HELP ZIT MET BRANDENDE VRAGEN

Warpdrive, wormholes, phasers ... en meer Star Trek technologie.

Moderator: mr_Vulcan

Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

spacetiger of spaceteam schreef:alleen hoeveel macht hebben dan admiralen in de federation
Rear Admirals kunnen al snel een kleine vloot of sector beheersen (zie Ross uit DS9) en Fleet Admirals zullen wel voor zich spreken zeker?
Gebruikersavatar
spacetiger of spaceteam
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 559
Lid geworden op: 15 jan 2005, 01:24

Bericht door spacetiger of spaceteam »

ja dat begrijp ik maar de federation steun toch geheel op starfleet dus veel belangrijken zaken worden door starfleet gedaan
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Selar schreef:Ik neem daarom aan dat het politieke stelsel ook op dat van de VS is gebaseerd.
Dat klinkt op zich wel logisch, maar maakt het nog niet canon. :)
De Federation Council is idd meer zoals het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden, maar ik zei Tweede Kamer om duidelijk te maken dat het het parlement is.
Het lijkt er in ieder geval wel op, daar ben ik het mee eens. Ik denk dan zelf aan een parlement zo tussen Senaat en Huis van Afgevaardigden in.
Verder kan een president niet zonder ministers. Er moet een soort uitvoerende macht zijn, dus een kabinet met waarschijnlijk ministers erin, zoals het ook in de VS is.
De VS begon met een uitvoerende macht zonder ministersposten. Er was slechts een president. Dit was in een periode toen de federale overheid een overkoepelend orgaan moest zijn om de verschillende staten bij elkaar te houden. Staten bepaalden zelf al het beleid en de president hoefde alleen maar wat algemene regels op te stellen, en had dus geen hulp nodig. Het bestaan van een kabinet in de Federation hangt af van de mate van zelfstandigheid van de planeten. Als de individuele planeten veel beleid zelf kunnen bepalen is een kabinet niet snel nodig.
Plaats reactie