Holo-emitter van The Doctor

Warpdrive, wormholes, phasers ... en meer Star Trek technologie.

Moderator: mr_Vulcan

Plaats reactie
Siebe
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 mar 2004, 18:10
Locatie: Franeker
Contacteer:

Holo-emitter van The Doctor

Bericht door Siebe »

Hey, vraagje over de holo-emitter van de dokter in VOY:

Als het goed is kan de doctor hier direct op worden geactiveerd, ze houden dat dingetje dus in de lucht, drukken op het knopje met een klein pennetje ofzo en de doctor verschijnt met dat ding aan zijn arm.

Maar nu is de prikkelende vraag: wat als je de emitter nou een metertje hoger of lager houd? Verschijnt hij dan vliegend, hurkend, dwars door de grond/plafond? Ik weet het, rare vraag, maar hij houd me nu al 2 dagen bezig ;)
Gebruikersavatar
Albi
Commander
Commander
Berichten: 1732
Lid geworden op: 11 jun 2002, 19:51
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Albi »

Als je hem lager houdt zit dat ding gewoon op zijn broek ofzo :P
Gebruikersavatar
Nightraven
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 680
Lid geworden op: 10 jul 2003, 10:08
Locatie: Nieuwleusen
Contacteer:

Re: Holo-emitter van The Doctor

Bericht door Nightraven »

Siebe schreef:Hey, vraagje over de holo-emitter van de dokter in VOY:

Als het goed is kan de doctor hier direct op worden geactiveerd, ze houden dat dingetje dus in de lucht, drukken op het knopje met een klein pennetje ofzo en de doctor verschijnt met dat ding aan zijn arm.

Maar nu is de prikkelende vraag: wat als je de emitter nou een metertje hoger of lager houd? Verschijnt hij dan vliegend, hurkend, dwars door de grond/plafond? Ik weet het, rare vraag, maar hij houd me nu al 2 dagen bezig ;)
hangt er denk ik vanaf of "noclip" wel of niet aan staat. :-P
Gebruikersavatar
Jason B
Commander
Commander
Berichten: 1326
Lid geworden op: 06 aug 2003, 17:33
Locatie: Leiden

Bericht door Jason B »

Siebe schreef:Hey, vraagje over de holo-emitter van de dokter in VOY:

Als het goed is kan de doctor hier direct op worden geactiveerd, ze houden dat dingetje dus in de lucht, drukken op het knopje met een klein pennetje ofzo en de doctor verschijnt met dat ding aan zijn arm.

Maar nu is de prikkelende vraag: wat als je de emitter nou een metertje hoger of lager houd? Verschijnt hij dan vliegend, hurkend, dwars door de grond/plafond? Ik weet het, rare vraag, maar hij houd me nu al 2 dagen bezig
Ik denk idd ook dat het net zoals Albi al zegt, gewoon op de broek komt. Het is natuurlijk zo dat Hij helemaal moet staan. Dus verschijnt hij gewoon zoals het hoort. Kijk maar naar de aflevering Renaissance Man. Daar zie je de dokter zonder mobile etmitter, omdat die op zijn enkel zit. Dus maakt het niet zo uit.
Siebe
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 mar 2004, 18:10
Locatie: Franeker
Contacteer:

Bericht door Siebe »

Haha @ "noclip" *D |:(

Oke, bedankt voor het antwoord.. Vroeg ik me zo af omdat hij -altijd- op zijn arm zit als ze hem activeren. Maar ja, wat als je hem nou een metertje HOGER houd.. Hou ie dan zijn arm omhoog ofzo? :P
Gebruikersavatar
Jason B
Commander
Commander
Berichten: 1326
Lid geworden op: 06 aug 2003, 17:33
Locatie: Leiden

Bericht door Jason B »

Nee ik denk het niet, hij zit dan op zijn hoofd geplakt. Of sterker nog, ik denk dat hij dat helemaal nergens op zit geplakt. De dokter wordt niet zomaar groter of kleiner, dus denk ik dat je die etmitter dan vast moet houden, en dat hij dan gewoon loopt maar niet dat het vast zit aan zijn lijf.
Siebe
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 mar 2004, 18:10
Locatie: Franeker
Contacteer:

Bericht door Siebe »

Of dat de doc dus zweeft.. Zou kunnen, zo zwaar issie niet :)
Arphetic
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 350
Lid geworden op: 05 apr 2004, 20:44
Locatie: Uh ??

