Com-badges!!

Warpdrive, wormholes, phasers ... en meer Star Trek technologie.

Moderator: mr_Vulcan

Gebruikersavatar
Jason B
Commander
Commander
Berichten: 1326
Lid geworden op: 06 aug 2003, 17:33
Locatie: Leiden

Com-badges!!

Bericht door Jason B »

Is het jullie wel eens opgevallen dat er niets van die Com systems klopt! Neem nou als voorbeeld dit:

Captain Picard drukt op zijn com badge. Dan zegt hij "Picard to Laforge" en meestal (als het werkt) zegt Laforge dan "Laforge here".

Maar als Captain Picard (of iemand anders, maakt niet uit wie) zegt "Picard to Laforge" DAN pas moet hij overgeschakeld worden naar Laforge, omdat de computer DAN pas weet naar wie hij doorgeschakeld moet worden.

Hoe kan het dan dat je soms in een scene ziet (weer voorbeeld van Picard en Laforge) dat Picard net nadat hij zegt "Picard..", wordt overgeschakeld naar een scene waar je Laforge ziet en uit zijn combadge hoort: ".. to Laforge".
Op dat moment weet de computer toch nog niet dat hij laforge wil. Anders zou picard naar iedereen worden doorgestuurd, totdat de compu weet dat hij laforge wil.

trouwens het is niet alleen in dat soort scene's, ook in alle scene's waar je "huppeldepup to huppeldeput" hoort klopt het nie.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Ach man laat de fun toch niet vergallen door zo kleine details. Mij stoort dat dus echt niet hoor. |:(
Gebruikersavatar
Jason B
Commander
Commander
Berichten: 1326
Lid geworden op: 06 aug 2003, 17:33
Locatie: Leiden

Bericht door Jason B »

nee het stoort mij niet, maar ik vroeg het mij nou gewoon af of mijn theorie klopte. Ik vind het juist wel lachen. ik vroeg het mij dus alleen af en stoort mij dus niet!
Gebruikersavatar
Scarface18
Commander
Commander
Berichten: 1069
Lid geworden op: 11 jan 2003, 22:39
Locatie: nieuw-lekkerland
Contacteer:

Bericht door Scarface18 »

bij radiotechniek van nu wordt ook altijd gezegd

A to B en dit hoort iedereen,


maar met zoveel mensen op een schip zou je daar gestoord van worden dus dat werkt ook niet
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Wat dat betreft zat TOS veel beter in elkaar. Daar moest je naar de muur lopen, want alleen daar zat een paneeltje dat je in moest drukken voor contact. De flipflap van Kirk werkt van buitenaf naar zo'n zelfde paneeltje dus dat was nooit een probleem.

Maar idd, zelf heb ik daar ook wel eens aan gedacht dat de communicator veel sneller werkt. Maar het blijft natuurlijk wel leuk.
Nog zo iets. Als je bijv. zegt. "Picard to Bridge", wie bepaald dan wie antwoord geeft? Er is al genoeg aangetoond dat het ene moment Data antwoord geeft en een andere keer Riker terwijl ze beide op de brug aanwezig zijn. Das ook raar. :)
Gebruikersavatar
Caretaker
Commander
Commander
Berichten: 1130
Lid geworden op: 04 mar 2003, 21:42

Bericht door Caretaker »

mr_Vulcan schreef:Wat dat betreft zat TOS veel beter in elkaar. Daar moest je naar de muur lopen, want alleen daar zat een paneeltje dat je in moest drukken voor contact. De flipflap van Kirk werkt van buitenaf naar zo'n zelfde paneeltje dus dat was nooit een probleem.

Maar idd, zelf heb ik daar ook wel eens aan gedacht dat de communicator veel sneller werkt. Maar het blijft natuurlijk wel leuk.
Nog zo iets. Als je bijv. zegt. "Picard to Bridge", wie bepaald dan wie antwoord geeft? Er is al genoeg aangetoond dat het ene moment Data antwoord geeft en een andere keer Riker terwijl ze beide op de brug aanwezig zijn. Das ook raar. :)
ook heel opvallend dat degen die antwoord juist altijd degene is die hij nodig is.
Gebruikersavatar
RegBarclay
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 438
Lid geworden op: 21 jul 2003, 11:34

Bericht door RegBarclay »

De scene van voyager shiet me te binnen waarbij Tuvok op de brug via de commbadge contact opnemt met Kim. In deze scene zie je Tuvok op de achtergrond op zijn commbadge drukken en zecht Tuvok to Ensign Kim.

