Imagicon 2019 - nog een week te gaan!

Conventies, Evenementen, Fanclubdagen & Meetings

Moderator: Dark*staR

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Imagicon
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 104
Lid geworden op: 08 jan 2014, 00:57
Locatie: Ede
Contacteer:

Imagicon 2019 - nog een week te gaan!

Bericht door Imagicon »

Tickets: https://wetickets.shop/385/899/ticketshop-imagicon.html

Tot 26 januari 2019
Kinderen (4-12 jr)€ 7,50
Young Adult (13-17 jr)€ 12,50
Volwassenen€ 17,50


Galaxy Masquerade Promo:
https://youtu.be/UIV_lvACG3E

Op 26 januari 2019 zal de vierde Imagicon plaatsvinden, wederom in De Reehorst, in Ede!

Zoals altijd geldt: Ben jij of ken jij iemand die een workshop of een lezing wil geven, of heb jij een idee voor een discussiepanel? Laat het ons weten! Zolang het past in de genres van Imagicon - SF, Fantasy, Horror & Comics - zullen wij elk idee in overweging nemen.

Tot ziens op Imagicon!

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Imagicon op 19 jan 2019, 18:07, 8 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Imagicon 4.0: 26 januari 2019

Bericht door Blind Guardian »

:thumb:
Gebruikersavatar
Imagicon
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 104
Lid geworden op: 08 jan 2014, 00:57
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Imagicon 4.0: 26 januari 2019

Bericht door Imagicon »

Imagicon zoekt naar enthousiaste mensen die mee willen organiseren, tijdens de dag zelf hand- en spandiensten willen verrichten of willen helpen om van tevoren zaken klaar te zetten. Als lid van de Imagicon Crew leer je in korte tijd veel nieuwe mensen te leren kennen en kun je het beste van jezelf laten zien. Denk vooral niet te snel dat je niks voor ons kunt betekenen; iedereen heeft kwaliteiten die ongetwijfeld van pas zullen komen.

Waar zou je ons mee kunnen helpen? Nou, met...

- op andere evenementen de Imagicon-stand bemensen
- achter de scanner of kassa zitten op de dag zelf
- bezoekers verwelkomen en helpen bij het vinden van programmaonderdelen
- toezicht houden bij of in de zalen (tijdsbewaking, gedraagt iedereen zich goed, etc.)
- meehelpen bij workshops of lezingen (stoelen/tafels verslepen, apparaten bedienen, etc.)
- toezicht houden op de beursvloer
- helpen bij de loterij en de veiling voor het goede doel (veilingstukken versjouwen, netjes neerzetten, lootjes verkopen, etc.)
- het bedenken en (helpen bij het) maken/verzamelen/aanschaffen van aankleding;
(filmposters verzamelen, decorstukken maken, helpen met het neerzetten alles, etc.)
- het onderhouden van een of meer social media-kanalen
- en nog veel meer!

Wat vragen wij van je?
* Affiniteit met de genres SF, Horror, Fantasy en/of Comics
* In teamverband en/of zelfstandig kunnen werken
* Onze bezoekers vriendelijk te woord kunnen staan
* Praktische instelling (je weet van aanpakken)

Wat bieden wij onze crew aan?
1.) Je bent onderdeel van een team van enthousiaste mensen.
2.) Gratis lunch als je meehelpt op de dag zelf.
3.) Je ontmoet nieuwe mensen met dezelfde interesses.
4.) De mogelijkheid om na afloop van Imagicon tegen een aantrekkelijke prijs te blijven eten en eventuele (ere)gasten op een informele manier te ontmoeten.
5.) Je doet ervaring op met communicatie, samenwerking, planning, etc.
6.) Gezelligheid!

Heb je vragen? Stuur een e-mail naar vrijwilligers@imagicon.nl.

Wil je lid worden van de Imagicon Crew? Vul dan het formulier in op de website in.

https://imagicon.nl/vrijwilligers.htm
Laatst gewijzigd door Imagicon op 26 nov 2018, 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Imagicon
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 104
Lid geworden op: 08 jan 2014, 00:57
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Imagicon 2019 - aankondiging op 1 april!

Bericht door Imagicon »

Pssst... Even tussen ons.

Op 1 april zullen we iets interessants aankondigen. Iets dat te maken heeft met tickets.

