motoren
Moderator: mr_Vulcan
- X5-453
- Lieutenant
- Berichten: 719
- Lid geworden op: 19 jul 2002, 12:37
- Locatie: HELlevoetsluis
motoren
ok de voyager heeft inpulse en warp engines.
warp zijn die twee dingen achterop en inpulse zijn die 3 rode dingen op de "rug"
nu is de vraag, als ze gaan landen moeten ze stilhangen dus er moeten van die inpulse engines aan de onderkant zitten en als hij wilt remmen moeten er inpulse engens aan de voorkant zitten.
maar als je dan op foto's kijkt zie je ze niet zitten. die op de "rug" zitten zijn erg groot dus zulke grote moeten er dus ook aan de onderkant en voorkant zitten.
niet dus. kan iemand dat verklaren en is iemand dat al een keer opgevallen??
warp zijn die twee dingen achterop en inpulse zijn die 3 rode dingen op de "rug"
nu is de vraag, als ze gaan landen moeten ze stilhangen dus er moeten van die inpulse engines aan de onderkant zitten en als hij wilt remmen moeten er inpulse engens aan de voorkant zitten.
maar als je dan op foto's kijkt zie je ze niet zitten. die op de "rug" zitten zijn erg groot dus zulke grote moeten er dus ook aan de onderkant en voorkant zitten.
niet dus. kan iemand dat verklaren en is iemand dat al een keer opgevallen??
- The Federation
- Lieutenant
- Berichten: 683
- Lid geworden op: 11 jun 2002, 14:55
- 3rd RemataKlan
- Vice Admiral
- Berichten: 9931
- Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04
Re: motoren
Elk starship heeft dat.X5-453 schreef:ok de voyager heeft inpulse en warp engines.
Voyager hoeft niet de hele rit naar beneden stil te hangen. Ze vliegen de atmosfeer in, en zodra ze bij de landingsplek komen, hangen ze stil en dalen ze met de stuurraketten (thrusters)X5-453 schreef:warp zijn die twee dingen achterop en inpulse zijn die 3 rode dingen op de "rug"
nu is de vraag, als ze gaan landen moeten ze stilhangen dus er moeten van die inpulse engines aan de onderkant zitten en als hij wilt remmen moeten er inpulse engens aan de voorkant zitten.
De impulse motoren om mee achteruit te vliegen of snel mee te draaien zitten voor op de warpnacelles.X5-453 schreef:maar als je dan op foto's kijkt zie je ze niet zitten. die op de "rug" zitten zijn erg groot dus zulke grote moeten er dus ook aan de onderkant en voorkant zitten.
- Tom
- Commander
- Berichten: 1728
- Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:05
- Locatie: Barneveld
Ok, even voor de duidelijkheid.
Ik neem aan dat je met impulse-engines deze dingen bedoeld:
Daar ben ik het wel mee eens.
Maar ik hoop niet dat 3rd RemataKlan met 'impulse-engines op de warpnacelles' dit bedoeld:
Want dat zijn volgensmij de 'Bussard-collectors', en hebben dus niks met de impulse-engines te maken.
Ik neem aan dat je met impulse-engines deze dingen bedoeld:
Daar ben ik het wel mee eens.
Maar ik hoop niet dat 3rd RemataKlan met 'impulse-engines op de warpnacelles' dit bedoeld:
Want dat zijn volgensmij de 'Bussard-collectors', en hebben dus niks met de impulse-engines te maken.
- The Federation
- Lieutenant
- Berichten: 683
- Lid geworden op: 11 jun 2002, 14:55
Dat ZIJN de bussard collectors. Misschien ziten ze erbij..Tom schreef:Ok, even voor de duidelijkheid.
Ik neem aan dat je met impulse-engines deze dingen bedoeld:
Daar ben ik het wel mee eens.
Maar ik hoop niet dat 3rd RemataKlan met 'impulse-engines op de warpnacelles' dit bedoeld:
Want dat zijn volgensmij de 'Bussard-collectors', en hebben dus niks met de impulse-engines te maken.
- 3rd RemataKlan
- Vice Admiral
- Berichten: 9931
- Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04
Die bedoelde ik eigenlijk wel.Tom schreef:Maar ik hoop niet dat 3rd RemataKlan met 'impulse-engines op de warpnacelles' dit bedoeld:
Want dat zijn volgensmij de 'Bussard-collectors', en hebben dus niks met de impulse-engines te maken.
