Time Travel

Warpdrive, wormholes, phasers ... en meer Star Trek technologie.

Moderator: mr_Vulcan

Gebruikersavatar
Nightraven
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 680
Lid geworden op: 10 jul 2003, 10:08
Locatie: Nieuwleusen
Contacteer:

Bericht door Nightraven »

Caretaker schreef:
BrainZer schreef:
Nightraven schreef:
BrainZer schreef:Met de technieken die we nu kennen, en al het inzicht dat we hebben in de dementies, zou het niet mogelijk zijn om terug in de tijd te reizen.
Dementies? je bedoelt zeker dimensies? :-P
Ja, dat bedoel ik ja. Maar met dementie kan je ook terug reizen in de tijd, maar dan gaat het niet goed met je :-P |:(
:thumbs: :clap:
:-D
Gebruikersavatar
BrainZer
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 591
Lid geworden op: 19 aug 2003, 00:42

Bericht door BrainZer »

Ik snap niks van dimenties en parallele universa en dat gedoe maar ik denk dat de mens dingen zal uitvinden die wij niets eens kunnen voorstellen....
Er is een theorie dat er bij elke keuze in het universum een parralelle dimentie bij komt, dus theoretisch zijn er oneindig veel dimenties. Maar daar zijn ze ook nog lang niet uit. temperal fisics is een heel moeilijk concept, en er kunnen zeer moeilijke paradoxen ontstaan. En daarbij komt dat ruimte en tijd aan elkaar zijn verbonden.

Kijk eens hier :

Tijd reizen
http://science.howstuffworks.com/time-t ... /printable

Speciale relativiteits theorie van einstein
http://science.howstuffworks.com/relati ... /printable
(zijn wel head breakers |:( |:( )

Een ander articel kan ik niet vinden, komt nog wel

|:(
Gebruikersavatar
X5-453
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 719
Lid geworden op: 19 jul 2002, 12:37
Locatie: HELlevoetsluis

Bericht door X5-453 »

leuke sites. tijdreizen is natuurlijk erg leuk maar of het ons ook ooit lukt dan zouden we dat nu toch moeten merken. stel nou. mijn hondje word doodgereden en daar ben ik kapot van. dan zeg ik tegen mijzelf dat ik een tijdmachine ga bouwen en dan ga ik terug in tijd. ik red mijn hondje maar dan verander ik wel de toekomst met de tijdmachine er bij.
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Ik kan me wel vinden in het verhaal van de vele verschillende parallelle dimensies. Je reist terug om je hondje te redden dat eigenlijk de oorzaak is van het bouwen van je tijdmachine zullen we zeggen. Maar omdat je je hondje red zal dit dan eigenlijk nooit gebeuren. Je zou denken dat je dan nooit je tijdmachine bouwde in de eerste plaats. Maar hoe kon je dan terug om je hondje te redden en andersom? Je veranderd de toekomst. Echter blijf je toch bestaan en je hondje in leven omdat je je nu in deze tijd bevind. Wanneer je dan terug naar de toekomst gaat, zal je hondje gewoon leven, maar in een parallel universum.

Does this make any sense?
Gebruikersavatar
AmigaFreak
Ensign
Ensign
Berichten: 162
Lid geworden op: 30 jul 2003, 21:36
Contacteer:

Bericht door AmigaFreak »

Dit moet me denken aan back to the future. :)
Gebruikersavatar
Cmdr Chakotay
Captain
Captain
Berichten: 2849
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:00

Bericht door Cmdr Chakotay »

mr_Vulcan schreef:Ik kan me wel vinden in het verhaal van de vele verschillende parallelle dimensies. Je reist terug om je hondje te redden dat eigenlijk de oorzaak is van het bouwen van je tijdmachine zullen we zeggen. Maar omdat je je hondje red zal dit dan eigenlijk nooit gebeuren. Je zou denken dat je dan nooit je tijdmachine bouwde in de eerste plaats. Maar hoe kon je dan terug om je hondje te redden en andersom? Je veranderd de toekomst. Echter blijf je toch bestaan en je hondje in leven omdat je je nu in deze tijd bevind. Wanneer je dan terug naar de toekomst gaat, zal je hondje gewoon leven, maar in een parallel universum.

