Federation Cloaking Device

Warpdrive, wormholes, phasers ... en meer Star Trek technologie.

Moderator: mr_Vulcan

Gebruikersavatar
ESS-Disender
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 443
Lid geworden op: 04 jan 2004, 14:08
Contacteer:

Bericht door ESS-Disender »

Er is ook een episode van de Enterprise eh....E meende ik die wordt aangevallen door een axis schip. Tis wel grappig hoe de reageerde. Als ze er achter konden komen of de Enterprise, hun kon zien zouden ze aanvallen zo niet, dan werkte de cloack dus goed. :-D 8-)
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

ESS-Disender schreef:Er is ook een episode van de Enterprise eh....E meende ik die wordt aangevallen door een axis schip. Tis wel grappig hoe de reageerde. Als ze er achter konden komen of de Enterprise, hun kon zien zouden ze aanvallen zo niet, dan werkte de cloack dus goed. :-D 8-)
Iemand die deze post voor me kan ontcijferen? :?

1) De E-E heeft nooit een cloaking device gehad, laatste was de Defiant die een Romulaans systeem gebruikte voor operaties in het Gamma Quadrant en de Pegasus uit TNG.

2) De E-E is tot nu toe aangevallen door: de Borg, De So'Na en de Scimitar. Wat bedoel je met de Axis?
Gebruikersavatar
ESS-Disender
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 443
Lid geworden op: 04 jan 2004, 14:08
Contacteer:

Bericht door ESS-Disender »

duur woord voor vijand :)
Gebruikersavatar
Jason B
Commander
Commander
Berichten: 1326
Lid geworden op: 06 aug 2003, 17:33
Locatie: Leiden

Bericht door Jason B »

even een vraagje hoor:

werd er niet in TNG aflevering "The Pegasus" gezegt dat de Federation geen cloacking mag hebben, omdat dat oneerlijk zou zijn tegenover anderen. Dat daar zelfs een Treaty op afgesloten is ( weet niet cker maar de "treaty of elderon" ofzoiets )
Gebruikersavatar
ESS-Disender
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 443
Lid geworden op: 04 jan 2004, 14:08
Contacteer:

Bericht door ESS-Disender »

:)
Gebruikersavatar
ESS-Disender
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 443
Lid geworden op: 04 jan 2004, 14:08
Contacteer:

Bericht door ESS-Disender »

:)
Gebruikersavatar
Jimbo
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 679
Lid geworden op: 29 dec 2003, 01:54
Locatie: Nijmegen

Bericht door Jimbo »

Jason B schreef:even een vraagje hoor:

werd er niet in TNG aflevering "The Pegasus" gezegt dat de Federation geen cloacking mag hebben, omdat dat oneerlijk zou zijn tegenover anderen. Dat daar zelfs een Treaty op afgesloten is ( weet niet cker maar de "treaty of elderon" ofzoiets )
Section31 schreef: the Treaty of Algeron verbied de Federation om een cloaking device te gebruiken.
In 2371 kwam daar verandering in toen de Romulans een cloaking device leenden aan de Federation die werd ingebouwd in de Defiant.
verder staat het allemaal uitgelegt op de vorige pagina. 8-)
Gebruikersavatar
Jim Kirk
Commander
Commander
Berichten: 1402
Lid geworden op: 11 jun 2002, 11:57
Locatie: Scheveningen/Den Haag

Bericht door Jim Kirk »

Ik denk dat het ook meer een kwestie is van het doeleinde van de Cloack. Cloacking technology is vaak gebruikt voor militaire doeleinden, meestal offensief. Aanegezien The Federation, Starfleet niet voor directe militaire doeleinde gebruikt is een Cloacking Device onnodig. Het zou wantrouwen opwekken bij nieuwe rassen en oude vrienden.

Voor de Romulans is dit deel van hun cultuur, dus cloacking is niet echt appart want is deel van hun cultuur. Voor Klingons is het feit dat ze jagers zijn. Daarom zullen zij het gebruiken.

De Defiant was gewoon een oorlogsschip, ook al wil Starfleet het niet zo noemen. Daarom was een Cloacking Device wel van nut.

Het feit dat de Borg het niet gebruiken is vanwege 2 redenen.

1: Angst aanjagen
2: Verspilling van Energie. Denk eens na hoeveel energie je nodig heb om een Cube te kunnen Cloacken.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Ik vind het totaal onlogisch dat de Borg geen cloaking gebruikt, het is juist een verrassingsmethode, vlieg je gerust door de ruimte, kom je wat planeetjes tegen, decloak, assimilate en re-cloak. Zou ik toch doen als Borg, maar ja er zijn wel meer onlogische dingen aan de Borg.

Dat een cloak verspilling is van energie voor de Borg kun je niet weten, het is best mogelijk dat de Borg een energiebron assimileert die dat aankan.
Gebruikersavatar
Jim Kirk
Commander
Commander
Berichten: 1402
Lid geworden op: 11 jun 2002, 11:57
Locatie: Scheveningen/Den Haag

Bericht door Jim Kirk »

Nebulaguy schreef:Zou ik toch doen als Borg, maar ja er zijn wel meer onlogische dingen aan de Borg.
Bedoel je niet dat zouden WIJ doen als borg?

Je bent niet eens een goede Borg *D
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Jim Kirk schreef:
Nebulaguy schreef:Zou ik toch doen als Borg, maar ja er zijn wel meer onlogische dingen aan de Borg.
Bedoel je niet dat zouden WIJ doen als borg?

Je bent niet eens een goede Borg *D
:pray2: volledig juist, nu ja je snapt wel wat ik bedoel he. :)
Gesloten