Dat hoort Kim op hetzelfde moment als Tuvok dat zecht.

Technologie is snel, maar zo snel dat het vantevoren al weet naar wie de commsignaal moet gaan? denk het niet.
Gebruikersavatar
Jadzia
Commander
Commander
Berichten: 1895
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:52
Locatie: Nuland

Re: Com-badges!!

Bericht door Jadzia »

Jason B schreef:Hoe kan het dan dat je soms in een scene ziet (weer voorbeeld van Picard en Laforge) dat Picard net nadat hij zegt "Picard..", wordt overgeschakeld naar een scene waar je Laforge ziet en uit zijn combadge hoort: ".. to Laforge".
Op dat moment weet de computer toch nog niet dat hij laforge wil. Anders zou picard naar iedereen worden doorgestuurd, totdat de compu weet dat hij laforge wil.
Heel eenvoudig: Picard zegt "Picard to LaForge." en vervolgens hoort LaForge uit zijn combadge "Picard to LaForge." Het zou alleen stom zijn als je dit allebei hoorde, vandaar dat ze in de Picard-scene alleen "Picard.." hoort en in de LaForge-scene alleen ".. to LaForge." :-D
Gebruikersavatar
MiVo
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 637
Lid geworden op: 02 feb 2003, 22:32
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Bericht door MiVo »

Waar mensen al niet op letten zeg. :{
Gebruikersavatar
Jimbo
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 679
Lid geworden op: 29 dec 2003, 01:54
Locatie: Nijmegen

Bericht door Jimbo »

mr_Vulcan schreef:Wat dat betreft zat TOS veel beter in elkaar. Daar moest je naar de muur lopen, want alleen daar zat een paneeltje dat je in moest drukken voor contact. De flipflap van Kirk werkt van buitenaf naar zo'n zelfde paneeltje dus dat was nooit een probleem.

Maar idd, zelf heb ik daar ook wel eens aan gedacht dat de communicator veel sneller werkt. Maar het blijft natuurlijk wel leuk.
Nog zo iets. Als je bijv. zegt. "Picard to Bridge", wie bepaald dan wie antwoord geeft? Er is al genoeg aangetoond dat het ene moment Data antwoord geeft en een andere keer Riker terwijl ze beide op de brug aanwezig zijn. Das ook raar. :)
over dat laatste:
degene die in command is zal antwoorden, omdat hij opdat moment de 'baas' is on the bridge. 8-)
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Jimbo schreef:
mr_Vulcan schreef:Bla, bla.....Nog zo iets. Als je bijv. zegt. "Picard to Bridge", wie bepaald dan wie antwoord geeft? Er is al genoeg aangetoond dat het ene moment Data antwoord geeft en een andere keer Riker terwijl ze beide op de brug aanwezig zijn. Das ook raar. :)
over dat laatste:
degene die in command is zal antwoorden, omdat hij opdat moment de 'baas' is on the bridge. 8-)
Het is toch al eens voorgekomen dat Data antwoorde terwijl Riker op de brug zat. Maar toevallig moest Picard toch Data hebben.....Hmmmmm.
Gebruikersavatar
Jimbo
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 679
Lid geworden op: 29 dec 2003, 01:54
Locatie: Nijmegen

Bericht door Jimbo »

mr_Vulcan schreef:
Jimbo schreef:
mr_Vulcan schreef:Bla, bla.....Nog zo iets. Als je bijv. zegt. "Picard to Bridge", wie bepaald dan wie antwoord geeft? Er is al genoeg aangetoond dat het ene moment Data antwoord geeft en een andere keer Riker terwijl ze beide op de brug aanwezig zijn. Das ook raar. :)
over dat laatste:
degene die in command is zal antwoorden, omdat hij opdat moment de 'baas' is on the bridge. 8-)
Het is toch al eens voorgekomen dat Data antwoorde terwijl Riker op de brug zat. Maar toevallig moest Picard toch Data hebben.....Hmmmmm.
dat zou ik zo niet weten, mischien dat iemand anders dat weet??
Gebruikersavatar
Dr Soong
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 62
Lid geworden op: 24 jul 2003, 15:41
Locatie: Assen

Bericht door Dr Soong »

Het is toch al eens voorgekomen dat Data antwoorde terwijl Riker op de brug zat. Maar toevallig moest Picard toch Data hebben.....Hmmmmm
Als Picar Data moest hebben zal hij toch wel gezegd hebben "Picard to Data" Als hij dus om de brug vroeg zal het hem wel niet boeien wie hij krijgt omdat zowel Data als Riker of wie dan ook hem had kunnen helpen.

