Aliens?

Warpdrive, wormholes, phasers ... en meer Star Trek technologie.

Moderator: mr_Vulcan

rexde500
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 103
Lid geworden op: 17 mei 2004, 21:31

Aliens?

Bericht door rexde500 »

denken jullie dat er ander menselijk leven bestaat en dat wij ze ooit kunnen ontmoeten?
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Re: Aliens?

Bericht door SuperVlaai »

rexde500 schreef:denken jullie dat er ander menselijk leven bestaat en dat wij ze ooit kunnen ontmoeten?
De kans is heel klein dat we nu ander menselijk levensvorm gaan ontmoeten.Dus ik denk er heel sterk in van niet.Daar voor zijn wel nog wat eeuwen te vroeg voor.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Mensenlijk zoals vrijwel alle Aliens in StarTrek, niet waarschijnlijk. Aliens, zeer waarschijnlijk. Maar ik denk ook niet dat wij het nog mee maken. En dan nog is het de vraag wat een andere beschaving hier te zoeken zou hebben? Technologisch zouden we dan ver achterliggen, en het komt er nogsteeds opneer dat we elkaar uitmoorden en constant bezig zijn deze planeet te vervuilen :-P
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Bericht door SuperVlaai »

Vis schreef:Mensenlijk zoals vrijwel alle Aliens in StarTrek, niet waarschijnlijk. Aliens, zeer waarschijnlijk. Maar ik denk ook niet dat wij het nog mee maken. En dan nog is het de vraag wat een andere beschaving hier te zoeken zou hebben? Technologisch zouden we dan ver achterliggen, en het komt er nogsteeds opneer dat we elkaar uitmoorden en constant bezig zijn deze planeet te vervuilen :-P
Deze punten was ik nog niet gekomen maar dat we wel al veel te vroeg voor zij is al duidelijk ten zij we zelf contact krijgen van ander leven zelf die naar hier komen, maar dan denk ik sterk in dat ze de planeet willen veroveren.
rexde500
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 103
Lid geworden op: 17 mei 2004, 21:31

Bericht door rexde500 »

mischien als we een paar echte starships krijgen van de NAVA komen ze wel naar die schepen toe...
Gebruikersavatar
DOOM_er
Ensign
Ensign
Berichten: 239
Lid geworden op: 02 jul 2002, 23:48
Locatie: Qo'noS
Contacteer:

Bericht door DOOM_er »

Vis schreef:Mensenlijk zoals vrijwel alle Aliens in StarTrek, niet waarschijnlijk. Aliens, zeer waarschijnlijk.
Precies. Er zijn zo ontiegelijk veel planeten in het heelal dat er statistisch gezien talloze levensvormen her en der zouden moeten bestaan. However, het zou een uitzonderlijk toeval zijn als die een mensachtige vorm zouden hebben, en bovendien zijn ontmoetingen met wezens van andere planeten zeer onwaarschijnlijk door de enorme kosmische afstanden.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Yup yup.. en als die ontmoeting wel mogelijk is, dat is dat dus door hun zeer geavanceerde technologie (in vergelijking met die van ons). En dan kunnen ze vast wel een andere planeet vinden en gewoon wachten tot wij onszelf hebben vernietigd. Scheelt ze veel energie ;)
Gebruikersavatar
Muaddib
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 mar 2004, 20:40
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Muaddib »

laten we maar hopen dat er vriendelijke aliens komen die gewoon onze cultuur willen bestuderen... waarom niet?
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Zolang ze Bush er maar geen technologie voor in ruil geven vind ik alles best :-P
Gebruikersavatar
Mr. Janeway
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 72
Lid geworden op: 08 sep 2004, 19:05
Locatie: Oostrozebeke (België)
Contacteer:

Bericht door Mr. Janeway »

mischien als we een paar echte starships krijgen van de NAVA komen ze wel naar die schepen toe...
wat is de NAVA? :?
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

Ik neem aan dat er NASA bedoeld wordt, je weet wel wat de NASA is?
Gebruikersavatar
Scipio
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 50
Lid geworden op: 01 sep 2004, 14:40
Locatie: Vorden

Bericht door Scipio »

