Slechtste aflevering

Sisko, Kira, Odo... door het wormhole.

Moderator: Dark*staR

Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Slechtste aflevering

Bericht door captain crash »

We hebben al heel vaak discussies gehad over wat de beste aflevering is, maar eigenlijk nog nooit echt wat de slechtste is. Geef in dit topic jullie "top 5" slechtste afleveringen en geef er ook bij aan waarom. Als dit topic een beetje een succes is maak ik 'm misschien ook wel aan voor andere series.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

ik zal proberen een heldere en duidelijke reactie te geven. Ik zoek nog wel even..


Nadeel is dat ik Deep Space Nine al ruim 9x gezien heb en sommige aflevering al vaker. Daardoor ben ik sommige afleveringen gewoon zat, terwijl dit doorgaans goede afleveringen zijn:

Ik zet er vijf neer in willekeurige volgorde:

1. Move along home
Ontiegelijke domme aflevering. Het gedrag van die lui, gedrag van sisko, kira, dax en bashir. Het enige leuke in deze aflevering is het kruipen en smeken van quark. Voor de rest, blegh. Heel irritant.

2. The sound of her voice
Algemeen is het misschien wel een logische aflevering, maar het is allemaal heel erg soapie. Al dat geklets hoe kut het allemaal wel niet is. En dan vinden ze haar en ja, ze is al 150 jaar dood. geen hoge herkijkwaarde.

3. Distant voices
Begint misschien grappig, maar voor de rest een onnozele aflevering die nergense over gaat. Beetje tennissen op de promenade? Ik weet nog wel dat ik deze aflevering zag zonder echt ds9 te volgen, toen vond ik ops er maar raar uitzien.

4. Civil defense
Rare aflevering, ik had toch eerst die hele computer gecheckt voordat ik hem ging gebruiken, zodat je deze zooi niet meemaakt. dat terzijde. De onenigheid tussen dukat en garak is leuk, maar het verhaal is redelijk voorspelbaar.

5. The storyteller
Need I say more? Achterlijk verhaal. Die dorpelingen zijn achterlijk, het gedrag is achter, O'brien doet achterlijk!
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Bericht door Trutgras »

Het is een beetje moeilijk om te bepalen wat de 5 slechtste afleveringen zijn, want goede afleveringen kijk je nog vaak terug zodat je ziet hoe goed ze nu precies zijn, maar dat doen we niet met slechte afleveringen. Uitzonderingen daargelaten.

@Nemesis: Twee van de afleveringen die je noemt staan mij juist bij als goede afleveringen en twee als best uitstaanbare.


Mijn 5 (eigenlijk 6) in no particular order

Let he who is without sin: Ik ben principieel tegen iedere Star Trek aflevering waar zwembroeken in voorkomen en deze geeft mij nota bene nog meer reden om er een hekel aan te hebben dan de zwembroeken zelf. Hoewel, dat exemplaar van Worf...

Wrong darker than death or night: Dit is de samenvatting van alles wat DS9 ooit verkeerd heeft gedaan met Kira. In TNG heb je van die afleveringen met een goed verhaal die min of meer ieder karakter in de hoofdrol kunnen hebben, die gaan daar vaak naar Riker en zo krijgt de lastige rol van first officer toch veel smaak. In DS9 gaan al deze verhalen naar O'Brien en Kira blijft zitten met een stel afleveringen waarin ze emotioneel moet zijn over haar verleden. Zelfs dit gaat nog heel vaak goed, Duet is een voor de hand liggend voorbeeld, maar het idee van deze aflevering is te stom voor woorden en geen enkele hoeveelheid acteerwerk kan het nog redden. En als het echt zo simpel is om met die Orb of Time te gaan waar en wanneer je maar wil, waarom wordt dat ding daar dan verder niet voor gebruikt? Het is niet alsof er nooit een betere reden te verzinnen is om 'm te lenen dan Kira d'r trauma's. Ik ga weer verder met vergeten dat deze aflevering ooit bestaan heeft.

Profit and lace: Ferengi verhalen: tja, nouja. Dit specifieke Ferengie verhaal... tart iedere beschrijving. Ik ga het niet eens proberen.

His Way & It's only a paper moon: Vic Fontaine. Vic Fontaine. Vic Fontaine. Waarom was dit nodig?

