(Het gebrek aan) beveiliging van holodecks

Warpdrive, wormholes, phasers ... en meer Star Trek technologie.

Moderator: mr_Vulcan

EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

(Het gebrek aan) beveiliging van holodecks

Bericht door EMH »

Gesplitst van Uur voor Uur #97
In TNG waren hier TWEE senior officieren voor nodig. Het hele idee dat er een beveiliging is die uitgeschakeld kan worden zodat het holodeck dodelijk kan zijn, vind ik absurd maar goed.
Ik kan me vergissen maar volgens mij heb ik in TNG ook wel eens gezien dat 1 persoon de holodeck safety uitzette.

En wat betreft of dat het levensgevaarlijk kan zijn, ligt eraan wat.
In het geval van Extreme Risk lijkt me er weinig levensgevaarlijke situaties te zijn. Hoe ver kun je vallen op een holodeck :lol2:
maar, stel dat iemand een pistool afvuurt dan zijn de kogels op dat moment toch in vaste vorm en kunnen jou verwonden?
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

EMH schreef:Ik kan me vergissen maar volgens mij heb ik in TNG ook wel eens gezien dat 1 persoon de holodeck safety uitzette.
De enige aflevering die ik me kan herinneren dat de beveiliging wordt uitgezet is "Descent" dan vraagt de computer om de goedkeuring van twee senior officieren, in dit geval Data en La Forge.
EMH schreef:En wat betreft of dat het levensgevaarlijk kan zijn, ligt eraan wat.
In het geval van Extreme Risk lijkt me er weinig levensgevaarlijke situaties te zijn. Hoe ver kun je vallen op een holodeck :lol2:
maar, stel dat iemand een pistool afvuurt dan zijn de kogels op dat moment toch in vaste vorm en kunnen jou verwonden?
Die kogel is dan dodelijk. Ik vind het nogal dom. Het holodeck is bedoeld voor simulatie en vermaak dus waarom is het dan dusdanig gebouwd dat het dodelijk kan zijn tenzij de beveiliging aan staat? Het ding hoort sowieso niet dodelijk te zijn, klaar.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

waarschijnlijk is het holodeck van zichzelf dodelijk en hebben ze er een safety opgezet zodat je er simulaties in kan doen.
Want het lijkt me niet dat ze het holodeck maken en er maar iets mogelijks dodelijks van maken dus ik denk dat het holodeck normaal gesproken dodelijk is en dat ze de safetys er op gezet hebben voor de veiligheid
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

Maar het rare is natuurlijk dat ze dat ding überhaupt dodelijk hebben gemaakt en dan safety's er op zetten en niet gewoon een helemaal veilig iets hebben gemaakt. Het kan wel zijn dat die techniek die gebruikt wordt er voor zorgt dat het gevaarlijk/dodelijk is, maar het lijkt erop dat wanneer de safety's uitstaan er gewoon ingesteld kan worden dat het niet dodelijk is. Wel erg raar.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

De logica van een VOY fan

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:waarschijnlijk is het holodeck van zichzelf dodelijk en hebben ze er een safety opgezet zodat je er simulaties in kan doen.
Want het lijkt me niet dat ze het holodeck maken en er maar iets mogelijks dodelijks van maken dus ik denk dat het holodeck normaal gesproken dodelijk is en dat ze de safetys er op gezet hebben voor de veiligheid
De dodelijkheid of veiligheid kan geprogrammeerd worden wat blijkt uit het bestaan van de beveiliging. Dus als de beveiliging standaard ingebakken zou zitten zou het ook nooit dodelijk kunnen worden. Maar nu is dat wel het geval. De kleinste storing en de beveiliging valt weg. Goh bij de Voyager valt het al weg wanneer het te lang aanstaat. :lol:
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: De logica van een VOY fan

Bericht door EMH »

3rd RemataKlan schreef:
Tactical_Cube schreef:waarschijnlijk is het holodeck van zichzelf dodelijk en hebben ze er een safety opgezet zodat je er simulaties in kan doen.
Want het lijkt me niet dat ze het holodeck maken en er maar iets mogelijks dodelijks van maken dus ik denk dat het holodeck normaal gesproken dodelijk is en dat ze de safetys er op gezet hebben voor de veiligheid
De dodelijkheid of veiligheid kan geprogrammeerd worden wat blijkt uit het bestaan van de beveiliging. Dus als de beveiliging standaard ingebakken zou zitten zou het ook nooit dodelijk kunnen worden. Maar nu is dat wel het geval. De kleinste storing en de beveiliging valt weg. Goh bij de Voyager valt het al weg wanneer het te lang aanstaat. :lol:
Draaien ze daar op Windows zeker :*)
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Re: De logica van een VOY fan

Bericht door Tactical_Cube »

3rd RemataKlan schreef:
Tactical_Cube schreef:waarschijnlijk is het holodeck van zichzelf dodelijk en hebben ze er een safety opgezet zodat je er simulaties in kan doen.
Want het lijkt me niet dat ze het holodeck maken en er maar iets mogelijks dodelijks van maken dus ik denk dat het holodeck normaal gesproken dodelijk is en dat ze de safetys er op gezet hebben voor de veiligheid
De dodelijkheid of veiligheid kan geprogrammeerd worden wat blijkt uit het bestaan van de beveiliging. Dus als de beveiliging standaard ingebakken zou zitten zou het ook nooit dodelijk kunnen worden. Maar nu is dat wel het geval. De kleinste storing en de beveiliging valt weg. Goh bij de Voyager valt het al weg wanneer het te lang aanstaat. :lol:
welke ep doel je op
bij spirit folk schoten ze met een geweer op de controles waardoor de veiligheid uitviel
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Re: De logica van een VOY fan

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:welke ep doel je op
bij spirit folk schoten ze met een geweer op de controles waardoor de veiligheid uitviel
Een holografisch geweer met een holografische kogel.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

sonpas schreef:Vreemd? ik vind het beetje raar zoiets te lezen van jou.......wat met diep geloof, overtuiging, eer.........hoe verklaar je de actie van een zelfmoordterrorist?
Ik vind het anders vrij duidelijk in DS9 hoever Bajorans gaan voor hun geloof.
Bajorans??? Wat is dit?

Zoals het in TNG wordt gepresenteerd vind ik het raar dat een Trill zich zou opgeven voor een symbiont wanneer die symbiont ALLES zou overnemen, het lichaam en de persoonlijkheid zodat je voor de rest van je leven gevangen zit. Dit is precies hetzelfde als Borg assimilatie, of een betere vergelijking, een overname door die wezens uit TNG "Conspiracy".

