TOS:Remastered

Kirk, Spock, Scotty... Hier is het mee begonnen.

Moderator: R2D2

Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: TOS:Remastered

Bericht door Miriam »

Die intro filmpjes zijn anders best spacend hoor.
Gebruikersavatar
Choppercrazy
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 dec 2008, 19:08

Re: TOS:Remastered

Bericht door Choppercrazy »

NX-01Voyager_Crewman schreef:Ik ben al een tijdje aan het overwegen om S.1 ST:remastered to kopen.
Maar ik weet niet of het wel al dat geld waard is.
Wat denken jullie?(Is het echt verbeterd enzo effecten, geluiden ,Graphics)
En heeft iemand TOS remastered bevalt het je goed of niet?
Ik heb TOS remastered seizoen 1 gekocht die op 29 april uitkwam want ik had de serie nog helemaal niet.
Het was een aanbieding bij deonline freerecordshop, heb m voor 32 euro gekocht en de beeldkwaliteit is idd prima. Omdat ik de oude serie toch nog niet had dacht ik, laat ik deze maar kopen want die is stukke goedkoper
dan de niet geremasterde versie waar ze bijv bij bol.com 50 euro voor willen hebben en dan komen er nog verzendkosten bij, maar ja bol is regelmatig overpriced met dingen.
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: TOS:Remastered

Bericht door Master Vanhu Botie »

Je bent niet verplicht om iets bij bol.com te kopen. Als iedereen doet wat jij doet zullen ze snel aan hun omzet merken dat hun prijzen niet concurrentieel zijn.
Gebruikersavatar
Choppercrazy
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 dec 2008, 19:08

Re: TOS:Remastered

Bericht door Choppercrazy »

dat denk ik ook ja :lol:

Je kunt trouwens goed het verschil zien tussen het geremasterde en het niet geremasterde.
De episode previews die je kunt bekijken zijn namelijk NIET geremastered en dat is een enorm verschil.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re:

Bericht door Mansfeld »

.:Admiral-Janeway:. schreef:
captain crash schreef:Lieve mensen, koop die HD dvd's NIET! Er worden niet meer seizoenen op uitgebracht en de standaard is inderdaad blu-ray geworden. Koop dus ook geen HD-DVD spelers en als je die wel hebt...probeer ze nu nog te slijten voor een redelijke prijs aan een ontwetend persoon.
Volledig mee eens. Daarom wacht ik nou ook tot er een definiteve winnaar is met al dat nieuwe spul.
maar ja dat ook nog eens!! Ik moest ineens heel erg nodig StarTrek the original series zien, te beginnen bij het eerste seizoen uiteraard. Ik naar Brussel, naar de Fnac, Fnac-winkel normaal gezien vind je daar werkelijk alles. Natuurlijk Brussel tweetalig landsgedeelte, en klaarblijkelijk hebben de francofonen daar in de Fnac Brussel stillaan het laken naar zich toe getrokken.

Met als gevolg ergens in een hoekje was er nog een Nederlandstalig gedeelte voor DVD's, STNG was daar wel nog te verkrijgen maar De originals zeker niet. totdat ineens mijn oog viel op een dvdbox die blijkbaar nog maar pas verschenen was en dat was seizoen 1 van de originele series!! Ik natuurlijk in alle staten van geluk, een exemplaar uit de rekkes gehaald, maar mijn euforie was snel bekoeld het was HD-DVD, geen blu-ray dus, maar dat was toen ook nog niet duidelijk welke van de twee het ging halen, maar nog meer slikken , dat was de prijs! € 120, a.u.b. , 'k heb het dan altijd moeilijk omdat een dvdbox tussen de €30 en de €40 mag kosten, owkay soms wel nog meer maar goed, zeker geen € 120, heb dan toch maar mijn verstand effe op nul gezet en aan de kassa mijn bankcontactkaart in de gleuf gestoken.

Nauw, heb gezien dat het 2e seizoen van de originele eveneens in de opgeschmukte versie is uitgekomen. Echter de digitale aanpassingen op die dvd-box van het eerste seizoen vond ik nu ook weer niet zo de moeite. Het ging hem vaak ook maar om details. En eerlijk gezegd hou 'k meer van de originele versie, ik vind dat juist super, die autenthiciteit in die eerste series, tjonge jonge, hoe ze dat toen allemaal moesten oplossen die speciale effecten, in vind dat 'charming' :-)
Gebruikersavatar
Mr Spock
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 sep 2009, 09:32
Locatie: Veghel

Re: TOS:Remastered

Bericht door Mr Spock »

