De enterpirse D en ander clas schepen.

Warpdrive, wormholes, phasers ... en meer Star Trek technologie.

Moderator: mr_Vulcan

Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

heh, maar nu gaat dit topic nergens meer over.
Laten we maar weer overgaan naar Topic - Enterprise D :X
Gebruikersavatar
Tha Ertenal
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 615
Lid geworden op: 15 mar 2004, 13:26
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door Tha Ertenal »

jaa, najah. Ik moet eerst een dvd brander kopen om ze op dvd te zetten. Heb geen ruimte meer op me harddisk. Dus season 3 moet nog ffjes w88. Alleen lijkt me dat een vet seizoen (Yesterdays Enterprise, Best of Both Worlds :D). Seizoen 1 en 2 zijn gewoon 15,3 gig bij elkaar. Das best veel :). Gelukkig ist ook goede kwaliteit.
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

supervlaai schreef:
DataLord schreef:
supervlaai schreef:
Jimbo schreef:
supervlaai schreef:Maar is de uss defaint dan zo zwaar bewapend als een gewoon starschip?
Nee, zwaarder.

Als ik mij niet vergis heeft de defaint ook Kwantum-Torpedo's. Net als Enterpise-E.
Ze hebben in ieder geval fasers die veel sneller en meer schieten.
Maar die lijken wel kleine tennis ballen zeker.
Tja ze zijn niet gemaakt voor deep-space dus zoveel voorraad voor andere dingen hebben ze niet nodig... en dus meer gelegenheid voor wapens :)

En je zou het idd wel kunnen welgelijken met Tennisballetjes :X

Het was beter geweest dat ze ander wapens haden en geen tennisballetjes(grappje).Maar gewoon iets anders,dan was de uss defant nog sterker geweest.En nu moet hij maar in richting miken.Met een faser had hij veel sneller kunnen miken.Maar ja de maker van dat schip zal geen ander keuse gehad heben zeker.Wat zou jij zeker veranderen als dat weg moest van de uss defaint?
De Defiant was oorspronkelijk ontworpen om tegen de Borg te vechten, maar werd snel in actie geroepen vanwege de Dominion ja.
Hoofdwapens zijn Pulse Canons en torpedo's waarvan kwantum en foton. De Defiant-class heeft hiernaast weldegelijk phasers. Top en ventral.
De Defiant heeft dus een groot wapenarsenaal. Ik bedoel, de Defiant kan Exselsior class, Vor'Cha class, Romulan Warbird, etc. aan. Vuurkracht is dus te meten met een Galaxy bijvoorbeeld, alleen istie veel wendbaarder.
In een paar seconden vuurt de Defiant 6 photontorpedo's af!
Daarnaast is de romp ook nog eens versterkt. De Defiant was toen hij gemaakt werd state-of-the-art, uitgerust met de nieuwste technieken van Starfleet. Zelfs een paar jaar na dato weet het scheepje zich nog steeds te bewijzen. :)

Sneller, krachtiger, sterker incl. cloaking device. Er moet helemaal niks aan de Defiant veranderen!
Gebruikersavatar
Jimbo
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 679
Lid geworden op: 29 dec 2003, 01:54
Locatie: Nijmegen

Bericht door Jimbo »

mr_Vulcan schreef:Hoofdwapens zijn Pulse Canons en torpedo's waarvan kwantum en foton.
wat is eigenlijk het verschil tussen kwantum en foton torpedo's?? 8-)
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Jimbo schreef:
mr_Vulcan schreef:Hoofdwapens zijn Pulse Canons en torpedo's waarvan kwantum en foton.
wat is eigenlijk het verschil tussen kwantum en foton torpedo's?? 8-)
photon's zijn gewoon veel minder sterk dan quantums die op hun beurt minder sterk zijn dan Transphasic die op hun beurt minder sterk zijn dan de Planetary Destruction Torpedoes van de Romulans (The Die is Cast)
Gebruikersavatar
Jimbo
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 679
Lid geworden op: 29 dec 2003, 01:54
Locatie: Nijmegen

Bericht door Jimbo »

ja zover weet ik het ook nog wel hoor.
Ik bedoel wat is het verschil in materie, niet in kracht 8-)

(Ik hoop op z'n geweldige uitleg van Mr_Vulcan)
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Bericht door SuperVlaai »

mr_Vulcan schreef:
supervlaai schreef:
DataLord schreef:
supervlaai schreef:
Jimbo schreef:
supervlaai schreef:Maar is de uss defaint dan zo zwaar bewapend als een gewoon starschip?
Nee, zwaarder.