Wat dit met de Bajorans en geloof te maken heeft is me een raadsel. Zal wel weer iets Vlaams zijn.
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Bajorans.... :o.....misser.......
anyway....ik was in de veronderstelling dat het grote eer was als Trill om een symbiont in ontvangst te krijgen......dus...wat met diep geloof, overtuiging, eer.........hoe verklaar je de actie van een zelfmoordterrorist?

je kan er natuurlijk ook de uitleg aan geven zoals op Startrek.com.."If a host is weak, the personality of the symbiont will overwhelm it."
zo is de scheve situatie tussen TNG en DS9 meteen rechtgetrokken. :)
maar waarom word dan een zwakke host eruit gekozen?

*edit* ik lees ook net...."Among the humanoid Trill joined species, apparently at least two races of hosts are used to house a symbiont: those of the ridged forehead, like Odan, and those like Jadzia, Curzon and Selin, with a narrow speckled band running along the hairline to the sides of the neck, then down along the body.
dan zullen de Trill's als Odan weinig ruggegraat hebben zeker. ;)
Gebruikersavatar
Brunt
Ensign
Ensign
Berichten: 230
Lid geworden op: 24 jul 2004, 19:44

Bericht door Brunt »

Rogueborg schreef:Maar even later vind je het gaaf dat Bashir de wetten van de natuur negeert :{
De kans dat twee willekeurige mensen alleen al met bloed overeenkomen is klein. Dan komt er nog het feit bij dat Kira Bajoran is bij, en de kans is al aardig nihil.
Volgens mij snap jij niks van de wetten der natuur. Tijdens de zwangerschap heeft het embryo geen bloedcontact met de moeder. Dat komt pas bij de geboorte. Dan maakt het verder ook niet uit of Kira Bajoran is of niet. Er vindt in Star Trek namelijk ook voortplanting plaats tussen Bajorans en mensen, wat dus aangeeft dat een embryo van een soort zich ook in de baarmoeder van een andere soort kan ontwikkelen.
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

Brunt schreef:
Rogueborg schreef:Maar even later vind je het gaaf dat Bashir de wetten van de natuur negeert :{
De kans dat twee willekeurige mensen alleen al met bloed overeenkomen is klein. Dan komt er nog het feit bij dat Kira Bajoran is bij, en de kans is al aardig nihil.
Volgens mij snap jij niks van de wetten der natuur. Tijdens de zwangerschap heeft het embryo geen bloedcontact met de moeder. Dat komt pas bij de geboorte. Dan maakt het verder ook niet uit of Kira Bajoran is of niet. Er vindt in Star Trek namelijk ook voortplanting plaats tussen Bajorans en mensen, wat dus aangeeft dat een embryo van een soort zich ook in de baarmoeder van een andere soort kan ontwikkelen.
Inderdaad wordt bloed niet door de navelstreng naar het kind vervoerd. Maar er vloeien wel degelijk stoffen van de moeder naar de embryo en andersom. Aangezien dit kind een vol mens is en Kira een volle Bajoran is de kans dat deze stoffen schadelijk zijn erg groot.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Rogueborg schreef:
Brunt schreef:
Rogueborg schreef:Maar even later vind je het gaaf dat Bashir de wetten van de natuur negeert :{
De kans dat twee willekeurige mensen alleen al met bloed overeenkomen is klein. Dan komt er nog het feit bij dat Kira Bajoran is bij, en de kans is al aardig nihil.
Volgens mij snap jij niks van de wetten der natuur. Tijdens de zwangerschap heeft het embryo geen bloedcontact met de moeder. Dat komt pas bij de geboorte. Dan maakt het verder ook niet uit of Kira Bajoran is of niet. Er vindt in Star Trek namelijk ook voortplanting plaats tussen Bajorans en mensen, wat dus aangeeft dat een embryo van een soort zich ook in de baarmoeder van een andere soort kan ontwikkelen.
Inderdaad wordt bloed niet door de navelstreng naar het kind vervoerd. Maar er vloeien wel degelijk stoffen van de moeder naar de embryo en andersom. Aangezien dit kind een vol mens is en Kira een volle Bajoran is de kans dat deze stoffen schadelijk zijn erg groot.
Gelukkig was dat niet het geval :+
Gebruikersavatar
Brunt
Ensign
Ensign
Berichten: 230
Lid geworden op: 24 jul 2004, 19:44

Bericht door Brunt »

Rogueborg schreef:Inderdaad wordt bloed niet door de navelstreng naar het kind vervoerd. Maar er vloeien wel degelijk stoffen van de moeder naar de embryo en andersom. Aangezien dit kind een vol mens is en Kira een volle Bajoran is de kans dat deze stoffen schadelijk zijn erg groot.
Sinds wanneer zijn Bajoraanse voedingstoffen schadelijk voor mensen? Bajorans krijgen echt geen ander eten binnen dan wij. Dus als een Bajoran moeder stoffen afgeeft die voor menselijke embryo's schadelijk kunnen zijn, zijn die dat ook voor Bajorans.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

De onwetendheid van Rogueborg weer... :shake:
Rogueborg schreef:Prachtig dit gewoon. Je kunt (wilt?) niet begrijpen dat de Chief Engineer! een beveiliging kan opheffen.
Oh en ook knap dat Torres eventjes alleen de holodeckbeveiliging kan uitzetten. In TNG waren hier TWEE senior officieren voor nodig.

Het gaat erom dat Torres het ALLEEN kan opheffen terwijl in TNG er TWEE, dat is dus meer dan één in het geval je dit niet duidelijk was, officieren voor nodig zijn. Wat opzich wel logisch is als we het debiele idee dat een starhip holodeck dodelijk kan zijn negeren. En La Forge is ook een Chief Engineer.
Rogueborg schreef:Maar even later vind je het gaaf dat Bashir de wetten van de natuur negeert
De kans dat twee willekeurige mensen alleen al met bloed overeenkomen is klein. Dan komt er nog het feit bij dat Kira Bajoran is bij, en de kans is al aardig nihil.
Ah wat jammer voor jou dat Trek hier nooit rekening mee heeft gehouden. Wekelijks transporteren Starfleet officieren naar andere planeten, komen ze in contact met de bevolking daar, eten ze het voedsel, drinken ze het water en ademen ze de lucht in. In het echt zou dit zo nooit gaan want een simpele bacterie kan zo een heel ras uitroeien. En ook hebben we gezien dat de meeste rassen compatibel zijn en makkelijk kinderen kunnen krijgen. Zelfs Bajorans en Cardassians ook al stammen Cardassians van reptielen af in tegenstelling tot mensen en Bajorans.


sonpas schreef:
sonpas schreef:Bajorans.... :o.....misser.......
anyway....ik was in de veronderstelling dat het grote eer was als Trill om een symbiont in ontvangst te krijgen......dus...wat met diep geloof, overtuiging, eer.........hoe verklaar je de actie van een zelfmoordterrorist?

je kan er natuurlijk ook de uitleg aan geven zoals op Startrek.com.."If a host is weak, the personality of the symbiont will overwhelm it."
zo is de scheve situatie tussen TNG en DS9 meteen rechtgetrokken. :)
maar waarom word dan een zwakke host eruit gekozen?