Ik denk dat er inderdaad buitenaards leven is, maar dat we of nog niet ontdekt zijn, of dat wij ze nog niet ontdekt hebben OF ze vinden ons zo'n prutrasje, dat ze ons met rust laten totdat we eraan toe zijn.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Wacht ik kwam op deze discussie ineens met een gast waar ik toen tijdelijk werkte... Hij maakte wel een goede opmerking trouwens;

waarom is het zo vreemd dat 'aliens' veel op mensen lijken, als je na gaat wat je hier nodig hebt om de mens te creeren, dan is het misschien wel waarschijnlijk dat dit evolutie proces ook op andere planeten ongeveer hetzelfde voort zal zetten... Aangezien na wat we NU gezien hebben, alleen dit soort planten met een aangenaam klimaat, en atomsfeer inclusief ozonlaag en genoeg zuurstof etc alleen op deze planeet leven word voort gebracht... Anders zouden er ook aliens rondlopen op bijvoorbeeld mars of venus (om twee planeten te noemen die dichts bij aards klimaat staan)
Gebruikersavatar
Muaddib
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 mar 2004, 20:40
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Muaddib »

Blind Guardian schreef:Wacht ik kwam op deze discussie ineens met een gast waar ik toen tijdelijk werkte... Hij maakte wel een goede opmerking trouwens;

waarom is het zo vreemd dat 'aliens' veel op mensen lijken, als je na gaat wat je hier nodig hebt om de mens te creeren, dan is het misschien wel waarschijnlijk dat dit evolutie proces ook op andere planeten ongeveer hetzelfde voort zal zetten... Aangezien na wat we NU gezien hebben, alleen dit soort planten met een aangenaam klimaat, en atomsfeer inclusief ozonlaag en genoeg zuurstof etc alleen op deze planeet leven word voort gebracht... Anders zouden er ook aliens rondlopen op bijvoorbeeld mars of venus (om twee planeten te noemen die dichts bij aards klimaat staan)
zeker een goed punt.. maar wellicht heeft het verloop van de aarde, en dan bedoel ik het uitsterven van de dinosaurussen door de ijstijd, de manier waarop diersoorten op elkaar jagen een zekere invloed gehad op de evolutie van de mens, maar dit lijkt me meer een reden voor kleine verschillen.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

Waar grote verschillen door kunnen worden veroorzaakt is bijv:
Zwaartekracht verschil op de planeet: De wezens zouden langer en dunner zijn bij minder zwaartekracht, ook kan er een minder grote luchtdichtheid voorkomen zodat de neusgaten bijvoorbeeld een een stuk groter zijn.
Gebruikersavatar
Scipio
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 50
Lid geworden op: 01 sep 2004, 14:40
Locatie: Vorden

Bericht door Scipio »

zeker een goed punt.. maar wellicht heeft het verloop van de aarde, en dan bedoel ik het uitsterven van de dinosaurussen door de ijstijd, de manier waarop diersoorten op elkaar jagen een zekere invloed gehad op de evolutie van de mens, maar dit lijkt me meer een reden voor kleine verschillen.
Waar grote verschillen door kunnen worden veroorzaakt is bijv:
Zwaartekracht verschil op de planeet: De wezens zouden langer en dunner zijn bij minder zwaartekracht, ook kan er een minder grote luchtdichtheid voorkomen zodat de neusgaten bijvoorbeeld een een stuk groter zijn.
Dit zijn twee hele goede redenen om totaal verschillende levensvormen te krijgen. Bovendien wie weet zitten er op een planeet wel miljarden kakkerlakken met overontwikkelde hersens :-P
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Terror bugs from outta space :)
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Starship Troopers effect :-P
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

lol waar gaat dit topic heen?
Gebruikersavatar
Scipio
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 50
Lid geworden op: 01 sep 2004, 14:40
Locatie: Vorden

Bericht door Scipio »

uuuuuuuuuuuuuhhh... misschien wordt deze site morgen wel door kakkerlakken gehackt :-D
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

welke wil je?
Afbeelding

Damn, zit ik weer te spammen :{

Ontopic: Gezien die vele planeten en de (waarschijnlijke) mogelijkheid tot intelligent leven gebaseerd op siliconen is er vast wel ergens in het heelal andersootig leven.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Afbeelding

dit is de eerste hit van google op aliens
Gebruikersavatar
Scipio
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 50
Lid geworden op: 01 sep 2004, 14:40
Locatie: Vorden

Bericht door Scipio »

