Beam me up Alex uh.. Scottie

Warpdrive, wormholes, phasers ... en meer Star Trek technologie.

Moderator: mr_Vulcan

Plaats reactie
martinx
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2004, 12:39

Beam me up Alex uh.. Scottie

Bericht door martinx »

Hallo Trekkies,

teleportatie is vast al eens uitgebreid aan de orde geweest. Op onderstaande site vind je een geheel uitgewerkt idee voor het maken van een teleportatie machine.

http://www.alexchiu.com/affiliates/clic ... ?id=martin

NB: de eerste pagina is niet de pagina waar het om gaat!
Even doorklikken naar "Space station"

Ben heel benieuwd wat jullie hier van vinden. Zijn er meer van dit soort sites?

groet

Martin
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Die Alex is wel een rare. Hij heeft erg veel theoriën, maar meer zijn het niet. Ik vind dat hij nergens een concreet punt maakt dat wat hij zegt waar zou zijn dus blijft het doemdenken en speculatie.

Zijn ideeën zijn echter leuk om te lezen en ik ben met hem eens dat je verder moet denken en een "Open Mind" moet hebben. :)
Selar
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 148
Lid geworden op: 20 jul 2004, 21:43
Locatie: NL
Contacteer:

Bericht door Selar »

Ik heb dit al vaak gezegd en ik zeg het nog een keer. Transporters zijn onmogelijk vanwege de onzekerheidsrelatie van Heisenberg, een wet uit de Quantum mechanica. In Star Trek hebben ze hier de zogenaamde Heisenberg compensators voor maar niemand weet hoe die dingen nou echt werken, zelfs de producers niet. Je kan gewoon niet iets goed overstralen. Je kan wel massa naar energie en weer terug naar massa omzetten, maar je kan een ingewikkeld iets zoals een mens, of zelfs maar een plank hout, niet goed overstalen.
En het frequentie idee van deze gast is gewoon te onnauwkeurig om iets te verzenden, bovendien geeft hij geen enkel idee hoe het getransporteerde weer opgebouwd kan worden.
Gebruikersavatar
Mr. Janeway
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 72
Lid geworden op: 08 sep 2004, 19:05
Locatie: Oostrozebeke (België)
Contacteer:

Bericht door Mr. Janeway »

haha, das die vent met zijn ringen waarvan je langer leeft.
kdenk niet dat het echt mogelijk is om via die theorie aan tijdreizen te doen, wordt waarschijnlijk véél ingewikkelder dan dat of misschien zelfs onmogelijk
Gebruikersavatar
A3aan
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 289
Lid geworden op: 20 aug 2003, 17:15
Locatie: Tolbert , te Grun

Bericht door A3aan »

En toch is het wetenschappers gelukt een exacte kopie te maken van een elektron. De eigenschappen van elektron 1 werden exact (spin & snelheid waren het zelfde bijvoorbeeld) gekopieerd naar elektron 2 en elektron 1 'verdween' gedurende het proces, volgens mij. Stond laatst een heel verhaal op startrek.nl, dus roep niet te hard dat het onmogelijk is. ;)
Selar
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 148
Lid geworden op: 20 jul 2004, 21:43
Locatie: NL
Contacteer:

Bericht door Selar »

spin en snelheid misschien, maar positie niet. Ze hebben het wel precies zoals ze dachten dat de elektron was gedaan, maar de meting heeft de positie beinvloed waardoor uiteindelijk het elektron toch anders was, dat is de onzekerheidsrelatie van heisenberg. Als je dit met DNA moleculen doet dan kan het gigantisch verkeerd gaan en krijg je gemuteerd DNA.
Gebruikersavatar
startrekker
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 256
Lid geworden op: 10 sep 2004, 13:57
Locatie: Roosendaal, Noord-brabant

Bericht door startrekker »

hoe dan ook, ik lees het NRC handelsblad wel eens en daar hebben ze een deel van de krant die met weetenschap enz te maken heeft, en daar stond laatst dacht ik ook een heel artiekel in over teleportatie. ik denk dat we daar in de komende jaaren nog wel wat over zullen horen. en who knows wie weet vinden ze ooit nog wel eens zo'n heinsberg compensator uit
Gebruikersavatar
Doc
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 467
Lid geworden op: 27 apr 2004, 13:19
Locatie: Amerspace
Contacteer:

