The Next Generation op Blu-ray

Picard, Data, Riker... "The sky is the limit".

Moderator: Dark*staR

Koop jij TNG op Blu-Ray?

Ja
1
5%
Ja, afhankelijk van de prijs
2
11%
Nee
11
58%
Nee, ik ga het downloaden
0
Geen stemmen
Weet nog niet
5
26%
 
Totaal aantal stemmen: 19

Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: The Next Generation op Blu-ray

Bericht door Vis »

Master Vanhu Botie schreef:Actors and actresses have not been brutalized in this process.
Except for Wesley Crusher.
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: The Next Generation op Blu-ray

Bericht door Master Vanhu Botie »

And so it should be ....
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Re: The Next Generation op Blu-ray

Bericht door CmdrCrichton »

Sirtis met haar acteervermogen mag dat van mij ook wel krijgen.
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: The Next Generation op Blu-ray

Bericht door Master Vanhu Botie »

^Daar zit ook wat in.
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: The Next Generation op Blu-ray

Bericht door The Snob »

Ben sowieso erg benieuwd hoe ze dit gaan doen. TNG is gefilmd op 35mm (hogere resolutie dan 1080 hd dus), maar daarna geconverteerd naar... VIDEO...(!). Vanaf de videobestanden is de montage gemaakt...... Als ze dus echt High Def willen, moeten ze terug naar de originele 35mm opnames, en 'from scratch' de editing opnieuw doen (en alle effecten natuurlijk, die ook video zijn). Hoop niet dat we een of andere unscale blu ray krijgen (zoals bv. DS9's Trials & Tribble-ations op de TOS blu ray discs), want dan is de meerwaarde wat mij betreft weg....
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: The Next Generation op Blu-ray

Bericht door Trekscaper »

In July a report surfaced that CBS had started to begin work on remastering Star Trek: The Next Generation in HD for a Blu-ray release in 2012. Now comes news that the 4-episode sampler disc may be released this December.

TNG-R sampler disc this December?

According to The Digital Bits on September 28 — which is the 24th anniversary of the show’s first broadcast in 1987 — CBS may officially announce the Star Trek: The Next Generation – Remastered Blu-ray sampler disc. Digital Bits further reports that the disc is likely to be available in the U.S. in early December, “on or around 12/6″.

As previously reported, CBS is expected to roll out TNG in Blu-ray during 2012–the 25th anniversary year. As Digital Bits reported earlier this month, the four rumored episodes are the two-part series premiere “Encounter at Farpoint”, the season three episode “Sins of the Father” and the season five episode “The Inner Light”.
http://trekmovie.com/2011/09/14/new-det ... y-project/

Wel wat teleurgesteld in de keuze van de afleveringen (op "The Inner Light na" ) er zijn zat betere afleveringen waar HD kwaliteit beter tot zijn recht komt. Bijvoorbeeld "Yesterday's Enterprise" , "Q Who?", "The Best of Both Worlds" en "All Good Things". Dit zijn de afleveringen waar ik als fan me op verheug om in HD en remastered te zien.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: The Next Generation op Blu-ray

Bericht door Vis »

Star Trek: TNG coming to Blu-ray, FX to be completely redone
When Paramount re-released original Star Trek on Blu-ray with redone visual effects, fans expected that the obvious next step was the release of Star Trek: The Next Generation a with similar coat of paint. However, this was a more difficult proposal than it seemed on the surface.

While episodes of original Trek were kept on film — which transfers easily to high definition — episodes of Next Generation were edited together in video bays and the resolution of the finished product never exceeded standard-definition television. So unlike the Kirk-era remasters, where redone effects were inserted into completed episodes, Next Gen episodes needed to be reconstructed from raw footage.