Sons of Mogh: Naast de ongeloofwaardigste Klingon sinds Klingons eruitzagen als Kazachstanen, de lelijkste pyama in de lange geschiedenis van lelijke Star Trek pyama's, en het volstrekt treurige verhaal... "oja, we wissen z'n geheugen even!" Klaar! Probleem opgelost!
Gebruikersavatar
Henry86
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 709
Lid geworden op: 07 jun 2004, 00:30
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Henry86 »

Hmm, distant voices zou ook zeker in mijn top5 komen. Meridian komt in ieder geval op 1.
Fascination en The Muse moeten er ook in, maar voor de rest moet ik er nog even over nadenken.
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Bericht door Trutgras »

The Muse vond ik, in aanmerking genomen dat het een Jake verhaal was, nog wel gaan. Fascination was inderdaad bietjes en heeft mijn lijstje maar net niet gehaald.
Gebruikersavatar
Henry86
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 709
Lid geworden op: 07 jun 2004, 00:30
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Henry86 »

Ik las net op Memory Alpha dat ze over het script van The Muse het langste hebben vergaderd van alle DS9-afleveringen. :lachhuil:
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Bericht door martine »

The Muse met stip op nr 1. Ik heb de ep uitgekeken maar dat was wel ne hele opgave. Saaaaaaaaaaaaaaaaaai
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Die aflevering waar Quark dat spel moest spelen, met de DS9 crew als puppets ofzoiets was het toch.
Geen idee meer hoe die heet, maar ik heb 'm afgezet. Saaaaaaaaaaaai... :yawn:
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

Move Along Home gok ik zo
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

The Musezzzzzzzzzzzzzzzz :Z
saaie zeikep. Kon me niet echt boeien dat gedoe met Jake

verder Emperor's New Cloak, vernacheling van de mirror universe en Time's Orphan wat zich 45 minuten voorsleepte.
Verder vond ik Melora ook vreselijk.
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Galenfuinion »

Geen Top 5, ik kan me alleen nog maar The Muse als echt te slecht voor woorden herinneren.
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Bericht door Trutgras »

Goh, dan moet ik toch nog maar eens The Muse gaan kijken, want ik heb totaal geen herinnering aan de totale verschrikking die die aflevering blijkbaar was. Om iets een slechtste aflevering te kunnen noemen moet ik toch op z'n minst ooit dingen naar de tv gegooid hebben terwijl ie op was.

Ik laat jullie nog weten hoe het ging (en wat er eventueel gesneuveld is).
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Ik gooi geen dingen naar mn TV als ik er iets slechts op zie, zo zonde van de TV. :*)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

Trutgras schreef:
@Nemesis: Twee van de afleveringen die je noemt staan mij juist bij als goede afleveringen en twee als best uitstaanbare.

Zoals ik al aangaf. Ik heb 9X DS9 gekeken en dan worden bepaalde goede afleveringen niet leuk meer. Ik sla bijv. nu standaard "the visitor" over. Het is geen slechte aflevering, maar hij heeft wel een vreselijk slechte herkijkwaarde...

er zijn echt 3 aflevering van ds9 die de hoogste herkijkwaarde voor mij hebben. Gewoon de manier waarop het gespeeld word. Dat is in volgorde:

The way of the warrior
In the pale moonlight
The siege of AR-558

die zouden ook in mijn top 10 staan van beste afleveringen.

Daarnaast wil ik aangeven dat het ook 3 uur snachts was :P
even reagerend op wat men hier heeft staan
Let he who is without sin: de aflevering heeft wel humor, meerdere verhaallijnen door elkaar, niet zo slecht voor een top5 dan.

Wrong Darker than death or night: Jammer dat al kira's vrienden op deze manier afgeslacht worden hoezo abrupt een mogelijke verhaallijn vernietigen. Ik heb er over nagedacht om deze in mijn top 5 te zetten, maar hij is nog wel iets beter.

Profit and lace: Hoe kan je die nou slecht noemen, die is zo komisch, zo goed echt een goede over the top ferengi episode. Absoluut geen slechte vind ik.