Bericht door Doc »

Dat artikel ging geloof ik over een stel duitsers die het gelukt was om over 10 centimeter (of nog minder) de eigenschappen van het ene atoom te kopieren op het andere, ofzo... Maar das nog geen teleportatie...
Gebruikersavatar
startrekker
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 256
Lid geworden op: 10 sep 2004, 13:57
Locatie: Roosendaal, Noord-brabant

Bericht door startrekker »

nww, maar komt al wel in de buurt
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Bericht door SuperVlaai »

Ziet er goed uit.Binnen kort heben we die technologie al maar of het prfect gaat werken dat zullen we dan wel zien of het niet failt.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

supervlaai schreef:Ziet er goed uit.Binnen kort heben we die technologie al maar of het prfect gaat werken dat zullen we dan wel zien of het niet failt.
Ja? Wanneer dan precies alleswetende? :roll:
Gebruikersavatar
A3aan
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 289
Lid geworden op: 20 aug 2003, 17:15
Locatie: Tolbert , te Grun

Bericht door A3aan »

Selar schreef:spin en snelheid misschien, maar positie niet. Ze hebben het wel precies zoals ze dachten dat de elektron was gedaan, maar de meting heeft de positie beinvloed waardoor uiteindelijk het elektron toch anders was, dat is de onzekerheidsrelatie van heisenberg. Als je dit met DNA moleculen doet dan kan het gigantisch verkeerd gaan en krijg je gemuteerd DNA.
De meting heeft 't beinvloed. Maar voor de meting was de kopie wel goed, en is het dus gelukt. Je moet alleen niet gaan meten.
startrekker schreef:hoe dan ook, ik lees het NRC handelsblad wel eens en daar hebben ze een deel van de krant die met weetenschap enz te maken heeft, en daar stond laatst dacht ik ook een heel artiekel in over teleportatie. ik denk dat we daar in de komende jaaren nog wel wat over zullen horen. en who knows wie weet vinden ze ooit nog wel eens zo'n heinsberg compensator uit
Daar had ik 't ook over, ik had dat artikel gescand uit NRC Handelsblad. ;)
Gebruikersavatar
Troy
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 259
Lid geworden op: 03 okt 2004, 13:56
Locatie: Nederland

Bericht door Troy »

Je moet echt wel raar zijn om te geloven in die onsterfelijkheids-ringen. :P
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Troy schreef:Je moet echt wel raar zijn om te geloven in die onsterfelijkheids-ringen. :P
Welkom op 't forum :)
Gebruikersavatar
startrekker
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 256
Lid geworden op: 10 sep 2004, 13:57
Locatie: Roosendaal, Noord-brabant

Bericht door startrekker »

die alex chiu is gewoon een beetje gek. volgens mij laat iemand zijn fantasie overuren draaien
Gebruikersavatar
Troy
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 259
Lid geworden op: 03 okt 2004, 13:56
Locatie: Nederland

Bericht door Troy »

Vis schreef:
Troy schreef:Je moet echt wel raar zijn om te geloven in die onsterfelijkheids-ringen. :P
Welkom op 't forum :)
Mooie reactie. ;)
Gebruikersavatar
Jerry
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 apr 2005, 13:39
Locatie: Brakel

Bericht door Jerry »

De transporter technology word eigenlijk al ontwikkeld. Wat dacht je van de nieuwe Quantum computers ;) doen eigenlijk niets anders dan heel snel data van een plaats naar een andere plaats transporteren. Tenminste, de eerste prototypes hiervan zijn al in ontwikkeling ;)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

^
Jij ook welkom I guess ;)
Gebruikersavatar
Jerry
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 apr 2005, 13:39
Locatie: Brakel

Bericht door Jerry »

ALs dat tegen mij is bedoeld: dank je Vis. Is het niet tegen mij bedoeld. Toch bedankt :P
Plaats reactie