*edit* ik lees ook net...."Among the humanoid Trill joined species, apparently at least two races of hosts are used to house a symbiont: those of the ridged forehead, like Odan, and those like Jadzia, Curzon and Selin, with a narrow speckled band running along the hairline to the sides of the neck, then down along the body.
dan zullen de Trill's als Odan weinig ruggegraat hebben zeker. ;)
Ik begrijp dat gedoe met een zelfmoordterrorist niet. Die laat zijn lichaam en persoonlijkheid niet onderdrukken en wanneer hij zichzelf opblaast is hij vrij.

Zoals TNG de Trill symbiose presenteert is het niets anders dan die parasieten uit "Conspiracy". De gastheer/vrouw wordt volledig overgenomen. Zelfs de persoonlijkheid wordt onderdrukt. Dit zagen we met Riker en ook met de nieuwe gastvrouw.

Het idee van een zwak gastlichaam vind ik niet helemaal kloppen want wat als het gastlichaam gewond raakt? Dan zou de symbiont ineens dominant worden.
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

3rd RemataKlan schreef:De onwetendheid van Rogueborg weer... :shake:
Dit is echt het handelsmerk van je aan het worden. De ander uitmaken voor onwetend. Dat is gewoon een zwaktebod.
3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Prachtig dit gewoon. Je kunt (wilt?) niet begrijpen dat de Chief Engineer! een beveiliging kan opheffen.
Oh en ook knap dat Torres eventjes alleen de holodeckbeveiliging kan uitzetten. In TNG waren hier TWEE senior officieren voor nodig.

Het gaat erom dat Torres het ALLEEN kan opheffen terwijl in TNG er TWEE, dat is dus meer dan één in het geval je dit niet duidelijk was, officieren voor nodig zijn. Wat opzich wel logisch is als we het debiele idee dat een starhip holodeck dodelijk kan zijn negeren. En La Forge is ook een Chief Engineer.
In het geval van Data en Geordie was het geval dat ze het legaal wilden opheffen. Ja dan zijn er twee officieren voor nodig. Ik weet ook wel zeker dat Geordi in zijn eentje de beveiliging kan omzeilen mocht hij dat willen. Data waarschijnlijk niet door zijn inwendige programmering, maar hij heeft er ook wel de capaciteit toe.
Ook Torres kan die beveiliging omzeilen.

Zoals je al zei is het holodeck bedoeld om simulaties te verichten. Sommige van die simulaties bevatten dodelijke elementen voor mensen. Wat is daar debiel aan?
3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Maar even later vind je het gaaf dat Bashir de wetten van de natuur negeert
De kans dat twee willekeurige mensen alleen al met bloed overeenkomen is klein. Dan komt er nog het feit bij dat Kira Bajoran is bij, en de kans is al aardig nihil.
Ah wat jammer voor jou dat Trek hier nooit rekening mee heeft gehouden. Wekelijks transporteren Starfleet officieren naar andere planeten, komen ze in contact met de bevolking daar, eten ze het voedsel, drinken ze het water en ademen ze de lucht in. In het echt zou dit zo nooit gaan want een simpele bacterie kan zo een heel ras uitroeien. En ook hebben we gezien dat de meeste rassen compatibel zijn en makkelijk kinderen kunnen krijgen. Zelfs Bajorans en Cardassians ook al stammen Cardassians van reptielen af in tegenstelling tot mensen en Bajorans.
Jammer voor jou heeft Voyager een aflevering met Harry 8-) die het met een incompatibele vrouw doet.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Rogueborg schreef:Dit is echt het handelsmerk van je aan het worden. De ander uitmaken voor onwetend. Dat is gewoon een zwaktebod.

:Z

Een zwaktebod is ergens over meepraten terwijl je geen idee hebt waar je het over hebt. Iets wat jij regelmatig hier doet en deze post van jou is daar weer een voorbeeld van.
Rogueborg schreef:In het geval van Data en Geordie was het geval dat ze het legaal wilden opheffen. Ja dan zijn er twee officieren voor nodig. Ik weet ook wel zeker dat Geordi in zijn eentje de beveiliging kan omzeilen mocht hij dat willen. Data waarschijnlijk niet door zijn inwendige programmering, maar hij heeft er ook wel de capaciteit toe.
Ook Torres kan die beveiliging omzeilen.
Kijk hier weer een voorbeeld van onwetendheid.

Torres omzeilde de beveiliging niet, ze schakelde het uit met een simpel stemcommando.

TORRES: Computer, disengage safety protocols.
COMPUTER: Warning. Disengaging safety protocols presents extreme risk of injury.
TORRES: Override.
COMPUTER: Acknowledged. Safety protocols have been disengaged.


In TNG vroeg de computer om de toestemming van een tweede officier.

Omzeilen zou het zijn wanneer Torres de hardware van het holodeck aanpast als ze niet de bevoegdheid zou hebben om met een stemcommando de beveiliging uit te schakelen.
Rogueborg schreef:Zoals je al zei is het holodeck bedoeld om simulaties te verichten. Sommige van die simulaties bevatten dodelijke elementen voor mensen. Wat is daar debiel aan?
Het is een simulatie, een nabootsing. Het is de bedoeling dat het NIET dodelijk kan zijn want anders kun je het net zo goed in het veld uitvoeren.

Verder is er geen reden waarom starship holodecks dodelijk kunnen zijn. De holodecks daar worden hoofdzakelijk gebruikt voor vermaak en de simulaties hoeven niet dodelijk te zijn.

Kijk dat er bepaalde onderzoekscentra zijn waar bepaalde simulaties worden gehouden waarvoor het nodig is dat het dodelijk of gevaarlijk kan zijn, zou ik me misschien iets bij voor kunnen stellen. Maar zulk soort specifieke simulaties worden niet gehouden aan boord een starship holodeck.
Rogueborg schreef:Jammer voor jou heeft Voyager een aflevering met Harry die het met een incompatibele vrouw doet.
En hier nog een voorbeeld van onwetendheid. Zeker omdat je aan komt zetten met een voorbeeld van VOY wat niet wordt ondersteund of zelfs tegengesproken door bijna ELKE Trek-aflevering die ervoor kwam. :lol:

Ah, arme jij, en je vindt het erg wanneer mensen dit onwetendheid noemen. Nou ja, is stupiditeit goed dan?