Als ik mij niet vergis heeft de defaint ook Kwantum-Torpedo's. Net als Enterpise-E.
Ze hebben in ieder geval fasers die veel sneller en meer schieten.
Maar die lijken wel kleine tennis ballen zeker.
Tja ze zijn niet gemaakt voor deep-space dus zoveel voorraad voor andere dingen hebben ze niet nodig... en dus meer gelegenheid voor wapens :)

En je zou het idd wel kunnen welgelijken met Tennisballetjes :X

Het was beter geweest dat ze ander wapens haden en geen tennisballetjes(grappje).Maar gewoon iets anders,dan was de uss defant nog sterker geweest.En nu moet hij maar in richting miken.Met een faser had hij veel sneller kunnen miken.Maar ja de maker van dat schip zal geen ander keuse gehad heben zeker.Wat zou jij zeker veranderen als dat weg moest van de uss defaint?
De Defiant was oorspronkelijk ontworpen om tegen de Borg te vechten, maar werd snel in actie geroepen vanwege de Dominion ja.
Hoofdwapens zijn Pulse Canons en torpedo's waarvan kwantum en foton. De Defiant-class heeft hiernaast weldegelijk phasers. Top en ventral.
De Defiant heeft dus een groot wapenarsenaal. Ik bedoel, de Defiant kan Exselsior class, Vor'Cha class, Romulan Warbird, etc. aan. Vuurkracht is dus te meten met een Galaxy bijvoorbeeld, alleen istie veel wendbaarder.
In een paar seconden vuurt de Defiant 6 photontorpedo's af!
Daarnaast is de romp ook nog eens versterkt. De Defiant was toen hij gemaakt werd state-of-the-art, uitgerust met de nieuwste technieken van Starfleet. Zelfs een paar jaar na dato weet het scheepje zich nog steeds te bewijzen. :)

Sneller, krachtiger, sterker incl. cloaking device. Er moet helemaal niks aan de Defiant veranderen!
Zijn wapens zullen snel op zijn, en zijn vooraad.
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Bericht door USS Enterprise »

Ik bedoel, de Defiant kan Exselsior class, Vor'Cha class, Romulan Warbird, etc. aan. Vuurkracht is dus te meten met een Galaxy bijvoorbeeld, alleen istie veel wendbaarder.
Volgens mij heeft de Defiant nog nooit tegen een Romulan Warbird gevochten
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Bericht door SuperVlaai »

USS Enterprise schreef:
Ik bedoel, de Defiant kan Exselsior class, Vor'Cha class, Romulan Warbird, etc. aan. Vuurkracht is dus te meten met een Galaxy bijvoorbeeld, alleen istie veel wendbaarder.
Volgens mij heeft de Defiant nog nooit tegen een Romulan Warbird gevochten
Neen nog niet.Ik weet wel dat ze tegen een klingon schip heben gevochten een zelf nog tegen hun eigen schepen.Omwilen dat er iets verdacht was.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

supervlaai schreef:
USS Enterprise schreef:
Ik bedoel, de Defiant kan Exselsior class, Vor'Cha class, Romulan Warbird, etc. aan. Vuurkracht is dus te meten met een Galaxy bijvoorbeeld, alleen istie veel wendbaarder.
Volgens mij heeft de Defiant nog nooit tegen een Romulan Warbird gevochten
Neen nog niet.Ik weet wel dat ze tegen een klingon schip heben gevochten een zelf nog tegen hun eigen schepen.Omwilen dat er iets verdacht was.
Paradise Lost Defiant vs. Excelsior Class Lakota, mooie battle waar de Excelsior Class nog eens z'n kunnen toont.
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Bericht door SuperVlaai »

Nebulaguy schreef:
supervlaai schreef:
USS Enterprise schreef:
Ik bedoel, de Defiant kan Exselsior class, Vor'Cha class, Romulan Warbird, etc. aan. Vuurkracht is dus te meten met een Galaxy bijvoorbeeld, alleen istie veel wendbaarder.
Volgens mij heeft de Defiant nog nooit tegen een Romulan Warbird gevochten
Neen nog niet.Ik weet wel dat ze tegen een klingon schip heben gevochten een zelf nog tegen hun eigen schepen.Omwilen dat er iets verdacht was.
Paradise Lost Defiant vs. Excelsior Class Lakota, mooie battle waar de Excelsior Class nog eens z'n kunnen toont.
Yep dat was deze aflevering.Wel een mooi Aflvering maar spijtig dat je niet veel van de Excelsior Class heb kunnen zien.IK bedoel dan die van we op ds9box heben gezien.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Excelsior Class is dan ook wel een dame op leeftijd he, stamt uit de 23ste eeuw, ten tijde van Paradise Lost was ze al 80, best logisch dat je ze dan niet veel actie meer ziet.

