HELP ZIT MET BRANDENDE VRAGEN

Warpdrive, wormholes, phasers ... en meer Star Trek technologie.

Moderator: mr_Vulcan

Gebruikersavatar
spacetiger of spaceteam
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 559
Lid geworden op: 15 jan 2005, 01:24

HELP ZIT MET BRANDENDE VRAGEN

Bericht door spacetiger of spaceteam »

ik heb 3 vragen

1 hoe werkt het politieke stelsel in startek (van de federation) ?

2 hoe groot is de vloot van de federation ?

3 is er ook een soort politie in de federation ?
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Re: HELP ZIT MET BRANDENDE VRAGEN

Bericht door Section31 »

spacetiger of spaceteam schreef:2 hoe groot is de vloot van de federation ?
Denk niet dat daar echt vaste cijfers over bestaan, er zijn wel websites die zo hun schattingen hebben.
Zoals DITL.org bijvoorbeeld. :)
Gebruikersavatar
spacetiger of spaceteam
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 559
Lid geworden op: 15 jan 2005, 01:24

Bericht door spacetiger of spaceteam »

oh oke thnx :thumbs:
Gebruikersavatar
spacetiger of spaceteam
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 559
Lid geworden op: 15 jan 2005, 01:24

Bericht door spacetiger of spaceteam »

iemand nog ideeen
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

pfff hoezo ongeduldig :{
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: HELP ZIT MET BRANDENDE VRAGEN

Bericht door Vis »

spacetiger of spaceteam schreef:ik heb 3 vragen
Hey, welkom op dit forum :)
Zou je alleen svp de topic titel kunnen editten en de hoofdletters weghalen? Thanks ;)

spacetiger of spaceteam schreef:2 hoe groot is de vloot van de federation ?
Verandert van tijd tot tijd natuurlijk. DITL is idd een goede start, misschien met Google succes?
spacetiger of spaceteam schreef:3 is er ook een soort politie in de federation ?
In DS9 (begin seizoen 7 geloof ik?) zag je in ieder geval dat de Federatie zelf soms als politie / beveiliging optreedt. Op elke straathoek hadden ze toen een paar mensen staan.
Eerder in DS9, in de tijd van Gabriel Bell, zagen we dat er gewoon een soort politie over straat loopt. Ordehandhavers, whatever. Ik neem aan dat dit door de jaren heen eigenlijk nooit is veranderd.
Gebruikersavatar
spacetiger of spaceteam
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 559
Lid geworden op: 15 jan 2005, 01:24

Bericht door spacetiger of spaceteam »

aah oke thnx voor de uitleg maar als iemand nou iets steel of ontvoerd of iemand dood maakt gaan ze toch niet een starship in zetten om het uit te zoeken dan hebben ze toch veel te weinig starships (omdat de federatie zo groot is en er zijn genoeg badguys en natuurlijk Ferengi)
*D
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Waarom zouden ze ook een Star ship inzetten in zulke gevallen?
Gebruikersavatar
spacetiger of spaceteam
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 559
Lid geworden op: 15 jan 2005, 01:24

Bericht door spacetiger of spaceteam »

stel dat de badguy 50 of 100 of 500 lightjaar van de aarde zit en nog steedts in federatie ruimte zit je zult toch de afstand moeten overbruggen
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

Zoals je in Nederland ook overal politie hebt, zal dat in de federatie ook wel het geval zijn.
In de VS gaat de FBI ook niet achter elke kruimeldiefstal aan.
Gebruikersavatar
spacetiger of spaceteam
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 559
Lid geworden op: 15 jan 2005, 01:24

Bericht door spacetiger of spaceteam »

nee das waar maar de normale de regionale politie in amrika wel

ik weet fout spel fouten
Gebruikersavatar
Dawn
Commander
Commander
Berichten: 1573
Lid geworden op: 15 aug 2004, 01:14
Locatie: Hier!
Contacteer:

Bericht door Dawn »

Ik denk dat er op vele kolonieën wel iets van een politie macht bestaat. En je hebt sowieso de Security afdeling in verschillende Starfleet instellingen.

Als de dader zich bevind op een plek waar geen van dit alles is, zullen ze wel een kleine schip sturen met een team om de dader aan te houden, en naar de dichtst bijzijnde gerechtsinstelling brengen. O.i.d.