Kim had last van een soort soa. Iets wat vandaag de dag mensen onderling ook kunnen krijgen. Hoewel, soa is eigenlijk niet het juiste woord aangezien datgene wat Kim onderging doodnormaal was voor het andere ras.
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

3rd RemataKlan schreef: Ik begrijp dat gedoe met een zelfmoordterrorist niet. Die laat zijn lichaam en persoonlijkheid niet onderdrukken en wanneer hij zichzelf opblaast is hij vrij.
Ik bedoel dat die persoon dan meestal zo'n destructieve handeling doet uit overtuiging, eer of geloof.
Of hij op dat moment niet onder druk staat van derden en daadwerkelijk "vrij" is........dat laat ik in het midden. Hoewel ik er niet van zou schrikken dat sommigen ertoe gedwongen worden.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

sonpas schreef: Ik bedoel dat die persoon dan meestal zo'n destructieve handeling doet uit overtuiging, eer of geloof.
Zo'n persoon doet tenminste nog iets, heeft een doel. En denkt er zelf ook beter van te worden.

Een Trill zoals in TNG gepresenteerd, neemt een symbiont en verliest op dat moment alle controle over zijn/haar lichaam en de persoonlijkheid wordt onderdrukt. En waarvoor???

Ik kan me nog voorstellen dat bij de mens Riker dit zou gebeuren maar wanneer we die vrouwelijke Trill zien is die hetzelfde. Dat is jammer. Het idee is zeer tof maar de uitwerking was niet helemaal geslaagd.
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

3rd RemataKlan schreef:Kijk hier weer een voorbeeld van onwetendheid.

Torres omzeilde de beveiliging niet, ze schakelde het uit met een simpel stemcommando.

TORRES: Computer, disengage safety protocols.
COMPUTER: Warning. Disengaging safety protocols presents extreme risk of injury.
TORRES: Override.
COMPUTER: Acknowledged. Safety protocols have been disengaged.


In TNG vroeg de computer om de toestemming van een tweede officier.

Omzeilen zou het zijn wanneer Torres de hardware van het holodeck aanpast als ze niet de bevoegdheid zou hebben om met een stemcommando de beveiliging uit te schakelen.
Zoals jij heel waarschijnlijk wel zult weten, zagen we B'elanna toen ze al een paar keer zulke holo-simulaties heeft gedraaid. Weet jij veel of zij misschien bij de eerste keer dat ze zo'n simulatie zonder safety protocol ging doen niet al die beveiliging 'gekraakt' heeft (en vervangen heeft door deze 'beveiliging'). Okay, dan is de waarschuwing die de computer geeft niet strikt noodzakelijk, maar ja, de kijkertjes moeten toch wel weten dat wat B'elanna doet gevaarlijk is (maar zo kan het zonder er teveel tijd aan te wijden).

Tuurlijk, het is goed als je kritisch bent, maar wees dan consequent kritisch. Bij Voyager en Enterprise kijk je niet verder dan je neus lang is en begin je gelijk een emmer snot leeg te gooien als je iets 'vreemds' ziet (toegegeven, in die series komt zoiets misschien ook iets te vaak voor), maar bij DS9 weet je er altijd wel iets leuks bij te bedenken. Want iedereen hier weet dat als zo'n 'zwangerschapsoverdracht' in Voyager of Enterprise had plaatsgevonden, jij de eerste zou zijn geweest om dat feit te ridiculiseren.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Zelfs Seska kreeg het voor elkaar de safety protocols uit te zetten, zie "Worst Case Scenario".

Ofwel de Voyager Computer is net zo veilig als Windows XP of het is gewoon een continuiteitsblunder.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Bij mij was de ergernis rond deze Voyager ep helemaal niet het gedoe rond het holodeck, het was de hele manier waarop men bezig was. In deze ep heeft Torres 'opeens' emotionele problemen (die ze eerst niet had en later ook niet meer heeft) en moet er zonodig dramatisch gedaan worden. Daarbij denk ik dat er als engineer een groot aantal makkelijkere manieren te verzinnen zijn om zelfmoord te plegen dan dit. Ofwel, de hele scene (en eigenlijk de hele ep) sloeg nergens op...met of zonder verklaarbaar holodeck gebeuren.
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

3rd RemataKlan schreef:In TNG vroeg de computer om de toestemming van een tweede officier.
Ook in First Contact? Toen Picard de beveiliging ophief.
3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Zoals je al zei is het holodeck bedoeld om simulaties te verichten. Sommige van die simulaties bevatten dodelijke elementen voor mensen. Wat is daar debiel aan?
Het is een simulatie, een nabootsing. Het is de bedoeling dat het NIET dodelijk kan zijn want anders kun je het net zo goed in het veld uitvoeren.

Verder is er geen reden waarom starship holodecks dodelijk kunnen zijn. De holodecks daar worden hoofdzakelijk gebruikt voor vermaak en de simulaties hoeven niet dodelijk te zijn.

Kijk dat er bepaalde onderzoekscentra zijn waar bepaalde simulaties worden gehouden waarvoor het nodig is dat het dodelijk of gevaarlijk kan zijn, zou ik me misschien iets bij voor kunnen stellen. Maar zulk soort specifieke simulaties worden niet gehouden aan boord een starship holodeck.
Een broodmes is dodelijk, toch heeft men daar een soort van beveiliging opgedaan door de bovenkant stomp te maken. Zo is het ook met het holodeck. Neem bijvoorbeeld de trainingsessie aan boord van de Defiant met de Jem'hadar. De vijand moet even sterk zijn als de echt Jem'hadar, daarvoor moet het holodeck de geprojecteerde Jem'hadar net zo sterk maken. Nu zijn die geprojecteerde Jem'hadar sterk genoeg om echt te vermoorden. Maar dit mag niet dus moet er een beveiliging opzitten om er voor te zorgen dat er niemand gewond raakt.
3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Jammer voor jou heeft Voyager een aflevering met Harry die het met een incompatibele vrouw doet.
En hier nog een voorbeeld van onwetendheid. Zeker omdat je aan komt zetten met een voorbeeld van VOY wat niet wordt ondersteund of zelfs tegengesproken door bijna ELKE Trek-aflevering die ervoor kwam. :lol:
Daarom is het juist goed dat Voyager er een keer aandacht aan besteed. Ook in Enterprise komt de zaak van compabiliteit aan de orde met "het kind" van Trip en T'pol.
3rd RemataKlan schreef: Ah, arme jij, en je vindt het erg wanneer mensen dit onwetendheid noemen. Nou ja, is stupiditeit goed dan?
Ik ben zeer geroerd dat je voor mij je bewoording wilt aanpassen :lol:
3rd RemataKlan schreef: Kim had last van een soort soa. Iets wat vandaag de dag mensen onderling ook kunnen krijgen. Hoewel, soa is eigenlijk niet het juiste woord aangezien datgene wat Kim onderging doodnormaal was voor het andere ras.
Hahaha je haalt je eigen bewering zelf onderuit, gewoon briljant.
Het was voor het ander ras normaal, maar was bijna dodelijk voor mensen. Dat heet incompatibel
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Rogueborg schreef:Ook in First Contact? Toen Picard de beveiliging ophief.
Picard is de captain. ;)

Overigens is het niet te zien hoe Picard de beveiliging opheft. Lily kijkt ervan op dat de kogels dodelijk zijn. Dit zou waarschijnlijk niet het geval zijn als Picard de beveiligin met eem stemcommando had uitgeschakeld want dat had ze dan gehoord.