Nochtans tijdens de Dominion War zag je toch vaak een Excelsior van zich afbijten, misschien niet altijd in de voorgrond, maar zeker aanwezig.
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Bericht door SuperVlaai »

Nebulaguy schreef:Excelsior Class is dan ook wel een dame op leeftijd he, stamt uit de 23ste eeuw, ten tijde van Paradise Lost was ze al 80, best logisch dat je ze dan niet veel actie meer ziet.

Nochtans tijdens de Dominion War zag je toch vaak een Excelsior van zich afbijten, misschien niet altijd in de voorgrond, maar zeker aanwezig.
Goed om te hooren dat ze in die perioode nog zijn best heeft gedaan.Want Excelsioer Clas heeft wel veel in zijn schild.Maar ja de Excelsior Class schip is nu een model voor starfleet.Maar hoe staat zijn technologie voor want daar weet ik niet echt alles van.Kan je het zo vergelijken bij de Enterprise 1701 - B?
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

supervlaai schreef:
Nebulaguy schreef:Excelsior Class is dan ook wel een dame op leeftijd he, stamt uit de 23ste eeuw, ten tijde van Paradise Lost was ze al 80, best logisch dat je ze dan niet veel actie meer ziet.

Nochtans tijdens de Dominion War zag je toch vaak een Excelsior van zich afbijten, misschien niet altijd in de voorgrond, maar zeker aanwezig.
Goed om te hooren dat ze in die perioode nog zijn best heeft gedaan.Want Excelsioer Clas heeft wel veel in zijn schild.Maar ja de Excelsior Class schip is nu een model voor starfleet.Maar hoe staat zijn technologie voor want daar weet ik niet echt alles van.Kan je het zo vergelijken bij de Enterprise 1701 - B?
Excelsior Class (normaal) inferieur aan Enterprise - B, die op zijn beurt verliest van de Lakota.
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Jimbo schreef:(Ik hoop op z'n geweldige uitleg van Mr_Vulcan)
Oh ja? Nou, hier komt 'ie dan. :)

De Photontorpedo
Men is er over eens dat de photontorpedo het wapen van keus is voor bijvoorbeeld ship-to-ship gevecht situaties. Phasers zijn van weinig effect tijdens warp, wegens de lichtsnelheid(c) barrière voor EM-energie. Maar, de ontwikkelingen in subspace technologie hebben de phasers richting het FTL-niveau geduwd. Ze zijn nu dus wel bruikbaar, maar het kost veel meer energie om ze te gebruiken vanwege de conversie met sub-space. Photontorpedo's zijn dus veel makkelijker te gebruiken.
De photontorpedo is in de dienst getreden als klein, maar veelzijdig ruimtevaartuig, bruikbaar voor meerdere doeleinden.

De fundamentele configuratie van de fotontorpedo is van 2271 tot 2375 weinig veranderd. Het lichaam, een verlengde elliptische buis die van gamma-uitgebreidt duranium en plasmagebonden titanium is vervaardigd, heeft een afmeting van 2,1 x 0,76 x 0,45 meter en een massa van 186,7 kilogram. Het omhulsel bevat openingen die plaats maken voor de kernkopreactant, hardline ODN verbindingen, aandrijving-systeem en uitlaatgrills. De standaard interne componenten omvatten deuterium- en
antideuteriumleveringstanks, een centrale combinetank met respectieve magnetische opschortingscomponenten, doelzoeker, begeleiding, en ontploffingsassemblage en een warpbehoudende motor.
De hafnium-titanideaanvoeringsleidingen en de tankomhulsels geven een verbeterde capaciteit van 5%, wat resulteerd in een hogere explosieopbrengst, namelijk 18,5 isoton (Voorheen 17,5 isoton. 1 isoton lijkt weinig, maar is het niet).
De warp-sustainer motor heeft een bereik van 4.050.000 kilometers. Dit is echter afhankelijk van het manoeuvreren en de aanhoudende aangedreven vluchttijd die met elkaar in balans liggen. Een torpedo die zich in allerlei bochten moet wringen om bij zijn doelwit te komen ligt eerder stil dan een torpedo die in een rechte lijn vliegt. Let wel, dit geldt voor torpedo's in warp. Wanneer er wordt gevuurd vanaf bijvoorbeeld DS9, dan blijft de aanvankelijke snelheid op impuls en zal deze nooit
warp 1 (c) bereiken. De snelheid van de torpedo hangt dus ook af van de snelheid van het schip waar hij vanaf gevuurd wordt.