Does this make any sense?
Hebben jullie mijn post wel gelezen?
Cmdr Chakotay schreef:
Nightraven schreef:Stel, je gaat terug in de tijd en vermoord je vader (of moeder), dan zul je nooit worden geboren, en daarmee had je dus nooit naar het verleden kunnen reizen om je vader te vermoorden... dan zou je al alternatieve tijdlijnen krijgen, 1 tijdllijn waarin je nooit geboren wordt en 1 waarin je gewoon (zonder terug te reizen) door gaat met je huidige leventje... ik geef toe; het blijft een moeilijk onderwerp. :huh:
Tijdparadoxen, altijd leuk. Ik heb hier een keer een halve schooldag over zitten praten met wat vrienden. :)

Anyway, je kan denk ik wel gewoon terugom je vader te vermoorden want zodra hij dood is, is de toekomst waar jij uit komt weg. Maar jij zit ondertussen nog voor het gedeelte wat weg is. En je lichaam bestaat gewoon uit moleculen dus die blijven fijn in de tijd waar je vader overleedt. Zeg maar dat er zodra je terugreist in de tijd, er 2 versies van jou zijn (dit is ter verduidelijking, zal wel niet zo zijn). 1 versie (jezelf, waar je mee terugreist), zit voor de veranderde toekomst en wordt dus niet 'aangetast'. De andere versie echter, zit in de toekomst (waar je vandaan komt) en wordt dat wel.

Snapt iemand dit? :huh:
Gebruikersavatar
BrainZer
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 591
Lid geworden op: 19 aug 2003, 00:42

Bericht door BrainZer »

X5-453 schreef:leuke sites. tijdreizen is natuurlijk erg leuk maar of het ons ook ooit lukt dan zouden we dat nu toch moeten merken. stel nou. mijn hondje word doodgereden en daar ben ik kapot van. dan zeg ik tegen mijzelf dat ik een tijdmachine ga bouwen en dan ga ik terug in tijd. ik red mijn hondje maar dan verander ik wel de toekomst met de tijdmachine er bij.
Op dat paradox hebben ze nog steeds geen andwoord maar wel meningen.
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Cmdr Chakotay schreef:Hebben jullie mijn post wel gelezen?
Ja tuurlijk. Denk je dat omdat ik eigenlijk in principe hetzelfde typ als jij? Ik bevestig alleen mijn deel, waar ik het over eens ben enja. Dat komt overeen met het jouwe. Dit is zo interessant dat ik alles doorgelezen heb.
Gebruikersavatar
onok
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 129
Lid geworden op: 12 dec 2002, 18:56
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door onok »

leuk, een rijdreizen topic, mijn favoriet :)

et leuke is dat elke sci-film anders met tijdreizen omgaat.
neem Time machine: hier gaan ze heel gemakkelijk met tijdreizen om. Geen paradoxen etc. Hij kan gewoon niet voorkomen dat zn vriendin doodgaat.

Back to the future doet het echt leuk. Vooral het einde van deel 2 waarin hij dus weer terug is in '53 en opnieuw daar weg moet zien te komen (I 'm back FROM the future :p).

In Stargate SG1, de episode waarom ze trug gaan naar de jaren 60 vind ik een van de mooiste tijdreis verhalen. Daar hebben ze het ook over het bekende grandfather paradox.
Ik vind die dan ook aardig dicht bij de realiteit uitkomen. Volgens mij kun je best naar het verleden reizen, zolang je maar niets veranderd. Dus alleen om te kijken zeg maar. Echt het kleinste dingetje kan al invloed hebben.
Vervolgens komen we in het verhaal van de paralelle werelden. Daar geloof ik dus ook in, komt ook weer terug in Back to the future. Hier word het heel leuk door Doc. uitgelegd. Doordat ze ene fout maakten en er iets veranderde in het verleden en hij toen weer terug ging naar zn eigen tijd, kwam hij in een andere wereld terecht waarin er van alles veranderd was.
een alternate future. (hij tekend dat zo leuk op een bord) Ze kunnen het dan alleen in het verleden oplossen.