Which sounds totally arduous! But they’ve done it, and are going to start releasing seasons in full 1080p HD starting in 2012 with a sampler of episodes followed by full seasons later in the year:
As for that sampler, it will be called Star Trek: The Next Generation — The Next Level. CBS Home Entertainment has set a January 31, 2012, release date for the single disc, which will include the feature-length version of the series pilot, “Encounter at Farpoint,” as well the fan-favorite episodes “Sins of the Father” and “The Inner Light,” the former from season three and the latter from season five.
Of course, this isn’t a huge surprise, or even an especially well kept secret (LeVar Burton tweeted about the conversion process earlier in the summer), but it’s exciting news for a generation of twenty- and early thirty-somethings who grew up on the 1987 series and its subsequent ubiquitous reruns. Don’t expect, however, for these season sets to be cheap. All of the re-editing and redone effects cost money and, Star Trek seasons are pretty pricey to begin with.
Lees niks over widescreen, maar klinkt goed allemaal.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: The Next Generation op Blu-ray

Bericht door Vis »

Nieuwe trailer:


http://www.youtube.com/watch?v=-DZEcKM33YY

Toch 4:3 allemaal. Ziet er duidelijk een heel stuk beter uit. Heb wel bij een paar scènes die ze lieten zien het gevoel dat het wat fake was, als een Photoshop sharpen filter die je 20x toepast. Maar uiteindelijk zal dit op de moderne TV's toch echt wel de voorkeur hebben boven de oude versies.

Make it so!
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: The Next Generation op Blu-ray

Bericht door X-File »

Meh, voor zo'n HD re-release hadden ze alle SFX toch wel even digitaal mogen doen. E@F ziet er dan wel wat strakker uit, maar het blijft een goedkoop plastic modelletje. CGI plx!
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: The Next Generation op Blu-ray

Bericht door Vis »

X-File schreef:Meh, voor zo'n HD re-release hadden ze alle SFX toch wel even digitaal mogen doen. E@F ziet er dan wel wat strakker uit, maar het blijft een goedkoop plastic modelletje. CGI plx!
Neh, dat zou pas erg zijn. Gewoon de kwaliteit verbeteren waar mogelijk, maar verder alles gelijk houden :good: . Anders krijg je van die George Lucas-praktijken zoals bij de nieuwe Star Wars blu-rays nu: vanalles gaan aanpassen en opnieuw maken :nono: . Leave it alone!
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: The Next Generation op Blu-ray

Bericht door The Snob »

Vis schreef:
X-File schreef:Meh, voor zo'n HD re-release hadden ze alle SFX toch wel even digitaal mogen doen. E@F ziet er dan wel wat strakker uit, maar het blijft een goedkoop plastic modelletje. CGI plx!
Neh, dat zou pas erg zijn. Gewoon de kwaliteit verbeteren waar mogelijk, maar verder alles gelijk houden :good: . Anders krijg je van die George Lucas-praktijken zoals bij de nieuwe Star Wars blu-rays nu: vanalles gaan aanpassen en opnieuw maken :nono: . Leave it alone!
Mee eens. Aanvankelijk vond ik het jammer dat ze niet á la TOS Remastered de effecten helemaal opnieuw gevisualiseerd hebben, maar inmiddels ben ik juist blij dat ze 'true to the original' blijven.

Wb. 4:3 vs. Widescreen: de enige manier om TNG widescreen te krijgen is als ze de boven en onderkant zouden croppen (en wie zou dát nou willen..?!). De serie is geschoten voor de destijdse 4:3 televisie; binnen de cameravoering en kadering is daar ook rekening mee gehouden (in tegenstelling tot bv. Babylon 5, waar juist wel 16:9 is geschoten, antciperend op een toekomstig medium dat de serie wel widescreen zou uitbrengen).
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: The Next Generation op Blu-ray

Bericht door The Snob »

(sorry dubbel)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: The Next Generation op Blu-ray

Bericht door Nemesis »

The Snob schreef:
Vis schreef:
X-File schreef:Meh, voor zo'n HD re-release hadden ze alle SFX toch wel even digitaal mogen doen. E@F ziet er dan wel wat strakker uit, maar het blijft een goedkoop plastic modelletje. CGI plx!
Neh, dat zou pas erg zijn. Gewoon de kwaliteit verbeteren waar mogelijk, maar verder alles gelijk houden :good: . Anders krijg je van die George Lucas-praktijken zoals bij de nieuwe Star Wars blu-rays nu: vanalles gaan aanpassen en opnieuw maken :nono: . Leave it alone!
Mee eens. Aanvankelijk vond ik het jammer dat ze niet á la TOS Remastered de effecten helemaal opnieuw gevisualiseerd hebben, maar inmiddels ben ik juist blij dat ze 'true to the original' blijven.