Ik heb alweer een tijdje geleden Star Trek: TOS Remastered gekocht, ik heb veel van seizoen 1 van de oude DVD uigave gezien en ik kan zeggen dat het er erg goed uitziet, maar niet veel beter dan de vorige versie. Ik heb altijd gevonden dat Star Trek: TOS er goed uitzag, geremastered of niet. Desondanks vind ik het een goede aankoop, het is een mooi (fysiek)product en de verbeterde effecten zijn opmerkbaar maar niet storend(in tegenstelling tot-inderdaad- Star Wars). Je zou het kunnen vergelijken met Blade Runner: The Final Cut. Overigens is het misschien aardig te melden dat je bij de Free Record Store momenteel zeer voordelig Star Trek kunt bestellen/kopen. EUR 25,- per box van TNG, DS9, Voyager en Enterprise. Het zijn dan wel de Repacks.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: TOS:Remastered

Bericht door Nemesis »

zo goedkoop vind ik die repacks dan niet. Want die werden standaard al voor 30 tot 40 euro verkocht, dus echt veel korting is het niet.

Nu heb ik ze ook niet nodig, omdat ik alles al orgineel heb.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: TOS:Remastered

Bericht door Miriam »

Ik heb alles ook origineel al :)

Daarbij vind ik die kartonnen doosjes lelijk
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: TOS:Remastered

Bericht door Mansfeld »

Mr Spock schreef:Ik heb alweer een tijdje geleden Star Trek: TOS Remastered gekocht, ik heb veel van seizoen 1 van de oude DVD uigave gezien en ik kan zeggen dat het er erg goed uitziet, maar niet veel beter dan de vorige versie. Ik heb altijd gevonden dat Star Trek: TOS er goed uitzag, geremastered of niet. Desondanks vind ik het een goede aankoop, het is een mooi (fysiek)product en de verbeterde effecten zijn opmerkbaar maar niet storend(in tegenstelling tot-inderdaad- Star Wars). Je zou het kunnen vergelijken met Blade Runner: The Final Cut. Overigens is het misschien aardig te melden dat je bij de Free Record Store momenteel zeer voordelig Star Trek kunt bestellen/kopen. EUR 25,- per box van TNG, DS9, Voyager en Enterprise. Het zijn dan wel de Repacks.
Aha hier zie, nog een TOS-fan. Wel zelf was ik wel opgetogen over de "gekuiste" versie. De digitale aanpassingen vond ik wat minder. Dat valt eigenlijk een beetje uit zijn element. Digitale effecten met zulke oude Sifi. Maar bon. Ik heb enkel seizoen één in de remasterde versie. De andere twee seizoenen heb ik gewoon op "eerste dvd-uitgave". Mijn bezwaar was vooral de prijs. De remasterde versie was me veel te duur.
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Re: TOS:Remastered

Bericht door SuperVlaai »

Ik heb de Dvd deGeremaster versie nu op Dvd gekocht en moet zeggen mooi beelden echt alles is kwa zicht veranderd beeld bedoel ik. hebben ze hun werk wel aan gehad. Maar ik vraag af of de ander series van startrek ook gaan remasteren.

Want zou wel leuk zijn niet alles meer zo stijf en somber is.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: TOS:Remastered

Bericht door Mansfeld »

SuperVlaai schreef:Ik heb de Dvd deGeremaster versie nu op Dvd gekocht en moet zeggen mooi beelden echt alles is kwa zicht veranderd beeld bedoel ik. hebben ze hun werk wel aan gehad. Maar ik vraag af of de ander series van startrek ook gaan remasteren.

Want zou wel leuk zijn niet alles meer zo stijf en somber is.
ja ik vond vooral voor de originele series de betere kleuren echt wel een pluspunt. De digitale bewerkingen of special effects waren niet helemaal je dat, maar kom. 'De andere series' bedoel je dan ook Next gen enzo?
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: TOS:Remastered

Bericht door el spoque »

Ik heb eindelijk de 3 remastered seizoenen gekocht van Star Trek TOS.
Ik vreesde eigenlijk dat het nogal lastig ging zijn om veel van deze afleveringen in korte periode te bekijken, dus ik had me al voorgenomen om er lang over te doen. Maar ik was blijkbaar vergeten hoe goed dit eigenlijk wel is (of toch de eerste 10 afleveringen die ik zag).
En hoe goed dat gemaakt en geschreven is, want we spreken hier over 1966-1969, The Cage is zelfs van 1964. De nieuwe FX passen er perfect tussen, ze hebben dat zeer goed gedaan. Ze vallen niet teveel op, maar je ziet dat het veel beter is dan de ouwe FX, en ze geven je zin om verder te kijken.
Voor de rest : zeer goeie verhalen, en ze durfden hun nek uit te steken. Ik ben toch blij dat ik deze reeks eindelijk kocht (Remastered ! en de prijs was eindelijk een prijs een goeie prijs, 90 euro voor de drie).
60’s Space Western, sexy avontuur, mystery, weird sci-fi, 60’s paranoia, waanzin en horror, bendes schrikwekkende kinderen en een zombie ziekte, krankzinnige dubbelgangers, monsters, spanning, humor en knipogen, het zit er allemaal in. :) Ik ben echt blij verrast, ik had mijn enthousiasme niet verwacht, dit is veel beter dan ik mij herinnerde. ;)
Maar langs de andere kant komt het allemaal zo bekend over: de acteurs, de interactie tussen hen, de scènes, de muziek, de soundFX… het is lang geleden dat ik het zag, maar het is allemaal zo herkenbaar. Klassiek dus. En zeer goed (deze 10 afleveringen die ik zag. De afleveringen staan in volgorde van uitzenden op de dvd’s, niet in volgorde van produceren).