Ik ben een echte time travel freak :)
nog mensen met leuke tijdreis film tips? :)
Dakkon
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 333
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:02
Contacteer:

Bericht door Dakkon »

12 Monkeys. Geniale tijdreisfilm, absoluut een van de beste.
Tijdreizen zelf is natuurlijk de grootste onzin.
Gebruikersavatar
Nightraven
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 680
Lid geworden op: 10 jul 2003, 10:08
Locatie: Nieuwleusen
Contacteer:

Bericht door Nightraven »

Sky schreef:Ik denk van zoiets: Als ze ooit tijdreizen mogelijk maken, waarom komen er geen mensen uit de toekomst, zouden ze een eerste richtlijn hebben die dat verbied....
Ik snap niks van dimenties en parallele universa en dat gedoe maar ik denk dat de mens dingen zal uitvinden die wij niets eens kunnen voorstellen....Roddenbery had een idee hoe het met de aarde zal verlopen, maar het kan veel slechter uit juist veel beter uitpakken.
Maar als tijdreizen mogelijk zal zijn dan wil ik als eerste het uitproberen en naar Babylonië gaan. :)
waarom Babylonie? gewoon nieuwsgierig. vanwege de Toren?
Gebruikersavatar
BrainZer
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 591
Lid geworden op: 19 aug 2003, 00:42

Bericht door BrainZer »

Dakkon schreef:12 Monkeys. Geniale tijdreisfilm, absoluut een van de beste.
Tijdreizen zelf is natuurlijk de grootste onzin.
Waarom is tijdreizen grootte onzin ??? |:(
Dakkon
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 333
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:02
Contacteer:

Bericht door Dakkon »

Hmm. Moeilijk. Het verleden is geweest, komt nooit meer terug, en is nergens vastgelegd. Je kunt daar simpelweg niet naar terugreizen. Nogal moeilijk voor mensen om te begrijpen, omdat het verleden voor ons zo belangrijk is. In je geheugen kun je misschien het verleden terughalen, maar dat is de enige vorm van tijdreizen die mogelijk is.
De toekomst is natuurlijk een ander verhaal. Reis 'simpelweg' met de helft van de lichtsnelheid en tijd zal voor jou langzamer gaan verstrijken. Beperkt tijdreizen is dus wel mogelijk.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

DE vraag is dan als je naar de toekomst gaat, hoe geraak je in hemelsnaam terug?
Volgens jouw methode lijkt dat niet te gaan, dus is dat een one-way-trip of zo? Vreemd, heel vreemd.
Gebruikersavatar
Cmdr Chakotay
Captain
Captain
Berichten: 2849
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:00

Bericht door Cmdr Chakotay »

onok schreef:Vervolgens komen we in het verhaal van de paralelle werelden. Daar geloof ik dus ook in, komt ook weer terug in Back to the future. Hier word het heel leuk door Doc. uitgelegd. Doordat ze ene fout maakten en er iets veranderde in het verleden en hij toen weer terug ging naar zn eigen tijd, kwam hij in een andere wereld terecht waarin er van alles veranderd was.
een alternate future. (hij tekend dat zo leuk op een bord) Ze kunnen het dan alleen in het verleden oplossen.
Euh, parallele tijdlijnen zijn tijdlijnen die naaste elkaar bestaan maar dus wel allebei bestaan. Wat je nu zegt (en wat er in de film gezegd wordt) is dat ze weer terug moeten om de tijdlijn te herstellen. Maar dan bestaat er maar 1 tijdlijn, anders kunnen ze weer terug naar hun eigen tijdlijn waar niks veranderd is omdat die OOK bestaat.
Gebruikersavatar
BrainZer
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 591
Lid geworden op: 19 aug 2003, 00:42