Wel maak ik hierbij de opmerking dat het niet hoort te kunnen dat de beveiliging eventjes via een hardwarematige aanpassing uitgeschakeld kan worden.

Ik ben sowieso tegen het feit dat het holodeck dodelijk kan zijn omdat de waardeloze beveiling makkelijk uitgeschakeld kan worden maar er is een verschil tussen de manier waarop diverse Trek-afleveringen het doen. De één slechter dan de ander.
Rogueborg schreef:Een broodmes is dodelijk, toch heeft men daar een soort van beveiliging opgedaan door de bovenkant stomp te maken.
Een broodmes is bedoeld om brood mee te snijden, niet om er iemand mee te doden maar ja het is wel scherp want met een bot mes gaat snijden niet zo makkelijk. :roll:
Een starship holodeck is bedoeld oor vermaak en simulaties, zelfs simulaties die in de echte wereld dodelijk kunnen zijn maar het holodeck lost dat probleem op, althans dat hoort het op te lossen als die dingen fatsoenlijk zouden werken cq als Trek fatsoenlijk geschreven zou zijn.

Jij hebt totaal niet door waar ik het over heb. Ik heb het erover dat die beveiliging standaard ingebakken moet zijn en niet zomaar uitgeschakeld mag kunnen worden. Zodat het nooit dodelijk kan worden.

Nu is blijkbaar een starship holodeck zo waardeloos gebouwd dat door een simpele storing de beveiliging kan uitvallen. En zo'n storing kan zelfs veroorzaakt worden wanneer het holodeck te lang aanstaat (VOY). Of dat een officier met één stemcommando de beveiliging kan uitschakelen. Dit is absurd.

De beveiliging kan blijkbaar gebouwd worden maar deze beveiliging zelf is alles behalve beveiligd. :lol:
Rogueborg schreef:Zo is het ook met het holodeck. Neem bijvoorbeeld de trainingsessie aan boord van de Defiant met de Jem'hadar. De vijand moet even sterk zijn als de echt Jem'hadar, daarvoor moet het holodeck de geprojecteerde Jem'hadar net zo sterk maken. Nu zijn die geprojecteerde Jem'hadar sterk genoeg om echt te vermoorden. Maar dit mag niet dus moet er een beveiliging opzitten om er voor te zorgen dat er niemand gewond raakt.
En als de beveiliging standaard zat ingebakken in starship holodecks zou men nooit bang hoeven te zijn dat ze kunnen sterven in het holodeck dankzij één of andere imbeciele storing.

Waarom kan de beveiliging uit aan boord het schip? Wat voor nut zou dit hebben?
Niet voor vermaak en ook niet voor simulaties. Holodecks geven juist de mogelijkheid voor uitgebreide simulaties en trainingen die in de echte wereld mogelijk dodelijk kunnen zijn ondanks veiligheidsmaatregelen.

Er is geen enkele reden waarom starship/starbase holodecks een beveiliging hebben die uitgeschakeld kan worden.

Hoe zit het met holoruimtes voor het publiek? Zijn die van dezelfde piskwaliteit als de (militaire) Starfleet varianten? Nou, dan zullen er nogal wat bedrijven voor het gerecht zijn gesleept.

Rogueborg schreef:Daarom is het juist goed dat Voyager er een keer aandacht aan besteed
Ja erg goed van VOY dat het aandacht besteed aan iets wat niet ondersteunt wordt in alle voorgaande afleveringen van de voorgaande Trek-series.

Nu is er ineens een Starfleet protocol en een handboek van enkele centimeters dik. Dit is nooit ter sprake gekomen in al die situaties waarin een Starfleet officier seks had met een alien. Hoe zit het met burgers? En hoe gaat het dan op toeristenplaneten zoals Risa?

Wat VOY deed is alles behalve goed, maar ja jij vindt het goed. :nuts2:

Het Interspecies Protocol is hetzelfde als het Jankata Akkoord. Eén of ander idee dat VOY uit haar reet trok maar wat totaal niet wordt ondersteund en/of zelfs tegen gesproken door eerdere afleveringen.
Rogueborg schreef:Hahaha je haalt je eigen bewering zelf onderuit, gewoon briljant.
Het was voor het ander ras normaal, maar was bijna dodelijk voor mensen. Dat heet incompatibel
Nee hoor, ze hadden gewoon geslachtsgemeenschap.

WeyounsLastClone schreef:Zoals jij heel waarschijnlijk wel zult weten, zagen we B'elanna toen ze al een paar keer zulke holo-simulaties heeft gedraaid. Weet jij veel of zij misschien bij de eerste keer dat ze zo'n simulatie zonder safety protocol ging doen niet al die beveiliging 'gekraakt' heeft (en vervangen heeft door deze 'beveiliging'). Okay, dan is de waarschuwing die de computer geeft niet strikt noodzakelijk, maar ja, de kijkertjes moeten toch wel weten dat wat B'elanna doet gevaarlijk is (maar zo kan het zonder er teveel tijd aan te wijden).
Maw de kijker is een debiel. Goed zo, dat was ook de instelling van de schrijvers. De kijker snapt het niet en moet het uitgelegd krijgen. VOY richtte zich op het laagst mogelijke IQ en dat blijkt wederom met deze aflevering. Wat is eigenlijk triester? Dit of de mensen zoals jij die het verdedigen? :shake:

Later in de aflevering, toen Chakotay haar confronteerde had hij kunnen zeggen dat ze het holodeck had gesaboteerd. Waarom? Omdat dit de enige manier voor haar was om in haar ééntje de beveiliging uit te schakelen. Klaar.

Natuurlijk zit je te kijken met het feit dat het begin van de aflevering niet duidelijk is waarom het holodeck dodelijk is maar dan komt het antwoord maar wat later. Gebeurt bij zoveel series. Vertrouwen hebben op de intelligentie, geduld en geheugen van de kijker. Maar dat had VOY zelden.
WeyounsLastClone schreef: Tuurlijk, het is goed als je kritisch bent, maar wees dan consequent kritisch. Bij Voyager en Enterprise kijk je niet verder dan je neus lang is en begin je gelijk een emmer snot leeg te gooien als je iets 'vreemds' ziet (toegegeven, in die series komt zoiets misschien ook iets te vaak voor), maar bij DS9 weet je er altijd wel iets leuks bij te bedenken. Want iedereen hier weet dat als zo'n 'zwangerschapsoverdracht' in Voyager of Enterprise had plaatsgevonden, jij de eerste zou zijn geweest om dat feit te ridiculiseren.
Jammer maar TC probeerde dit al en faalde, zoals gewoonlijk.
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 26 nov 2005, 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Jammer maar TC probeerde dit al en faalde, zoals gewoonlijk.
Ik heb me er al lang bij neergegeld dat het toch geen zin heeft om iets aan jou duidelijk proberen te maken want jij leeft in je eigen zieke ds9 wereldje, jou posts hoef je niet eens te lezen het is altijd ds9 is goed, voy en ent zijn brak.

