aan de tekening die ik van de bus heb gezien zal er bij het ontploffen van de waterstof tanks volgens mij een redelijke krater ontstaan, er liggen volgens de tekening 8 tanken met waterstof in die bus , ik zal proberen of ik de inhoud van 1 zo'n tank (of het totaal) ergens kan vinden.
Ik heb hem net gezien. Maar in deel 2 word pas gesproken over de veiligheid. Laten we daar maar een op wachten. Ik denk dat er dan een heleboel vragen worden beandwoord.
ze hebben recentelijk een chip ontwikkeld met een kleine brandstof cel erin. je doet een druppel methanol in de chip en hij levert energie. als je nu een heleboel van deze chips achter elkaar schakeld krijg je voldoende energie om iets mee te doen. en de kans op een explosie is dan gering want elke chip is er op gebouwd NIET te exploderen.
Quasar schreef:1 druppel is genoeg voor een paar dagen dus je hoeft zelf geen tank mee te nemen. En is er bij een benzine station ook geen explosie gevaar.
Maar die ene druppel heeft toch een recipient nodig, een omhulsel om het te bewaren?
Quasar schreef:ze hebben recentelijk een chip ontwikkeld met een kleine brandstof cel erin. je doet een druppel methanol in de chip en hij levert energie. als je nu een heleboel van deze chips achter elkaar schakeld krijg je voldoende energie om iets mee te doen. en de kans op een explosie is dan gering want elke chip is er op gebouwd NIET te exploderen.
Stond vanochtend weer neen stukje over in de krant. Peugot had een waterstofbrandweerauto gemaakt. UHm, hij leek op een 307 met een batman achterkant . Daarnaast werd er ook bijgezegd dat waterstofauto's pas massaal geproduceert zullen worden in 2010.
Met andere woorden, de technologie word op de lange baan geschoven. Ga me niet zeggen, dat moest waterstof de wonderbrandstof zijn, dat ze na zovele jaren onderzoek nog niet tot iets concreet zouden gekomen zijn.
Je moet veel maatregelen nemen wil het tegenwoordig "veilig" verklaard worden! Daarom duurt het zo lang. Daarnaast een fabriek is nu ingesteld op een auto die op benzin/dies/gas rijd. Een waterstof auto moet totaal anders gebouwd worden!
Waterstof en water horen bij elkaar. Als er 1 land ook maar goed is in waterbeleid en kennis van water dan is Nederland dat. Daarnaast bezitten wij ook nog eens technologie!
Die tanks zit trouwens geen pure waterstof in hoor, die lui zijn ook niet gek. 't zit opgeslagen in een metaal, ik d8 dat het een Metaalhydride-principe was (Waterstof geïoniseerd in metaalrooster)... zet stroom op je metaal en er komt waterstofgas vrij. Zou je tank scheuren dan komt er een klein beetje lekgas vrij uit de leidingen maar meer ook niet, dit is niet genoeg om een krater van 2 vierkante kilometer te slaan ... met een terugslagklepje is dat ook nog op te vangen. MH-principe kennen we denk ik wel van de nieuwere digitale camera-batterijen.