Ik weet dat de Bussard collectors daar zitten maar ik ga ervan uit dat daar ook impulse motoren zitten.
Als ze daar niet zitten dan hebben Fed starships geen achteruit impulse motoren. Kunnen ze alleen maar gebruiken van die stuurraketjes en als ik kijk hoe snel en soepel de Ent-D of de Defiant zich omdraaien of acteruit kunnen vliegen.
Heeft er ooit iemand iets gezegd van "back us off, full impulse" of iets dergelijks? Acteruit impulse?
- X5-453
- Lieutenant
- Berichten: 719
- Lid geworden op: 19 jul 2002, 12:37
- Locatie: HELlevoetsluis
- 3rd RemataKlan
- Vice Admiral
- Berichten: 9931
- Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04
-
- Ensign
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 15 jun 2002, 10:41
- Locatie: Amsterdam
- 3rd RemataKlan
- Vice Admiral
- Berichten: 9931
- Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04
Maar met een flinke aantrekkingskracht (zoals met de Nexus) zouden die thrusters niet genoeg kracht kunnen hebben.Paul schreef:Full reverse = alleen thrusters. In principe worden de impulse motoren alleen gebruikt om een voorwaartse kracht te leveren; al het manoeuvreren wordt met de thrusters gedaan.
Dan is (snel) achteruit omdraaien, zoals de Defiant vaak doet bij het verlaten van het station, onmogelijk.Paul schreef:Het is dan waarschijnlijk wel practischer om met "ongebalanceerde" impulse motoren te keren om de andere kant op te gaan.
-
- Ensign
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 15 jun 2002, 10:41
- Locatie: Amsterdam
Daarom moesten ze toch hun deflector ook wijzigen zodat hij de aantrekkingskracht van de Nexus verminderde of zo?3rd RemataKlan schreef:Maar met een flinke aantrekkingskracht (zoals met de Nexus) zouden die thrusters niet genoeg kracht kunnen hebben.
Dan gebruikt de Defiant bij die manoeuvre voor het merendeel thrusters.3rd RemataKlan schreef:Dan is (snel) achteruit omdraaien, zoals de Defiant vaak doet bij het verlaten van het station, onmogelijk.
Hoe dan ook, er is nooit sprake geweest van impulse motor-gebruik bij lineaire achteruitbewegingen.
- Tom
- Commander
- Berichten: 1728
- Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:05
- Locatie: Barneveld
En wordt de Defiant ook niet een beetje 'geduwd' door DS9?
Ik bedoel hebben ze niet een soort 'afvuur'-mechanisme, ook voor bijvoorbeeld nood gevallen (core-overload ofzo).
[edit]
Net even gekeken in de DS9 Technical Manual, en daar staat dat de docing-clambs werken met behulp van force-fields en tracktor-beams.
Het is dus heel goed mogelijk dat de Defiant wordt weggeduwd door DS9.
[/edit]
Ik bedoel hebben ze niet een soort 'afvuur'-mechanisme, ook voor bijvoorbeeld nood gevallen (core-overload ofzo).
[edit]
Net even gekeken in de DS9 Technical Manual, en daar staat dat de docing-clambs werken met behulp van force-fields en tracktor-beams.
Het is dus heel goed mogelijk dat de Defiant wordt weggeduwd door DS9.
[/edit]
- Shipconstructor
- Lieutenant Junior Grade
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 11 aug 2002, 11:04
- Locatie: Uelsen
- Shipconstructor
- Lieutenant Junior Grade
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 11 aug 2002, 11:04
- Locatie: Uelsen
Ja hoor, hier dan de zelfde vraag: hoe vliegt zoiets (shuttle, ship, what ever)
http://www.startrek.nl/phpBB-old/viewto ... rum=210&28
http://www.startrek.nl/phpBB-old/viewto ... rum=210&28
- 3rd RemataKlan
- Vice Admiral
- Berichten: 9931
- Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04
De aantrekkingskracht was te groot om er op een normale manier uit te komen.Paul schreef:Daarom moesten ze toch hun deflector ook wijzigen zodat hij de aantrekkingskracht van de Nexus verminderde of zo?
