen gegaan.
zijn de indianen 'ontstaan' in amerika? of zijn er ooit bewoners van bijv afrika of azie daarheen getrokken en hebben ze zich verder geëvolueerd?

We zullen het waarschijlijk nooit zeker weten. We hebben wel een aardige indicatie dat de mensheid ergens in Africa is ontstaan, maar het blijven theorieen met bewijsmateriaal.
Dit bewijsmateriaal is ook niet sluitend, de meningen over het laatst gevonden 'oudste menselije schedel' lopen sterk uiteen.



Maar terug op het onderwerp.

Als ik af en toe om mij heen kijk in de wereld lijkt het in de richting te gaan dat wij als mens zelf 'Spiecies 1' worden.
Steeds meer onderzoek wordt gedaan om bijvoorbeel de hart, nieren of lever te vervangen door een apparaat van ongeveer dezelfde groote.
Ook is het al gelukt om een mens enmachine te koppelen, een man in ?Autstralie? die niet meer kan praten kan nu door middel van gedchten een cursor over een beeldscherm bewegen. Om van buitenaf informatie in de hersenen te stuuren is nog niet gelukt, maar ze zijn er mee bezig.

Te techniek wordt steeds kleiner, en de huidige chips kunnen steeds meer.
Het zal waarschijnlijk nog eeuwen duuren voordat we echt kunnen intergreren met de technologie, ik hoop dat de mens dan wel geleerd heeft van Star Trek om niet de kant van de Borg op te gaan.
Gebruikersavatar
WJP
Ensign
Ensign
Berichten: 173
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:03
Locatie: skearnegoutum
Contacteer:

Bericht door WJP »

RegBarclay schreef: Om van buitenaf informatie in de hersenen te stuuren is nog niet gelukt, maar ze zijn er mee bezig.
Joepie.... nooit meer naar school :P
Gebruikersavatar
Caretaker
Commander
Commander
Berichten: 1130
Lid geworden op: 04 mar 2003, 21:42

Bericht door Caretaker »

dan krijg je het effect uit de matrix je bent een bepaalde kennis nodig dan download je dat ff.
Gebruikersavatar
RegBarclay
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 438
Lid geworden op: 21 jul 2003, 11:34

Bericht door RegBarclay »

Je volledige universitaire studie in alle gebieden doe je in de eerste 10 jaar van je levan, je kent dan ale talen vloeiend..

Dan kun je gaan werken tot je 80ste en dan met pension en genieten van het leven tot je 150 wordt.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Voor iedereen die nog geinteresseerd is in Borg History, kijk eens op www.ditl.org -> articles -> Borg History.

Zeer goed uitgewerkt artikel als je het mij vraagt.
Gebruikersavatar
Trekkie1701
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 jul 2002, 22:34
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door Trekkie1701 »

Het schijnt dat er ooit één supercontinent was, dat zich splitste, en waarvan de stukken steeds verder van elkaar wegdreven. De eerste mensen kunnen dan wel in Afrika ontstaan zijn, maar na het ontstaan van de mens zal het niet moeilijk zijn geweest om met gammele bootjes de kleine oceanen over te steken. De eerste ontdekkers van Amerika waren dus de oermensen (uit Afrika). Daarna kwamen de Vikingen, en daarna Columbus.
Gebruikersavatar
capt. Fabio L.
Ensign
Ensign
Berichten: 192
Lid geworden op: 03 sep 2002, 20:21
Locatie: Aarde

Bericht door capt. Fabio L. »

Het schijnt dat er ooit één supercontinent was, dat zich splitste, en waarvan de stukken steeds verder van elkaar wegdreven. De eerste mensen kunnen dan wel in Afrika ontstaan zijn, maar na het ontstaan van de mens zal het niet moeilijk zijn geweest om met gammele bootjes de kleine oceanen over te steken. De eerste ontdekkers van Amerika waren dus de oermensen (uit Afrika). Daarna kwamen de Vikingen, en daarna Columbus.
Sorry maar dat was bijna 500miljoen jaar geleden.
Làààààààààààààààààààààààààààààààààààààààg voor de de mens.
En de mensen zijn niet met bootjes over de zee moeten varen.
Ze zijn over de (bevroren) Beringstraat gegaan om in Amerika te geraken.

Beringstraat=de "verbindig"tussen Azië en Amerika
Gesloten