His way & paper moon: Paper moon heeeft een hoge herkijkwaarde, zou eerder in de top 10 beste staan, dan slechte. His way is een leuke aflevering, introductie van Vic Vontaine. Waarom dit nodig was moet je je niet afvragen, past het in ds9, ja! het is duidelijk iets wat bij Julian hoort.

Sons: ach, die broer is achterlijk, achterlijker dan in tng.. het is jammer. Voor mensen die tng niet gezien hebben is dit helemaal een lastige aflevering.

meridian: inderdaad, vreselijke aflevering. staat op 6 bij mij :P
Fascination: nou niet bepaald de beste aflevering nee., maar ook niet de slechste.
The muse: ook vreselijk irritant, staat ook erg laag!
emperor's new cloak. Wel leuk, maar het is dan ook een ferengi episode.
time's orphan: één van de weinige slechte o'brien eps., maar niet voor een top5
Melora: ja.. blegh! is 7

dat gooien heb ik achter mij gelaten.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Profit and lace: Hoe kan je die nou slecht noemen, die is zo komisch, zo goed echt een goede over the top ferengi episode. Absoluut geen slechte vind ik.
Dat iets grappig is maakt het nog niet goed...de onderbroek van Picard in Captain's Holiday is ook grappig...

Ik mis trouwens nog wel een aantal klassieke slechte eps. Ik heb zelf ondertussen ontdekt dat voor iedere echt goede ep ds9 ook een echt slechte ep heeft.

Dit is niet mij top5, maar lijstje van echt slechte eps:
Move Along Home
Invasive Procedures
Melora (:r)
Meridian
Fascination
Life Support (:r :r een van de meest idiote verhalen uit de geschiedenis van Trek :r :r )
Prophet Motive
Crossfire (Waarom kiest Kira niet een fantsoenlijke man...desnoods Odo...;) )
The Muse (Jah trutgras, echt slecht)
Looking for Par'Mach in all the wrong places (ep die gewoon nooit gemaakt had moeten worden)
Let he who is whitout sin (:r yuk)
A Simple Investigation (en nou is Odo verliefd...en niet op Kira :r )
Sons and Daughters (sorry hoor, maar wat moet deze ep uberhaupt in de "dominion war cyclus"?! Leuk als tussenep, maar hier alleen maar ergerlijk...)
Resurrection (zijn jullie deze vergeten...goed hoor ;) )
Change of Heart (ohnee, deze ep is nooit gemaakt...)
Wrongs darker than Death or Night
His Way (sorry maar als die relatie tussen Kira en Odo dan toch moest had het ook wel op een betere manier gekund dan deze ep. Je merkt gewoon aan het acteren dat de acteurs het zelf ook niet zagen zitten. Ik heb trouwens niet zo'n hekel aan vic, ik vind wel dat ie veel te veel aandacht krijgt)
Valiant
Profit and Lace
Time's Orphan
Prodigal Daughter (waarom is deze ep er uberhaupt?!)
The Emperor's New Cloak (weer zo'n voorbeeld, heel grappig maar als je er over gaat nadenken...:r )
The Dogs of War (alle verhalen in deze ep hadden ook in de voorgaande eps gestopt kunnen worden en langzaam kunnen opbouwen, had een ep gescheeltd en ervoor gezorgd dat What You Leave Behind minder afgeraffeld over zou kunnen komen)

Shit, wordt nog moeilijk kiezen want dit zijn dus eps die ik allemaal echt heel slecht vind, zijn er ook nog eps die iets minder slecht zijn maar alleen maar ergerlijk...
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Bericht door Trutgras »

Ik herkijk zelf maar een klein gedeelte van afleveringen, dus het is inderdaad waarschijnlijk daaraan te wijten dat we zulke verschillende meningen hebben.

Re: Profit and lace. Dit noem ik niet over the top. Over the top is als je een leuke grap of situatie verzint en die tot in het absurde doordrijft. Voorbeelden: De 25 verschillende boeren die het team de weg wijzen in All Stars die overduidelijk door dezelfde 2 figuranten worden gespeeld. Quentin Tarantino's lugubere humor. De eerste keer dat Bennie Hill tien mooie vrouwen achter zich aan liet rennen.