(Please correct me if I'm wrong)
Gebruikersavatar
spacetiger of spaceteam
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 559
Lid geworden op: 15 jan 2005, 01:24

Bericht door spacetiger of spaceteam »

ja dat zou goed kunnen alleen blan voor onze ferengi vrienden haha
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Ik sluit me aan bij Dawn.

Maar de Federatie refereert toch naar 't geheel? United Federation of Planets dus. Elke macht daarbinnen zal z'n eigen politiemacht hebben en regelen. Op Aarde en haar kolonieën zal 't (denk ik) niet veel anders zijn als nu. Zodra het criminaliteit betreft dat met Starfleet te maken heeft, zal Starfleet Security ingezet worden.

(Wat is een blan?)
Gebruikersavatar
spacetiger of spaceteam
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 559
Lid geworden op: 15 jan 2005, 01:24

Bericht door spacetiger of spaceteam »

het zo goed kunnen ja blan is jammer ik weet he geen enkele vergelijking maar ja *D
Selar
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 148
Lid geworden op: 20 jul 2004, 21:43
Locatie: NL
Contacteer:

Re: HELP ZIT MET BRANDENDE VRAGEN

Bericht door Selar »

spacetiger of spaceteam schreef: 1 hoe werkt het politieke stelsel in startek (van de federation) ?
Aan het hoofd van de Federation staat de Federation president. Deze wordt door middel van verkiezingen gekozen. De Federation president heeft een kabinet van ministers.
Dan heb je de Federation Council. Hierin zitten gekozen afgevaardigden van elke lid planeet. Hoe groter de bevolking op de planeet, hoe meer afgevaardigden erin zitten.
De Federation President en zijn kabinet zijn dus de dagelijkse regering, vergelijkbaar met ons kabinet. De Federation Council is vergelijkbaar met de Tweede Kamer. Deze beide houden zich echter alleen bezig met zaken die die hele Federation aangaan. Elke planeet heeft ook nog zijn eigen regering, op aarde is dat de United Earth Government waarin alle landen zitten en heb je weer het zelfde verhaal.
Gebruikersavatar
spacetiger of spaceteam
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 559
Lid geworden op: 15 jan 2005, 01:24

Bericht door spacetiger of spaceteam »

ah zo werkt het dus alle planeten hebben ook een regering hoeveel planeten zijn er in de federatie (bedoel dus planeten met mensen en aliens)
Selar
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 148
Lid geworden op: 20 jul 2004, 21:43
Locatie: NL
Contacteer:

Bericht door Selar »

Federation heeft honderden leden.
Ik weet niet precies hoe het zit met kolonies, zoals Alpha Centauri, of die nou apart lid zijn of bij hun thuisplaneet horen.
Gebruikersavatar
spacetiger of spaceteam
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 559
Lid geworden op: 15 jan 2005, 01:24

Bericht door spacetiger of spaceteam »

ik denk van wel, maar als dan een ras zich aansluit bij de federatie krijgt dan de federatie al een grond stoffen en wat gebeurd dan met de schepen van dat ras worden die allemaal ontmantelt en die matrialen om federatie schepen te maken
Selar
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 148
Lid geworden op: 20 jul 2004, 21:43
Locatie: NL
Contacteer:

Bericht door Selar »

Nee, ze blijven ook gewoon eigen schepen behouden lijkt mij. En de grondstoffen worden gewoon gedeeld met de Federation.
Gebruikersavatar
spacetiger of spaceteam
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 559
Lid geworden op: 15 jan 2005, 01:24

Bericht door spacetiger of spaceteam »

oke thnx weer wat geleerd op eht forum :Y)
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Re: HELP ZIT MET BRANDENDE VRAGEN

Bericht door HorckDude »