Hmm, aangezien ST3 van de week op TV was, de Enterprise verlaat op een kwart impulse achteruit het Spacedock.Paul schreef:Hoe dan ook, er is nooit sprake geweest van impulse motor-gebruik bij lineaire achteruitbewegingen.
En in Generations schreeuwt Captain Harriman "All engines, full reverse!"
- Shipconstructor
- Lieutenant Junior Grade
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 11 aug 2002, 11:04
- Locatie: Uelsen
- The Federation
- Lieutenant
- Berichten: 683
- Lid geworden op: 11 jun 2002, 14:55
- captain crash
- Administrator
- Berichten: 26503
- Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
- Locatie: Nowhereland
- Contacteer:
Ff een klein punt: het maakt in de ruimte toch niet uit of ze voor of achteruit gaan? Er is namelijk in de ruimte geen onder/boven enz, dus ook geen voor of achteruit. We hebben het nu dus neem ik aan over de beweging die het schip maakt tov zijn eigen positie? Dus als het voor naar achteruit gaat bedoelen we dus dat het schip de andere kant uitgaat ZONDER te draaien. Dan maakt het toch wél uit vanuit welke richting deze verandering in beweging wordt ingezet? Als je de ene kant uitgaat en je wil de andere kant uit dan heeft het geen zin om motoren meer vermogen te geven die de jou de richting in duwen die je al uitging...toch? Dan maakt de plaats waar de motoren zitten dus wél uit (heb het nu niet over warp, want dat werkt sowieso weer anders).
- Shipconstructor
- Lieutenant Junior Grade
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 11 aug 2002, 11:04
- Locatie: Uelsen
Aangezien het universum in 3d is, maakt het absoluut NIET uit waar de motoren zitten, als ze maar RECHTtegenover je bestemming staan, en warp werkt niet zo anders (of je moet bij starwars wezen)captain crash schreef:Ff een klein punt: het maakt in de ruimte toch niet uit of ze voor of achteruit gaan? Er is namelijk in de ruimte geen onder/boven enz, dus ook geen voor of achteruit. We hebben het nu dus neem ik aan over de beweging die het schip maakt tov zijn eigen positie? Dus als het voor naar achteruit gaat bedoelen we dus dat het schip de andere kant uitgaat ZONDER te draaien. Dan maakt het toch wél uit vanuit welke richting deze verandering in beweging wordt ingezet? Als je de ene kant uitgaat en je wil de andere kant uit dan heeft het geen zin om motoren meer vermogen te geven die de jou de richting in duwen die je al uitging...toch? Dan maakt de plaats waar de motoren zitten dus wél uit (heb het nu niet over warp, want dat werkt sowieso weer anders).
warp = rechtelijn tussen A en B zonder bochten
- The Federation
- Lieutenant
- Berichten: 683
- Lid geworden op: 11 jun 2002, 14:55
- captain crash
- Administrator
- Berichten: 26503
- Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
- Locatie: Nowhereland
- Contacteer:
Je zegt nu hetzelfde als ik je zegt namelijk: de motoren moeten RECHTtegenover je bestemming zitten, dus maakt het wél uit waar ze zitten. En warp is dus wel anders, want er is geen sprake van bijsturen op de manie waar wij het nu over hebben. Alleen maar van versnellen, in en uit warp gaan, maar dat is dus wel iets anders.Shipconstructor schreef:Aangezien het universum in 3d is, maakt het absoluut NIET uit waar de motoren zitten, als ze maar RECHTtegenover je bestemming staan, en warp werkt niet zo anders (of je moet bij starwars wezen)captain crash schreef:Ff een klein punt: het maakt in de ruimte toch niet uit of ze voor of achteruit gaan? Er is namelijk in de ruimte geen onder/boven enz, dus ook geen voor of achteruit. We hebben het nu dus neem ik aan over de beweging die het schip maakt tov zijn eigen positie? Dus als het voor naar achteruit gaat bedoelen we dus dat het schip de andere kant uitgaat ZONDER te draaien. Dan maakt het toch wél uit vanuit welke richting deze verandering in beweging wordt ingezet? Als je de ene kant uitgaat en je wil de andere kant uit dan heeft het geen zin om motoren meer vermogen te geven die de jou de richting in duwen die je al uitging...toch? Dan maakt de plaats waar de motoren zitten dus wél uit (heb het nu niet over warp, want dat werkt sowieso weer anders).
warp = rechtelijn tussen A en B zonder bochten
- Trekkie1701
- Cadet 2nd Class
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 04 jul 2002, 22:34
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Well, so how *does* warp work?"