Wat niet over the top is, is als je een flauw en afgezaagd idee neemt en dat dan nog eens overdrijft omdat je denkt dat het dan wel leuk zal worden. Zoals de tachtigste keer dat Bennie Hill 100 vrouwen achter zich aan liet rennen omdat hij niks anders meer kon verzinnen. De grap van een man in een jurk is al even oud als poep en pies humor, er zijn tig tvseries die het al gedaan hebben (je wordt er nota bene in het Archeon al mee vermoeid), en het wordt niet plotseling leuk als je het maar extra overdreven doet zonder er iets grappigs aan toe te voegen.

En het is helemaal goedkoop als je een karakter neemt dat iedereen toch al leuk vindt om een hekel aan te hebben, en dat karakter op deze afgezaagde manier nog verder de grond in trapt. Stop Odo en Sisko maar in een jurk, en kom dan nog eens terug.

Re: Vic Fontaine. (Want dat is mijn probleem. Ik geef toe dat de stukjes zonder Vic zoals de ruzie/zoenscene in His Way best leuk kunnen zijn.) Ten eerste, ik hou niet van de muzieksoort. Dat ligt aan mij. Ten tweede, ik hou helemaal niet van 'live' muziek in tv-series. Zelfs al was dEUS op het holodeck een liedje komen zingen, dan had ik het nog een slecht idee gevonden. Het neemt veel tijd in beslag, een tiende van de aflevering per liedje - tijd die je beter kunt gebruiken om een zinnig plot in te ontwikkelen - en past bijna nooit goed in het verhaal, zodat het geforceerd overkomt. En over geforceerd gesproken, waarom is Vic zo speciaal en empathisch en bladiebla? Data is intelligent gemaakt om in de maatschappij als mens te kunnen functioneren. EMH is intelligent gemaakt omdat hij het belangrijke werk van de scheepsdokter moet kunnen overnemen. Vic is intelligent gemaakt om... liedjes te zingen en een praatje te maken? Dus de ontwerper heeft een Pentagon-waardige computer gemaakt om uit te rekenen hoeveel 2x3 is? En tot slot vind ik het zonde dat je in een escape-aflevering (holodeck/alternate universe/tijdreis aflevering) van een science fiction serie, waarbij je zou kunnen verzinnen wat je maar wilt - dingen als Past Tense of Mirror Universe of wat dan ook - een muziekoptreden erin schrijft van het soort dat we al in tig andere series en films en concerten kunnen zien en dan nog beter ook.

En ik gooi niet met zware voorwerpen hoor. Alleen flessedoppen enzo.
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Bericht door Trutgras »

Het mysterie van de al dan niet saaiheid van The Muse is opgelost. Ik heb blijkbaar alleen de laatste 20 minuten van de aflevering gezien, want geen enkele scene voor de echtgenoot die in Odo's kantoortje aankomt kon ik mij nog iets van herinneren. Ik denk dat ik de eerste 10 minuten van het kijken bezig was uit te vogelen waar het over ging en de laatste 10 minuten waren toen over voordat ik erachter was dat het saai was. Maar de complete aflevering was inderdaad behoorlijk saai.

Wil nog wel even vermelden dat Sisko senior als enige officier in heel Starfleet in het bezit is van vrijetijdskleding die hem daadwerkelijk goed staat.
Gebruikersavatar
Henry86
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 709
Lid geworden op: 07 jun 2004, 00:30
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Henry86 »

De vrijetijdskleding van T'Pol was ook zeer goed.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Slechtste aflevering

Bericht door Nemesis »

en kan je voorstellen dat ik die "sex-aflevering" in enterprise gemist heb. Kennelijk heb ik een cd-tje in seizoen 3 overgeslagen ;)
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Slechtste aflevering

Bericht door GPS »

Nemesis schreef:en kan je voorstellen dat ik die "sex-aflevering" in enterprise gemist heb. Kennelijk heb ik een cd-tje in seizoen 3 overgeslagen ;)
Als dat het hoogtepunt van de serie is, dan kun je wel nagaan hoe bedroevend het was. :lachhuil:
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Slechtste aflevering

Bericht door Nemesis »

GPS schreef:
Nemesis schreef:en kan je voorstellen dat ik die "sex-aflevering" in enterprise gemist heb. Kennelijk heb ik een cd-tje in seizoen 3 overgeslagen ;)
Als dat het hoogtepunt van de serie is, dan kun je wel nagaan hoe bedroevend het was. :lachhuil:
dat zijn niet mijn woorden. Ik vond seizoen 4 erg goed. Op die manier hadden ze zeker nog 3 seizoenen mogen maken. Alleen in a mirror darkly ofzo en these are the voyages zijn natuurlijk prut.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Slechtste aflevering