Bericht door BrainZer »

Dakkon schreef:Hmm. Moeilijk. Het verleden is geweest, komt nooit meer terug, en is nergens vastgelegd. Je kunt daar simpelweg niet naar terugreizen. Nogal moeilijk voor mensen om te begrijpen, omdat het verleden voor ons zo belangrijk is. In je geheugen kun je misschien het verleden terughalen, maar dat is de enige vorm van tijdreizen die mogelijk is.
De toekomst is natuurlijk een ander verhaal. Reis 'simpelweg' met de helft van de lichtsnelheid en tijd zal voor jou langzamer gaan verstrijken. Beperkt tijdreizen is dus wel mogelijk.
Met de technische inzichten die we nu hebben nog niet, maar we weten nu ook dat de wereld rond is, en niet plat. Dus wie weet.
Dakkon
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 333
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:02
Contacteer:

Bericht door Dakkon »

WAAR is dat verleden dan? Waar wordt het opgeslagen? Waar zit die informatie verstopt waar alle atomen in dit universum een half miljoen jaar geleden waren? Die informatie bestaat niet. Alleen in onze hoofdjes.
Gebruikersavatar
BrainZer
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 591
Lid geworden op: 19 aug 2003, 00:42

Bericht door BrainZer »

Dakkon schreef:WAAR is dat verleden dan? Waar wordt het opgeslagen? Waar zit die informatie verstopt waar alle atomen in dit universum een half miljoen jaar geleden waren? Die informatie bestaat niet. Alleen in onze hoofdjes.
Nu praat je over iets wat niet niet snapt, tijd is niet iets tastbaars, iedereen ervaart het, maar snapt het niet, iedereen maakt het mee, maar het is niet iets tastbaar, iedereen zit er in, aleen weet het niet. tijd kan je indelen maar niet opsparen of besparen, maar tijd is een variable, doormiddel van zwaartekracht word ruimte en tijd gebogen. Maar wat word er verbogen, ruimte is toch ook iets wat er wel is maar toch weer niet, iedereen weet dat er ruimte is maar het is niet tastbaar, want het is nix.

Al dat soort dingen hang aan elkaar, maar toch weer niet.
Dakkon
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 333
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:02
Contacteer:

Bericht door Dakkon »

Op die manier.
Uw punt?
Gebruikersavatar
BrainZer
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 591
Lid geworden op: 19 aug 2003, 00:42

Bericht door BrainZer »

Dakkon schreef:Op die manier.
Uw punt?
Dat we nog niet kunnen bewijzen of we kunnen tijd reizen of niet.
Dakkon
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 333
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:02
Contacteer:

Bericht door Dakkon »

Omdat jij het begrip ruimte-tijd niet snapt?
Gebruikersavatar
BrainZer
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 591
Lid geworden op: 19 aug 2003, 00:42

Bericht door BrainZer »

Dakkon schreef:Omdat jij het begrip ruimte-tijd niet snapt?
Tuurlijk niet, zelfs einstein begreep zijn eigen theorien niet helemaal, dus dan zal ik het ook niet snappen he |:( |:( |:(
Dakkon
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 333
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:02
Contacteer:

Bericht door Dakkon »

Wat klets je nou allemaal? Tuurlijk begreep Einstein zijn eigen theorieën wel, anders zou hij ze toch niet opstellen? 't is niet voor niets de man die de natuurkunde nieuw leven inblies. Dat jij het niet begrijpt, ok, maar laat die arme man met rust.
Gebruikersavatar
BrainZer
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 591
Lid geworden op: 19 aug 2003, 00:42

Bericht door BrainZer »

