Wormholes en zwarte gaten

Warpdrive, wormholes, phasers ... en meer Star Trek technologie.

Moderator: mr_Vulcan

Gebruikersavatar
Greetje
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 512
Lid geworden op: 22 mei 2003, 00:59
Locatie: Groningen

Wormholes en zwarte gaten

Bericht door Greetje »

Ik heb totaal geen verstand van techniek, maar ik heb wel twee prangende vragen.

Ik heb geen idee of er al zo'n soortgelijk topic bestaat, maar bestaan wormholes nou echt of is het ficktie?

En als ze wel bestaan zijn ze dan verwant aan zwarte gaten?

Das mijn wormholevraag nu mijn zwarte gatenvraag:

Hoe zouden we grip kunnen krijgen op zwarte gaten?
Ik denk dat ze niet alleen gevaarlijk zijn maar ook heel handig.

Ik denk dat het handig is omdat we dan de zwarte gaten die er al zijn beter kunnen besturen

Als we controle kunnen krijgen op een zwart gat om die te kunnen besturen bijv. om een kunstmaan of ander apperaat sneller naar andere zonnenstelsels te kunnen loodsen. Door de zwaartekracht van een zwart gat dat echter voldoende op veilige afstand is met nog een paar planeten en sterren ertussen denk ik dat het wel mogelijk is alleen weet ik nog niet goed hoe.
Wat denken jullie?
POLY 5
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 73
Lid geworden op: 14 jan 2003, 13:01

Bericht door POLY 5 »

Nou, Ik weet dat zwarte gaten zó sterk zijn dat deze planeten en sterren "op zuigen" en dat zelfs licht niet uit zwarte gat kan onstappen.
Niets kan de zwaartekracht hiervan ontsnappen.

Dus als je een kunstmaan er naartoe zou sturen, zodat het zwarte gat die een enorme zwiepert zou geven, zal de kunstmaan gewoon "op gezogen" worden.

Zwarte gaten vele vele malen groter dan onze zonnestelsel!!
Je kunt het een beetje vergelijken een wervelstorm, waarbij de aarde zo groot is als een knikker.
Gebruikersavatar
Caretaker
Commander
Commander
Berichten: 1130
Lid geworden op: 04 mar 2003, 21:42

Bericht door Caretaker »