Selar schreef:Aan het hoofd van de Federation staat de Federation president. Deze wordt door middel van verkiezingen gekozen. De Federation president heeft een kabinet van ministers.
Dan heb je de Federation Council. Hierin zitten gekozen afgevaardigden van elke lid planeet. Hoe groter de bevolking op de planeet, hoe meer afgevaardigden erin zitten.
De Federation President en zijn kabinet zijn dus de dagelijkse regering, vergelijkbaar met ons kabinet. De Federation Council is vergelijkbaar met de Tweede Kamer. Deze beide houden zich echter alleen bezig met zaken die die hele Federation aangaan. Elke planeet heeft ook nog zijn eigen regering, op aarde is dat de United Earth Government waarin alle landen zitten en heb je weer het zelfde verhaal.
Dit is geen canon informatie lijkt me.
Selar
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 148
Lid geworden op: 20 jul 2004, 21:43
Locatie: NL
Contacteer:

Bericht door Selar »

De Federation President en Federation Council zijn wel canon volgens mij hoor.
Gebruikersavatar
skelotor
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 877
Lid geworden op: 19 dec 2004, 21:28
Contacteer:

Bericht door skelotor »

Selar schreef:De Federation President en Federation Council zijn wel canon volgens mij hoor.
denk het toch k, hóór
Gebruikersavatar
spacetiger of spaceteam
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 559
Lid geworden op: 15 jan 2005, 01:24

Bericht door spacetiger of spaceteam »

want als je ds9 kijkt is er 1 aflevering dat je de President ziet ik weet niet welke aflevering
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

spacetiger of spaceteam schreef:want als je ds9 kijkt is er 1 aflevering dat je de President ziet ik weet niet welke aflevering
Homefront-Paradise Lost
Gebruikersavatar
spacetiger of spaceteam
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 559
Lid geworden op: 15 jan 2005, 01:24

Bericht door spacetiger of spaceteam »

ja die was het bedankt nebulaguy
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Selar schreef:De Federation President en Federation Council zijn wel canon volgens mij hoor.
Inderdaad, en dat betekent dat er twee woordjes in je verhaaltje kloppen. Je zegt verder dat de president aan het hoofd staat van een kabinet, en dat is niet noodzakelijk. In de ST encyclopedia staat dat de president aan het hoofd staat van de council, dus de volksvertegenwoordiging. Dat betekent dat hij meer een voorzitter is van de wetgevende macht. Nu is de ST Encyclopedia ook niet canon dus is dat geen feit. Maar het toont aan dat de functie van de president nooit echt bekend is gemaakt.

Daarnaast is het ook niet eens zeker dat de president gekozen worden door directe verkiezingen. Deze kan ook worden aangewezen door de meerderheid van de council. Dit is zeker niet ondenkbaar, want in Nederland wordt de premier ook niet direct gekozen maar aangewezen na formatie door de grootste coalitiepartners.

Bovendien bevat je verhaal een tegenstelling. Je zegt namelijk dat ieder lid vertegenwoordigers afvaardigt en dat dit te vergelijken is met de Tweede Kamer, terwijl vertegenwoordiging per lid het bestaan van een districtenstelsel aanduidt. In een districtenstelsel zijn er groepjes vertegenwoordigers die ieder de belangen van hun thuisgebied vertegenwoordigen, terwijl in de Tweede Kamer alle vertegenwoordigers héél Nederland vertegenwoordigen. Dit is een wezelijk verschil omdat de belangen van de vertegenwoordigers dan anders liggen.

Ik zeg niet dat wat je verder hebt gezegd per definitie niet waar is, maar dat het bij mijn weten nooit in Star Trek is uitgelegd.
Selar
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 148
Lid geworden op: 20 jul 2004, 21:43
Locatie: NL
Contacteer:

Bericht door Selar »

Starfleet is gebaseerd op de Amerikaanse marine, zelfde rangen etc.
Ik neem daarom aan dat het politieke stelsel ook op dat van de VS is gebaseerd. De Federation Council is idd meer zoals het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden, maar ik zei Tweede Kamer om duidelijk te maken dat het het parlement is.
Verder kan een president niet zonder ministers. Er moet een soort uitvoerende macht zijn, dus een kabinet met waarschijnlijk ministers erin, zoals het ook in de VS is.
Alleen het kiezen van de president weet ik niet zeker, dit kan idd ook door de Council gebeuren.
Gebruikersavatar
spacetiger of spaceteam
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 559
Lid geworden op: 15 jan 2005, 01:24

Bericht door spacetiger of spaceteam »

alleen hoeveel macht hebben dan admiralen in de federation
Plaats reactie