Hier stel ik me voor : http://www.startrek.nl/forum/viewtopic. ... 41#p908341 ;)
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: TOS:Remastered

Bericht door Dark*staR »

Ik wil deze drie seizoenen ook nog wel kopen en zal dit uiteindelijk ook wel doen. Het heeft echter geen hoge prioriteit bij mij. De nieuwe sf bij een oude serie is iets wat mij nog van een aanschaf heeft weerhouden.
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: TOS:Remastered

Bericht door el spoque »

Dark*staR schreef: De nieuwe sf bij een oude serie is iets wat mij nog van een aanschaf heeft weerhouden.
Om die reden heb ik de reeks ook lang niet willen kopen, maar toen de prijs me beviel heb ik toch beslist om te kopen.
En daar ben ik nu heel blij om. De reeks is veel beter dan ik mij herinnerde, en de nieuwe FX zijn echt wel zeer goed gedaan. Ik ben dus heel blij met deze remasterde TOS (bis).

TOS in de plastieken dozen heb ik nooit willen kopen. Dat was bijna 90 euro per seizoen. Nou moeten ze niet overdrijven... :greg:
Nu betaalde ik 90 euro voor de drie samen, en nam ik het geremastered zijn er graag bij. Maar achteraf bekeken ben ik dus heel blij dat ik de remasterde kocht (ja, ik val in herhaling, tot vervelens toe, maar ik ben dan ook heel enthousiast over deze aankoop). 8-)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: TOS:Remastered

Bericht door Nemesis »

Het remastered is inderdaad leuk, maar om nou de seizoenen dubbel te hebben, want ik heb dus die plastieke dozen :) en die bevallen mij uitstekend. Nu moet ik wel zeggen dat TOS de minst bekeken star trek serie bij mij thuis is.
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: TOS:Remastered

Bericht door el spoque »

Je hebt helemaal gelijk, ik koop ook niks dubbel. Ik heb de collector editions van de films. En nu komen ze af met remastered dvd's van de films ? Nope, dank u. Ik heb de films al.

Maar mocht ik TOS niet remastered hebben, het zou me waarschijnlijk ook veel moeilijker vallen om ernaar te kijken, dus het zou voor mij ook de minst bekeken reeks zijn, waarschijnlijk. Maar doordat dat het geremastered (*) zo goed gedaan is, kijk ik er héél graag naar. Dus die zullen nu en dan eens uit de kast worden gehaald, net zoals mijn dvd's van TNG, SG1 of de X-files. 8-)

(*) slechts heel af en toe betrap ik ze op een foutje, waarvan ik denk, hmmm dat had ik nu niet gedaan. maar slechts héél af en toe.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: TOS:Remastered

Bericht door Miriam »

Tja aan het acteerwerk valt toch niet veel te remasteren :lol:
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: TOS:Remastered

Bericht door el spoque »

Dat er in de jaren 60 aan overacting gedaan werd (niet alleen in ST), dat kan je hen nu moeilijk aanwrijven. Ik bekijk dat met een glimlach, en de enkele keren dat het echt overdreven is, die bedek ik met de mantel der liefde.

Maar dat valt allemaal veel beter mee dan ook ik verwachtte. Veel mensen hebben blijkbaar een verkeerd beeld van ST (TOS of ST in’t algemeen), ook hier, cfr bijvoorbeeld ook die heeeeeeel lange post in een andere thread, omdat het te lang geleden is dat ze de reeks bekeken hebben. Ik had ook een totaal verkeerd beeld van TOS, en het is veel beter dan ik hoopte. 8-)
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: TOS:Remastered

Bericht door GPS »

TOS is goed of slecht. Al naar gelang wat je er van verwacht. Het is op alle fronten gedateerd. Logisch, zou gek zijn als het anders was. Dat is de charme en gelijktijdig het nadeel van de serie.
Je moet deze serie bekijken zoals die in de jaren zestig werd bekeken. TOS (en alle andere series uit die tijd) proberen op te waarderen tot iets uit de 21ste eeuw werkt niet. Het acteren, de invalshoek, de invloed van de samenleving uit die tijd etc., kun je niet veranderen. Dat moet je ook niet doen. Dat gedateerde is nu juist de charme. We gaan toch ook niet schilderijen uit vorige eeuwen aanpassen?
Als je het per se wilt verbeteren, moet je iets nieuws maken. Dan blijkt ook weer, hoe moeilijk dat is en hoe goed TOS daarom was en is.
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: TOS:Remastered

Bericht door el spoque »

Gisteren begonnen aan het derde seizoen.
Ik amuseer me er rot mee, met deze TOS Remastered.

