Uur voor Uur - #97

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Gesloten
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uur voor Uur - #97

Bericht door 3rd RemataKlan »

Welkom bij Uur voor Uur #97. De opzet is hetzelfde als de eerdere rondes.

Stemmen kan tot en met zaterdag 26 november 2005. Alle stemmen na deze dag tellen niet mee.

De kandidaten voor deze ronde zijn:

Uur voor Uur #97
The Host (TNG)
Body Parts (DS9)
Extreme Risk (VOY)
Terra Prime (ENT)

Veel plezier!
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

hmm, matige ronde als je t mij vraagt.


The Host (TNG)
Nog de meest interessante ep van deze ronde. Volgens mij de enige TNG ep over de Trill.


Body Parts (DS9)
Geinige Ferengi ep. Brunt, zoals altijd goed gespeeld door Combs, is hier weer te zien. 8-)

Extreme Risk (VOY)
Torres heeft last van een of andere midlife crisis. Ik hond het niet echt een bijzonder sterke ep.

Terra Prime (ENT)
Redelijke ep. maar onderwerp sprak niet echt aan.

Ik ga deze keer voor The Host (TNG)
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Terra Prime - ENT
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

"Extreme Risk", een B'Elanna aflevering die jammergenoeg hopeloos faalt want B'Elanna is een interessant personage. Nu is ze blijkbaar ruim een half jaar depressief en zelfs een tikkeltje suicidaal. Dit komt als een donderslag bij heldere hemel. En hoe komt ze er overheen? Door een riskante missie uit te voeren en een hapje te nemen van een pannenkoek. Het gedoe met het even in elkaar bouwen van de supershuttle Delta Flyer is absurd. Oh en ook knap dat Torres eventjes alleen de holodeckbeveiliging kan uitzetten. In TNG waren hier TWEE senior officieren voor nodig. Het hele idee dat er een beveiliging is die uitgeschakeld kan worden zodat het holodeck dodelijk kan zijn, vind ik absurd maar goed.

"Terra Prime", aardig idee maar matige uitvoering. Peter Weller lijkt zich nog steeds te vervelen. Zijn plan met dat kannon klopt niet aangezien hij hij het grootste deel van de tijd de Aarde of Starfleet HQ niet zou kunnen raken. Maar ja ENT heeft al verschillende blunders gemaakt met de meest simpele wetenschappelijke zaken. Verder is er nog ensign Sato in bevel tijdens een crisissituatie. Oke, er was dus nergens een lieutenant aan boord die het bevel kon nemen of kon krijgen van Archer? Vraag me af of Sato wel een bevelofficier is maar ENT's onwetendheid mbt wetenschap wordt overtroffen door de onwetendheid op militair gebied.

"The Host", aardig idee, de uitvoering had wat beter gekund. Het idee van Trill en symbiont zoals in TNG wordt gebracht is erg vreemd. Het gastlichaam wordt volledig overgenomen door de symbiont, de persoonlijkheid van de gastheer of -vrouw wordt onderdrukt. Waarom zou iemand dan in hemelsnaam gekoppeld willen worden aan een symbiont. Dit is hetzelfde als Borg assimilatie. :nuts2:
Beverly's reactie op het einde vind ik wat intolerant overkomen. Los daarvan is de aflevering nog aardig met wat goed acteerwerk met name van Frakes als Riker-Odan.

Mijn stem gaat naar "Body Parts". Wat lijkt een standaard Ferengi aflevering te worden blijkt toch iets heel anders te zijn. Een serieus verhaal waarbij Quark een zeer moeilijke keuze moet maken waar flinke consequenties aan vast zitten en die ook merkbaar zijn in het vervolg van de serie. Maar er is ook nog humor aanwezig. Verder nog het leuke idee om Keiko's baby naar Kira te verplaatsen om zo Nana Visitor's zwangerschap te verwerken in de serie. :)
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Da's duidelijk: Terra Prime (Ent). Een significante, spannende en goede aflevering van Enterprise.

De andere afleveringen vond ik niet slecht, maar middelmatig.
Gebruikersavatar
Twilight_Link
Commander
Commander
Berichten: 1385
Lid geworden op: 05 jun 2005, 01:04

Bericht door Twilight_Link »

Ik ga hier ook voor Terra Prime van ENT. Spanndende ep, was het nog leuker al schoten ze Enterprise met Archer de ruimte uit. :P
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tja, waarom werd die installatie niet simpelweg gebombardeerd? Alleen als de schepen in een rechte lijn zouden vliegen zouden ze geraakt kunnen worden.