Ik zal maar stoppen om het aan je verstand te peuteren ;-(
Gebruikersavatar
Graucius Macet
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 nov 2003, 21:14
Locatie: Hamont-Achel

Travelen dedju

Bericht door Graucius Macet »

Pas een docu op BBC gezien, en ja hoor, ze zijn al bezig met time travel. Ik dacht dat ik ooit weird overkwam, maar dit sloeg alles. Eén wetenschapper zei dat er 'slechts' twee rond elkaar draaiende quantum strings (uit de string-theorie: alles, maar dan ook alles ontstaat door trillingen van strings in 10 dimensies) nodig waren. Als je rond deze strings reist, kom je terug bij het beginpunt aan nog voordat je vertrokken bent. Blijkt wiskundig steek te houden.

Het mooiste moet nog komen: er is al getimetraveled door de mens, maar slechts in één richting: de toekomst. Als je grote snelheden bereikt, gaat de tijd 'trager' dan voor iemand op aarde. Dus toen die astronaut, die van alle astronauten het langst in de ruimte had vertoefd, terug op aarde kwam, ging hij 1/10 van een seconde in de toekomst - omdat op aarde de tijd sneller was gegaan al die tijd. Maar pas met het bereiken van 'relativistische' snelheden wordt het verschil belangrijk. Aan die snelheden kun je in pakweg 8 jaar een verre bestemming bereiken, maar als je terug zou komen op aarde, zou daar 50.000 jaar gepasseerd zijn. Nog weirder wordt het met zwarte gaten. De relativiteitstheorie zegt, dat de tijd ook trager tikt dicht bij massa. Nu heeft een zwart gat zo'n zwate massa, dat als er iets door wordt opgeslorpt, je vanaf een positie ver genoeg weg, het te betreuren slachtoffer trager en treger in het gat zou zien vallen, tot dat slachtoffer uiteindelijk zou 'bevriezen' in de tijd.
Dakkon
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 333
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:02
Contacteer:

Bericht door Dakkon »

Dat laatste heeft niets met tijdreizen te maken, maar met de waarnemingshorizon van een zwart gat. Op de waarnemingshorizon is de zwaartekracht zo groot dat licht niet meer kan ontsnappen, het hangt dan als het ware stil. Ga je over de waarnemingshorizon, dan kan zelfs het licht niet meer ontsnappen (en daarmee niets meer). Op het moment dat je als zwart gat-slachtoffer voorbij de waarnemingshorizon gaat, hangt het licht dat je uitzendt als het ware stil en ben je zo'n beetje vereeuwigd, het licht dat je uitzond op dat moment dus in ieder geval.

Met relativistische snelheden kun je inderdaad in de toekomst reizen, maar het probleem is, hoe ga je terug? Zoals ik al eerder duidelijk probeerde te maken aan een persoon is het verleden voorbij, en komt het nooit meer terug.
Gebruikersavatar
Graucius Macet
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 nov 2003, 21:14
Locatie: Hamont-Achel

Strings

Bericht door Graucius Macet »

Maar wat denk je dan van de string methode? Als je rond twee om elkaar heen draaiende strings reist, kom je aan voor je vertrok?
Gebruikersavatar
Graucius Macet
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 nov 2003, 21:14
Locatie: Hamont-Achel

Krauss

Bericht door Graucius Macet »

Net nog iets opgezocht in Physics of Star Trek dat ik me vaag herinnerde. Vogens auteur Krauss is de theorie van Einstein zo opgesteld, dat timetravel wordt 'aangemoedigd' en zelfs de paradoxen die ermee gepaard gaan. Krauss - zlef professor in één of andere tak van de cosmologie - stelt het zo: "The problem is, that Einstein's equations of general relativity not only do not directly forbid such possibilities - time travel en de ermee gepaard gaande paradoxen - , they encourage them."