De Quantumtorpedo
De quantumtorpedo is het eerste follow-upwapen om de standaard photontorpedo te vervangen dat door Starfleet werd ontwikkeld. Tijdens de upgradetests van de Mark-IX kernkop (hier nog een photontorpedo), heeft men bepaald dat de theoretische, maximum explosievewaarde is bereikt bij een materie-antimaterie reactie. Namelijk 25 isoton. De blijvende dreiging die toen heerste van de Borg en de Dominion, dreven
de ontwikkeling van een nieuw verdedigingsnwapen hoog op.
De vooruitgang in snelle energie-extractie (REE=Rapid Energy Extraction) vanuit het Space-Time domein, wat betekent dat als het vacuüm bekend wordt, het op het absolute nulpunt wordt bracht. Hieruit ontstond een reactie die veel destrucitever was dan de photontorpedo lading.
Uiteindelijk heeft de R&D-afdeling van Starfleet een prototype van een continuum-draai apparaat met een berekend potentieel van 52,3 isoton getest. De quantumtorpedo was geboren. :)

De quantumtorpedo bestaat uit een druk-gevormd omhulsel van tritanium en duraniumfoam. Een laag van 7mm van plasmagebonden terminium en een pantserhuid zorgen voor de extra versteviging van de torpedo. Een coating van 0.12mm van silicium-koper-yttrium polymeer dient als antiradiatie. Naast de noodzakelijke openingen in het omhulsel voor aandrijving en de installatie van de kernkophardware, wordt het omhulsel zo veel mogelijk intact. Zo wordt de torpedo zo EM-stil als technologisch mogelijk is. Alle verbindingen rond de vele componenten intern, worden behandeld met een forced-matrix ferrenimide, die voor een minieme hoeveelheid duonetische activiteit zorgt zodat EM-lekkage effectief wordt verminder. Daarnaast worden alle actieve en passieve sensorimpulsen gekanaliseerd door speciaal bewerkte nissen. De quantumtorpedo is dus niet alleen krachtiger, qua stealth is hij ook nog beter. Moeilijker op te vangen door sensoren dan een standaard photontorpedo.

Het hart van de quantumtorpedo is de zero-point field reactiekamer die bestaat uit kristal van rodinium-ditellenite. De kamer heeft een doorsnede van 0.76 meters, is 1.38m in lang en is 2.3cm dik. De zero-point initiator wordt aangedreven door de ontploffing van een verbeterde kernkop van een photontorpedo. (de quantumtorpedo is dus gewoon een luxeuitvoering van een photontorpedo). Deze kernkop heeft gewoon een kracht van 25 isoton. De energie van de explosie wordt gekanaliseerd door de zero-point initiator binnen 0,00000001 sec. Deze wordt dan gedetacheert en de zender wordt geactiveert waardoor deze een spanningskracht op het vacuümdomein verleent. Het vacuümmembraan breidt zich uit over een periode van 0,0001 sec en er wordt een energiepotentieel geproduceerd gelijkwaardig aan minstens 50 isoton.
Door de ontwikkeling van het terugbrengen van een vacuum tot het absolute nulpunt in het kristal treedt er een reactie op die de materie-antimaterie reactie verdubbeld. Dit alles gebeurd op quantumniveau. Vandaar de toepasselijke naam.

