zonnen engery

Warpdrive, wormholes, phasers ... en meer Star Trek technologie.

Moderator: mr_Vulcan

Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Zou iedereen eigenlijk dezelfde kleuren zien? Stel dat mijn geel voor iemand anders blauw is. Je weet het niet omdat we aangeleerd zijn dat de kleur die je dan ziet geel is. We geven er een naam aan, maar je weet nooit of iemand dezelfde kleur als jou ziet.
Gebruikersavatar
Caretaker
Commander
Commander
Berichten: 1130
Lid geworden op: 04 mar 2003, 21:42

Bericht door Caretaker »

ik denk niet dat iedereen de kleuren hetzelfde waarneemt, wel de zelfde reeks, want menselijke ogen kunnen (normaal gesproken) niets buiten die reeks waarnemen, maar hoe de hersenen die gegevens verwerken zal vast niet bij iedereen helemaal hetzelfde zijn, ik denk niet dat het verschillen zullen zijn zoals de ene ziet rood en de andere blauw (maarja die weet ook niet beter dus dat is voor die persoon dan ook weer rood) maar best een afwijking in de tint, bijvoorbeeld lichtrood of donkerrood.
Gebruikersavatar
A3aan
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 289
Lid geworden op: 20 aug 2003, 17:15
Locatie: Tolbert , te Grun

Bericht door A3aan »

mr_Vulcan schreef:Zou iedereen eigenlijk dezelfde kleuren zien? Stel dat mijn geel voor iemand anders blauw is. Je weet het niet omdat we aangeleerd zijn dat de kleur die je dan ziet geel is. We geven er een naam aan, maar je weet nooit of iemand dezelfde kleur als jou ziet.
Een bekend filosofisch dilemma. We will never know... ;)
Gebruikersavatar
enterprise E
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 750
Lid geworden op: 11 jun 2002, 14:47
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door enterprise E »

Unless we all become borgs :P
Gebruikersavatar
tsota
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 aug 2004, 18:29
Locatie: Beek
Contacteer:

Bericht door tsota »

niet echt... kijk eens door de ogen van de borg.... die zien alles weer heel anders :-P
Plaats reactie