A powerful, asymmetric subspace field is established around the ship by the warp nacelles. The field is composed of nested layers, each pushing against the one beyond it. This drives the ship forward, at a super-luminal velocity.
The nacelles are powered by a tuned plasma stream from the warp core Matter/Antimatter Reactor (M/AMR). Injectors feed the plasma into warp field coil segments at specific times, causing pulses to run the length of the nacelle, front to back. This peristaltic flow causes the push of the nested warp fields, and moves the ship forward.
The warp field wraps around the ship in a two-lobed bubble, with the locus at Main Engineering (by design). The shape of the ship determines the efficiency of the field, and this explains why the Enterprise has such a sleek design.
Meanwhile, the subspace field reduces the inertial mass of the ship, aiding in maneuvering. In fact, a small subspace field is kept around the ship at Impulse speeds, so the Impulse drives have less mass to push around. However, this is only a side effect and is NOT the mechanism used to allow FTL travel.
--------------------
Aangezien er een asymmetrisch subspace veld wordt gecreeerd rondom het schip, zou door de krachten om te draaien, het schip in impulse achteruit kunnen.
http://www.stinsv.com/MOv/St6/backoff.wav
Als deze link niet werkt, ga dan naar:
http://www.stinsv.com/MOv/st6a.htm#Kirk
Scroll naar beneden totdat je onder Capt. James T. Kirk tegenkomt:
"Reverse Engines, hard astern, one and a half impulse power"...
En klik erop. (DUH)
Met dank aan www.stinsv.com.
A powerful, asymmetric subspace field is established around the ship by the warp nacelles. The field is composed of nested layers, each pushing against the one beyond it. This drives the ship forward, at a super-luminal velocity.
The nacelles are powered by a tuned plasma stream from the warp core Matter/Antimatter Reactor (M/AMR). Injectors feed the plasma into warp field coil segments at specific times, causing pulses to run the length of the nacelle, front to back. This peristaltic flow causes the push of the nested warp fields, and moves the ship forward.
The warp field wraps around the ship in a two-lobed bubble, with the locus at Main Engineering (by design). The shape of the ship determines the efficiency of the field, and this explains why the Enterprise has such a sleek design.
Meanwhile, the subspace field reduces the inertial mass of the ship, aiding in maneuvering. In fact, a small subspace field is kept around the ship at Impulse speeds, so the Impulse drives have less mass to push around. However, this is only a side effect and is NOT the mechanism used to allow FTL travel.
--------------------
Aangezien er een asymmetrisch subspace veld wordt gecreeerd rondom het schip, zou door de krachten om te draaien, het schip in impulse achteruit kunnen.
http://www.stinsv.com/MOv/St6/backoff.wav
Als deze link niet werkt, ga dan naar:
http://www.stinsv.com/MOv/st6a.htm#Kirk
Scroll naar beneden totdat je onder Capt. James T. Kirk tegenkomt:
"Reverse Engines, hard astern, one and a half impulse power"...
En klik erop. (DUH)
Met dank aan www.stinsv.com.
- Tom
- Commander
- Berichten: 1728
- Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:05
- Locatie: Barneveld
Trekkie1701 schreef:Meanwhile, the subspace field reduces the inertial mass of the ship, aiding in maneuvering. In fact, a small subspace field is kept around the ship at Impulse speeds, so the Impulse drives have less mass to push around. However, this is only a side effect and is NOT the mechanism used to allow FTL travel.
Het subspace field heeft niets te maken met de impulse drive, het word alleen maar gebruikt om ervoor te zorgen dat het schip minder massa heeft (hoeven de impulsedrives dus niet zo hard te duwen).Trekkie1701 schreef:Aangezien er een asymmetrisch subspace veld wordt gecreeerd rondom het schip, zou door de krachten om te draaien, het schip in impulse achteruit kunnen.
Het subspace field omdraaien (als dat al kan, maar blijkbaar kon het dus bij TOS) zou geen enkel effect hebben, aangezien het schip er alleen maar lichter van word, maar niet van snelheid of richting veranderd.