Time Travel

Warpdrive, wormholes, phasers ... en meer Star Trek technologie.

Moderator: mr_Vulcan

Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Bedoel je Relativity (Season 5) met Captain Braxton?
Gebruikersavatar
KillaH
Ensign
Ensign
Berichten: 195
Lid geworden op: 07 jul 2004, 19:14
Locatie: Meppel

Bericht door KillaH »

ik denk dat het reizen in de tijd nooit mogelijk word. maar het kijken in de tijd zal misschien wel kunnen.

ik denk dus dat het niet mogelijk is om een substantie door de tijd te laten reizen
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

KillaH schreef:ik denk dat het reizen in de tijd nooit mogelijk word. maar het kijken in de tijd zal misschien wel kunnen.

ik denk dus dat het niet mogelijk is om een substantie door de tijd te laten reizen
en in de toekomst kijken kan dan wel wou je zeggen? Licht bestaat ook uit deeltjes, die zouden dan toch ook van toekomst naar verleden moeten :Y)
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

tijdreizen is mogelijk als je een schip maakt wat bestand is tegen een zwart gat :P
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Tactical_Cube schreef:tijdreizen is mogelijk als je een schip maakt wat bestand is tegen een zwart gat :P
Ja, simpel toch, gewoon een zwart gat overwinnen. |:(
Gebruikersavatar
MitchellBlack
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 114
Lid geworden op: 16 mei 2004, 19:29
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door MitchellBlack »

Nouw tijd reizen... (8> ... zal moeilijk worden, want door einstein is het bewezen dat het niet mogelijk is, en de theorie van dat je om de zon heel snel moet draaien en dan terug de tijd in gaat klopt ook niet... Want inweze draai je eigenlijk gewoon letterlijk alleen rondjes om de zon, en tegen een zwart gat kan je By the Way niet oveleven want.... aan het eind van het zwarte gaat vergaat alles omdat alles word er fijn gedrukt...

Greetzzz Mitchell Black...

PS: Ben weer terug van weg geweest!!!! :P
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

ja ik zeg ook niet dat het kan, maar als een schip tegen een zwart gat zou kunnen zou je kunnen tijdreizen in theorie
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

En als ik kon vliegen scheelde me dat een ticket in de zomer richting het zuiden ;) Hoe bedenk je je dat zoiets (wellicht) mogelijk wordt gemaakt in de toekomst?
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Vis schreef:En als ik kon vliegen scheelde me dat een ticket in de zomer richting het zuiden ;) Hoe bedenk je je dat zoiets (wellicht) mogelijk wordt gemaakt in de toekomst?
Dat is dezelfde vraag als in het oude Egypte aan een geleerde vragen hoe hij ooit een machine zou bedenken die sneller rekent dan de mens? Kortom nogal idioot om daarover te gaan speculeren, dat gaat toch onze pet te boven.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Het lokt in ieder geval iets beters uit dan "als dit.. dan dat" antwoorden :{
Gebruikersavatar
capt. Fabio L.
Ensign
Ensign
Berichten: 192
Lid geworden op: 03 sep 2002, 20:21
Locatie: Aarde

Bericht door capt. Fabio L. »

Tijd stopt in een zwartgat.
Majin
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 mar 2004, 22:19

Bericht door Majin »

Ja maar dan wil je wel t liefst een roterend zwart gat hebben anders heb je nog niks aan een schip dat tegen een zwart gat kan. Ik denk dat tijdreizen mogelijk, of laat ik het zo zeggen ik denk niet dat ik als mens zijnde kan zeggen dat het niet bestaat vooral met de geringe hoeveelheid kennis die wij eigenlijk hebben over hoe alles in elkaar zit.
Gebruikersavatar
Praxis1
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 324
Lid geworden op: 26 apr 2004, 13:56
Locatie: Roosendaal

Bericht door Praxis1 »

En wat nu als tijd kompleet los staat van ruimte en energie?
Wat nu als tijd alleen maar een aards verschijnsel is?

Indien beiden kunnen dan is tijdrijzen mogelijk?