En dan kan je mensen die een andere serie dan jou leuk vinden of kijken wel zielig gaan noemen maar in feite ben jij het zieligste gedrocht hier op het hele forum, die anderen zwart moet maken om zichzelf beter te kunnen voelen.

Newsflash de wereld draait niet om jou en niet indereen vind hetzelfde als jou, maar blijkbaar kan jij daar niet mee omgaan en dat is jou probleem en niet de onze dus val ons er aub niet mee lastig.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Een ezel stoot zich niet tweemaal aan dezelfde steen, TC wel

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:
Jammer maar TC probeerde dit al en faalde, zoals gewoonlijk.
Ik heb me er al lang bij neergegeld dat het toch geen zin heeft om iets aan jou duidelijk proberen te maken want jij leeft in je eigen zieke ds9 wereldje, jou posts hoef je niet eens te lezen het is altijd ds9 is goed, voy en ent zijn brak.

En dan kan je mensen die een andere serie dan jou leuk vinden of kijken wel zielig gaan noemen maar in feite ben jij het zieligste gedrocht hier op het hele forum, die anderen zwart moet maken om zichzelf beter te kunnen voelen.

Newsflash de wereld draait niet om jou en niet indereen vind hetzelfde als jou, maar blijkbaar kan jij daar niet mee omgaan en dat is jou probleem en niet de onze dus val ons er aub niet mee lastig.
---
3rd RemataKlan schreef:
Tactical_Cube schreef:al moet je niet naar 3rd de pessimist gaan luisteren want als het niet om ds9 gaat is er vaak geen lichtpuntje te vinden in zijn meningen
Ahum...
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 03 dec 2005, 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Ook in First Contact? Toen Picard de beveiliging ophief.
Picard is de captain. ;)
Klopt, maar wel een persoon waar jij op zit te hameren.
3rd RemataKlan schreef: Overigens is het niet te zien hoe Picard de beveiliging opheft. Lily kijkt ervan op dat de kogels dodelijk zijn. Dit zou waarschijnlijk niet het geval zijn als Picard de beveiligin met eem stemcommando had uitgeschakeld want dat had ze dan gehoord.

Wel maak ik hierbij de opmerking dat het niet hoort te kunnen dat de beveiliging eventjes via een hardwarematige aanpassing uitgeschakeld kan worden.

Ik ben sowieso tegen het feit dat het holodeck dodelijk kan zijn omdat de waardeloze beveiling makkelijk uitgeschakeld kan worden maar er is een verschil tussen de manier waarop diverse Trek-afleveringen het doen. De één slechter dan de ander.
Nee, aan een wil je je meer storen dan de ander.
3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Een broodmes is dodelijk, toch heeft men daar een soort van beveiliging opgedaan door de bovenkant stomp te maken.
Een broodmes is bedoeld om brood mee te snijden, niet om er iemand mee te doden maar ja het is wel scherp want met een bot mes gaat snijden niet zo makkelijk. :roll:
Een starship holodeck is bedoeld oor vermaak en simulaties, zelfs simulaties die in de echte wereld dodelijk kunnen zijn maar het holodeck lost dat probleem op, althans dat hoort het op te lossen als die dingen fatsoenlijk zouden werken cq als Trek fatsoenlijk geschreven zou zijn.

Jij hebt totaal niet door waar ik het over heb. Ik heb het erover dat die beveiliging standaard ingebakken moet zijn en niet zomaar uitgeschakeld mag kunnen worden. Zodat het nooit dodelijk kan worden.
"Je hebt helemaal niet door waar ik het over heb". Dat heb je nu al zo vaak gezegd. Misschien is dat wel het teken dat je het zelf niet doorhebt?

Jij vindt dus ook dat Self-destruct niet op een Starship hoort te zitten?
3rd RemataKlan schreef: Nu is blijkbaar een starship holodeck zo waardeloos gebouwd dat door een simpele storing de beveiliging kan uitvallen. En zo'n storing kan zelfs veroorzaakt worden wanneer het holodeck te lang aanstaat (VOY). Of dat een officier met één stemcommando de beveiliging kan uitschakelen. Dit is absurd.
Nog nooit heeft een holodeck zo lang onafgebroken aangestaan. Voyager zal dus waarschijnlijk een rapport inleveren waarin het staat dat dat problemen op kan leveren. Daar is niks vreemd aan. Denk aan de aflevering waarin de subspace scheurde door warp-speed. Daar had men ook nog nooit van gehoord.
3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Zo is het ook met het holodeck. Neem bijvoorbeeld de trainingsessie aan boord van de Defiant met de Jem'hadar. De vijand moet even sterk zijn als de echt Jem'hadar, daarvoor moet het holodeck de geprojecteerde Jem'hadar net zo sterk maken. Nu zijn die geprojecteerde Jem'hadar sterk genoeg om echt te vermoorden. Maar dit mag niet dus moet er een beveiliging opzitten om er voor te zorgen dat er niemand gewond raakt.
En als de beveiliging standaard zat ingebakken in starship holodecks zou men nooit bang hoeven te zijn dat ze kunnen sterven in het holodeck dankzij één of andere imbeciele storing.
Het wordt inderdaad te vaak gebruikt in aflevering als probleem.
3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Daarom is het juist goed dat Voyager er een keer aandacht aan besteed
Ja erg goed van VOY dat het aandacht besteed aan iets wat niet ondersteunt wordt in alle voorgaande afleveringen van de voorgaande Trek-series.

Nu is er ineens een Starfleet protocol en een handboek van enkele centimeters dik. Dit is nooit ter sprake gekomen in al die situaties waarin een Starfleet officier seks had met een alien. Hoe zit het met burgers? En hoe gaat het dan op toeristenplaneten zoals Risa?
Jij gaat ook iedere keer dat je seks wilt hebben naar de dokter of het mogelijk is of je een SOA kunt krijgen? Het zal wel algemene kennis zijn. Maar in een geheel ander kwadrant is dit niet vanzelfsprekend. Dan komt zo'n protocol weer om de hoek kijken.
3rd RemataKlan schreef: Wat VOY deed is alles behalve goed, maar ja jij vindt het goed. :nuts2:
En jij vindt het niet goed. Dat is ook wel duidelijk. En als jij het goed vindt dan is dat ook zo, want jouw gedachten zijn de enige die goed zijn.......
Jij kunt geen greintje respect opbrengen voor mensen met een andere mening. Dat is een serieus probleem.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Jij vindt dus ook dat Self-destruct niet op een Starship hoort te zitten?
Een self destruct sequence is natuurlijk niet te vergelijken met een holodeck safety.
De self destruct wordt alleen gebruikt om er voor te zorgen dat een starfleet schip niet in de handen van een vijand valt.
Bovendien wordt eerst al het personeel geevacueerd.
Ook iets wat bij VOY weer vaag is, aan gezien Janeway in haar uppie die sequence in gang kan zetten.
Bij TNG waren er 2 officieren voor nodig.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