Nee, het is géén grap, dat verzekeren we jullie. Houd Facebook en de website dus goed in de gaten!

Afbeelding
Gebruikersavatar
eman
Commander
Commander
Berichten: 1047
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:00

Re: Imagicon 2019 - aankondiging op 1 april!

Bericht door eman »

Humor!?
Gebruikersavatar
Imagicon
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 104
Lid geworden op: 08 jan 2014, 00:57
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Imagicon 2019: Let op, vroege vogels! 11,11

Bericht door Imagicon »

Humor? Waar, waar?

Zeg, over morgen, hè? Ik zeg alleen maar: 11,11.
Voor de vroege vogels.

En op? Da's helaas op.
Gebruikersavatar
Imagicon
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 104
Lid geworden op: 08 jan 2014, 00:57
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Imagicon 2019 - Tickets for sale!

Bericht door Imagicon »

Dames en heren, bij deze: de officiële aankondiging voor de Galaxy Masquerade!

So you think you can cosplay?

Denk je dat je hebt wat wij zoeken? Krijg je altijd complimenten van andere mensen over hoe goed jouw cosplay lijkt op het origineel? Staan mensen versteld als jij langs komt lopen en zeggen ze dat jij gewoon dat karakter uit Game of Thrones, Star Wars of Supernatural gewoon bént? Of wie weet ben jij wel een kei in het maken van outfits en/of props en wil jij die graag (laten) showen?

Is jouw antwoord een volmondig ‘JA!’ op één of meer van deze vragen, dan is Imagicon naar jou op zoek! Blaas het stof van die props, haal de pruiken uit de kast, tover jezelf om tot jouw favoriete karakter… en ga vervolgens achter de pc zitten om je vandaag nog in te schrijven!

https://imagicon.nl/galaxy.htm
Gebruikersavatar
Imagicon
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 104
Lid geworden op: 08 jan 2014, 00:57
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Imagicon 2019 - Galaxy Masquerade!

Bericht door Imagicon »

Waar Jacco Heerdt terug zal keren als presentator in de theaterzaal zal onze presentatrice van 2016, Ashley Borst, in 2019 plaats nemen in de jury van de Galaxy Masquerade!

Hieronder stelt zij zich voor.

"Mijn naam is Ashley, aka Asha Cosplay, en wellicht herkennen jullie mij nog van de vorige editie van Imagicon waar ik de cosplaywedstrijd organiseerde en samen met Jacco het theaterprogramma presenteerde. Dit keer draag ik het stokje over aan Rosanne en neem ik plaats als jurylid tijdens de Galaxy Masquerade!

Ik cosplay inmiddels al 6 jaar en mijn repertoire bevat vooral villains, maar tegenwoordig ook superhelden en mythologische/fantasy personages. Als entertainer vind ik het heerlijk om op een podium te staan en te performen, waardoor ik al aan meerdere cosplaywedstrijden heb meegedaan. Ik weet dus heel goed hoe jullie straks voelen op dat podium. ;-)

Waar ik op ga letten tijdens de Galaxy Masquerade zijn de originaliteit en effectiviteit van de acts en de technieken die gebruikt zijn voor het maken van de kostuums. Hoe goed zet jij je personage neer en welk verhaal breng je over naar het publiek? Welke technieken heb je gebruikt in jouw kostuum waardoor het lijkt alsof het direct uit zijn/haar wereld komt?

Ook vind ik het altijd leuk om te weten wat iemand heeft geleerd van het werken aan zijn/haar cosplay! Ik ben benieuwd naar alle cosplays en acts die jullie gaan showen!

See ya op 26 januari!"

https://imagicon.nl/galaxy.htm

AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Imagicon
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 104
Lid geworden op: 08 jan 2014, 00:57
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Imagicon 2019 - Programma 2019

Bericht door Imagicon »

Ons voorlopige programma staat online! Bij Lezingen, Workshops en Panels vind je de uitgebreide omschrijvingen van elk onderdeel en uiteraard volgt hier nu traditiegetrouw, De Oproep!
“Heb jij een idee voor een panel, of wil je een workshop of lezing geven? Of misschien ken je wel iemand die echt een fantastisch idee heeft voor een van deze programmaonderdelen of zelf een lezing, workshop of panel wil geven/voor wil zitten. Stuur een e-mail. naar Imagicon onder vermelding van ‘Programma 2019’ en we nemen zo snel mogelijk contact met je op!