Bericht door GPS »

Goed zou ik seizoen 4 niet willen noemen. Oké, het was beter dan de rest, maar dat is niet zo heel moeilijk.
Maar ook in seizoen 4 blijven ze vastzitten aan het gepruts van de voorgaande seizoenen.
Kon ook moeilijk anders: ze hadden de keus of alle fouten met vergezochte verhalen rechttrekken , of net doen of er geen drie seizoenen aan vooraf waren gegaan en helemaal opnieuw beginnen.
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Re: Slechtste aflevering

Bericht door WeyounsLastClone »

'In a Mirror Darkly' is briljant! Heerlijke science fiction. Seizoen 4 van Enterprise is sowieso een van de beste Star Trek seizoenen.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Slechtste aflevering

Bericht door captain crash »

...in a mirror darkly vond ik nou echt een ontzettend vervelende ep. De rest van het seizoen bestond uit eps die verhalen vertelden die wel aardig waren, maar de standaard trekscripts kwamen echt mijn neus uit. Dat had ik trouwens bij Voyager en in mindere mate bij ds9 ook al. De trekformule is zo ontzettend voorspelbaar.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Slechtste aflevering

Bericht door GPS »

WeyounsLastClone schreef:'In a Mirror Darkly' is briljant! Heerlijke science fiction. Seizoen 4 van Enterprise is sowieso een van de beste Star Trek seizoenen.
Wat moet ik daar op zeggen. Er zijn in het verleden hier veel discussies gevoerd over wat goed en wat slecht is. Daarbij kwam steevast naar voren dat iets leuk of niet leuk vinden, weinig tot niets zegt over goed of slecht.

Laat ik daar dan maar mee verder gaan: Ik vind Enterprise seizoen 4 niet leuk. Ik kan het niet los zien van de voorafgaande drie seizoenen en m'n tenen krommen bij het goed proberen te praten van de continuiteitsfouten. In a Mirror Darkly vind ik echt over de top. Het is dus niet aan mij besteed.

Mijn broer heeft over Enterprise eens gezegd: "zou best aardige Sci-Fi zijn, als ze het niet aan Star Trek hadden vastgeplakd, maar het in een compleet nieuwe context hadden geplaatst." Misschien heeft hij gelijk. In dat geval had ik vvor Enterpise misschien ook meer waardering op kunnen brengen dan nu.
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Re: Slechtste aflevering

Bericht door WeyounsLastClone »

Ik vond seizoen 4 vooral leuk omdat ik de 3-episode-arcs leuk vond. Geeft genoeg ruimte voor een verhaal, je zit niet vast aan een groot verhaal waar je maar net zin in moet hebben, het waren interessante verhalen/situaties in het algemeen, met hier en daar wat extra's voor de doorgewinterde ST-kijker (al blijkt dat niet iedereen dat op prijs stelt).

Ik denk dat Enterprise op een gegeven moment zo'n slechte naam heeft gekregen, dat het vrijwel niet meer mogelijk is geworden om er objectief naar te kijken.

En dat 'over de top' vond ik juist zo leuk aan IAMD. Vanaf de verrassende openingsscene, en de alternatieve openingscredits zit er wat mij betreft de sfeer gelijk goed in voor anderhalf uur goede science fiction.

Tja, en wat betreft voorspelbaarheid. Wat kun je nog nieuw en origineel noemen? Als er niks herkenbaars in zit, dan wordt het al gauw ongeloofwaardig. Ik moet toegeven dat er afleveringen van Enterprise dat je denkt, "he, dit was toch een TNG-aflevering?" en dat is natuurlijk geen goed teken, maar over het algemeen vond ik seizoen 4 best verfrissend voor Enterprise. Maar deze discussie hoort denk ik niet meer in de 'slechtste ds9 afleveringen' thuis...
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Slechtste aflevering

Bericht door captain crash »