Misschien heb je een voorbeeld, waarin hij vraagt om de brug en data krijgt wat net de bedoeling was. Of dat hij om enginering vraagt en bar aan de lijn krijgt, wat ook net de bedoeling was. (liijkt me geweldig, nooit meer verkeerd draaien omdat je telefoon precies wie hij bellen moet, ook al bel je een ander)
Gebruikersavatar
WJP
Ensign
Ensign
Berichten: 173
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:03
Locatie: skearnegoutum
Contacteer:

Bericht door WJP »

de computer weet het omdat het in het script staat.....


:+
Gebruikersavatar
ramonasno
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 411
Lid geworden op: 01 dec 2003, 15:51
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door ramonasno »

^ Ja da's de meest logische verklaring.
En ook de enige die mijn zielige breintje kan bevatten..
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

ramonasno schreef:^ Ja da's de meest logische verklaring.
En ook de enige die mijn zielige breintje kan bevatten..
Ach, bekijk het zo:

Het is wel leuk om allerlei technologische verklaringen te zoeken, puur voor de haalbaarheid én om een zo breed mogelijk publiek aan te spreken, mag men het niet te ver zoeken. Trek is er niet alleen voor Trekkies he,althans dat hoop ik toch.
Gebruikersavatar
Caretaker
Commander
Commander
Berichten: 1130
Lid geworden op: 04 mar 2003, 21:42

Bericht door Caretaker »

ok dan ff een leuke verklaring

de computer neemt het op, kijkt naar wie het toe moet en speelt het daar weer af :P
Gebruikersavatar
Jimbo
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 679
Lid geworden op: 29 dec 2003, 01:54
Locatie: Nijmegen

Bericht door Jimbo »

Caretaker schreef:ok dan ff een leuke verklaring

de computer neemt het op, kijkt naar wie het toe moet en speelt het daar weer af :P
Das wel weer een hele simpele :-D cool 8-)
Gebruikersavatar
Jimbo
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 679
Lid geworden op: 29 dec 2003, 01:54
Locatie: Nijmegen

Bericht door Jimbo »

Caretaker schreef:ok dan ff een leuke verklaring

de computer neemt het op, kijkt naar wie het toe moet en speelt het daar weer af :P
Das wel weer een hele simpele :-D cool 8-)
Gebruikersavatar
ESS-Disender
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 443
Lid geworden op: 04 jan 2004, 14:08
Contacteer:

Bericht door ESS-Disender »

Ook die designs van combadges zijn vet cool.

Ik vind die van voyager (ben de tijd ff vergeten) echt super. Ook die daarna komt, vet beter. Die in alternative time ofzo, die data had bedacht vond ik ook cool.

Maar gaat om de functie :-P
Gebruikersavatar
ESS-Disender
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 443
Lid geworden op: 04 jan 2004, 14:08
Contacteer:

Bericht door ESS-Disender »

er was ook een technische tekening van de combadge, zou dat waar kunnen zijn? dus zou het zo kunnen zijn dat hij in startrek echt zo zou werken? hoe doen ze dat anders? knippen-plakken?

ook als je een stukje ziet waarop tuvok raar doet in zijn stoel, dan zie je dat zijn combadge af is gevallen, waar zijn ze mee vastgemaakt? klitteband?
Gebruikersavatar
Jimbo
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 679
Lid geworden op: 29 dec 2003, 01:54
Locatie: Nijmegen

Bericht door Jimbo »

ESS-Disender schreef:er was ook een technische tekening van de combadge, zou dat waar kunnen zijn? dus zou het zo kunnen zijn dat hij in startrek echt zo zou werken? hoe doen ze dat anders? knippen-plakken?