Nog een tweede methode van time travel wordt gegeven, maar misschien istie wat moeilijk uit te leggen zonder illustratie. Stel je even een stuk rubber sheet voor (die natuurlijk door moet gaan voor spacetime). Plooi deze sheet dubbel zoals je een stuk papier dubbel plooit. Nu kun je - gebruik makend van materiaal met negatieve energie en negatieve massa - een shortcut prikken van één punt op het sheet, naar een ander punt - het gaat om twee punten die door de plooiing dicht bij elkaar zijn gaan liggen. 't Is niet zo ver gezocht als het klinkt, er worden blijkbaar op natuurlijke wijze wormholes gevormd, maar zeer klein en van zeer korte duur. Nu, als je de onderste 'helft' warpt zodat die met de snelheid van het licht beweegt, zul je - als van van boven de wormhole ingaat en er langs onder uitgaat - in het verleden duiken, omdat in dat stukje spacetime de tijd langzamer is gaan tikken. Je komt dan natuurlijk niet alleen op een andere (vroegere) plaats in de tijd uit, maar ook op een andere plaats in de ruimte. Andersom kun je weer terug gaan.

Pfoef, ik hoop dat jullie het begrepen hebben;)
Gebruikersavatar
Dr Soong
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 62
Lid geworden op: 24 jul 2003, 15:41
Locatie: Assen

Bericht door Dr Soong »

In de tijd reizen bestaat, ik doe het mijn hele leven al. Het duurt alleen vrij lang, om een jaar in de toekomst te reizen ben ik ongeveer 365 dagen onderweg. :-P
Moet je je voorstellen, je reist naar de toekomst om naar je kinderen te kijken, je weet hun namen, en je gaat weer terug naar je eigen tijd, en je noemd je kinderen hetzelfde zonder er over na te denken waarom je ze eigenlijk zo hebt genoemd. Je zou denken dat dat niet uit maakt, maar dat is niet waar
Volgens mij bewijst dit al dat het niet kan.
Stel je voor we kunnen nu in de tokomst reizen. Daar komen we een revolutionaire uitvinding tegen, die jaten we en nemen die mee naar ons heden. We snappen niet hoe dat ding werkt maar we kunnen het wel namaken en gebruiken.
Zou betekenen dat we met iets werken wat nooit uitgevonden of bedacht is. Als het nooit bedacht is, hoe kan het dan bestaan?

Nou ja, hier zal iemand wel een verklaring voor hebben, ik geloof in ieder geval niet dat tijdreizen kan bestaan, maar het is wel leuk in films en series
Gebruikersavatar
Jimbo
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 679
Lid geworden op: 29 dec 2003, 01:54
Locatie: Nijmegen

Bericht door Jimbo »

Dr Soong schreef:In de tijd reizen bestaat, ik doe het mijn hele leven al. Het duurt alleen vrij lang, om een jaar in de toekomst te reizen ben ik ongeveer 365 dagen onderweg. :-P
Moet je je voorstellen, je reist naar de toekomst om naar je kinderen te kijken, je weet hun namen, en je gaat weer terug naar je eigen tijd, en je noemd je kinderen hetzelfde zonder er over na te denken waarom je ze eigenlijk zo hebt genoemd. Je zou denken dat dat niet uit maakt, maar dat is niet waar
Volgens mij bewijst dit al dat het niet kan.
Stel je voor we kunnen nu in de tokomst reizen. Daar komen we een revolutionaire uitvinding tegen, die jaten we en nemen die mee naar ons heden. We snappen niet hoe dat ding werkt maar we kunnen het wel namaken en gebruiken.
Zou betekenen dat we met iets werken wat nooit uitgevonden of bedacht is. Als het nooit bedacht is, hoe kan het dan bestaan?

Nou ja, hier zal iemand wel een verklaring voor hebben, ik geloof in ieder geval niet dat tijdreizen kan bestaan, maar het is wel leuk in films en series
idd, zoiets kan toch helemaal niet, we leven toch nu en je toekomst staat echt nog niet vast. Ik snap niet dat mensen daar in kunnen geloven. 8-)
Plaats reactie