Wb. 4:3 vs. Widescreen: de enige manier om TNG widescreen te krijgen is als ze de boven en onderkant zouden croppen (en wie zou dát nou willen..?!). De serie is geschoten voor de destijdse 4:3 televisie; binnen de cameravoering en kadering is daar ook rekening mee gehouden (in tegenstelling tot bv. Babylon 5, waar juist wel 16:9 is geschoten, antciperend op een toekomstig medium dat de serie wel widescreen zou uitbrengen).

ja alleen zijn ze dat daar wel vergeten voor de scenes met cgi erin..
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: The Next Generation op Blu-ray

Bericht door Miriam »

Nemesis schreef:
The Snob schreef:
Vis schreef:
X-File schreef:Meh, voor zo'n HD re-release hadden ze alle SFX toch wel even digitaal mogen doen. E@F ziet er dan wel wat strakker uit, maar het blijft een goedkoop plastic modelletje. CGI plx!
Neh, dat zou pas erg zijn. Gewoon de kwaliteit verbeteren waar mogelijk, maar verder alles gelijk houden :good: . Anders krijg je van die George Lucas-praktijken zoals bij de nieuwe Star Wars blu-rays nu: vanalles gaan aanpassen en opnieuw maken :nono: . Leave it alone!
Mee eens. Aanvankelijk vond ik het jammer dat ze niet á la TOS Remastered de effecten helemaal opnieuw gevisualiseerd hebben, maar inmiddels ben ik juist blij dat ze 'true to the original' blijven.

Wb. 4:3 vs. Widescreen: de enige manier om TNG widescreen te krijgen is als ze de boven en onderkant zouden croppen (en wie zou dát nou willen..?!). De serie is geschoten voor de destijdse 4:3 televisie; binnen de cameravoering en kadering is daar ook rekening mee gehouden (in tegenstelling tot bv. Babylon 5, waar juist wel 16:9 is geschoten, antciperend op een toekomstig medium dat de serie wel widescreen zou uitbrengen).

ja alleen zijn ze dat daar wel vergeten voor de scenes met cgi erin..
Ze hebben die effects express zo crappy gemaakt om dat ze wisten dat IL&M ze in de toekomst toch wel kon verbeteren.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: The Next Generation op Blu-ray

Bericht door Vis »

Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Re: The Next Generation op Blu-ray

Bericht door CmdrCrichton »

Nice! :*D
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: The Next Generation op Blu-ray

Bericht door EMH »

Hey cool de uniformen zijn weer rood :*D
roelofjan1986
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 27
Lid geworden op: 01 feb 2012, 02:48

Re: The Next Generation op Blu-ray

Bericht door roelofjan1986 »

Ik vind het super dat ze deze serie in blu-ray overzetten. Ik was bang dat die vreemde 'oud uitziende' waas die over 't beeld zit nooit zou verdwijnen, omdat 't nou eenmaal zo was, maar dat blijkt nu helemaal te zijn verdwenen. Het ziet er prachtig uit. Het feit dat ze het in 4:3 formaat moeten doen is helaas niet anders. Als ze het in 16:9 zouden doen, zouden ze dat kunnen doen zoals ze met het beeldmateriaal van TNG in de ENT aflevering: "These are the voyages" hebben gedaan. Daar is hier een voorbeeld van;