ook als je een stukje ziet waarop tuvok raar doet in zijn stoel, dan zie je dat zijn combadge af is gevallen, waar zijn ze mee vastgemaakt? klitteband?
ze zullen idd op een simpele manier vastgemaakt worden.
niet zoals je ze ziet in de serie, dat ie met ene klikje vast gaat. 8-)
Gebruikersavatar
Jason B
Commander
Commander
Berichten: 1326
Lid geworden op: 06 aug 2003, 17:33
Locatie: Leiden

Bericht door Jason B »

ESS-Disender schreef:ook als je een stukje ziet waarop tuvok raar doet in zijn stoel, dan zie je dat zijn combadge af is gevallen, waar zijn ze mee vastgemaakt? klitteband?
Op een van de TNG dvd boxen (ik geloof box 7) leid Counselor Troi ons door de set van TNG. Je ziet dan alle maskers en make-up en ook de pakken. Op een gegeven moment houdt ze zo'n pak omhoog en je ziet dat er een klein stukje klitteband op zit. daarover zegt ze inderdaad dat dat stukje is voor het bevestigen van de Com-badge
Gebruikersavatar
ESS-Disender
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 443
Lid geworden op: 04 jan 2004, 14:08
Contacteer:

Bericht door ESS-Disender »

Ik meende al dat ze dat zo deden vond ik namelijk op internet, zou dat stukje best wel eens willen zien.....
Gebruikersavatar
Drone01
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 102
Lid geworden op: 08 jan 2004, 04:26
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Drone01 »

Als we gaan letten op foutjes of onlogische dingen in de serie dan weet ik er ook nog een paar : Seat belts in de shuttle ? Heeft men geen personal protection fields hiervoor ? Of de turboliften, die zijn nogal langzaam, je ziet ze soms hele gesprekken houden in zo'n turbolift.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Personal Protection Field? Als je een forcefield bedoelt heb ik toch liever seat belts hoor, tegen een force field botsen is nu niet echt je lievelingsbezigheid.

Hoe weet je hoe snel of traag die liften gaan, dat kunnen serieuze afstanden zijn dat ze afleggen he, vooral in DS9 van de woonring naar ops. Dat is een hele eind lopen hoor.
Gebruikersavatar
Drone01
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 102
Lid geworden op: 08 jan 2004, 04:26
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Drone01 »

Nee, geen forcefield, maar een shield, net zoéén als die om het schip hangt, maar dan voor persoonlijk gebruik.

En de liften... die van de Petronas Towers zijn nog sneller denk ik :)
Gebruikersavatar
ESS-Disender
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 443
Lid geworden op: 04 jan 2004, 14:08
Contacteer:

Bericht door ESS-Disender »

heeft ook zo z'n charme :P
Gebruikersavatar
ESS-Disender
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 443
Lid geworden op: 04 jan 2004, 14:08
Contacteer:

Bericht door ESS-Disender »

toch tis wel maf hoe ze dat doen, toch maar weer met plakband, dat kun je ook in voyager zien, de 1e of 2e aflevering van the caretaker. Tom die laat iemand anders overstralen door zijn combadge op iemand anders te spelden.... hoe doen ze dat dan?,of nee, tom die laat kes zijn combadge vasthouden, hoe wordt tom dan terug gestraald? ze kunnen namelijk niet op de persoonlijke materie vaststellen omdat de "schoten"van de caretaker die verstoord :S maarja, blijft mooi :)
Gebruikersavatar
Jimbo
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 679
Lid geworden op: 29 dec 2003, 01:54
Locatie: Nijmegen

Bericht door Jimbo »

wel ff OFF Topic:
Drone01 schreef:Seat belts in de shuttle ? Heeft men geen personal protection fields hiervoor ?
waar hebben ze uberhaupt een seatbeld voor nodig, door dat ze in de ruimte zijn met een zwaartekrachtgedoetje, heb je ze niet nodig.

je ziet ze ook wel eens als er mensen staan op de brug en ze moeten een manouvre doen dat ze allemaal een beetje meebuigen naar de zijkant zoals bij een gewone auto bv. dit kan niet doordat je in de ruimte zit met je zwaartekrachtgedoe in de vloer.

moest ik ff kwijt 8-)
Plaats reactie