Bericht door Arphetic »

Dat ding heeft toch een bereik van 2 of 3 meter?
Gebruikersavatar
Caretaker
Commander
Commander
Berichten: 1130
Lid geworden op: 04 mar 2003, 21:42

Bericht door Caretaker »

lol, dan houden we dat ding op 4 meter, dan valt hij buiten het bereik :P
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

In een ep waar B'ellana hem activeerde (was volgens mij met dat geschifte hologram) zat ze op de grond. Toen de Doc geactiveerd werd zat hij ook op de grond. :)
Hangt er dus vanaf welke hoogte je hem activeerd.
Gebruikersavatar
Praxis1
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 324
Lid geworden op: 26 apr 2004, 13:56
Locatie: Roosendaal

Bericht door Praxis1 »

volgens mij is de holo-emitter slim genoeg om niet op zijn kop, hurkend, liggend, binnenstebuiten of wat dan ook, een projectie (want dat is het) te kunnen maken die een correcte houding heeft.
Gebruikersavatar
enterprise E
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 750
Lid geworden op: 11 jun 2002, 14:47
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door enterprise E »

zal wel voor geprogrameerd staan... :)
Gebruikersavatar
Praxis1
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 324
Lid geworden op: 26 apr 2004, 13:56
Locatie: Roosendaal

Bericht door Praxis1 »

Techniek staat voor niets
Gebruikersavatar
BrainZer
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 591
Lid geworden op: 19 aug 2003, 00:42

Bericht door BrainZer »

Praxis1 schreef:volgens mij is de holo-emitter slim genoeg om niet op zijn kop, hurkend, liggend, binnenstebuiten of wat dan ook, een projectie (want dat is het) te kunnen maken die een correcte houding heeft.
Tuurlijk, dat ding komt van de 29 eeuw, in die tijd zullen ze daar wel wat op gevonden hebben.
Gebruikersavatar
Jason B
Commander
Commander
Berichten: 1326
Lid geworden op: 06 aug 2003, 17:33
Locatie: Leiden

Bericht door Jason B »

praxis1 schreef:volgens mij is de holo-emitter slim genoeg om niet op zijn kop, hurkend, liggend, binnenstebuiten of wat dan ook, een projectie (want dat is het) te kunnen maken die een correcte houding heeft.
Ik denk dat dat ligt aan het instellen van de Holo-etmitter. Ik bedoel, meestal zit B'ellana er aan te prutsen. En als hij via de Holo-etmitter wordt ingeschakeld, dan wordt er aan dan ding geprutst. Dus dan wordt er vast ingesteld dat hij moet staan, of hurken of zitten of whatever.
Gebruikersavatar
Muaddib
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 mar 2004, 20:40
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Muaddib »

Waarom hebben ze uberhaupt niet gewoon een crew van holo characters zoals de EMH standaard op schepen, bijvoorbeeld voor tactical en bepaalde functies waar niet echt creativiteit voor nodig is, het blijkt goed te werken in voyager. Voor de belangrijke functies natuurlijke 'echte' wezens....
Gebruikersavatar
DaJinx
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 apr 2004, 15:38
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door DaJinx »

Iets wat ik me daarbij kan bedenken is, als ze aangevallen worden, en ze blazen de holo-emitters op een dek op, dan doen die holofiguren het niet meer....
Moosse
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 51
Lid geworden op: 26 mar 2004, 23:52

Bericht door Moosse »

Wat me grappig lijkt: als Torres bv de emitter activeert terwijl ze dat ding boven een afgrond houdt. Dan krijg je dus zoiets als:
"Please state the nature of the emergencyyyyyyyyyyyyy!!!" Plof!


Maar al die saaie klusjes moeten ook door iedereen gedaan worden, anders worden 'levende wezens' een soort elite boven androids en hologrammen. Daar hebben ze het al uitvoerig over gehad met bv Data ("A measure of a man") en de Doc ("Author, author").
En je weet nooit of er een psychopaat tussen zit zoals in "Revulsion", die de crew uitmoord omdat ze hem als minderwaardig beschouwen en organische wezens smerig zijn.

Maar sowieso worden al die saaie klusjes ook gebruikt om het kaf van het koren te scheiden in Starfleet. Zodat je hardwerkende, betrokken leden krijgt en niet enkel mensen die lekker willen vliegen door de ruimte en spannende avonturen willen beleven zonder dat dat moeite of hard werken kost.
Gebruikersavatar
Henry86
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 709
Lid geworden op: 07 jun 2004, 00:30
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Henry86 »

Muaddib schreef:Waarom hebben ze uberhaupt niet gewoon een crew van holo characters zoals de EMH standaard op schepen, bijvoorbeeld voor tactical en bepaalde functies waar niet echt creativiteit voor nodig is, het blijkt goed te werken in voyager. Voor de belangrijke functies natuurlijke 'echte' wezens....
Strategisch inzicht vergt wel degelijk creativiteit. Bovendien zie ik niet echt een voordeel.
Gebruikersavatar
Henry86
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 709
Lid geworden op: 07 jun 2004, 00:30
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Henry86 »

Praxis1 schreef:volgens mij is de holo-emitter slim genoeg om niet op zijn kop, hurkend, liggend, binnenstebuiten of wat dan ook, een projectie (want dat is het) te kunnen maken die een correcte houding heeft.
Denk ik ook. Het is wel negenentwintigste eeuwse techniek waar we hier over praten. De emitter zal zichzelf wellicht op zijn plaats brengen door krachten in bepaalde richtingen uit te oefenen.
Gebruikersavatar
Praxis1
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 324
Lid geworden op: 26 apr 2004, 13:56
Locatie: Roosendaal

Bericht door Praxis1 »

Moosse schreef:Wat me grappig lijkt: als Torres bv de emitter activeert terwijl ze dat ding boven een afgrond houdt. Dan krijg je dus zoiets als:
"Please state the nature of the emergencyyyyyyyyyyyyy!!!" Plof!