Getver, ik vind die eerste hit van Google smeriger dan die kakkerlakken! Geef mij dan toch maar klingons of Xindi!
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

On topic maar weer: ff denken. 100 miljard sterren in het melkwegstelsel. 100 miljard sterrenstelsels. Mmm. Ja ik denk dat de kans dat zich dan erg anders ook (intelligent) leven ontwikkeld heeft levensgroot is. (sorry, kon het niet laten :-D )

Hoe ze er uit zullen zien zal afhangen van de omstandigheden waaronder het zich heeft ontwikkeld en of er veel concurrentie is met andere levensvormen op die planeet. Kijk eens naar de immense verscheidenheid van soorten leven op de aarde. Je kunt je dan makkelijk voorstellen dat een intelligente levensvorm (die nog niet zover ontwikkeld is) het aflegt tegen een minder intelligente maar agressievere en talrijker levensvorm.

Of we ze ooit tegenkomen. Ik denk het niet. Ten eerste moet dan of zij, of wij over de technologie beschikken om ruimtereizen van ettelijke lichtjaren te maken.
Ten tweede moeten we (als wij op pad gaan) dan ook zorgen dat we lang genoeg in leven blijven of generatie schepen bouwen. Ik geloof niet dat het menselijk lichaam tegen een permanent leven in ruimte bestand is.
Ten derde denk ik wel dat er ander leven in heelal is, maar niet dat het dik gezaaid is. Dus zou het ook een toevalstreffer zijn als we elkaar tegenkwamen.
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Ik denk niet dat er nog andere intelligente (of niet-intelligente) wezens bestaan. Als wij niet uniek zouden zijn, dan is het logisch te veronderstellen dat er in het grote heelal nog veel meer wezens zouden zijn. En dan zouden we allang een keer ermee te maken hebben gehad.
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Bericht door SuperVlaai »

WeyounsLastClone schreef:Ik denk niet dat er nog andere intelligente (of niet-intelligente) wezens bestaan. Als wij niet uniek zouden zijn, dan is het logisch te veronderstellen dat er in het grote heelal nog veel meer wezens zouden zijn. En dan zouden we allang een keer ermee te maken hebben gehad.
Dan kunnen we peace pack aan vragan aan deze weezens en me werken aan een warp tech dat veel meer snelheid kan aanbrengen.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

WeyounsLastClone schreef:Ik denk niet dat er nog andere intelligente (of niet-intelligente) wezens bestaan. Als wij niet uniek zouden zijn, dan is het logisch te veronderstellen dat er in het grote heelal nog veel meer wezens zouden zijn. En dan zouden we allang een keer ermee te maken hebben gehad.
Al eens aan de afstanden gedacht? Adromeda nevel onze "buurman" 2 miljoen lichtjaar hier vandaan. Denk niet dat we vaak bewoners daarvan tegen zullen komen.
Laatst gewijzigd door GPS op 19 nov 2004, 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Er zijn twee Stargate's op deze planeet
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

Blind Guardian schreef:Er zijn twee Stargate's op deze planeet
K. En hoeveel in de Andromedanevel? Volgens mij zijn die SG1 jongens daar nog niet heen gegaan.
Sorry, dit is off topic. Maar ik heb een zware week achter de rug en kan nu niet slapen.
Gebruikersavatar
_Xbox_Master_
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 374
Lid geworden op: 21 jun 2004, 13:34
Locatie: Aalten
Contacteer:

Bericht door _Xbox_Master_ »

http://members.lycos.nl/anwpo2004/drake.html
Dit klopt natuurlijk helemaal niet omdat er nog zoveel andere dingen zijn waar rekening mee moet worden gehouden maar het is wel grappig.

Maar ik denk niet dat we ze ooit ontmoetne. Afstanden zijn gewoon veel te groot.

Ik kan niet geloven dat er geen leven is.
honderd miljard sterren in de melkweg met nog eens miljarden andere melkwegstelsels. En er zijn al genoeg sterren waar planeten bij ontdekt zijn.

Mischien zijn er beschavingen die al lang zijn uitgestorven.

Ik denk zelf dat de planeten waar leven op kan onstaan ongeveer aandezelfde voorwaarden voldoen als de onze. Dezelfde afstand vand e ster, onegveer dezelfde zwaartekracht enz.
Gesloten