EMH schreef:Een self destruct sequence is natuurlijk niet te vergelijken met een holodeck safety.
Inderdaad maar kijk eens wie de vergelijking maakt. Rogueborg, wiens vergelijkingen nergens op slaan, hetzelfde geldt ook voor zijn overige punten. :roll:
Rogueborg schreef:Nee, aan een wil je je meer storen dan de ander.
Ja want de ene is slechter dan ander. Zoals het in bv "Spirit Folk". Ik weet niet of je die nog kunt herinneren. Vaak herinner jij details en zelfs complete delen niet of herinner je ze verkeerd. Maar in die aflevering schoot een hologram met een holografisch geweer een holografische kogel op de echte computer terminal waardoor de beveiliging uitviel. Elk persoon met minimaal één hersencel vraagt zich af waarom die holografische kogel schadelijk was. En elk persoon met meer dan één hersencel vraagt zich ook af waarom die terminal verstopt was in de holografische omgeving en vervolgens niet aanwezig was op de kale grid.
Rogueborg schreef:Je hebt helemaal niet door waar ik het over heb". Dat heb je nu al zo vaak gezegd. Misschien is dat wel het teken dat je het zelf niet doorhebt?
Nee, het ligt duidelijk aan jou. Bewijs is de belachelijke onderstaande vergelijking.
Rogueborg schreef:Jij vindt dus ook dat Self-destruct niet op een Starship hoort te zitten?
EMH heeft deze onzin al aangepakt.
Rogueborg schreef:Nog nooit heeft een holodeck zo lang onafgebroken aangestaan.
Die van Quark wel hoor.
Rogueborg schreef:Voyager zal dus waarschijnlijk een rapport inleveren waarin het staat dat dat problemen op kan leveren.
Goh want het is nooit eerder getest he. Ook de holofaciliteiten voor burgers staan nooit lang aan he.
Rogueborg schreef:Daar is niks vreemd aan. Denk aan de aflevering waarin de subspace scheurde door warp-speed. Daar had men ook nog nooit van gehoord.
Weer een kromme vergelijking met zelfs een domme aflevering waarin iets werd geintroduceerd wat vervolgens wijselijk werd vergeten.
Rogueborg schreef:Het wordt inderdaad te vaak gebruikt in aflevering als probleem.
Het had nooit gebruikt mogen worden.
Rogueborg schreef:Jij gaat ook iedere keer dat je seks wilt hebben naar de dokter of het mogelijk is of je een SOA kunt krijgen? Het zal wel algemene kennis zijn. Maar in een geheel ander kwadrant is dit niet vanzelfsprekend. Dan komt zo'n protocol weer om de hoek kijken.
OMG.

Onwetendheid en stupiditeit wederom gecombineerd. Kun je wel boos worden en dit een zwaktebod vinden maar het enig zwakke hier ben jij. Jij bent de zwakste schakel. Je roept het over jezelf af door telkens aan te komen zetten met punten die niet kloppen met de gebeurtenissen in de series en/of dom zijn. En zolang je dat blijft doen, noem ik ze zoals ze zijn. Wil je dat niet hebben kun je twee dingen doen. Zwijgen of zorgen dat je weet waar je het over hebt en dat het ook verstandig is.

Nergens in de aflevering werd vermeld dat het Protocol er was vanwege rassen in een ander kwadrant, in tegendeel zelfs. Zou bovendien nergens op slaan gezien ALLE eerdere afleveringen plus het feit dat in het AQ ook onbekende rassen zijn. Maakt niet uit of ze het AQ, BQ, GQ of het DQ komen, het blijven onbekende rassen. Had je stil bij moeten staan.

Is het realistisch dat zo'n protocol er is? Ja. Zou zo'n protocol in werkelijkheid zijn als we contact zouden hebben met buitenaardse beschavingen? Ja.
Is het geloofwaardig in het Trek-universum? Nee.
Waarom niet? Omdat in 80 afleveringen van Star Trek, 170+ afleveringen van TNG, 170+ afleveringen van DS9 en 100+ afleveringen van VOY zoiets nooit naar voren is gekomen en zelfs niet eens wordt ondersteund maar tegen gesproken.
Net als het feit dat wekelijks Starfleet personeel naar een onbekende planeet transporteert, gezellig met de bewoners daar omgaat, de lucht in ademt, het voedsel eet en niemand enige aandacht besteed aan de bacteriën.
Want als dit wel werd gedaan zou het betekenen dat de Starfleet helden telkens in isolatiepakken moeten arriveren en eerst uitgebreide metingen moeten verrichten om vast te stellen dat het niet schadelijk is voor hen. En vervolgens vaststellen dat het niet schadelijk is voor de bewoners. Zou realistisch zijn. En hoogstwaarschijnlijk een nekslag voor het drama. Waarbij drama niet betekent 'janken janken janken, zielig zielig zielig, somber, somber somber'.
Rogueborg schreef:En jij vindt het niet goed. Dat is ook wel duidelijk. En als jij het goed vindt dan is dat ook zo, want jouw gedachten zijn de enige die goed zijn.......
Jij kunt geen greintje respect opbrengen voor mensen met een andere mening. Dat is een serieus probleem.
Jawel hoor, het probleem is dat jij geen verstandige dingen zegt.
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 03 dec 2005, 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