Maar al die saaie klusjes moeten ook door iedereen gedaan worden, anders worden 'levende wezens' een soort elite boven androids en hologrammen. Daar hebben ze het al uitvoerig over gehad met bv Data ("A measure of a man") en de Doc ("Author, author").
En je weet nooit of er een psychopaat tussen zit zoals in "Revulsion", die de crew uitmoord omdat ze hem als minderwaardig beschouwen en organische wezens smerig zijn.

Maar sowieso worden al die saaie klusjes ook gebruikt om het kaf van het koren te scheiden in Starfleet. Zodat je hardwerkende, betrokken leden krijgt en niet enkel mensen die lekker willen vliegen door de ruimte en spannende avonturen willen beleven zonder dat dat moeite of hard werken kost.
als je het dan toch overkomt om de emitter boven de afgrond te houden, dan doe je het toch nog een keer. De emitter produceert iedere keer een doctor. Je moet alleen dan weer wel de emitter 'boven water' halen.
ruba
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 63
Lid geworden op: 19 mei 2004, 21:58

Bericht door ruba »

DaJinx schreef:Iets wat ik me daarbij kan bedenken is, als ze aangevallen worden, en ze blazen de holo-emitters op een dek op, dan doen die holofiguren het niet meer....
of gewoon de stroom uit zetten
Gebruikersavatar
Muaddib
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 mar 2004, 20:40
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Muaddib »

Henry86 schreef:
Muaddib schreef:Waarom hebben ze uberhaupt niet gewoon een crew van holo characters zoals de EMH standaard op schepen, bijvoorbeeld voor tactical en bepaalde functies waar niet echt creativiteit voor nodig is, het blijkt goed te werken in voyager. Voor de belangrijke functies natuurlijke 'echte' wezens....
Strategisch inzicht vergt wel degelijk creativiteit. Bovendien zie ik niet echt een voordeel.
Je kunt er kennis in stoppen van 100.000 van de beste piloten, tactical officers enz.. Een goed aanspreekpunt!
Gebruikersavatar
Doc
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 467
Lid geworden op: 27 apr 2004, 13:19
Locatie: Amerspace
Contacteer:

Bericht door Doc »

De EMH heeft toch ook EC(ommand)H functies?? Hologrammen zijn sowieso goed te gebruiken voor het smerige of eentonige werk. Denk maar aan al die EMH-1'en die op een planeetje dilithium (?)aan het harvesten zijn. Maar ik weet niet of ik een volledig schip aan een bemanning van holo's zou overlaten. Stel dat er dan een massive computerstoring is, is de hele bemanning foetsie...


Zouden ze btw nu (sinds Voyager trug is) ook zelf mobile emitters kunnen maken??
Gebruikersavatar
enterprise E
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 750
Lid geworden op: 11 jun 2002, 14:47
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door enterprise E »

Nee die techniek mag niet gebestudeert worden en zal waarschijnlijk alleen door de docter gebruikt mogen worden. Anders treed er tijdlijnbesmetting op ;)
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Re: Holo-emitter van The Doctor

Bericht door R2D2 »

Nightraven schreef:hangt er denk ik vanaf of "noclip" wel of niet aan staat. :-P
wow; dit is echt hogere humor :-)
Gebruikersavatar
Romulanoperative
Commander
Commander
Berichten: 1309
Lid geworden op: 11 okt 2002, 22:17
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Romulanoperative »

FF een ander vraagje over de holoemitter, wat nou als de dokter de emitter 2 cm in zijn arm laat "noclippen" (ie de holoemitter wordt nu omringt door de projectie van ijn arm, en is dus nu veel minder kwetsbaar dan voorheen)
Gebruikersavatar
Jason B
Commander
Commander
Berichten: 1326
Lid geworden op: 06 aug 2003, 17:33
Locatie: Leiden

Bericht door Jason B »

^^^^

Ik denk niet dat dat kan. De dokter is op dat moment niet volledig opgestart. Hij kan dus nog niet beslissen over het 'noclippen'. Als je goed kijkt is B'elanna (of iemand anders) vlak voordat de dokter is opgestart aan het friemellen met de holo etmitter, daar kan je denk ik alles op aangeven, ook waar hij komt te staan.
Gebruikersavatar
Praxis1
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 324
Lid geworden op: 26 apr 2004, 13:56
Locatie: Roosendaal

Bericht door Praxis1 »

noclippen lukt denk ik niet
Plaats reactie