Ikke blij ! :*)
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: TOS:Remastered

Bericht door Mansfeld »

el spoque schreef:Gisteren begonnen aan het derde seizoen.
Ik amuseer me er rot mee, met deze TOS Remastered.

Ikke blij ! :*)
Haha ,goed, wel , ik kan me wel vinden in wat hier al gezegd is, TOS moet je zeker in zijn tijd bekijken. Dat wil ook zeggen gewoon als een klassieker. Dat is het. Als je naar TOS kijkt weet je waar je je mag aan verwachten, en dus die eenvoud en welja de overacting en dergelijke meer, dat hoort er allemaal bij. En dat is ook wat het goed maakt.

Ik heb enkel seizoen 1 van TOS remastered gekocht en dat was meteen ook het eerste wat ik ooit op dvd gekocht heb van StarTrek, Dat heeft me toen 120 euro gekost geloof ik. Ik vond dat veel te veel, maar goed, ik had er veel zin in dus heb ik het maar gekocht.

De kwaliteit van de beelden bij deze geremasterde versies is veel beter, en dat kan ik erg waarderen, de digitale effecten die ze eraan toegevoegd hebben, daar heb ik een wat dubbel gevoel bij. Ik weet niet of het echt een meerwaarde geeft, maar goed, het betreft hier meestal toch details.

Tos is goed omdat het authentiek is, DS9 heb ik laatst helemaal herbekeken en zeker naar het einde toe is dat heel goed. Ik heb wat moeite om Tos te vergelijke met de andere reeksen. Voor mij is Tos het origineel. Daar kun je zien hoe dat StarTrek universum voor het eerst vorm gegeven werd. Authentiek en daarom dus in mijn ogen heel bijzonder...
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: TOS:Remastered

Bericht door el spoque »

Ik heb gedaan met Star Trek : The Original Show Remastered. En dat is me heel goed bevallen. Al bij al waren er maar een aflevering of vijf (van de 80, met The Cage erbij) die me echt tegenvielen. Ze hebben deze reeks heel mooi opgekuist, en de nieuwe FX zijn geslaagd.
En ook al is dit een reeks uit de jaren ’60, de meeste verhaallijnen zijn helemaal niet gedateerd. Sterk ! Blij dat ik ze heb. En ik kan nu eindelijk zeggen dat ik alle afleveringen van Star Trek heb gezien (ik denk dat ik er een stuk of 3 nu pas voor de eerste keer zag, maar mijn geheugen kan me in de steek laten natuurlijk).
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Re: TOS:Remastered

Bericht door SuperVlaai »

el spoque schreef:Ik heb gedaan met Star Trek : The Original Show Remastered. En dat is me heel goed bevallen. Al bij al waren er maar een aflevering of vijf (van de 80, met The Cage erbij) die me echt tegenvielen. Ze hebben deze reeks heel mooi opgekuist, en de nieuwe FX zijn geslaagd.
En ook al is dit een reeks uit de jaren ’60, de meeste verhaallijnen zijn helemaal niet gedateerd. Sterk ! Blij dat ik ze heb. En ik kan nu eindelijk zeggen dat ik alle afleveringen van Star Trek heb gezien (ik denk dat ik er een stuk of 3 nu pas voor de eerste keer zag, maar mijn geheugen kan me in de steek laten natuurlijk).

Ik heb ook een remaster versie box de blauwe box heb ik wel dvd geen blu ray die is nog wat te duur vind ik. Maar de opgekuste versie is inderdaad wel goed gedaan. :9~
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: TOS:Remastered

Bericht door el spoque »

Blu Ray heb ik ook nog niet.
En het is nog niet voor direct.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: TOS:Remastered

Bericht door Miriam »

Ik heb wel Blu-Ray alleen geen Star Trek :*)
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: TOS:Remastered

Bericht door Punisher »

Ik heb deze drie boxsets inmiddels al een tijdje.

De remasters zijn goed gedaan, de beeld/geluidskwaliteit is duidelijk opgeschoond, en maakt een groot verschil. Geen gekraak en vlekken in het scherm meer.
De special effects zijn met bedachtzaam beleid aangepakt, zo zijn veel van de shots van de spaceships nu in CGI, maar wel in dezelfde stijl als TOS en niet overdreven gelikt.
Plaats reactie