Ik snap niet hoe mensen deze aflevering spannend kunnen vinden omdat het hele gevaar niet geloofwaardig is. Het is zo makkelijk op te lossen maar de personages zijn blijkbaar te dom om dit te doen.
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Deze afl. bevatte ook zeer goede momenten tussen T'Pol en Trip. 1 van de weinige keren in Enterprise.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

"exreme risk" was wel een aardige aflevering
al heb je bij voyager nooit het gevoel dat er een verhaal in zit
elke week duikt er wat nieuws op
"terra prime" niet gezien wel gelezen. (scheelt tijd );)
en als ik 3rd commentaar hoor zal het inderdaad wel weer 40 minuten ruk zijn
"the host" te lang geleden dat ik die heb gezien
maar de trill in DS9 vind ik wel leuker er uit zien.

dus word het "DS9 Body Parts
een leuke aflevering zoals 3rd al zei
Met Jeffrey Combs als Brunt en dat maakt weer tot een top aflevering
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

al moet je niet naar 3rd de pessimist gaan luisteren want als het niet om ds9 gaat is er vaak geen lichtpuntje te vinden in zijn meningen
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:al moet je niet naar 3rd de pessimist gaan luisteren want als het niet om ds9 gaat is er vaak geen lichtpuntje te vinden in zijn meningen
Ahum...
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

3rd RemataKlan schreef:Het idee van Trill en symbiont zoals in TNG wordt gebracht is erg vreemd. Het gastlichaam wordt volledig overgenomen door de symbiont, de persoonlijkheid van de gastheer of -vrouw wordt onderdrukt. Waarom zou iemand dan in hemelsnaam gekoppeld willen worden aan een symbiont. Dit is hetzelfde als Borg assimilatie
Vreemd? ik vind het beetje raar zoiets te lezen van jou.......wat met diep geloof, overtuiging, eer.........hoe verklaar je de actie van een zelfmoordterrorist? :{
Ik vind het anders vrij duidelijk in DS9 hoever Bajorans gaan voor hun geloof.

Los daarvan is The Host (TNG) met ruime voorsprong de betere ep. dit uur. :)
DS9 en VOY zijn leuke ep's maar ook niets meer.........ENT niet gezien.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

The Host (TNG)

Hoewel ook voor de ronde geldt dat ik geen van de eps echt briljant vind.
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

3rd RemataKlan schreef:Oh en ook knap dat Torres eventjes alleen de holodeckbeveiliging kan uitzetten. In TNG waren hier TWEE senior officieren voor nodig.
.....

Verder nog het leuke idee om Keiko's baby naar Kira te verplaatsen om zo Nana Visitor's zwangerschap te verwerken in de serie. :)
Prachtig dit gewoon. Je kunt (wilt?) niet begrijpen dat de Chief Engineer! een beveiliging kan opheffen.
Maar even later vind je het gaaf dat Bashir de wetten van de natuur negeert :{
De kans dat twee willekeurige mensen alleen al met bloed overeenkomen is klein. Dan komt er nog het feit bij dat Kira Bajoran is bij, en de kans is al aardig nihil.


Moeilijke keuze deze ronde. ENT DS9 en TNG waren alledrie goed.
Ik ga voor Terra Prime(ENT).
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

The Host, 1 van de betere Crusher-eps en meer uitleg over de Trill boeit me altijd. Voyager vond ik matig, Ent nooit gezien. DS9 was wel aardig.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

Even deze discussie onderbreken om te vertellen dat ik de ep's van deze week niet veel bijzonders vind. "The Host" is nog de minst slechte van de vier.
"The Host" dus.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Nebulaguy schreef:The Host, 1 van de betere Crusher-eps en meer uitleg over de Trill boeit me altijd. Voyager vond ik matig, Ent nooit gezien. DS9 was wel aardig.
Het is nu niet duidelijk op welke aflevering je stemt, ervan uitgaand dat je eens stem wenst uit te brengen.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

(Nog even een stem tussendoor: The Host (TNG))
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

3rd RemataKlan schreef:
Nebulaguy schreef:The Host, 1 van de betere Crusher-eps en meer uitleg over de Trill boeit me altijd. Voyager vond ik matig, Ent nooit gezien. DS9 was wel aardig.
Het is nu niet duidelijk op welke aflevering je stemt, ervan uitgaand dat je eens stem wenst uit te brengen.
Er word eigenlijk maar 1 ep. met de naam vermeld. ;)
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

The Host (TNG)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uitslag

Bericht door 3rd RemataKlan »

Deze ronde is voorbij.

13 mensen hebben gestemd.
The Host (TNG) staat op de eerste plek met 7 stemmen.
Terra Prime (ENT) staat op de tweede plek met 4 stemmen.
Body Parts (DS9) staat op de derde plek met 2 stemmen.
Extreme Risk (VOY) staat op de vierde plek met 0 stemmen.

Bedankt voor het meedoen en hopelijk tot ziens bij ronde #98!
Gesloten