Heb jij een idee voor andere activiteit in het programma van Imagicon, vul dan dit formulier in.”

Tot ziens op Imagicon!

https://www.imagicon.nl/programma.htm
Gebruikersavatar
Imagicon
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 104
Lid geworden op: 08 jan 2014, 00:57
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Imagicon 2019 - Programma 2019

Bericht door Imagicon »

Nog een week te gaan en Imagicon 4.0 komt er aan!

Met panels over sterke vrouwen, reboots & remakes, Doctor Who, SF in Nederland en wat nou toch die link is tussen Fantasy en historie.
Met lezingen over Cosplay (make-up, fotografie, boudoir), Dungeons & Dragons, muziek geïnspireerd door Lord of the Rings en hoe je van fanfic naar serieuze publicatie kunt komen!
Met workshops over monsters tekenen, verhalen vertellen en het roleplay gedeelte van Costume Roleplay.
Met speldemonstraties over exploderende kittens en games waarin je met elkaar de vloer aan kunt vegen of het juist mét elkaar tegen het spel op kunt nemen.
Met twee(!) wedstrijden: De Galaxy Masquerade, voor geweldige cosplays en acts, en de Imagicon Short Film Awards, voor al die prachtige short films die geproduceerd zijn op eigen (of Vlaamse) bodem!
Met een Cosplay Dating Show voor iedereen, van superheld tot game villain, een veiling voor het goede doel (Cliniclowns) en een loterij met toffe prijzen.
Daarnaast is er in de filmzaal een (bijna) doorlopend programma met short films in alle genres van Imagicon: horror, fantasy, SF en zelfs animatie!
Er is een beursvloer met allerhande stands, variërend van hebbedingetjes tot heuse mede (voor de Vikingen onder ons!) en je kunt genre-geïnspireerde kunst waarderen.

En, als klapstuk, informatie over de nieuwe fantasyfilm ReKindle, met kostuums uit de film en ja, stiekem ook een paar acteurs, die over hun project komen vertellen!

Meer weten? Bezoek onze website!
https://www.imagicon.nl/
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Imagicon 2019 - nog een week te gaan!

Bericht door X-File »

Nu was ik wat maandjes geleden naar Gent voor een con. Daar hadden ze een heuze dating-meeting.

Afgeblazen, verhouding mannen tot vrouwen was iets uit balans naar het schijnt. :lachhuil:

Weer naar huis met lege handen.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Imagicon 2019 - nog een week te gaan!

Bericht door Blind Guardian »

Ik ben vrijwilliger , ben benieuwd
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Imagicon 2019 - nog een week te gaan!

Bericht door The Silencer »

X-File schreef:Nu was ik wat maandjes geleden naar Gent voor een con. Daar hadden ze een heuze dating-meeting.

Afgeblazen, verhouding mannen tot vrouwen was iets uit balans naar het schijnt. :lachhuil:

Weer naar huis met lege handen.
1 vrouw op 100 mannen?
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Imagicon 2019 - nog een week te gaan!

Bericht door Blind Guardian »

The Silencer schreef:
X-File schreef:Nu was ik wat maandjes geleden naar Gent voor een con. Daar hadden ze een heuze dating-meeting.

Afgeblazen, verhouding mannen tot vrouwen was iets uit balans naar het schijnt. :lachhuil:

Weer naar huis met lege handen.
1 vrouw op 100 mannen?
Beetje als een Fallout Experiment :lachhuil:
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Imagicon 2019 - nog een week te gaan!

Bericht door The Silencer »

Daar dacht ik ook aan :lachhuil:
Gebruikersavatar
Vash
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 684
Lid geworden op: 12 apr 2003, 22:48
Locatie: Amsterdam

Re: Imagicon 2019 - nog een week te gaan!

Bericht door Vash »

Wat leuk Blind Guardian dat je vrijwilliger bent. Lijkt me best leuk om te doen.

Net even het programma doorgelezen.

Ben erg benieuwd naar 'Strong female character, hit of miss?' Als ik de titel van dit panel lees, ben ik erg benieuwd of ze de plank helemaal mis slaan, of dat ze een beetje willen prikkelen.
Plaats reactie