Je kunt trekscripts gewoon volledig voorspellen. Alijtd op hetzelfde moment in het verhaal ontwikkelingen en ook bijna altijd dezelfde soort ontwikkelingen. Zijn inderdaad meer series waar dit ook voor geldt, maar daar hebben we het hier niet over ;)

Wat betreft seizoen vier: Ik heb ieder seizoen van ent weer een kans gegeven, ook dit seizoen. Veel van de verhalen vond ik echter niet nodig en de meeste drie ep story arcs (jah, bij trek zijn we zo diep gezondenk dat we een verhaal dat over drie afleveringen verspreik wordt al een story arc durven te noemen) de meesten hadden ook in twee gekund. Ze hebben dus feitelijk afleveringen opgeofferd die ook een nieuw verhaal hadden kunnen hebben waar in de karakters van ent alsnog een stuk logische ontwikkeling hadden kunnen krijgen. Najah en dat was allemaal nog tot daar aan toe, want er waren inderdaad weer verhalen waar je tenminste meer over kon zeggen dan alleen maar dat ze nergen op sloegen...totdat het einde van de serie kwam...echt...d r a m a. Hoop dat iedereen die aan die ep gewerkt heeft nooit, maar dan ook nooit, meer iets maakt waar ik naar wil kijken.
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Re: Slechtste aflevering

Bericht door Trutgras »

Merkwaardig hoe bij een topic dat 'slechtste aflevering' heet de discussie automatisch op Enterprise uitkomt. :*)

@GPS: Je kunt wel degelijk discussie voeren over goed en slecht als je je eigen standaarden maar duidelijk maakt en die consistent toepast. Als iemand zegt 'Deze aflevering vind ik slecht omdat de actie scenes slecht zijn en dat vind ik belangrijk', dan kan ik dat begrijpen ook al vind ik actie scenes zelf onbelangrijk. Of ik kan zeggen, Ja maar wacht eens, in die en die aflevering zijn de actie scenes ook slecht en die vond je juist goed. Er is geen consensus over waar een goede aflevering uit moet bestaan, maar er is wel degelijk consensus mogelijk over wat een goede actie scene is, hoe hoog het tempo van de aflevering is en of een dialoog voorspelbaar is of niet.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Slechtste aflevering

Bericht door GPS »

Trutgras schreef:@GPS: Je kunt wel degelijk discussie voeren over goed en slecht als je je eigen standaarden maar duidelijk maakt en die consistent toepast. Als iemand zegt 'Deze aflevering vind ik slecht omdat de actie scenes slecht zijn en dat vind ik belangrijk', dan kan ik dat begrijpen ook al vind ik actie scenes zelf onbelangrijk. Of ik kan zeggen, Ja maar wacht eens, in die en die aflevering zijn de actie scenes ook slecht en die vond je juist goed. Er is geen consensus over waar een goede aflevering uit moet bestaan, maar er is wel degelijk consensus mogelijk over wat een goede actie scene is, hoe hoog het tempo van de aflevering is en of een dialoog voorspelbaar is of niet.
Klopt. Je kunt nagenoeg over alles een discussie voeren. Maar hoe zinvol is dat, als het over smaak gaat? Ik heb het idee dat WLC diverse punten leuk/goed vindt om dezelfde reden dat ik ze niet leuk/slecht vind.
Als hij IAMD juist zo leuk vindt omdat het over de top is en het mij om dezelfde reden tegenstaat, wordt het een discussie over smaak.
Dan kun je ook gaan discussiëren over wat beter smaakt: zoute of zure haring.
Gebruikersavatar
Cpt.JTR
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 apr 2008, 20:20

Re: Slechtste aflevering

Bericht door Cpt.JTR »

Mijn lijst tot nu toe(Ben nu half Season 5)

Emmisary I/II:
Gare aflevering,terwijl het eigenlijk pas de eerste was.
Het acteren was slecht het verhaal was slecht,sorry echt een slechte ep.

Porgress:
Gewoon en slechte ep dacht ik.

Invasive procedure:
Ik hou niet zo van die Dax eps,hetzelfde bij die ''Bajoran Prophets''eps.
Maar ik vind Dax en Kira toch wel goed.

Melora:Vond het maar een rare aflevering

Rejoined:Weer zon tja slechte Dax ep.

The Muse:Vind het maar een rare ep,vooral door die Vrouw.
Plaats reactie