http://www.ex-astris-scientia.org/incon ... vs_tng.htm

Er is nog iets meer beeld aanwezig aan de zijkanten dan we op de DVD releases gezien hebben. Maar dit is niet genoeg om een breedbeeld van te maken. Door een klein beetje van de boven en onderkant af te halen, en het beeld iets te vervormen, word dan nog een redelijke breedbeeld presentatie gemaakt. Maar dit is natuurlijk niet de bedoeling.
Het origineel was 1:33:1 aspect ratio geproduceerd, ik zag in deze bluray release dat ze ietsjes meer van de zijkanten er bij gedaan hebben, alleen moet je dat echt weten voordat 't opvalt. De aspect ratio is dan nu volgens blu-ray.com ook geen 1:33:1 meer, maar 1:34:1.

Ik heb nog wel een vraag. Alle series vóór Enterprise zijn in 4:3 geproduceerd, maar ik heb ergens gelezen dat Voyager vanaf Seizoen 5 wel geschoten is in 16;9, maar geproduceerd is in 4:3. Dus voor de uitzending gewoon aan de zijkanten weg gesneden is, maar 't originele negatief wel in 16:9 is. Ik kan hier amper tot niets over vinden, weet 1 van jullie dat hier misschien? Dat zou wel super zijn om Voyager vanaf seizoen 5 in BluRay ooit te zien in Breedbeeld. Omdat deze serie toch weer een stuk recenter ook is, zal dat er misschien nóg weer mooier uitzien.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: The Next Generation op Blu-ray

Bericht door Nemesis »

downloading.....

moet toch weten hoe het eruit ziet :)
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Re: The Next Generation op Blu-ray

Bericht door SuperVlaai »

EMH schreef:Hey cool de uniformen zijn weer rood :*D

Puur rood
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: The Next Generation op Blu-ray

Bericht door Nemesis »

Nemesis schreef:downloading.....

moet toch weten hoe het eruit ziet :)
Nemesis schreef:TNG - Sins of the father

in zowel een slechte dvd versie, als de blu-ray, naast elkaar

wat viel mij op:

de vrouwen zijn een stuk knapper
echt mooie kleuren die blu-ray, niet zo bleekjes allemaal... zelfs de lippen herken je..
kempec spreekt twee keer zonder zijn mond open te doen :lachhuil:
de bird of prey en de enterprise bewegen in het begin volledig synchroon t.o.v. de achtergrond
er zijn veel meer sterren

blu-ray is wel erg gaaf!
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: The Next Generation op Blu-ray

Bericht door Nemesis »

Afbeelding

:bigeek: *O* :cheerblauw: :cheergroen:
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: The Next Generation op Blu-ray

Bericht door EMH »

Binnenkort weer eens Star Trek: De Fletse Generatie op DVD uit de kast pakken.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: The Next Generation op Blu-ray

Bericht door Miriam »

Dat ziet er inderdaad echt als een hele verbetering, raar dat je vroeger altijd naar de flut kleuren hebt gekeken zonder er erg in te hebben gehad. :{
roelofjan1986
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 27
Lid geworden op: 01 feb 2012, 02:48

Re: The Next Generation op Blu-ray

Bericht door roelofjan1986 »

Miriam schreef:Dat ziet er inderdaad echt als een hele verbetering, raar dat je vroeger altijd naar de flut kleuren hebt gekeken zonder er erg in te hebben gehad. :{
Dat gevoel had ik nou ook. Voor mijn gevoel zag het er altijd al goed uit, al helemaal vergeleken naast de videobanden. Totdat je de bluray afleveringen hebt gezien. Ik heb zowel de blu-ray als de dvd versie synchroom met elkaar op volledig scherm laten afspelen.
Er is duidelijk meer beeldinformatie aan de zijkanten toegevoegd. Je kan merken dat alle scenes echt weer from scratch aan elkaar zijn gemonteerd. Want heel soms blijft nu bijv als de camera op Data's hoofd staat gericht (of iemand anders)..en hij switcht over naar Picard, dat dan echt ff een milliisconde langer op Data's hoofd gericht blijft dan voorheen, of juist iets eerder naar picards hoofd gaat. Soms ook bij de overschakeling van de intro van TNG naar de aflevering zelf, dat dat nu wat langer duurt.. Ook zag ik dat bijv bij het wakker worden in de 'droom' in The Inner light, dat hij zijn 'vrouw' als eerste ziet. Dat die scene ingezoomd is, en meer van de zijkanten weggeknipt zijn, je ziet minder van de kamer (het shot van zijn vrouw). (zie afbeelding beneden) En sommige andere scenes lijkt het juist weer meer uitgezoomd. Soms lijkt er aan de onderkant meer beeld te zijn gekomen, en bovenaan juist minder. Dat het beeld anders ge'centerd' is zeg maar.