Eigenlijk doen we dat nu al, want de kosmonauten in de ruimte zijn enkele seconden jonger dan hun collega's op de aarde.
Dit is wetenschappelijk vastgesteld.
Dus extrapoleer je dat en zou je dus voor de aarde gezien 100 jaar op reis gaan, maar de reiziger gaat maar 10 jaar weg (gemeten vanuit het standpunt van de reiziger).
Dus heb je een tijdreis gemaakt.
Gebruikersavatar
WeAreTHeBorg
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 257
Lid geworden op: 09 sep 2003, 12:17

Bericht door WeAreTHeBorg »

Hallo.. dit bericht is op vrijdag 10 september 22:11 (jaar 2004) gemaakt.
Aangezien er vrijdag gevraagd is dit bericht de dag ervoor te wijzigen zullen jullie niet in staat zijn het originele bericht te achterhalen.
Gebruikersavatar
WeAreTHeBorg
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 257
Lid geworden op: 09 sep 2003, 12:17

Bericht door WeAreTHeBorg »

http://nl.wikipedia.org/wiki/Overleg:Tijdreizen

strakke site...

Graag een reactie van u allen
Gebruikersavatar
Praxis1
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 324
Lid geworden op: 26 apr 2004, 13:56
Locatie: Roosendaal

Bericht door Praxis1 »

niet slecht dat artikel, maar voor mij kunnen we wel sneller dan het licht.
We kunnen het alleen niet meten (dus weten)....
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Gebruikersavatar
Scipio
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 50
Lid geworden op: 01 sep 2004, 14:40
Locatie: Vorden

Bericht door Scipio »

Ik denk dat tijdrijzen wel mogelijk is, maar dat we de ideeën van lineaire tijdlijnen opzij moeten schuiven. Bovendien kan het heel goed dat iemand uit de toekomst al hier langs is geweest. Verder is het logisch dat wij dat dan niet door hebben gehad omdat dat een van de doelen is van de tijdreizigers. Je wilt de tijdlijn toch niet veranderen???
Gebruikersavatar
Praxis1
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 324
Lid geworden op: 26 apr 2004, 13:56
Locatie: Roosendaal

Bericht door Praxis1 »

Scipio schreef:Ik denk dat tijdrijzen wel mogelijk is, maar dat we de ideeën van lineaire tijdlijnen opzij moeten schuiven. Bovendien kan het heel goed dat iemand uit de toekomst al hier langs is geweest. Verder is het logisch dat wij dat dan niet door hebben gehad omdat dat een van de doelen is van de tijdreizigers. Je wilt de tijdlijn toch niet veranderen???
Da's een leuke paradox, dus de UFO's zouden tijdreizigers kunnen zijn uit komende eeuwen?
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

het zou kunnen, maar dan ligt het er wel aan hoe je het allemaal bekijkt (Niet tijdreizen zelf maar..) kijk wat zou er gebeuren als iemand de tijdlijn verandert???

verandert dat dan de tijd waar deze man/vrouw vandaan komt of maakt het een andere realiteit waar deze gebeurtenissen hebben plaatsgevonden.

bv. zoals in dragonballz daar komt iemand ook uit het verleden om de toekomst voor degenen daar te veranderen, maar dit helpt niet meer voor zijn eigen tijdlijn want daar is alles al gebeurt. Dus op een moment heb je daar 2 tijdlijen, de tijdlijn van Trunks waar de androids veel hebben vernietigd en 1 waar ze dat hebben voorkomen en alles goed is.
Gebruikersavatar
Scipio
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 50
Lid geworden op: 01 sep 2004, 14:40
Locatie: Vorden

Bericht door Scipio »

Tactical_Cube schreef:bv. zoals in dragonballz daar komt iemand ook uit het verleden om de toekomst voor degenen daar te veranderen, maar dit helpt niet meer voor zijn eigen tijdlijn want daar is alles al gebeurt. Dus op een moment heb je daar 2 tijdlijen, de tijdlijn van Trunks waar de androids veel hebben vernietigd en 1 waar ze dat hebben voorkomen en alles goed is.
Hier zit wat in. Als mijn voorgaande theorie dus niet zou kloppen en als dat zou betekenen dat onze tijdlijn dus eigenlijk al is veranderd, hoeveel tijdlijnen zouden we nu dan hebben?
Plaats reactie