Transporters worden ondergewaardeerd in Star Trek

Warpdrive, wormholes, phasers ... en meer Star Trek technologie.

Moderator: mr_Vulcan

Plaats reactie
Moosse
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 51
Lid geworden op: 26 mar 2004, 23:52

Transporters worden ondergewaardeerd in Star Trek

Bericht door Moosse »

Als ik zie wat er allemaal fout gaat in Star Trek (en dan vooral in TNG) met transporters en hoe ze dat dan weer oplossen, dan denk ik dat ze de transporters voor veel te weinig doeleinden gebruiken.

Voorbeelden:
-In 'Rascals' veranderen Picard, Ro, Guinan en Keiko in kinderen terwijl ze nog steeds de kennis en ervaringen van volwassenen hebben. Op deze manier kun je de leeftijd van mensen veranderen, zodat ze misschien wel eeuwig kunnen leven.

-In 'Unnatural Selection' wordt Pulaski genezen van een of andere ziekte door eerdere scans van haar te uploaden in de transporter, waarna haar cellen zo worden 'omgebouwd' tijdens de transport zodat ze de ziekte niet meer heeft. Op deze manier kun je dus waarschijnlijk zieke en/of gewonde mensen opstralen en ze weer gezond materialiseren.

-In 'Second Chances' wordt Riker gekloond door een ongeluk.

-In 'Relics' zit Scotty bijna 70 jaar in 'stase' in de transporterbuffers.

Zo zijn er nog wel meer toepassingen voor de transporter te vinden (bv mensen van gezicht of geslacht laten veranderen). Eigenlijk is het een enorme verspilling van potentieel. Weet iemand nog andere toepassingen?
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

van een mens een hoopje oersoep maken :-P
Moosse
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 51
Lid geworden op: 26 mar 2004, 23:52

Bericht door Moosse »

Ace of Spades schreef:van een mens een hoopje oersoep maken :-P
Dank, die was ik inderdaad vergeten. En het is nog wel een van de meest nuttige toepassingen |:(
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

soepie?
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Goede punten :yes:
Vooral die Scotty actie was geniaal :-P

Maar je ziet hier natuurlijk afzonderlijke acties. Aan dat soort ontdekkingen hangen natuurlijk grote risico's. Ze zullen vast naar het Starfleet Research Centrum worden gestuurd voor onderzoek. Zodra het daar tot in het oneidige is getest zal het misschien toegepast worden in de praktijk, maar dat zie je in de series natuurlijk niet.
Moosse
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 51
Lid geworden op: 26 mar 2004, 23:52

Bericht door Moosse »

Vis schreef:Goede punten :yes:
Vooral die Scotty actie was geniaal :-P

Maar je ziet hier natuurlijk afzonderlijke acties. Aan dat soort ontdekkingen hangen natuurlijk grote risico's. Ze zullen vast naar het Starfleet Research Centrum worden gestuurd voor onderzoek. Zodra het daar tot in het oneidige is getest zal het misschien toegepast worden in de praktijk, maar dat zie je in de series natuurlijk niet.
Da's misschien wel verstandig. Bill Gates had er een voorbeeld aan kunnen nemen. :-P

Maar het had in de oorlog tegen de Dominion enorme voordelen op kunnen leveren. Denk maar eens na:

-Schepen en bemanningen 'klonen'.

-Gewonden helpen (hee, zo hadden ze ook Odo kunnen genezen.)

-Spioneren door 'scans' van Vorta's en Jem'Hadars te gebruiken en zo mensen in perfecte kopiën te veranderen (beter dan plastische chirurgie)

-vast nog wel meer ideeën
Gebruikersavatar
seven of nine 3
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 253
Lid geworden op: 11 aug 2003, 22:22

startrek

Bericht door seven of nine 3 »

er was laast een wetenschaper op de radio die gezegt heeft dat de natuur het niet toe laat om een kloon te maken. hij gebruikte het voor val met riker als voorbeelt. dat is niet mogelijk om dat aan de andere kant de buowsteenen nooit gelijk kunen zijn. riker wort dus af gebroken maar wort aan de andere kant niet met de zelfde lego stenen gebuowt maar met andre. dus het originneel gaat verloren. dit zijn bewezen fijten heb ik ook op internet gelezen. verder heeft hij gezegt dat het onder zoek hier naar nog heel lang gaat duren mogelijk honderden jaren. maar wie weet de wetenschap gaat snel. en kunen wij nog een grote door braak mee maken ik hoob het.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

mjah klonen hoeft van mij niet je krijgt nooit hetzelfde wat je hebt gekreeerd want de kloon is wel jou maar ook weer niet jou
Gebruikersavatar
Kyoufu Kawa
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 aug 2003, 18:58
Contacteer:

Bericht door Kyoufu Kawa »

Tactical_Cube schreef:mjah klonen hoeft van mij niet je krijgt nooit hetzelfde wat je hebt gekreeerd want de kloon is wel jou maar ook weer niet jou
Een beetje zoals dat Tom Riker zich anders heeft ontpopt dan Will?

Wat dat betreft durf ik Hitler wel te klonen hoor ;)
Moosse
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 51
Lid geworden op: 26 mar 2004, 23:52

Bericht door Moosse »

Thomas Riker was identiek aan Will op het moment dat hij gecreeerd werd. Omdat hij acht jaar ofzo op die planeet moest overleven werd hij inderdaad een ander persoon.

Je ervaringen veranderen je en daardoor zou de kloon na verloop van tijd een licht ander personage kunnen worden.
Gebruikersavatar
Gurty
Commander
Commander
Berichten: 1321
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:50

Bericht door Gurty »

Star Trek word gewoon overgewaardeerd. Punt.
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

De Transporter kan idd voor meer doeleinden gebruikt worden. Alleen de door jou genoemde punten zijn niet ethisch verantwoord door de federatie. Klonen en genetische manipulatie is een van de strafbaarste dingen die je kunt doen. Uitermate verboden binnen de federatie dus. Bovendien noem je gewonden genezen, maar wie zegt dat het effect op Odo hetzelfde heeft op een mens of een Trill of een Vulcan enzo. Natuurlijk, deze voorvallen laten onderzoeken is een goede actie natuurlijk, maar er wordt denk ik meer onderzocht om deze ongelukken met de transporter nooit meer te laten gebeuren.
Gebruikersavatar
Lt. Cmdr. Franksta
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 931
Lid geworden op: 07 okt 2004, 14:30
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Bericht door Lt. Cmdr. Franksta »

misschien dingen jatten
Plaats reactie