EMH schreef:
Jij vindt dus ook dat Self-destruct niet op een Starship hoort te zitten?
Een self destruct sequence is natuurlijk niet te vergelijken met een holodeck safety.
De self destruct wordt alleen gebruikt om er voor te zorgen dat een starfleet schip niet in de handen van een vijand valt.
In dit geval is er wel een mogelijkheid om de twee met elkaar te vergelijken. Ze kunnen er allebei voor zorgen dat een vijand het schip niet in handen kan krijgen (zie First Contact). Maar dit was meer een voorbeeld van dat er wel degelijk dodelijke dingen aan boord van het schip zitten die dodelijk zijn maar waar toch gebruik van moet worden gemaakt.
3rd RemataKlan schreef:
EMH schreef:Een self destruct sequence is natuurlijk niet te vergelijken met een holodeck safety.
Inderdaad maar kijk eens wie de vergelijking maakt. Rogueborg, wiens vergelijkingen nergens op slaan, hetzelfde geldt ook voor zijn overige punten. :roll:
Dank je dat je mij zoveel eer aandoet door me in bold te zetten 8-)
3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Je hebt helemaal niet door waar ik het over heb". Dat heb je nu al zo vaak gezegd. Misschien is dat wel het teken dat je het zelf niet doorhebt?
Nee, het ligt duidelijk aan jou. Bewijs is de belachelijke onderstaande vergelijking.
Zoals ik zonet al heb vermeld is het niet een belachelijke vergelijking. Het is ook meer een voorbeeld van het feit dat er dodelijke dingen aanwezig zijn of zelfsnodig zijn om te reizen in warp. Ik neem aan dat je weet hoe dat de self-destruct werkt met de warpcore. Dat is van de nood een deugd maken. De warpcores zijn nu eenmaal dodelijk maar er zijn beveiligingen aangebracht dat het niet meer dodelijk is. Dit staat in vergelijking met het holodeck, dat nu eenmaal dodelijk is, maar waar ook beveiligingen op zijn aangebracht om het veilig te maken.
3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Jij vindt dus ook dat Self-destruct niet op een Starship hoort te zitten?
EMH heeft deze onzin al aangepakt.
Maar jij nog niet.
3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Nog nooit heeft een holodeck zo lang onafgebroken aangestaan.
Die van Quark wel hoor.
Die gaan aan het eind van de dag weer dicht (je zie Quark's place in sommige aflevering helemaal dicht zitten en duister zijn). Wie verweet er nu wie die dingen vergat ]:(
3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Voyager zal dus waarschijnlijk een rapport inleveren waarin het staat dat dat problemen op kan leveren.
Goh want het is nooit eerder getest he. Ook de holofaciliteiten voor burgers staan nooit lang aan he.
Net zoals bij Quarks zullen de holodecks regelmatig uitstaan. En het is inderdaad dom van de makers van de holodeck dat ze het niet getest hebben.
3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Daar is niks vreemd aan. Denk aan de aflevering waarin de subspace scheurde door warp-speed. Daar had men ook nog nooit van gehoord.
Weer een kromme vergelijking met zelfs een domme aflevering waarin iets werd geintroduceerd wat vervolgens wijselijk werd vergeten.
Dat jij niet ver genoeg wilt doordenken om ze te begrijpen, wil nog niet zeggen dat ze dom zijn.
3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Het wordt inderdaad te vaak gebruikt in aflevering als probleem.
Het had nooit gebruikt mogen worden.
Nee, daar kun je wel leuke afleveringen mee maken. Denk aan de afleveringen met Moriarty. Als je daar over gaat nadenken kloppen ze voor geen meter, maar ze zijn erg leuk.
3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Jij gaat ook iedere keer dat je seks wilt hebben naar de dokter of het mogelijk is of je een SOA kunt krijgen? Het zal wel algemene kennis zijn. Maar in een geheel ander kwadrant is dit niet vanzelfsprekend. Dan komt zo'n protocol weer om de hoek kijken.
OMG.
Gaaf het is me gelukt om je stil te krijgen :*D
3rd RemataKlan schreef: Onwetendheid en stupiditeit wederom gecombineerd. Kun je wel boos worden en dit een zwaktebod vinden maar het enig zwakke hier ben jij. Jij bent de zwakste schakel. Je roept het over jezelf af door telkens aan te komen zetten met punten die niet kloppen met de gebeurtenissen in de series en/of dom zijn. En zolang je dat blijft doen, noem ik ze zoals ze zijn. Wil je dat niet hebben kun je twee dingen doen. Zwijgen of zorgen dat je weet waar je het over hebt en dat het ook verstandig is.
Jouw vocabulaire bestaat alleen uit antwoorden met onwetendheid en stupiditeit.
Ik boos worden? Denk je echt dat jij invloed hebt op mijn gemoedsrust? Dan ben je er erger aan toe dan ik dacht.
3rd RemataKlan schreef: Nergens in de aflevering werd vermeld dat het Protocol er was vanwege rassen in een ander kwadrant, in tegendeel zelfs. Zou bovendien nergens op slaan gezien ALLE eerdere afleveringen plus het feit dat in het AQ ook onbekende rassen zijn. Maakt niet uit of ze het AQ, BQ, GQ of het DQ komen, het blijven onbekende rassen. Had je stil bij moeten staan.
Daar sta ik stil bij. Zie je in TNG, TOS en DS9 iemand sex hebben met echte onbekende rassen? Nee. Daar had jij over moeten nadenken
3rd RemataKlan schreef: Is het realistisch dat zo'n protocol er is? Ja. Zou zo'n protocol in werkelijkheid zijn als we contact zouden hebben met buitenaardse beschavingen? Ja.
Is het geloofwaardig in het Trek-universum? Nee.
Waarom niet? Omdat in 80 afleveringen van Star Trek, 170+ afleveringen van TNG, 170+ afleveringen van DS9 en 100+ afleveringen van VOY zoiets nooit naar voren is gekomen en zelfs niet eens wordt ondersteund maar tegen gesproken.
Net als het feit dat wekelijks Starfleet personeel naar een onbekende planeet transporteert, gezellig met de bewoners daar omgaat, de lucht in ademt, het voedsel eet en niemand enige aandacht besteed aan de bacteriën.
Ik heb het idee dat jij denkt dat Starfleet idioot is. Zouden ze naar de planeet worden gestuurd als er niet eerst een paar scans zijn gedaan van de planeet. In veel van de afleveringen wordt zelfs gezegd dat de planeet human-breathable is. Dat betekent dus ook dat er geen foute bacterien in de lucht zitten. Ook is er vaak gezegd dat de Transporters ziektekiemen enz. isoleren.
3rd RemataKlan schreef: Want als dit wel werd gedaan zou het betekenen dat de Starfleet helden telkens in isolatiepakken moeten arriveren en eerst uitgebreide metingen moeten verrichten om vast te stellen dat het niet schadelijk is voor hen. En vervolgens vaststellen dat het niet schadelijk is voor de bewoners. Zou realistisch zijn. En hoogstwaarschijnlijk een nekslag voor het drama. Waarbij drama niet betekent 'janken janken janken, zielig zielig zielig, somber, somber somber'.
Daarvoor hebben ze tegenwoordig scanners aan boord van het schip.
En gelukkig weet je wat drama is. Maar weet je ook wel dat drama niet het enigste is wat leuk kan zijn? Misschien is het je opgevallen dat niet iedereen daarvan gecharmeerd is.
3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:En jij vindt het niet goed. Dat is ook wel duidelijk. En als jij het goed vindt dan is dat ook zo, want jouw gedachten zijn de enige die goed zijn.......
Jij kunt geen greintje respect opbrengen voor mensen met een andere mening. Dat is een serieus probleem.
Jawel hoor, het probleem is dat jij geen verstandige dingen zegt.
Jij herhaalt, dan herhaal ik ook : Jij wilt (of kunt) er niks verstandigs in zien.
Plaats reactie