In elk geval doen alle verandering de aflevering ten goede!

Dvd shot:
Afbeelding

BluRay shot:
Afbeelding

Ik heb ook zowel van de dvd versie als de bluray versie een snapshot gemaakt van dezelfde scene in vlc media player...Dit heb ik in photoshop gedaan zodat ik met verschillende lagen kan werken. als ik de scene's precies over elkaar heen wil leggen dat 't 100 procent matcht, dan zie ik dat ik de snapshot van de blurayversie meer beeld is aan de zijkant, maar ook aan de bovenkant! Hier een voorbeeld. Bij het blurayshot heb ik het 'nieuwe' beeldmateriaal blauw laten doorschijnen:En wat de kleuren van de uniformen betreft..Je zou er bijna een wasmiddel reclame van kunnen maken. Wat een verschil zeg niet normaal!

Dvd shot:
Afbeelding

BluRay shot:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: The Next Generation op Blu-ray

Bericht door Nemesis »

ik heb ook even het één en ander naast elkaar gezet uit Sins of the father:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het is wel moeilijk om ze synchroon te laten lopen, de dvd speelt namelijk sneller dan de blu-ray. Ook de overgang (fade out / fade in) duren bij blu-ray veel langer.. Het is toch verder wel even schrikken wat het verschil is. Als je die blu-ray ziet, wil je eigenlijk niet meer terug naar dvd :o onvoorstelbaar..
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: The Next Generation op Blu-ray

Bericht door EMH »

Hé, er zijn sterren in het heelal.
Gebruikersavatar
Majoor Tom
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 258
Lid geworden op: 09 nov 2011, 14:04

Re: The Next Generation op Blu-ray

Bericht door Majoor Tom »

Deze afbeeldingen hebben mij ervan overtuigd dat Blu-ray een aanmerkelijke verbetering is en dus dat ik het moet hebben. Bedankt. Ik zie hierboven dat de ogen van Troi zelfs zijn geopend. ;)
Vraagje. Op het bovenste plaatje is het Klingonschip onder een andere hoek te zien. Dat lijkt alsof ook de Special Effects zijn verbeterd, of lijkt dat maar zo omdat het niet exact hetzelfde moment is?
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: The Next Generation op Blu-ray

Bericht door Nemesis »

dat schip is inderdaad veranderd.

Het grootste verschil met sync lopen zie je bij Troi (op dvd ogen dicht, op blu-ray ogen open)
Bij het schip zie je het ook wel, op dvd is iets verder dan op blu-ray


http://www.youtube.com/watch?v=gM2hEniNBcU
roelofjan1986
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 27
Lid geworden op: 01 feb 2012, 02:48

Re: The Next Generation op Blu-ray

Bericht door roelofjan1986 »

Nou dat Sync lopen is niet zo moeilijk hoor. Misschien ligt het aan de 2 verschillende programma's die je gebruikt ofzo. Je kan gewoon 2 VLC Media Player vensters tegelijk open hebben met in de ene de bluray en de andere de dvd! Op de fadeins en fadeouts na, loopt het behoorlijk synchroom. Heel af en toe duurt een shot wat langer en begint 't niet synchroom te lopen, maar als je dat weer corrigeert duurt 't pas heel lang voor die niet meer synchroom loopt
Plaats reactie