Zo kan ik nog ff doorgaan over de technische specificaties over de torpedo's maar ik heb wel wat beters te doen. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Nog ff de belangrijkste verschillen:

Maximum Potentie:
Photontorpedo: 25 isoton
Quantumtorpedo: 52.3 isoton

Dimensies:
Photontorpedo: 2.1m x 0.76m x 0.45m
Quantumtorpedo: 1.38m x 0.76m x 0.35

:)
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Mr_Vulcan schreef:Zo kan ik nog ff doorgaan over de technische specificaties over de torpedo's maar ik heb wel wat beters te doen. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
:pray2:
Gebruikersavatar
Jimbo
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 679
Lid geworden op: 29 dec 2003, 01:54
Locatie: Nijmegen

Bericht door Jimbo »

:clap: :bigeek: :clap: :pray2:

Echt helemaal top. Tnx
Gebruikersavatar
Tha Ertenal
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 615
Lid geworden op: 15 mar 2004, 13:26
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door Tha Ertenal »

Ik vroeg me al af wat ze in die Photon Torpedo's stopden :P Thnks voor uitleg.
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

mr Vulcan is good (y) 8-)
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Bericht door SuperVlaai »

Nebulaguy schreef:
Mr_Vulcan schreef:Zo kan ik nog ff doorgaan over de technische specificaties over de torpedo's maar ik heb wel wat beters te doen. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
:pray2:
Ja zeker.Maar vertel eens wat meer over de schilden.Daar versta ik nog min of meer van.
Gebruikersavatar
A3aan
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 289
Lid geworden op: 20 aug 2003, 17:15
Locatie: Tolbert , te Grun

Bericht door A3aan »

Volgens mij wordt dat in een ander topic hierzo al behandeld, het 'vraag alles aan Mr_Vulcan topic'...
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

A3aan schreef:Volgens mij wordt dat in een ander topic hierzo al behandeld, het 'vraag alles aan Mr_Vulcan topic'...
:yes:

Alles wat je over schilden wilt weten.
Gebruikersavatar
Tha Ertenal
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 615
Lid geworden op: 15 mar 2004, 13:26
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door Tha Ertenal »

wanneer worden die schilden eigenlijk ingevoerd? Dat stond d8 ik niet in dat topic. Want de nx01 heeft nog geen schilden..
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Bericht door SuperVlaai »

Tha Ertenal schreef:wanneer worden die schilden eigenlijk ingevoerd? Dat stond d8 ik niet in dat topic. Want de nx01 heeft nog geen schilden..
Hoe verdeedigt hij dan zijn vessel.Als hij dan geen schild heeft?
Gebruikersavatar
Tha Ertenal
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 615
Lid geworden op: 15 mar 2004, 13:26
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door Tha Ertenal »

vind je het gek dat de enterprise in "damage" helemaal uit elkaar ligt? Als er een aanval komt, zie je meestal wel wat kapot gaan in het schip. Schilden voorkomen dat gewoon doordat je eerst de schilden kapot moet schieten. Verder waren de wapens ook nog niet zo sterk als in de 24e eeuw. Dus ze brachten minder schade aan. Een Klingon vessel uit de 24e eeuw zou meteen een end gemaakt hebben aan de NX01.
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Bericht door SuperVlaai »

Tha Ertenal schreef:vind je het gek dat de enterprise in "damage" helemaal uit elkaar ligt? Als er een aanval komt, zie je meestal wel wat kapot gaan in het schip. Schilden voorkomen dat gewoon doordat je eerst de schilden kapot moet schieten. Verder waren de wapens ook nog niet zo sterk als in de 24e eeuw. Dus ze brachten minder schade aan. Een Klingon vessel uit de 24e eeuw zou meteen een end gemaakt hebben aan de NX01.
Maar dat zal toch niet gebeuren.Stel ik heb een Nx01 Enterprise en verlaat de gallaxy en kom een klingon vessel tegen.Zou dan hun techonlogie het zelfde heben als de nx01.Of zouden ze al meer gemordenozeert zijn?
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

De enige afweer dat de NX-01 heeft is een gepolariseerde romp. Deze absorbeert of stoot bijvoorbeeld inkomende phaservuur af. Minder geavanceerd dus dan de schilden die de originele Enterprise heeft.
De bolvormige schilden zijn geïntroduceerd in TNG. Voorheen liepen de schilden parallel met de romp zoals bij de ENT-A bijvoorbeeld.
Gebruikersavatar
enterprise E
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 750
Lid geworden op: 11 jun 2002, 14:47
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door enterprise E »

In enterprise wordt er wel al geëxperimenteerd met schilden.
Ik weet niet meer hoe die aflevering hette maar toen was er een aliën aan boord die zich verbond met mensen
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Bericht door SuperVlaai »

Dus er was wel al schilden voor de Enterprise dan zal het wel leuk geweest zijn voor hun als ze deze technologie heben.
Gebruikersavatar
Tha Ertenal
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 615
Lid geworden op: 15 mar 2004, 13:26
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door Tha Ertenal »

huh? leg die zin eens uit? snap der niks van :P
Plaats reactie